1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581683 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03

« · 2437244 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: Och nu har Rödin gått ut med mössan i hand i GD och bett om ursäkt också för sitt agerande. Men det finns säkerligen en å annan inne i Brynäsboken som fortfarande står upp för att han blev rappad och fälld…kämpa på!🤦🏻‍♂️
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Olle: jag såg hv-saik igår efter Timrås match och LL gjorde en rejäl tabbe tidigt i den matchen genom att missa en mottagning som sedan ledde till baklängesmål.
Han spelas fortfarande i PP för sitt skott men tror inte de är nöjda över det defensiva..
Smart trejd av kappan 👍🏽
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: Jobbigt när alla ska försöka att bräcka varann, och att MIN filosofi är den rätta. :(
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Nisse på Mon or: Får se hur långlivad Nubben blir i HV..
Gå till Västerås kanske och göra det han är bäst på, att bygga en trupp i HA?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
sargad: eller spelare som är nån procent mindre smarta och läser spelet sämre. Eller aldrig tvekat att gå in i närkamp. Dahlén tex känns inte som han har lätt för att bli skadad då han ofta finlirar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
kattan: ja å han ska vara som ett kinderegg. 3 önskningar i ett:
1. stor som ett hus
2. snabb som Halloran
3. Ratties skott!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Tårtan: Andre Peterson enbart. En sådan sniper tackar man inte nej till. Tror dock att han går till en större klubb isf.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Hahl Bundy 2.0: Tog nyss en titt i Brynäsboken och det är fan värre.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Dubbeld: Patetiska Brynäsare. Det är det jag har att säga om dom.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Olle: Håller med. Undrar hur Nubben kommer klara detta?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Nisse på Mon or: Han var även inne på en del av baklänges målen.

Sen de där om Rödin. Brynäs twitter krigare försöker på alla sätt o vis försvara de han gjorde
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Nisse på Mon or: ser ganska många HV-supportrar i sociala medier som ifrågasätter LaLeggias defensiva egenskaper och uttrycker förståelse för varför vi släppte honom. Kapanen och Timrå framstår som klara vinnare i den affären tycker jag.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
LaLeggia spelade drygt 8 minuter i går i HV's match mot SAIK. Har verkligheren kommit i kapp den gode LL? Passar inte hans spelstil som back i ett bottengäng? Frågar åt Nubben...
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
JanneH: Håller med! Han har ju fått många chanser i 1:a uppställningen men tycker som du att han inte kämpar lika mycket där.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: En forward alla dagar i vecka i mina ögon, bör prioriteras, om nu Wedin blir borta ett tag/säsongen ut. Och då en forward för topp 6 som kan spetsa till laget.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Zoogin62: som Alvarez spelar nu så är han klart bättre än Hartmann men jag får en känsla av att han glömmer bort det hårda jobbet så fort han flyttas upp i en producerande kedja. Åker och tänker på att spela mer snyggt istället för rejält.
Är det bara jag eller?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Otto1: Jag hade nog tagit Ollas Mattsson också. Bra utveckling på honom.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Hittar ingen som jag vill ha in så speciellt mycket från något utav lagen om jag ska vara helt ärlig.

Måste jag välja en i varje lag så får det bli Emil Andrae och Ollas Mattsson.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Känner också att det är rätt onödigt att stressa in något om nu Wedin är skadad. Med förbehåll beroende på hur länge han är skadad då.

Jag älskar Wedda, förmodligen en av mina favoritspelare i vår trupp. Men jag tror inte vi står och faller med honom. Vi såg hur bra laget klarade sig när Hallonet var borta, och rent poängmässigt går ju han bättre. Nu har ju inte de samma spelstil, men även om jag älskar vetskapen att Wedda är ute och krigar för oss varje match så är det inte -denna- säsong han är Mr. A och O för framgång.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Andre Peterson
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Om vi bortser från denna säsong. Låt säga att Malmö eller Hv åker ut. Vilken spelare i dessa lag vill ni helst värva?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Otto1: Då är det onödigt och lägga pengar på en ny spelare
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Stattus på haltålyttien å Ledin?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Såhär ser det ut vid skadade spelare:

Dag 1-14: Timrå betalar hela lönen
Dag 15-90: Försäkringskassan betalar ut 24k per månad. Timrå betalar 90% av spelarens lön.
Dag 91 och framåt: Försäkringskassan betalar fortfarande ut 24k per månad men SEB tryggliv täcker upp till 90% av lönen fram tills dess att spelaren blir frisk.

