1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581715 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2005-10-08

591349 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
TIK-Supporter: oksa inte bra ? hmm såg du matchen mot frölunda igår ? :s
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Ambroo: Vi få hoppas du har rätt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Barbarossa: att koskinen skjuter mindre i år beror på att kvalitéen i hans spel i övrigt är en-två nivåer sämre än ifjol. däremot tycker jag mej kunna se att crippe äntligen håller på att blomma ut, att han skulle skjuta mindre beror isf på att han inte får rätt puckar/jobbar mer i det tysta. Teemu kommer det att lossna för, om pp:et blir bättre vill säga och om han får spela med en mer defensivt lagd back än svampen...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Frella: Jo håller med. Det går för långsamt i powerplay men ibland ha jag sett han haft bra läge att skjuta men icke gjort detta men det lossnar väl snart.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Barbarossa: Tycker han som så gott so varje offensivt byte han gör så är han bortmarkerad. Men med tex bättre rörelse i PP så skulle det nog lossna även för honom.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
ernie eagle: Tycker inte bara det är Koskinen och Crippe som skjuter mindre i år Teemu Alto tycker jag också ha blivit blyg med bössa och vi alla vet ju vilka kvaliteer den karln har i sin bössa.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
LingaN: Om man så här dagen efter dagen före skall försöka sig på att återge en reflektion ifrån gårdagens match....

Instämmer helt och fullt i Dream Teams och guds resonemang kring Mika Oksa.

Karln var bäste Timråspelare på plan igår, hur konstigt det nu än må kunna låta. Men Oksa kan absolut inte beskyllas för det insläppta målen igår. Han blev ju dessutom utsedd till matchens lirare i Timrå IK.
Vilket om något vittnar om att det trots allt finns kvalitéer i hans målvaktsspel trots all spott och spel han fått utstå på forumet dels under försäsongen men framförallt efter Linköpingsmatchen.

Jag tycker det är rena rama helgerånet att ens nämna Mika Oksa i samma andetag som Kimmo Kapanen. Det är orimligt att begära mästerverk redan nu.

Jag gillar för övrigt egentligen inte att man skall jämföra spelare med dess föregångare eller skeenden i olika tidsepoker. Det är bara spekulativt ocxh dumt. Då man aldrig kommer få några svar på sådana tankar, frågor eller funderingar.

Kapanen var ett unikum och tycker istället vi skall glädjas oss åt vad vi fick ånjuta under åren med Kapanen. Det var en fantastisk tidpunkt.

Men att skrika efter hans comeback är inte särskilt genomtänkt eller schyst gentemot Johan Asplund eller Mika Oksa. Det är de alldeles på tok för tidigt att göra.

Sen kan man diskutera i all oändlighet huruvida Nubbens värvningar inför denna säsong är fågel, fisk eller mitt emellan. Summera intrycken kan vi göra vid jul.

Om det nu mot all förmodan skulle gå käpprätt åt h-e så åker vi ju trots allt inte ur direkt och får en ny chans i elfte timmen i Kvalserien.

Skulle det även vara så att vi tidigt blir avsågade från chansen att nå slutspelet kan vi i lugn och ro förbereda oss på Kvalserien och plocka in de komponenter som behövs och byta ut de instabila.

Jag vill inte tro att det är så illa, jag vill gärna tro att det vänder. Men jag är även inställd på att det kan bli en tung säsong. Men jag slutar inte stötta laget för det.

Orkade jag genomlida säsongen 01/02 så överlever jag det här också.

Nu hade jag inte förväntat mig några poäng i Scandinavium igår även jag naturligtvis inbillade mig och hoppades på en skräll. Trots förlusten och smärtan som tar vid efter en sådan är jag nöjd över hur Timrå stod upp hela matchen. Många lag skulle knäckas över den start vi fick, 1-0 efter 1.39.

Siffrorna hade lätt kunnat trilla iväg. Visserligen gjorde VF även 2-0 och 3-0 men därefter började Timrå sakta men säkert att äta sig ikapp och även 4-3-reduceringen kom lite väl i senaste laget (19.40) så hade Timrå även en halvchans till i slutet som med lite flax kunnat resulterat i en 4-4-kvittering.

Å andra sidan hade det kanske inte heller varit riktigt rättvist. Men vem sa något om att hockey är logiskt?

Tänk att fridlysta Wargen sköt och vilket mål han gjorde. Tänk om han och Svebba kunde få Crippe och Koskinen att skjuta är rätta hostmedicinen.
Man skall skjuta för att döda. Då blir det mååååål!

Vi har revansch att utkräva i E.ON Arena 5 november, Men först tar vi Leksand Stars i Ejendahls Arena imorrn.

NEDSLÄPP 19.00!!!

