Något som slagit mig flera gånger är frågan om vad denna gästbok, eller forum eller vad det nu heter är inriktat kring. Att skall handla om Timrå IK kan man ju kanske gissa sig till eftersom denna avdelning heter just så. Men handlar det om det ?
Jag som inte bor i Timrå utan i Malmö har tyvärr inte möjligheten att se så många matcher som ni Timråbor gör. Då vill man ju läsa om hur spelet är, vilka spelare som spelat bra/dåligt, debatter kring spelarna, spelsystemet, Kentas o Eldebrinks arbete, mm mm mm... Sådant som rör just Timrå IK, d.v.s. laget och spelet.
Jag är inte värst intresserad att läsa om örnar hit och dit, hallar hit o dit (även om jag nu också varit med och skrivit där). Det är minsann mycket lallande.. och "lallande fånars klubb" är ju ett självkritiskt namn och passande.. .men frågan är ju om man skall byta namn på gästboken och kalla den just "Lallande gästboken" för det är ju vad det är just nu...
Hälge: Hur många kritiska inlägg och diskussioner och matchanalyser tror du diskuterades här efter senaste matchen mot Malmö ? Mitt minne kunde inte komm ihåg några intressanta trådar så jag var tvungen att gå tillbaka och leta.. och hittade till min förvåning?? Noll sådana trådar !
Skall bli intressant då att se ifall det blir annorlunda efter kvällens match !
E-man: Inget ont,men du är ju nykomling här i gästboken och det bara blir så att man lallar lite mest hela tiden och det är faktiskt inte så konstigt med tanke på att Timrå gör sin bästa Elitseriestart någonsin.....det är nog en lallare i alla innerst inne,men eftersom att du är ny här så har du inte kommit in i det hela ännu,men snart förstår du vad en lallande fåne är.....matchreferat får du ikväll under matchen eller efter eller via "HOCKEYLIVE" el här i gästboken.. Välkommen till gemenskapen.......!
Hälge: Det jag efterlyser är lite intressantare inlägg (Sett från min synvikel då) med diskussioner kring spelet, spelarna, spelsystemet.. mm mm.. !
Hur mycket kan man egentligen utläsa av 6 omgångar av 50 ? Många pratar redan om slutspelet som nån självklarhet...Gör inte som Linköping gjorde när de gick upp och vände samma sässong.. då hade "alla" storhetsvansinne och det var slutspel och SM-guld.
Kolla bara på Landskrona BoIS i fotbollsallsvenskan..Vet inte hur många matcher de hade utan förlust... och spelade som i trans men även det har fått sin naturliga gång och vänt.. och nu ligger de väl på nedre delen om än inte hotade av nedflyttning.
Vad jag förstår kämpar Timrå hårt och säger att de skall kämpa hårdare än alla andra lag... orkar man det hela sässongen ?
SMÅLAND: Inget ont taget.. och ny o ny.. okej kör på det ! Har inte varit här och skrivit kan jag hålla med om men det har berott på min besvikelse när den gamla hederliga GB försvann och blev ersatt av denna. Men har nu återuppstått från de döda :) !
Det var mycket lallande även på den tiden, du var säkert med även om jag inte kan dra till minnes signaturen Småland.
Men det är ju inte för inte man saknar vilda diskussioner med Liz (Hej förresten e du aldrig på icq nu tjejen ??), ElMaco, Smokey, Dr. Dängroth, Tommy, Friskan, GB Glass, Sgt D, N.F.L,(Fasen saknar dina matchrefferat på hemsidan, de var alltid underhållande att läsa), mfl mfl.
E-man: Att man pratar om slutspel är säkert inte så allvarligt från alla håll, men det är ju faktiskt så att det är ju ingen omöjlighet att nå dit heller.
Alla vet att det är hårt jobb som gäller, men det är viktigare att spelarna vet om det och att dom fortfarande är ödmjuka inför uppgiften.
Det kan svänga väldigt fort, men det gäller ju att njuta så länge det varar....lida kan vi göra när och om den tiden kommer.
Vad gäller spelet så kan man ju säga att hittills så har dom spelat väldigt bra defensivt och med det så kommer även det offensiva spelet iom att dom vågar gå framåt.
Orkar tror jag definitivt att dom kommer att göra, men ett orosmoln finns...vad händer vid skador..?
Hälge: Jag håller med dig i månt och mycket. Det är inte alls omöjligt att nå till slutspel men av 6 omgångar kan man inte dra så stora slutsatser tycker jag. Och du har även rätt i att det viktigaste är ju att spelarna vet vad som gäller och som du säger så kan vi lida senare om det börjar gå sämre.
Din spelanalys var inte riktigt så ingående som jag hade velat skulle man ju kunna säga. Men ändå rätt ämne i min mening !
Du tog liksom ordet från min mun... Det med skador var precis vad jag hade tänkt ta upp också. Vad händer vid skador ? Troligen får laget jobba ännu hårdare och andra måste kliva fram och ta mer ansvar och så... Men alla lag drabbas ju alltid av några skador under en sässong så vi får väl bara hoppas att Timrå inte får mer skador än vad Murphy kräver !
SMÅLAND: Någon påminnde mig just om en som jag glömde nämna när jag pratade om gamla GB users..... säkert flera andra också.. men denne måste jag dock ta upp.. och det är DJ Hemp.
Fick dock höra en del rykten om att både Friskan och DJ inte lär florera här så mycket framöver... ! Still missing you DJ !
gud: Låter som ett koncept ! Skall se om jag kan övertala några andra Skånebor att haka på... är ju dock ont om Tikare som det verkar i Skåne... !!!
Jag skall ta och leta rätt på min Mojohand som jag gjorde en gång i tiden och som alltid var med mig på alla matcher, Den e naturligtvis röd och den bringar tur !
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer
Jag som inte bor i Timrå utan i Malmö har tyvärr inte möjligheten att se så många matcher som ni Timråbor gör. Då vill man ju läsa om hur spelet är, vilka spelare som spelat bra/dåligt, debatter kring spelarna, spelsystemet, Kentas o Eldebrinks arbete, mm mm mm... Sådant som rör just Timrå IK, d.v.s. laget och spelet.
Jag är inte värst intresserad att läsa om örnar hit och dit, hallar hit o dit (även om jag nu också varit med och skrivit där). Det är minsann mycket lallande.. och "lallande fånars klubb" är ju ett självkritiskt namn och passande.. .men frågan är ju om man skall byta namn på gästboken och kalla den just "Lallande gästboken" för det är ju vad det är just nu...