1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

GO TIMRÅ GO

« · 1075013 · » Till forumet


Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Härligt att få tillbaks Lehtonen, speciellt nu när Jonsson är borta.

Sen att man matchar Tenkrat - Hedström - Hynning, hade det inte varit intressant att matcha Tenkrat - Wandell - Hynning, med tanke på hur bra Tenkrat - Regin - Hynning fungerade i fjol? Jag menar, Wandell och Regin är väl ganska lika varandra i sitt sätt att spela? Fast det är klart, kanske blir svårt att få jämna kedjor där bakom...
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
– Det känns jättebra, säger Lehtonen efter dagens träning i Eon Arena.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Kommer bli hur bra som helst !
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Så här tränade Timrå i dag:

Första femman: Sebastian Erixon, Mikko Lehtonen – Mika Pyörälä, Tom Wandell, Magnus Pääjärvi-Svensson.

Andra femman: Pär Styf, Kimmo Lotvonen – Petr Tenkrat, Jonathan Hedström, Fredrik Hynning.

Tredje femman: Dennis Persson, Tomas Skogs – Anton Axelsson, Johan Andersson, Oscar Sundh.

Fjärdefemman: Eric Moe, Anton Lander – Toni Mäkiaho, Jesper Samuelsson, Björn Svensson.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Ett minne blott efter säsongen?
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T:

30 spänn ?? Va fan det är ju en Stor stark på After Work, du gör sannerligen dina prioriteringar :)
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: All right
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: 30 spänn.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Vad fick du ge för den där elitseriebilagan ?
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Sportbladets elitseriebilaga rankar "bästa hockeystämningen i elitserien":

1. E.ON Arena

"I frågan om komfort och modernitet ligger Eon Arena en bra bit efter många av konkurrenterna. Ändå - eller just därför - slår publiken i Eon Arena många av sina finare kollegor rejält på fingrarna. De branta läktarna och den gamla ishallskänslan hjälper till att skapa ett mäktigt tryck."
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Jensen_12: Varför envisas med att se centerpositionen som någon slags "fastlane" för stjärnor som ska ösa in mål? Om jonte är het så ligger hans arbetskapacitet som tvåvägsspelare förmodligen högre än Pyöräläs och det kommer förmodligen att vara livsviktigt för årets Timrå att ha hårt arbetande centrar som bagarn iom att årets uppsättning till huvuddelen kommer att bestå av nya, oprövade och/eller unga backar.

Jag kan bara förmoda att tanken med årets lag är att de beprövade korten, spelare som Pärssinen, Pyörälä och Tenkrat ska stå för huvuddelen av poängskörden. I mina ögon har spelare som jonte och Hynning mer att bevisa i den kategorin. Personligen så kräver jag inte någon lirare på centerposition, jag är mer än nöjd om man lyckas täta bakåt med hårt arbetande tvåvägsspelare på den positionen.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Jensen_12: Ja precis och Halh.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Har sett en del Miffare som faktiskt tyckte om Mäkiaho och att man borde gett honom mer tid. Hoppas Mäkiaho blir bra i alla fall, än så länge så vill jag varken hylla eller dissa, jag håller tummarna bara.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Ta och fundera lite på han som skrivit listan. Vad tror du han har för referenser. Den grabben kan inte mycket hockey. Han har en del att lära.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Jag kollade på listan med dom bästa värvningarna. Där stod inte Frölunda med på någon av dom 10 bästa. Borde inte värvningen av Honken stå med där?
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Anonymous: Jag tror att killen är miffare så det får vi ha överseende med.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Timrå var ju tyvärr lite överrepresenterad på den listan.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: som jag sagt tidigare, SF är ett skämt vad gäller hockeysektionen (generellt sätt). SF går man till om man är fotbollsintresserad, kollen på hockey är sämre.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
En bloggare på SF har listat de sämsta nyförvärven:

6) Tom Wandell, Timrå
Timrås enorma behov av centrar slutade i att man värvade Tom Wandell. Problemet är bara att 21-åringen inte har imponerat speciellt mycket sedan han spelade TV-pucken.

8) Dennis Persson, Timrå
För två år sedan vägrade Dennis Persson skriva på ett flerårskontrakt med Västerås. Medan talanger som Patrik Berglund och Mikael Backlund agerade klokt och valde att stanna i VIK, gick Persson till Djurgården där han blev fast på bänken. Varför värvade Timrå en back som inte ens håller hög allsvensk klass?

10) Toni Mäkiaho, Timrå
För några år sedan testades Mäkiaho på svensk is, men det blev inte ens 20 matcher för Malmö i allsvenskan. Nu är det upplagt för ett nytt fiasko.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Jensen_12: Jesper är väl inte så svår att bänka, han måste få mer tid på sig.