Be there!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Inte ens här är vi i top ! ( c :

Va har tagit åt Pasi ? Han va ju snällheten själv.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Dream Team: Tack för referatet. Kan det vara så att den gode Krykov har solat sig genom sommaren, med sikte på att spela korphockey, och därför inte alls är iform för Elitserienivå? Koskinen är mer oroande, dålig sommarträning även där? Någon som vet?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Janken: Oksa uppträdde som en av de stabilare posterna ikväll. I den första perioden var man måttligt munder när det första skottet gick in. Där är det dock en timtåback som väl får sägas klantar till det när han väljer att inte släppa en puck till en klar icing. Halvt friläge och 0-1. Hela Timrå stod ju på knäna i första perioden. totalt noll hjälp av framför allt backarna i egen zon. Där spelade Oksa faktiskt förtroendeingivande. Ett par fina parader på rätt svåra direktskott som han galant styrde ut i hörnen. Att Frölunda får gå ifrån till 3-0 är inte alls målvaktens fel den här gången.

Kalle Koskinen undrar jag var han har köpt sin skridskoåkning nånstans. Eller kanske mer var han sålt iväg den gamla nåstans. På Myrorna, måste det vara, för det är ett obefintligt tempo i allt han företar sig på banan. Och Krykov, får jag tillägga. Båda dessa bekräftar innebörden av ordet ultrarapid, för tillfället. Tragiskt att se ett sånt förfall, för det är precis vad det handlar om. Krykov är inte ens snabb med pucken i stillastående läge längre. Att se honom på isen i powerplay säger väl det mesta om hur bra man tror att det ska gå. Förväntningar på mål framåt? Njaeee...

När väl den totala disharmonin i spelet försvann, och Timrå kom in i matchen då står man upp på ett bra sätt, som jag ser det. Man har kanske inte lika många chanser som hemmalaget, men detta beror på följande: Timrå anno 2005/06 väger något för lätt i sargspelet. Backar som Sanny och Styf gör vad man ska i egen zon, men i anfallszon blir det på tok för korta anfall som idag gjorde att Frölunda på en gång kunde ställa om i snabba kontringar. Så såg matchen ut fram till halva andra, ja, när Warg får upp den i krysset från blålinjen. Där vinner Timrå den energi de behöver för att orka köra framåt även i offensiven.

Manderville var väldigt bra idag. Att han hade en flygresa i benen syntes inte ett dugg. Rivig påde i boxplay och i powerplay, faktiskt. Han checkar fast sina motståndare och gör plats för de andra. Precis det vi har saknat, och där blir en hel Manderville otroligt viktig för det här laget! Som kanadensare skjuter han ju i stort sett på allt som rör sig, och en mot slutet rätt darrig Sandberg i Frölundamålet hade med lite mer Timråflyt nog kunnat få se nån till puck dansa in bakom sig. Hockey är inte rätttvist, men vem fan hade brytt sig om det om Timrå fått in en kvittering.

Allt som allt är jag nog rätt nöjd med den totala upplevelsen av Timrå den här dagen. Inte förlusten i sig, självklart inte, men på det sätt man visar att man kan ta sig tillbaka in i matchen igen gör att jag trots allt känner att det ändå finns nåt att bygga ett spel på. När man står på hälarna i egen zon i början då ser det ju ut därefter. Pang, pang, pang och tre mål i baken. Man gör som mot Linköping, bara det att där var man ännu sämre.

Ett plus också till Peter Ström idag. Han kämpade och slet, var duktig på att hålla i pucken och gjorde ett par-tre riktigt bra passningar som närapå hade resulterat. Han assade förresten till Krykovs 3-4, eller är jag fel ute då? Att Ström sedan fick göra mål i Scandinavium, det var ju inte mer än rätt.

Forza Timrå, i med- och motgång!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Oksa var bra idag och Asplund var bra mot HV ? Tycker inte det verkar som om målvakterna utgör det största problemet . Nu har man lyckats göra 6 mål på två matcher men ändå förlorat. Tyder det inte på att det är försvarspelet som klickar ?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
gud: Ja, vi stog upp som riktiga män... Generalfel görs,men... Vi vek oss icke en tum.... Tar vi med oss detta till Eijendals arena till veckan så kan vi dra på smilbanden.....;-)

Här sablar vi icke ner, här ÄLSKAR vi......

FORZA TIK........alltid,alltid...........
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
TIK-Supporter:
Förefaller som att du är den enda som tycker så....
Web- kommentatorn läste stora fång med rosor över Oksa.... Han verkar ha varit en trygg sista utpost när försvaret strulade....
Jag har inte förlåtit Oksa än... Men fortsätter han såhär så ser det bra ut.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
TIK-Supporter:
Spelar du dum eller är du bara dum??
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
TIK-Supporter: Var du en av de ca. 100 Tikare på plats i Göteborg idag? Om du nu var det undrar jag om vi såg samma match...?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Kan man sluta ha Oksa i målet, ngn som vet varför man bytte ut Asplund, var inte hans fel att timrå torska mor Hv det va backarna som strula. Låt Asplund få stå Oksa e inte bra.......
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
LingaN:
Vi var runt ett 30 tal som samlades innan matchen..

