1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13

« · 2651000 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Vaasa släpper inga spelare inför dead line. Snarare vill man värva för slutspelschans.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Zäta75: Ja men att Eronen befann sig framför mål istället för Didde kan vi väl inte lasta coachen för? Jag dummar mig bara lite... däremot kan man ifrågasätta om Eronen är en tillräckligt defensiv pjäs för att coachas in i matchens sista byte, eller det som borde ha blivit matchens sista, kanske jag ska säga. Hade Lyytinen och Erixon spelat bytet innan? I s f släng in Sheriffen med Didde
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1: Ja och så gör det ju så jävla ont som hockeyspelare, med den dåliga utrustningen dom har, OM nån skjuter ett tandskydd på en, det gör ju inte lika ont att få en puck skjuten på sig, fråga Didde, för den är ju inte lika hård somen puck!!!
Eller tänker jag fel nu?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Hahl Bundy 2.0: Extremt dåligt coachat ja. Didde borde varit framför mål så hade det antagligen blivit 3 poäng. Han var inne men inte framför mål just då
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Jo en sak till. När det är så liten tid kvar som drygt 1 minut. Varför i hel…. sätter man inte in 2 fysiskt defensiva backar som kan hålla rent? Sheriffen o Didrik av dom vi har. Vad i hel…!
Eronen??!? Eronen??!?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Bragd-Birger: Amen!
Det är mitt bidrag till kommentar efter matchen igår. Det är nog bäst för alla parter att jag drog igen limpsaxen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Rip Kirby: Nån som vet vad vi har för budget denna säsong?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1: Ungefär samma upplägg som han körde i Frölunda under sin tid där. Nu hade Frölunda en betydligt bättre stomme att bygga kring, men likväl misslyckades ju Nubben att omsätta den stora summa pengar han hade tillgång till även där.

Nu är HV´s börs ännu större, så misslyckandet i skenet av detta blir förstås ännu större. Håve har varit ett bottenlag under hela säsongen och man ska förstås vara jävligt glada om man slipper spela ett smålandsderby om att hålla sig kvar i högsta serien.

Jag kan inte tänka mig att Nubben får fortsatt förtroende av klubbens medlemmar och blir omvald i rollen som sportchef. Dags att hänga upp gubbkepsen för gott här .
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Lulessss: Nej, jag tror inte att Nässen är värd det. Men vi får se hoppas han motbevisar mig. Han lär vara stabil iaf, men om han är något extra vet jag inte.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1: Nubben sägs ha slängt iväg drygt 68-70 mille på HVs trupp denna säsong.
Stämmer det så är han nog rökt till nästa säsong och han bör verkligen fundera på att hänga upp västen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
JanneH: men visst gick Rönnberg ganska hårt på sina ledande offensiva spelare på slutet?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1: Erixon, Sheriffen, Forsmark - alla de alternativen hade väl varit att föredra över Eronen i sista bytet men nu verkar det mer som man bara rullade på med bytena matchen ut. I ett sånt läge måste man väl vara lite mer synisk och matcha de bästa defensiva backarna.

Marklund blir inte heller kvar nästa säsong hoppas jag
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Bragd-Birger: Du har nog svaret i din post ang Antes syn på Eronen. Han visar säkert goda egenskaper vid träning, i bussen, i omklädningsrummet mm som vi inte ser. Litar helt på Ante, trots att jag vill skicka eronen 8 av 7 dagar veckan. Bara gilla läget
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Bragd-Birger: Är Marklund som coachar backarna
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1: obegripligt coachat där. Men Ante verkar uppenbart se något helt annat än majoriteten tikare när det gäller Eronen. Näst mest istid av alla backar igår, förtroende i 5-6-spelet, förtroende i 3-3. Faktiskt överraskande att han inte fick lägga första straffen också.

Ska väl släppa det här ämnet snart, men hur Eronen kan betraktas som topp 2-back när vi - änte-ligen - har full backbesättning är ett stort jävla mysterium. Och vilka spetsegenskaper han besitter som får en att tänka "han måste vi ha framför mål när Frölunda laddar allt dom har sista minuten" ett ännu större.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
falconuggla: Tror ni Näsen är värd det? :
”Nässén får betalt för att vara mer än en medelback. Så honom tror Jokinen stenhårt på. Sedan vet jag inte vad pengarna räcker till.”

Från MrMadHawks live chat på Expressen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
falconuggla: Ok, jo kom på att han var det nu när du säger det. Helt klart skulle vi behövt klonat Didde i det läget.
Förståeligt att Didde brann av.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1: Didrik var inne när Eronen släppte Klingberg in framför mål. Vi skulle haft dubbla Didrik för att kunna täcka upp i såna lägen. Han såg ut att bli måttligt irriterad när det blev mål.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1: Sen kanske bara det är jag, men nog skukle jag matchat Didde rätt hårt i sista minuten spel 5 mot 6.
Karln har ju bara varit inne på ett baklängesmål på 7 senaste matcherna i spel 5 mot 5.