Om jag ska fortsätta att gnälla på Jante så är väl Sebbe, som Jante placerar i IFSH, närmast att ta den sjätte backplatsen för dagen.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Okej, låter prima. Det blir nästan lite klurigt på centerpositionen nu faktiskt. vi har väl 6 centrar om man räknar med Jonte och 2 centrar ska bänkas. Jag tror det är ett av Challes största bekymmer just nu faktiskt. Jag har svårt att bänka någon av dom 6 faktiskt.

Sen så är jag lite fundersam över det där med Jonte som center faktiskt. Han har ju varit ganska tänd dom senaste matcherna, och verkat vara lite grinig. Jag hade nog hellre sett Pyörälä som center. Han är lite mer av en lirare än Jonte, vilket jag tycker skulle passa bättre.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Frella: Lite lustigt också att han framhåller förlusterna av Kokko/Koskinen men nämner inte Sanny.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Jensen_12: Det är väl tänkt att han ska spela genrepet mot Mora.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Han verkar inte ens vara påtänkt i deras värld när de går igenom centrarna heller. Blir mycket överraskad om han inte ersätter Regin på ett bra sätt faktiskt.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Att placera Tom Wandell utanför laget när man använder 4 kedjor är lite konstigt tycker jag. Visst, kan vara svårt att bänka Erik Andersson eller Anton Lander. Men hur är det med Eriks skada? Kommer han vara spelklar till premiären?
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Jensen_12: jag har helt glömt bort karl. underbart.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
hsand: Spelar hockey hoppas jag. Han börjar väl i Kladno som i fjol, och ansluter i mitten av Oktober skulle jag kunna tänka mig.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
jag kom just att tänka på tenkrat. Vad gör han den här säsongen?
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Det ser ut som att han har slängt ihop laget på måfå. Wandell 5:e center?
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Jante på Hockeysverige tippar oss åtta.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Norran använder en annan länk för referat.
Kommentera


Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Härligt, heja distriktet, heja Medelpad!
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Distriktlagets match mot Skellefteå bevakas av Norranbloggen.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
T T: Som vanligt väntar vi väl med att uppdatera undersidan med "Tröjnummer" till spelaren faktiskt har burit tröjan under match.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Nya tröjnummer:

12 Dennis Persson
24 Jesper Samuelsson
26 Mikko Lehtonen
51 Anton Lander
91 Magnus Pääjärvi-Svensson
Kommentera


Sv: GO TIMRÅ GO
Uddan: jaha du .. skulle kunna sätta en bra slant på motsatsen.... men hoppas kan man ju göra...
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: "Intervju med Riku Hahl, han spelar inte för Timrå nästa säsong iaf."

Intressant hur man kan få den där intervjun till det du säger. Mycket imponerande!
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: hehe ja du inte vet ja va du har läst och hört men de står då inte nåt att Riku inte stannar i Timrå!!! Han spelar med 45/50% om inte mer för timrå nästa år!!
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: Statistiken från säsongen som var är ju riktigt bra. Men i grund och botten är han en defensiv center och blir det NHL är jag ganska övertygad om att han kommer få en mer defensiv inriktning i en tredje- eller fjärdekedja. Men det är ju en tjusning även det enligt mig.

Jag tror att Hahl passar klart bättre inom den europeiska hockeyn. Där får han ett betydligt större ansvar och är ganska så given som förstecenter. För mig är han en typisk europeisk center. Därför stannar han ;)
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Mathias: Finns ju en sak som heter realistisk också, klart som sjutton jag vill att Riku stannar, men ser man över hans statistik och så så kan han mycket möjligt bli en NHL spelare nästa säsong.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: Även om han kommer att tjäna mer slantar i NHL än i Timrå, så lär han ju få en liknande roll han har hos Lejonen under detta VM.
Dvs som fjärdecenter med knappt 10 minuters speltid. Detta kanske man kan acceptera om man är 20-25 år och inte tidigare gjort resan över atlanten.
Då måste det vara mer tillfredsställande att få vara förstecenter, och få spela 20-22 minuter per match istället.
Förhoppningsvis då i Timrå, men definitivt i en liga sämre än NHL - där han får svårt att ta en plats som offensiv center på två femmor.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: Här va vi ju positiv NOT, va positiv grabben för fan!
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
stoff: Men han har ju gjort sin bästa säsong någonsin, klart han drar till NHL.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: ser ingenting i den artikeln som tyder på att han drar..?
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: står ju inte att han inte spelar med oss nästa säsong ?
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Shadar Logoth: Han kommer helt välförtjänt få spela i NHL.
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: Har du över huvudtaget själv läst artikeln....?

Annars skulle en kurs i läsförståelse sitta ganska fint...
Kommentera

Sv: GO TIMRÅ GO
Snoop: Som sagt. Berätta mer.
Kommentera

« · 1075013 · »