1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601914 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Tack för det! Tänkt väl det

Dream Team: Enligt liveradion står Kapanen idag

Om Freddan står är det skandal. Kapanen är i kalasform.
Oförstårligt och oförsvarsbart.

Skarin: Kapanen står hörde det nyss på hockey-live. Det har stått fel förr på swehockey

Skarin:

Vet du nåt om varför Kapanen inte står ? Är det bara för att vila honom eller finns det andra orsaker. Bra iofs att freddan får komma i matchstället och mota några puckar också !

Skarin: Jag tycker nog att det är bra att han får göra en match.

Då var första perioden igång. Timrå vann tekningen

TIK-POWER - The Red Machine

Amb-41: Nepp, det står på swehockey.se, deras online-rapportering.

Jag hade gärna sett att Kapanen stod ett par matcher till.

Amb-41: Enligt swehockey står freddan. Kom igen Timrå!

Sa de det på hockey-live

Freddan Andersson gör säsongsdebut i målet.

Dax då... The Red Machine kör över Lule

TIK-POWER

arnetiberg: Försök till Tolkning !
Flytet håller i sig ! Ni är överlägset bäst av Norrlands inslagen i ES.
Bra changs även borta mot Luleå

RedEagleJkp:Alla har vi våra uppfattningar.Du är ödmjuk o jag är optimst....spelar ingen roll...
Nä,jobbet väntar goodbye vänner..

RedEagleJkp: Det går inte att bli kaxig, med fjolåret i färskt minne. Njut så länge det här varar, snart vaknar vi upp.....och märker att vi INTE drömt....

SMÅLAND: Man blir väl kallad för en mes nu men jag tror inte folk respekterar en David som vinner mot Goliat och sedan slår sig själv för bröstet vecka efter vecka. Bättre då att vara en ödmjuk David i med- som motgång. Då har vi kanske kvar respekten hos Hockeysverige när det börjar gå lite tyngre.

Dream Team: TV4 är och förblir Stockholms intern-tv främst riktad till Stockholmare...suck!

RedEagleJkp: Jag tror att denne stora skillnaden i år är att vi har ett jämnare lag, en grymm målvakt, Bra nyförvärv och ett jävulskt självförtroende. I fjol förlorade vi många poäng i matcher där vi skulle ha vunnit och hade allmänn otur.
Om vi får vara skadefria och med lite flyt kan vi gå hur långt som helst, med om vi råkar få 6-7 spelare skadade och förlorar 4-5 jämna matcher i rad så kan det se annorlunda ut efter 20 omg.
Ödmjuka skall vi vara men man njuter med BRETT leende för varje skalp vi plockar.

Älska TIMRÅ

SMÅLAND: Slående bild från Globen alldeles nyss. Två trattskallar, Challe och Boorken i samma bildsvep. Är det nån fler än jag som vill utnämna båda till årets loosers...

RedEagleJkp: Ett bra lag har tur och i år har vi ett bra lag....

Nu ska vi kanske försöka vara lite ödmjuka i vår glädjestund. Denna seger satt långt inne. Det verkade vara dålig fart på båda lagen enligt webradion. LHC hade koll på tredje perioden enligt de opartiska kommentatorerna. Nu gick det vår väg. Nästa gång kan det vara annorlunda. Skönt för oss att killarna spelar i 60 minuter och tog till vara på den chans som gavs och sedan var effektiva i straffläggningen. Roligt för Hallin.

Vad säger man... Lind och vilka straffar av Hallin. För att inte tala om trycket i hallen.... oj oj oj!!!

Vad kan man säga om Ryheds? Finns det ngt annat ord än skandal.... han uppträdde som om han ibland hade tappat sin pipa!

E-man: Man kan nästan säga att det var Nordgren som avgjorde den här matchen för det var hans förtjänst att pucken nådde Lind.

Den VILJA han visade där..."jag ska bara vara först på den pucken"..det var härligt att se.

Matchen annars var väl inte en av dom bästa, men poängen är lika viktig för det.

Inte 5000 idag heller :-(

Cluben LHC: Formsvacka? Kanske det, men hur vore det om man i.a.f. försökte spela ishockey. Det enda man gjorde i 60 minuter var att hänga sig fast på Timråspelare. Med domarens goda min dessutom. Kanske man spelar så här på bortais, jag hoppas i.a.f. Linköpingspubliken slipper se bedrövelsen.

Hallins straffmål var det mest klockrena klykskott jag nånsin sett. Pucken sitter nog kvar fortfarande!

Man kan säga att det var en match på halvfart men med ett rättvist slutresultat...... TIK hade fler klara målchanser än LHC men lyckades inte trycka dit den..... Hallin första straff var nog den snyggaste jag sett....... grymt!!!!

Cluben LHC: Som sagt jag sa aldrig att dom hade tur. =)

Johan J: Sa jag tur? Flyt + tur är 2 helt olika saker.

Att det var rättvist höll inte era match kommentatorer med om, dom tyckte att det var LHCs match.
Kan tyvärr inte uttala mig om matchen för jag lyssnade bara under 3:e perioden.

Richter LHC:
Såhär i efterhand kan det verka som tur, med insläppt mål precis i slutet, det känns ju alltid surt. Över hela matchen var det rätt resultat. Men starkt att få poäng borta mot Timrå, trots att man är i en formsvacka.

Richter LHC: Tur? I första perioden hade Timrå både stolpe och ribba ut så över matchen sett var det ett rättvist resultat.

Känns surt att ni får in en puck när det bara återstår 13 sekunder.
Att ni sedan sätter eran straff när det stod 3-2 (?) gör det inte mycket bättre.
Man ser att ni har flytet med er när ni får in pucken med 13 sekunder kvar, sätter en ribba in + en stolpe in på straffarna.
Men om man ska ligga i toppen måste man ha flyt.

Grattis till segern!

amb916: Nej, det har vi inte. Ni fortsätter att imponera, grattis till segern.

Tycho: Ser lugnt ut på Linköpings sida. Har de haft strömavbrott???

Tycho: Vi ligger ju bara en poäng bakom HV71.. det tar vi in så snart som möjligt.. kanske redan nästa omg.???!!

TIK Lover: *flin*

TIK Lover: Faan vad skönt...

Tycho: Den tar vi igen snart!!

Helvete!!! nu tappade vi serieledningen!!!

Don Pedro: Fortfarande obesegrad hemma :-)))

Härligt att dom slog Linköping!!!!!!!!!

Yaaaah ! Distinkt i krysset av Hallin !!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA !

två poäng !!!!!!! yeeeeeesssssss

kapanen räddar, dålig starff av S Pettersson

nordgren mål!!

ribba in 2-2

Per Hallin fintar upp sandberg på läktaren