1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582201 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25

« · 2602619 Till forumet


Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Giv oss frid, osv. Frölunda KAN vi väl ändå inte förlora emot?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Knylan:

Lycka till, vill gärna se Rönnberg grina igen ;)
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Knylan: Vad jag läst mig till så är Lasse Johansson sjuk och det finns chans att Finnen Frans gör debut. Skapar vi ytterliggare en världsmålis idag?

Vi är huvudmatch i studion dessutom. Snälla kan vi inte göra bort oss på bästa sändningstid? Tack på förhand.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Sputnik: du kan skicka in precis vem fan som helst så gör den 30 räddningar mot TIKen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Sputnik: Det som stör mig mest är att det finns en sån potential i det här laget. När vi spelar som bäst är det en fröjd att se…

Det jag inte begriper är hur sköra vi är… om vi leder med 2-0 o spelar fantastiskt så vet man att vi till slut förlorar. En sjuk känsla.

Jonathan Ericsson sa nåt intressant i en intervju i Globen förra veckan hur kemin i Detroit var. Alla köpte sina roller oavsett vem. Dom visste att dom skulle vinna även om dom låg under med 3-0 det var den känslan dom hade i gruppen. Har man inte den sa han så kan man leda med 2-0 och spela med nerver och förlora. Det blir en osäkerhet i laget. Jaha tänkte jag… Timrå IK.

Det är det jag menar med ledare i gruppen. Dom ska ha tydliga roller och göra det som det förväntas av dom. Dahléns formation ska tex inte in i egen zon för att försvara en ledning med 1,30 kvar osv.
Ante har en konstig syn många gånger och han verkar inte lära sig av misstagen. Det är inte ödmjukt i mina ögon.
Ödmjuk är man när man rättar till felen istället för att bara rulla på i all oändlighet. Jag förstår att man i början vill ge förtroende och fortsätta ett tag men det går till en viss gräns. Där är vi nu. Vi är i omgång 20… det finns inte tid och tålamod längre.
Det är tid att börja coacha och agera.
Vi börjar ikväll!
Giv oss frid… vinn!
Allt… precis allt… är tillåtet för att pucken ska in!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Hahl Bundy 2.0: det är EXAKT samma tendens i årets lag som de andra botten-åren vi antingen åkt ur eller klarat oss kvar i kvalet.

Man kan verkligen ALDRIG räkna med poäng. Som suppoerter sitter man tamejfan med 130 vilopuls när vi leder med 3-0 och 1 minut kvar och bara vet att ”det här är inte över än”.