Aldrig att Klingberg fått stå och mysa sådär med Didde på sig.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
JanneH: Nej! Det var en jämn match. Den hade kunnat slutat hursomhelst. Men oavgjort vid full tid kändes väl rättvist, även om det var jäkligt surt på det sätt dom fick sin kvittering. Sedan så är förlängning och framförallt straffar ett lotteri.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Öndulat: på SHLs sida möjligen men Expressen och SVT ligger fortfarande lågt gällande Timrå intresset
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
En sak jag märkt på senare tid är att SHL och media verkar ha en lite varmare inställning till Timrå. Kan bero på att vi syns mer då vi gör veckans mål och räddning varannan vecka och att vi går rätt bra även om vi torska igår. Men känns verkligen som vi får mer utrymme av framförallt SHL.

Är jag ensam i den iaktagelsen?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Såg nyss att "HV71 värvar backen Colby Sissons" - nu lär ju inte Kimmu kunna "lura på" Nubben Eronen :-(
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Rulltårtan : jag såg inte matchen men kollade man SHLs highlights klippet så var det väääääldigt många heta Frölunda chanser där JJ var grym plus hade lite hjälp av stolparna. Sedan var det två Hållander mål och ett Hållander fri läge plus en missad chans i vårat PP i 3e. Speglade deras highlights matchen som helhet? I s f kan man ju nästan säga att det var vi som stal en poäng
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
The great one: Jag skulle bli väldigt glad om Eronen fick göra mål, sätta en slagga från blå. Det skulle göra mycket för hans självförtroende. Vi vet ju att han har ett ruskigt bra skott. Tyvärr har vi inte sett det ofta i år. Älskade ifjol när han drog dit stenhårda skott.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Rulltårtan : Nu glömmer vi Frölundamatchen. Vi borde ha vunnit, men det viktigaste är att vi vinner mot Malmö hemma och Modo på lördag. 6p där och vi ligger bra till i topp 6 striden. Annars blir det tungt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
kulltorp: det enda konstiga som hände igår vara alla missade Tik utv innan dom kompenserade med en 2:a som inte avgjorde ett skit!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Svanru: När Rogers ansiktsfärg blir röd, då vet man att det stundar konstiga beslut och händelser..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1: Klart som fan man skyfflar undan grejer från isen om det inte ens är hockeyutrustning. Kastas det in en tomflaska från läktaren blåses det av direkt
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1:
Tillhör en sådan gps dosa utrustningen om inte hade VF felaktig utrustning och ska bestraffas.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Angående Eronen så kommer här ett litet försvarstal för jag tycker att kritiken blivit något överdriven nu. Ja, det var hans markering som gjorde att vi släppte in målet med 9 sek kvar. Men han är ju inte ensam bland backarna att gjort grova misstag under denna säsong, hur många gånger har inte ex Erixon missat markering i viktiga lägen eller allas favorit Rindell. Även Sheriffen har gjort som Eronen gjorde igår. Mieho borde fått ut pucken även på 3 försök precis innan men misslyckades så Frölunda fick behålla trycket även. Man vinner o förlorar som ett lag.

Eronen är ingen dålig back, han har bra balans och skridskoåkning, läser spelet bra. Bra på att vända bort motståndarna. Han skulle inte få spela gång på gång för dom finska lejonen om han var en dålig back. När han spelar i landslaget spelar han dock enklare vilket skulle gynna honom även om han spelade på samma sätt i SHL. Men hos oss försöker han ibland spela för överkonstruktivt och sätter sig ibland därför i jobbiga lägen under matcherna. Men allt som oftast reder han ut det. En anledning till det är nog att han känner press att leverera poäng och mål med tanke på att han om det nu stämmer tjänar bäst bland backarna. Men han är ingen målskytt (aldrig varit), så det ligger på Kapanens ansvar att ha lagt stor del av budgeten på Eronen.

Sammanfattningsvis, Eronen håller men kan vi få en bättre back för hans lön? Antagligen. Kapanen får lösa detta.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Puckat: Ja om det nu varit ett tamdskydd ens.
Man baxnar..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Vill inte vara konspiratorisk, men linjedomaren som hittade utvisningen på Lundin igår är samma domare som han körde på i början på säsongen
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
vonDöbeln: håller med.

Domarna utmärkte sig inte som särskilt dåliga ikväll.

Jag har faktiskt givit upp om Eronen, han kommer inte kunna bidra i Sverige för det krävs att en försvarare kan äga sin is här.

Han så mjuk att det svider i ögonen ibland.

Han vet verkligen att alla närkamper går åt helvete så han undviker dem.

Ante har helt rätt i sin analys om vad som är tråkigt i den här matchen och det var eronens insats när Frölunda kvitterar.

