ernie eagle: Om man scrollar förbi Selanders surfande från någon bardisk så tycker jag att förslaget från valberedningen ser väldigt bra ut. Det kan säkert komma att röstas igenom. Maggan och Actionleif ät två jättebra nya namn i min bok.
ernie eagle: Herr Larsson kan inte reglemeeenteeet!
Bäste Ernie. Kontrollera vad som står i stadgarna för Timrå IK Supporterklubb och läs där att det står att årsmötet väljer styrelse. Alternativt, kolla på kallelsen till nomineringsmötet, än en gång från tikare.se. De pedagogiska understrykningarna har jag gjort:
"För att det överhuvudtaget ska fungera för oss supportrar, med resor etc. så behövs en styrelse. Vi har de senaste två åren kört med först ett nomineringsmöte, för att kunna nominera de personer man vill ha i Timrå IK Supporterklubbs styrelse, och sedan ett årsmöte för att då utse den slutgiltiga styrelsen.
Har Ni, medlemmar, synpunkter, idéer eller kanske till och med namn på personer ni vill se som styrelsemedlemmar så är det bara att kontakta oss.
Nomineringsmötet hålls den 11/4 kl. 18.00 i konferensrummet i E.ON Arena, under den östra läktaren."
Du verkar ha väldigt låga tankar om medlemmarna som kommer på mötet, inte för att jag förstår varför. Jag litar på att de som tar sig dit tar med sig en påse omdöme hemifrån. Har valberedningen ett klokt förslag till styrelse så kommer du att få din kompetenta mix att bolla ideer och synpunkter med.
Vilket för oss åter till frågan: Hur ser valberedningens förslag ut?
ernie eagle: Vill medlemmarna som går på årsmötet se en mediekåt soffpotatis som inte står på valberedningens lista så har de full rätt att nominera och rösta igenom denne vad du än tycker. Det är inte "kupp", det är demokrati. Jag ser dock att du själv startat valrörelsen för att inte råka ut för tråkiga överaskningar personligen...
Dock, frågan jag ställde som nyfiken medlem var hur valberedningens förslag ser ut? Utifrån svaret på den frågan går det väl att avgöra risk/behov av kupper. Man får leta lite efter sittande styrelses sammansättning på tikare.se men det här finns under nyheter:
Ordförande: Kjell Sandberg 1år
Vice Ordförande: Jimmy Hamrin 2år
Kassör: Mari-Louice Strömberg 2år
Ledamot: Kenneth Boman 1år
Ledamot: Dick Byström 1år
Suppleant: Roger Andersson 1år
Suppleant: Mikael Sandgren 1år
Suppleant: Olle Friberg 1år
Suppleant: Magnus Sjöstedt 1år
Alla utom VO och Kassör ute för omval alltså.
ernie eagle: Så vad är valberedningens förslag?
Jag har inte deltagit i några styrelsemöten till skillnad från dig men jag trodde att syftet med nomineringsmöten var att få tag på bra namn som man kanske inte tänkt på annars för att underlätta valberedningens arbete med att ta fram en så bra lista som möjligt och ingenting annat. Skulle det finnas jättebra kandidater som inte kommit fram än hoppas och tror jag att folk kommer att nominera dessa och det blir omröstning på mötet. Nomineringsmötet kan aldrig ersätta ett årsmöte.
ståpäls: Abbans. Du tror att aggregatstriden är förlorad på förhand? Hahl och Wargh och vad de heter får åka på fin-is fast gamla isen dög 1988 och vi som var där var glada att det i alla fall fanns is i hallen fast vi missade allsvenskan? Det var bark i varmkorven, alla hade sittplats även på stå och mediekuben var en kille med lång stång som bytte siffrorna på Fredells Vip-teknik, Teg-Piteå 2-5. Men det gick snabbt att komma ut från parkeringen efteråt.
Nåja. Jag får väl acceptera aggregatexcesserna och välja ett annat slag. Om en dryg månad flyttar 6280 km närmare Eon Arena. Väl tillbaka inom rikets gränser ska jag börja kampanja för att klubbledningen ska göra något åt rosten på Spaps-hjälmen.
ståpäls: Jag tycker att det ska vara kvar. Det fanns väl där redan på Jocke Nilssons tid? Dög det åt honom duger det åt Pärsinen.
Jocke! Jocke! Jocke! Jocke!
LingaN är väl en engagerad person som har framtiden för sig, eller faller han för någon åldersgräns?
Är han tillfrågad eller går det att föreslå honom imorrn?