Samma jävla sak sade jg på läktaren mot HV i torsdags. Timrå gör 2-3, hemmapubliken börjar gå hem. Men jag sitter där och vet att det här inte ens är säkert att vi klarar av att se till att det inte hinner bli 4-3 under ordinarie matchtid.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
vonDöbeln: Vi är alldeles för "framtunga" just nu. Vi dominerar motståndarna spelmässigt, men har inte verktygen för att lösa omställningar.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Labban: Eller att göra mål
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Vet inte hur Kapanen jobbar, men nu har både Rindell, Lyytinen och Hanzl i intervjuer sagt att de trivs och att de vill stanna kommande säsong. Men de har inte hört något ifrån Timrå IK. Vad vill Kapanen? I mitt tycke är alla tre ledande spelare som inte får dribblas bort. Tim Erixon, trots kontrakt, borde ligga efter i turordningen på bscksidan.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Nisse på Mon or: Det kommer. Dom är högst upp på listan att snacka med framöver. Magkänslan säger att det blir svårt med Hanzl dock.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
DenRöda: En sak jag funderat väldigt mycket på är hur mycket pengar våra "Hjärtespelare" hovar in från klubben.
Om man ska gå på den "klassiska" termen att en spelare ska tjäna vad spelaren har i meriter, så ska Lander och Pääjärvi tjäna mest. Men dessa herrar drar in lika mycket tillsammans som Dahlén själv drar in, om inte mindre till och med?
Tänk om Wedin, Pettersson, Dahlén och Hållander gjort som Lander och valt 150k i lön som mest. Då hade vi lätt haft råd med en rightmålskytt av högsta klass samt en förstaback som bär försvaret.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
DenRöda: det känns som att svära i kyrkan men för lagets ekonomi så kanske det inte vore så dumt om Jonis testar på att spela i Schweiz nästa säsong 🥸
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Explorern rinn lätt I strupuslingen i Bergsjön 🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt ida å vi ses I Lada Ikväll ljumna å goa mot 3 points 🥳🥳🥳
Ge oss FRID å VINN ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Halleluja 😇😇😇
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
DenRöda: I intervjun med st.nu låter det som om Hanzl är rätt dyr. Stannar gärna.. "men beror på vad Kapanen vill och om klubben har råd.." Vet inte vad det normala är men kan tänka mig hans löneanspråk höjs lite varje år om han gjort bra ifrån sig osv. Själv hade jag gärna sett han stanna och hoppas man kan komma till en lösning, problemet är att vi har ett antal dyra spelare på kontrakt redan. Totalt sett tycker jag han är en av våra bästa spelare. Hade han enbart varit en sniper som t.ex Rattie hade jag förstått man släpper honom med nuvarande trupp, men nu hoppas jag man kan hitta en lösning.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
mattias - 74: DU hade oxå lipat!!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Labban: Totalt osynlig, passar istället för att ta ett skott vid 15 av 10 tillfällen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Rallarn: "Totalt osynlig". Ok :D
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
vonDöbeln: Alla sagor har ett slut, det går knappast att övervärdera vad Dahlén gjort för oss men fortsätter han den här säsongen som han börjat tror jag som du. Då har det gått i stå lite här och då tror jag både han och klubben skulle må bra av en ny kick på varsitt håll. Skulle han ha attraktiva erbjudanden utifrån så känns det som ett gemensamt intresse att nappa på nåt utlandsäventyr för honom. Han är dessutom inte äldre än att han har alla möjligheter att komma hem igen och avsluta karriären med nya stordåd i Timrådressen
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
vonDöbeln: Jonte vill vinna guld med Timrå mer än allt annat. Men till vilket pris är han villig att göra det på?

Jag säger inte att han är värd dom pengarna, för det är han. Men hur mycket betyder det när allt kommer till kritan?
Han är bäst betald i vårat lag och förväntas att göra mest poäng och då ska han leverera. Tufft läge men så är det.

Ikväll gör Dahlén 2+1 iallafall!

Måtte Juel får stå likaså.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
hockeysverige.se/2023/11/25/simon-forsmark-om-lyftet-i-timra-forra-aret-var-jag-inte-redo

Kul intervju med Forsmark. Det verkar som att de landat i att det är svagheten framför båda målen som är nyckelfaktorn.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
mikenomad: Då var det Indianerna borta ikväll då. Har varit 3p tidigare matcher i år, men denna gång blir det nog inte så lätt med tanke på trenden vi är i. Får vi utdelning på våra chanser så det berömda. Verkar bli en 3:e målis som står eller ny 2:a. Skjut mycket och tveka inte. Bla Dahlen tvekar ofta nån tiondel istället för att dra iväg skottet direkt. Det kan vara skillnanden på mål eller en ännu mer farlig chans. Tycker varken Lundin eller Hartmann har varit bra efter sina återkomster. Direkt svaga skulle jag säga. Hoppas det kommer. Erixon ska vi inte prata om.

Det lär bli "skrik-Patrik" Göteborgaren som kommentator ikväll. Det gillar nog många :)
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Zäta75: Huvudmatch i eftermiddag också. Hur tacklar vi detta?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
WEDDA I FÖRSTA!