Så, det blir inte mycket hjälp innan det har gått 91 dagar dessvärre. Vi får hoppas att det inte går så långt dock.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Zoogin62: Kan så vara, alltid bra med nån som får fram pucken.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
jhnd91: Jag är obotlig optimist och hoppas på en lättare skada på Wedin max någon vecka borta. Såg inte farligt ut på reprisen. Ber till hockeygudarna.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
UbbeNils: Ja, håller med om att Alvarez är bättre, men han är en typisk "brunkare" och passar inte i uppsättning 1 eller 2.
Vill hellre se Hartman uppflyttad!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Jo det är korrekt! Men det kryllar ju inte av spelare med Wedins kaliber på marknaden. Vi får se helt enkelt, jag tycker det känns förhastat med tanke på uppsättningen vi har idag, men jag kanske inte siktar på guld heller.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
jhnd91: Flytta upp Alvarez till första och Boyce går in i fjärde. Alvarez tycker jag är en helt annan spelare den här säsongen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
mikenomad: Det måste jag ha missat isåfall! Ytterst märkligt enligt mig då vi är en av få klubbar som inte har en "yngre förmåga" som spelar på regelbunden basis. Tycker vi borde spara på våra pesetas och låta Värmhed växa. Men ja, det är ju bara min åsikt!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
jhnd91: Vi betalar väl inte hela lönen om Wedin är skadad längre än en viss period? Då lär det finnas kapital för en förstärkning
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
mikenomad: Enligt hur jag såg situationen så var det ingen vridning. Känns mer som att benet trycktes från höger till vänster i rak riktning. Yttre eller inre ledband. Utan några som helst bevis eller fakta. Ren och skär gissning.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
mikenomad: Tacklingen var nog schysst, men tyckte att Frölundaspelare böjde sig lite och som det ser ut träffar Wedda på låret/benet med höften/ändan. Ingen bentackling i min bok utan mer olyckligt att han träffar just benet.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
jhnd91: Har jag missat nåt eller snackade inte Kapanen lite pillemariskt om att det letas forward, senast i samband med att Blomman gick till Hollywood?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Patrick Polly: En, vad jag kunde se, schysst tackling där Wedin faller till synes odramatiskt. Men tydligen måste nåt hänt, en vridning eller nåt, för sen tog han sig inte upp. Kunde/vågade inte stödja sig på ena benet. Högra om jag inte minns fel
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Olle: Det är ju det som gör det hela mer komiskt, att Rödin av alla drar det snyftkortet när han är en notorisk filmare själv.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Finns ju inte direkt pengar till att "ersätta" Wedin om han blir borta en längre period. Så i absolut bästa fall så blir det en utfyllnadsspelare OM dom nu ens skulle värva en FW. Vilket jag har svårt att tro då vi har Värmhed.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Otto1: Ja det var inte heller populärt när man kontrade med Rödin redan då..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Hahl Bundy 2.0: Fantastiskt!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Otto1: Jopp… enl. vissa tecknade fans därinne i deras gb så är det tveksamt om han filmade. 😂
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Hahl Bundy 2.0: Dom var snabba att fälla Shinnimin, kappan har vänt nu.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Olle: Ja dom är patetiska Brynäsarna… med Rödin o ”världens bästa vad han nu hette” i spetsen!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Olle: "Man ska leva som man lär"

Gäller tydligen inte Rödin 🤷🏻‍♂️
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Skulle det vara så att Wedin blir skadad för resten av året så kanske det skulle vara dags för en forward istället för back? Lyytinen är strax tillbaka och Didde om 2 veckor typ. 8 backar som är bra när man lutar sig mot grundspelet.

Eller nöjer man sig såhär? Värmhed som trycks in som extraforward.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Otto1: Rödin, alltså vilken kille. Först står han i intervju, fly förbannad, och säger att han tycker synd om publiken som ”måste se skiten” när shinimin filmar mot Brynäs. Sen går han och gör en sån här grej själv.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Missade vad som hände med Wedda. Någon som såg situationen?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Förstår honom, även om inte tacklingen är ful i sig så måste det kännas piss att spelaren man tacklar gör sig illa.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Dom filmade Lindblohm när Wedin tråcklade sig ut. Han såg inte heller glad ut. Nästan ledsen och ångerfull. Frågan är om han försöker få kontakt med Wedin efteråt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
DenRöda: Best-case scenario! Håller tummarna.

Apropå något helt annat, var det inte Rödin som blev skogstokig på Shinnimin för att han filmade? Snacka om dubbelmoral..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-01-03
Tom Topp: Jag kikade på situationen när Wedin blev skadad typ 70 gånger. Jag kan inte verkligen inte se hur? Det var en bra tackling. Inget ben som vek sig eller. Jag ser inte det.

Med Wedins historik så kommer detta vara en långdragen historia såklart, men frågan är ju om detta ens kommer vara 2 veckor ändå? Klassisk lårkaka strax över knäskålen?
Låst ämne

« · 2437244 · »