1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

583046 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2005-01-11

« · 486756 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge: Vad har Styf käkat? Blixtrande snabb och skrinnar ifrån Frölundabacken i friläge, då VF:aren blir utvisad....


Mycket starkt Styf!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Frella: Man vet ju aldrig knäet kan ju jävlas med honom så att han inte villa riskera något, för i normala fall klarar nog Kalle K det där tempot.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
NR_9: 2-2 och en härlig inställning av Timrå som kan gå på en veckas uppehåll med återtagen heder. Gott så!
Det viktigaste ikväll var att visa för sig själva och omgivningen att förra omgångens genomklappning redan är glömd!

Däremot tror jag att Timrå måste agera i nästa transferfönster om målsättningen är att gå längre än tidigare säsonger, dvs minst till final. Sämre än fyra bör inte Timrå bli, men en andraplats skulle smaka fågel. Det skulle innebära en räkmacka ända till finalen i och med fördel av hemmaplan vid avgörande match.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
NR_9: Kanske så enkelt som att han inte platsar, speciellt i en match där tempot är rätt högt...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Manderville: Jasså? I luleå kallar dom honom för Money nilsson...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Olle: Nä han var ganska dålig på det.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
NR_9:
Det vet jag faktiskt inte, dom sa inget vad jag vet
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
NR_9: Självklart ska han inte döma enligt regelboken som självaste Karbanov men han kan fan va konsekvent, vilket jag inte tyckte att han var idag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge: Nä det var ju som vanligt, och det är oftast härligt att se Zäta spela.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Kronblom: Han har en bra inställning, men jag gillar inte när han tar de där onödiga utvisningarna.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Kronblom: Men varför föllföljde inte Kalle K ?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
NR_9: Jag tycker inte att det var så mycket att överreagera för.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
friskan: Han kämpade som tusan, var riktigt vackert att se stundvis helt underbart.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge:
Hela laget gör en bra insats, till och med Sundin. Om man räknar bort den onödiga utvisningen i offensiv zon. Personligen tycker jag att det är bra med Hedströms temprament, ok han gör väl lite onödiga saker.
Men det vittnar mest om hans inställning.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge:Z:as arbetskapacitet var som 14 ardennerhästar, (enligt radiomannen).
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge: Men man förstår ju Hedström att han blev lite sne, det skulle jag också ha blivit, men som du säger det var onödigt gjort.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
En bra match med bra fart och en hel del chanser åt båda håll.

Kul att Robban och Hallin fick göra mål. Hedström gör en väldigt onödig grej och knuffar linjemannen och åker ut för resten av matchen. Mycket onödigt.

Styf måste ha gjort sin bästa match den här säsongen iaf. Zäta måste man bara bli imponerad av. Vilken arbetskapacitet han har, den grabben.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Manderville: jo det var mycket inteliggent av honom att gå till DIF
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Olle: Nja han lät spelet gå när det var mindre förseelser på planen, jag hatar när en domare dömmer för minsta lilla.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
NR_9: Domare Andersson låg väl i bottenträsket redan i början. Måste ha varit den sämsta domartrion jag sett denna säsong. Linjemännen kunde inte blåsa för offside och Andersson var allmänt härkig....och då menar jag faktiskt åt båda hållen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Men han gjorde nåt intelligent som flyttade från Fuleå !
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Manderville: Ni ledde rättvosy efter första perioden, då frölunda inte gick att känna igen, så 2-2 får väl ses som rättvist.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge: visst Hedströms agerande var lite dumt men förståligt jag skulle också bli förbannad om domaren skickar ut mig och inte den andra, men han borda ha tyglat sitt humör lite.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Härligt grabbar vilken moral att resa sig efter fiaskot senast.
1 poäng borta mot Frölunda känns som en seger !
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Härligt grabbar vilken moral att resa sig efter fiaskot senast.
1 poäng borta mot Frölunda känns som en seger !
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Okej.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Friman SR: Synd att vi inte kunde få tre poäng men man får väl inte klaga över ett poäng mot ett så bra lag som Frölunda, men jag tycker att domare Andersson sänkte sig i andra och tredje.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge: Tycker INTE Timrå spelar huggarhockey. Men som ni lägger upp kriterierna för vad huggarhockey är, så då gör dom uppenbarligen det.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Jag tycker att Luleå spelade fulare än vad Timrå gjorde den matchen, helt enkelt mer slag med klubban.

Eftersom du nu sett den här matchen mot Frölunda och då säger att vi spelar huggarhockey, så undrade jag bara vad i just den här matchen som gjorde att du ansåg detta.

Du tycker att Hedströms grej var dum och där håller jag med, men vad var det i den här matchen som var huggarhockey ?

Själv tycker jag att det var en bra match, inte så mycket kroppskontakt, men bra fart och en hel del chanser.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
El Aka Ali: Neutralt sett från en cyklop? Kolla fair play ligan å gämför Luleå och Timrå. Det säger väl lite grann.

Tåls väl att tilläggas att Åkerströms matchstraff nere i sydkraft är det ENDA matchstraffet Luleå har denna säsong.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Försök att se det hela lite neutralt. Då förstår du! Jämför alla lag. Då är ju saken klar. Luleå är grishockey. I och för sig så var det väl ett bra sätt för dom att spela på det sättet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Redax 2: jo självklart, såg inget av matchen. Lyssnade bara på publikens reaktionerna å bildade min uppfattning efter de.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Ambroo: Grattis Timrå! ni är lika bra som Frölunda:)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Personligen tycker jag att 1 poäng borta mot Frölunda efter debaclet mot Linköping senast är godkänt. Förhoppningsvis bevisar detta att förlusten i lördags inte kommer att upprepa sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: du säger ju att du såg matchen, räcker inte det som förklaring så vet inte jag...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Det beror vems ögon man tittar med och vilken färg de har....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Du var ju där, säger Du. Hade du luvan neddragen till midjan eller var det träsprit i colan..?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge: Det var dumt det Åkerström gjorde, lite oturligt förvisso, men ändå fult. Men hur ni får det till att Luleå spelar huggarhockey fattar inte jag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Det var dumt det Hedström gjorde, rent av idiotiskt, men hur du får det till att Timrå spelar huggarhockey fattar inte jag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: det finns hjälp att få...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
RocknRolf2: jorå nog såg jag alltid. Var nere på plats å bevittnade det hela
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
65selander: näe jag som är så ödmjuk och go ;-)

nja det verkar sluta med en...förstår inte varför kenta inte vågade plocka kipru.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: lägg ner för fan, du såg ju inte ens den matchen
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Hälge: Vad sägs som Jontes mindre inteligenta tilltag?

Vad gjorde egentligen Luleå som var så fult, förutom Åkerströms cross cheking? Eller´, vad gjorde Luleå som var så fult som INTE Timrå gjorde den matchen, förutom Åkerströms cross cheking?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Ambroo: PizzaPlaya efter matchen...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Ambroo: Inte för att jävlas med dig men du skulle nog vara ännu mer partisk än vad dom är :-)

Starkt att hålla i mot Frölundas PP iaf. Ser matchen hemma och tror att ni får in en slump puck nu i förlängningen
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
fan också
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
vad är pp?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Lövva: Vad exakt har Timrå gjort för felaktigheter idag ? Nu menar jag alltså "fula" saker.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-01-11
Rox: nog för att man inte ser matchen, men jag tror f-n man skulle kommentera den bättre ändå...
Kommentera

« · 486756 · »