MPS - Överkroppsskada
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Sputnik: "Vad jag läst mig till så är Lasse Johansson sjuk" : Det vore rktigt bra nyhetr för folk som gillar dåliga nyheter enär LasseJ varit dålig snudd på usel mot oss som jag kommer ihåg. Har han blivit utbytt 2ggr mot oss senaste åren? Hur många kassar har vi hängt i hans bur? Måste vara ett gäng.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Dubbeld: Det skulle krävas att Pääjärvi inte kunde spela för att Wedin skulle flyttas upp i hierarkin? Haha.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Dubbeld: Och Juel i mål. Kul
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Zäta75: Skrik-Patrik=Timråseger så ja, det gillas
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Nu låt vi dä rinn lätt till vinst ikväll så firt vi inatt 🥳🥳🥳
Ses vi på bortastå ikväll???
Nu skrik vi rabbuslingarna tä vinst 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Labban:
Många som är osynliga.
Bara att kika på tabelläget och +/- på dom som skall göra det.

Det är ju ingen billig trupp som står på lönelistorna.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
mikenomad: Hanzl vinner en tekning: NÄMEN TITTA! HAN ÄR JU FULLSTÄNDIGT FENOMENAL!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
mikenomad: Det blir ju firma Oldeen / Wikegård
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
mikenomad: Ses vi ikväll Mike66???
I baren???
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
mikenomad: unnar Jonte att spela i ett lag som ha fans som inte skriker att han är klen eller att han ska sparkas så fort det går mot. ett lag som respekterar sina kultur bärare.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
SMÅLAND: Äre inte vit vecka snart ???
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Rip Kirby: Duu de gör vi sargreklam av me ett gäng god IPA o nåra jägershots 🍺🍺😎🥳🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Andersson: Snön ha int komm tä SMÅLAND än!@!
Ååå hä i Götet skin solen!!
Snart dax att ramla ur baren å ta sig tä Stadion
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Nisse på Mon or: Känns som mycket snack utåt från spelare med. Tycker man läser och hör just att, "det är tidigt på säsongen" "Jag har inte tänkt något på framtiden" Garanterat så sägs det mer som man inte vill skall komma ut i media. Dom är inte mer än människor och vill ju ha framförhållning precis som alla andra.

Däremot tyckte jag att Hanzl nämnde pengar lite väl mycket i intervjun.. Känslan säger att han vill kräma ut tillräckligt med pengar i slutet av karriären.
Förhoppningsvis har jag fel och att Kapanen kan hitta en lösning som gör att vi kan behålla Hanzl och samtidigt spetsa till backsidan till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Sputnik: J20 har 2-2 och förlängning mot Luleå igen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Labban: Hanzel e en spelare som vi ska prova att behålla så länge de går han har ett spelsinne som inte många har o speciellt me Jonte även andra förstås men dom hittar varandra riktigt bra nästan alltid 😎😎🇺🇿🎉
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Nisse på Mon or: Såklart starkt att ta poäng av Luleå som är ett topplag i J20 Norra. Men man räcker ju ändå inte till alls vilket tabellen vittnar om.
Låst ämne


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
SMÅLAND: Haha nä 80 mil enkel passar jag på, blir TV:n idag
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Ikväll vill jag se Roger Rönnberg dra igen båsdörren och kasta headset!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Zäta75: Idag så tagggar vi o grabbarna till utav HELVETETS HELVETE O VISAR FISKRENSARNA HUR DE SER UT MED RÖD O VIT HOCKEYDYNAMIT I SCANDINAVIUM ELR HUR ALLA ÄKTA TIMRÅITER 💪💪🇺🇿
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Bäddat för 3poäng idag för er. 2-4 vinst
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Synct: hade gärna sett Johansson också i första femman .skönt med Juel i mål
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
mikenomad: Lilla farbrorn vann på powerplay i veckan en skäring o stoppa in den på Timrå vinst!!!!🇺🇿🇺🇿😎
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Krossa hoppet för sjuka barn…

Nä det finns inte!

Det får bli en sportslig torsk idag med…
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
söder över: Det finns väl sjuka barn som är Timråiter också? Spela för dom!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Rip Kirby: exakt, men man hoppas ju på nån Fagemoeffekt. Direkt efter att Fagemo lämnade, två matcher till förlängning mot ett av seriens bästa lag . På bortaplan.
Låst ämne

« · 2602619