Det är fan korpennivå där. Att stå i det heligaste av utrymmen och kolla på motståndaren istället för att ta bort klubbjäveln för honom…

Helvete. Så uppenbart att man inte känner någon oro för framtiden med det beteendet.

Jag vet inte men kontraktet med Eronen svider. Det måste vara Kapanens stora tavla so far…

Känns som att enda chansen för att bli av med Elmeri är Schweiz. Det är en hockey som gynnar honom mer där.

Det finns pengar och det är lite mer öppet spel.
Disciplinerat tight spel är inte Eronens grej alls!

Men men.

Som mot Växjö är det svårt att vara allt för tjurig.

FHC är heta som satan men det känns som att vi krigar mer och skönspelar bättre långa stunder av matchen.

Så surt men va fan.

Nu börjar det kännas som att vi kanske kan missa topp 6 trots den starka formen på sistone detta år med jävligt tight serie.

Vi har en plusmatch och behöver hålla uppe treor.

Inte fått med oss så mycket vi förtjänat på slutet men det har varit mot väldigt hett motstånd.

Inga tunga huvuden nu bara utan upp i sadeln och ta en skalp!

Juel i nästa kanske?

Inget fel på JJ men Juel har visat att även han kan vinna matcher och tävling är kul!

När vi i november hade den lilla streaken med bra försvarspel så var Juel riktigt vass och nu sitter försvarspelet över förväntan!

Lander Hållander JJ och Forsmark får mina extra plus i kanten ikväll!

Nya tag kom igen TIMRÅ!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Hemkommen efter 58 bra hockeyminuter, fortfarande fullständigt rasande.

Ante lägger fokus på helt fel saker, domarnivån i dagens match var bra, eventuellt aningens till vår fördel.

Vi har en coach som inte vill vinna tillräckligt mycket för att be Eronen gå och duscha efter andra gången han går bort sig och ger FHC en 3-mot-1.

Vi har alla tillgängliga, visa lite vilja och handlingskraft och sätt våra piss-usla spelare på läktaren och låt våra engagerade yngre spelare köra på.

#EronenOut
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
BaraTikare: ja du... med sån domarhjälp kan vi nog utesluta att vi kommer ta oss förbi Frölunda i top 6 racet. Kvarstår gör en kvartet om oss, LHC, LIF och Luleå. Luleå ligger 2 pinnar efter oss men vi har en match mer spelad än alla de tre andra. Om vi skulle bli 6a vore det ju kul om Frölunda kunde bli 3a. Blir saik 3a får vi nog fan se till att bli 5a!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
JonteD: Solklar utvisning tyvärr.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Från bortastå var tydligt att #33 medvetet "passade" tandskyddet (som #94 tappade när grinade illa efter skott-täckningen) mot Tömmernes (när Tömmernes hade pucken dessutom!). Tandskyddet såg ut som en "skev" puck och gled hela väggen ned till Lasse Johansson.
Riktigt hjärnsläpp från #33. Solklar utvisning.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1: kan vi kolla med Nubben om HV vill ta över Eronen innan transferfönstret stänger?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
JonteD: Just därför, att det kom ifrån en FBKare.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Svanru: Så är det, men samtidigt finns det nog trots allt ett annat lag domarna älskar mer i SHL!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Synct: Varför skrattar du?? När det är en sanning likadant som om vi spelar i Karlstad så blir vi bortdömda o de blir vi jämt mot dom stora lagen hur än bra vi spelar 🤬🤬
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
JonteD: Ger Hållander 6 getingar av 5 för insatsen ikväll.
Låt Malmö få sota för denna tunga förlust.
Alla till ladan på torsdag!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
vonDöbeln: Förlänger vi inte med Lyytinen men väljer att behålla Eronen, ja då går mitt topplock, å dä ä sant dä!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Svanru: Håller med nånting e sjukt o de måste göras någonting åt det för ett tappat tandskydd ska inte få avgöra en match!!!!!🤬🤬🤬
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Sputnik1:
Jag är så hysterisk jävla rasande intresserad att veta vilken hållhake Eronen har på finska förbundet.

Uttagen på 8 backar i finska landslaget.
Är knappt topp 3 finsk back i Timrå - och då har vi ju tamejfan bara 3 finska backar…
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Svanru: Hahahahahaha
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Turkiska Tiken : Samma tanke här!!😎
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Turkiska Tiken : Jo man tycker ju det, men Ante och CO kommer ju tyvärr inte att sätta honom på nån läktare i allafall.

Om Jokinen gör det har man ingen aning om. Dessvärre hade jag helst sett att man går skilda vägar med Eronen aå fort som möjligt sen när det fortfarande finns spelare på marknaden.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Hej flikar in lite i Scandalium händer det ofta saker som alltid går Frulunda till deras fördel. Vi har belyst massor av händelser under årens lopp. Nu drabbades även ni av en märkliga händelse som tyvärr händer ganska ofta i Fusklunda.
Låst ämne

« · 2651000 · »