Inne i Scandinavium så var vi runt 100 stycken...

Dock inte på samma sektion...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
LingaN: TIK031 mena jag förstås.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
gud: Mycket folk på TIK013 träffen?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Nyss hemkommen ifrån Scandinavium...

Snabbt o enkelt..mannen som en del kraftigt har spottat på här inne
var väldigt stabil...Klart den bästa Timrå spelaren idag..Mika Oksa

Jag fördjupar mig inte så mycket mer i matchen..Det får Dream team göra

Men en sak i det hela...Jag är grymt besviken att RockenRolf inte såg matchen live här i Götet....Såg i ett tidigare inlägg att han jobbade.."men hallå eller"..

Efter att ha fått se TIMRÅ IK live idag så är jag INTE orolig över att vi ska behöva spela i någon kvalserie i slutet av säsongen..

FORZA TIMRÅ IK...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Jag har genomlidit matchen på Webradion.
Jag tycker ändå att vi förlorar med högt huvud...
Tre mål mot VF är ju inte kattskit,,,
På webkommentatorn lät det som att Oksa fick lite revanch... Kan vara skönt för honom... Så mycket skit han har fått utstå från mig och många andra på HS i allmänhet... Åsså från Rock'n rolf i synnerhet.

Men!!!!!!!!!!!

Till nästa match MÅSTE Kenta och Micke SLÅ IN I HUVET på grabbarna att en match är TRE ggr tjugo minuter... Man kan inte börja med en rast på 20 minuter....

Åsså försvaret.... Herrejesus! Dom vänder ju inte tillbaks....Hänger inte med... missar markering,,,, SKÄRPNING!

Kanske saknas tvåvägslirarna Zetterberg o Hagos alltför mycket!

Förhoppningsvis kommer vi att kunna distansera tre fyra lag i vinter... Men ett slutspel vore tamefan som en tipsvinst.....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Knylan: He he, du har fel igen! Hoppas att det blir förlängt kontrakt för hans del. En an dom viktigaste spelarna i TIK
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
tjobba: Ja det var ju inget bottenlag som de spelade mot precis, men de verkar ju som att de skärper sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Tycker dom gjorde det riktigt bra nu. Uddamålsförlust i scandinavium är väl ändå inte mycket att säga om. Riktigt glädjande att Manderville fick med sig 2p direkt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
J...a synd att vi inte fick in ett mål till, men man ska väl vara ganska glad att vi börjar få in några mål. Det är bara det att vi måste få in fler mål.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Kronblom: Blir väl förlust men det var ju knappast i den här matchen trenden skulle vändas! Måste dock finnas en massa positivt att ta med sig till nästa match!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Kronblom: Mannen kan vara slut för det. Och det är han. Slut. Slut. Slut.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Kronblom: Jaha ännu en förlust.....

men dom fick ju pressa vf. lite ialla fall, som det lät på slutet......
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Kronblom:
jobbigt med alla uddamåls förluster
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Knylan: Och till alla som pissar på Krykov som just gjorde mål!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
rödovithockeydy: 2-2 där nu...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
4-3 ett snabbt mål till bara så är det 1 poäng i alla fall.
Kommentera


Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
NR_9:

kanske blir lättare att vinna mot leksand nu när,
dom vunnit en match
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
TIK Älskaren: Gör mål nu för fan!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Svella: Oksa skrev jag i inlägget så jag tror det var om han jag skrev. Skrevmål.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Ann: Japp ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
TIK Älskaren:

2-1 till lif..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Leksand har vänt leder med 2-1 enl Swe hockey..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Knylan: Vem ?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
TIK Älskaren: Skratt.........REGIN.....hörde ru?!? :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Ann: Hur ska man säga då? :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Knylan: Det är underbart.....:))...är det så här då han pissar kan han få fortsätta du:)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
FH - avdammad: Innan jag blir beskylld för något, så måste jag bara poängtera att det var lite ironi i mitt inlägg. Otydlig kanske, men den fanns där.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Ambroo: nä tyvärr, det är aldrig bra med förluster spec så många i rad, något måste göras, det är helt klart!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
"Vad ska alla ni säga som pissade på Oksa efter Linköpingsmatchen nudå?"

Jag ställer frågan innan alla lallerz hinner ställa frågan. Det är väl kul att mannen pissar lite på oss.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Men kan människan lära sej att uttala REGIN rätt.....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
FH - avdammad: Backlinjen är inte så stabil heller, Kosken är inte bra bla, men en eller ett par snipers behövs, då blir vi farliga, men var finns dom????
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
rödovithockeydy: Jopp....de går fort i hockey jö...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2005-10-08
Ifjol vann vi med uddamålet och jämna matcher, jag är rädd att det kommer att bli tvärtom i år.
Kommentera

591349 · »