1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601828 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
ståpäls: Hoppas det stämmer. Alltid skönt att börja med en trea.

Preliminär första omg. 060919 19.00 Timrå IK-Modo HK (enl. modo-POFFA)

Ny omröstning ute på tikare.se, glöm inte att läsa nyheten också.

... men poängen kvarstår iofs. Robban bör vara lagkapten framför Sanny

jokklas: jo ett alkolås på datorn vore nödvändigt i mitt fall ;)

RocknRolf2: Kom du just hem från krogen tro? Är ju inte ens säsong så ingen har ju bindeln nu ;-)

LingaN: Ta ifrån Sanny bindeln snarast, Robban ska vara Lagkapten!

SR P1 har gjort en intervju med vår lagkapten.

ståpäls: Jag vet inte, jag minns bara "Detroit rock..." i alla fall.
Men det kanske är fel.

-Gurra-: Det förra introt var väl Nightwish "Planet Hell". Introt mellan den och nuvarande var ett hembygge av kocken x-on. Blev väl ingen jättehit.

-Gurra-: Kiss - Detroit Rock City!

För övrigt så håller jag med dig, köp orginalskivan LingaN :=)

LingaN: Du om någon borde ju veta att det är gurun Hassebo du ska fråga angående låtarna ;) ..

LingaN: Entrélåten innan HF var väl "Detroit Rock City" om jag inte minns fel.

LingaN: I övrigt tycker jag att du ska köpa originalskivan istället för att ladda hem musiken från nätet.

LingaN: Humm, "Tik, Tik, Tik" Vad kan du mena då för nått ???

LingaN: TIK TIK TIK säger du. Alla har ni era böjelser.

ståpäls: Förstår inte att folk inte blir trött på den... Nu har jag laddat hem Hammerfall - Secrets som är nya låten vid spelaréntren.

Någon som har förra låten vid spelaréntren "TiK, TiK, TiK"? Den är så jävla bra.

Före damfinalen spelades Nannes "Vi är dom tuffaste..." på radion. Drabbades då av svår livehockeyabstinens. En vecka kvar...

Det verkar som om vår gode Jonthan trots allt får vara med om ett OS. Härligt, det är han värd! Hoppas att han får spela. Han och Zäta var ju rätt bra ihop senast de lirade tillsammans.

Kerstin_k: Ang. unika saker så trodde jag ni var ensamma i landet med lastbilen som transporterar pucken till mittcirkeln men jag såg när Brynäs slog Frölunda senast att dom har en liknande i Göteborg, men den kunde ju inte öppna luckan där bak :)

Jag läste precis matchreferatet från sponsormatchen på tikare.se. Där säger Sanny följande:
"Det är ju roligt med sånt här. Det är verkligen uppskattat och så är det för ett bra ändamål också. Det här borde andra lag verkligen ta efter."

Är det sant? Är det bara Timrå som spelar sånna här matcher? Jag trodde det var ett etablerat sätt att knyta bättre kontakt med sponsorer och fans.

Dream Team: Och alla vek ned sig. Nästan.

ståpäls: Låg inte siten nere en kortis alldeles nyss? Kanske detta kan vara en förklaring till detta fullständigt omöjliga fenomen? ;-)

En (1) tikare inloggad. Hur ofta har det hänt? ;)

htikare: Det där har jag ju redan sagt ;)

Det jag är osäker på är vilket som är bäst, att flytta Rosa eller Jantuen till Mandy - Nielsen kedjan. Tittar man på spelartyper så är det nog bäst att helte enkelt switcha Rosa med Hallin i första. Så..

Rosa - Nielsen - Mandy

Hallin - Regin - Jantunen

Övrigt som tidigare :)

LingaN: Förresten någon som man kan lifta med till sponsormatchen från Nolby?

Hassebo & co regerar.

NR_9 är en av flera som upptäckt att komposit är bara skit, tallen är ett träd och klubbarna skall vara gjorda av trä !! såg ni stopptid idag ? slidningen av Honken....med dagens fart så hade Hallin hunnit kört två varv runt målen och lagt in pucken innan ens Honken hade tänkt slidning ha ha !! Man minns Uffe Sterners rejäla dribblingar, det kändes som kvalité .

LingaN: När man läser krönikan om Mandy o Jantunen så slår det an tanken att borde inte dessa två passa utmärkt tilsammans i förstakedjan.
Det borde RÖRA OM... ordentligt i motståndarförsvaret!!
o Pelle kunde spela med Rosa o Regin istället.
Kanske inte skulle göra någon jätteskillnad men det vore kul att se Mandy o Jantunen tillsammans en match.
Men antagligen gör inte Kenta nån förändring redan nu i morgon mot Lhc möjligen då efter OS- uppehållet!

I kväll har vi på RS publicerat en krönika, "Det som varit i veckan". Krönikan är inskickad av NR_9 här på Hockeysnack. Länk.

Brollan: Vill du göra ett inlägg om ishockey får du använda den här tråden.

Slaget om Västernorrland har inte oväntat börjat urarta. ;)

El Aka Ali: Dessvärre (eller bättre kanske?) har jag arbetskamrater som avser stå för den stöttningen också vilket gör att ersättare är obefintliga.

El Aka Ali: Är böjd att hålla med...känns som att SAIK:s förbannelse ännu inte är bruten, att "sämst när det gäller" epitetet kommer hålla i sig ytterligare nån säsong...tyvärr!

Malmoe har sjysst slagläge, hyfsad säsong utan att vara på topp men ändå gjort vad som krävs. Kan få igång det när det gäller på allvar, känns som de har mer att ta..

Utöver de så har SSK ett riktigt bra lag...tar de sig samman ska kvalserien inte vara ngt problem.

mikenomad: Ställer du inte upp? Du får väl ordna med ersättare på något sätt. Matchen mot Brynäs är jätteviktig och laget behöver allt stöd!

250kg kärlek: Är övertygad om att det blir Marcus Mattihassons gänget som återkommer till Eon nästa säsong. De har jobbat på att bygga ihop ett nytt, effektivt lag. Tyvär får man väl säga, men Malmö är väl inte riktigt det lag man skulle önska. Saik kommer väl 1 som önskedröm, men de räcker nog inte till. Trots "Werna" och lill-skiten.

El Aka Ali: Du får telepatera bärsen då för jag min arma stackare befinner mig på jobbet under torsdagsdygnet! :-(

mikenomad: Vi är ett skönt gäng här inne. Det där med "hockeybriljans" gillar jag skarpt. Vilka andra gäng kan känna något liknande. Tamej sjutton om jag inte skall bju på en öl torsdag kväll mot Brynäs.

mikenomad: Dina sista rader väcker ett uns av oro för vad som komma skall i kvalserien. Timrå lär klara sig undan dramatiken men tänk på de troliga kvalserielagen från ES, Leksand och SSK.
Tids nog måste SAIK lyckas ta sig upp, frågan är om inte tiden är inne. Malmoe rustar för fullt, de ska tillbaka. Även om det finns fler lag som kommer att sätta käppar i hjulet för dessa lag så kommer sannolikt elitserieplatserna tillsättas av något av dessa fyra lag.

Alltså, jag är lycklig att försprånget är så pass som 12 resp. 16 poäng. Kvalserien kommer bli en mardröm för de lag som hamnar där.

Leksands återtåg kan mer liknas med ett pendeltåg vid det här laget. Fram och tillbaka. I år är man på väg tillbaka...till SA. SSK klarar nytt kontrakt. SAIK eller Malmoe?

El Aka Ali: Så är det när man har lyckan att hålla på ett lag som härdat sina supportrar genom åratal av ökenvandring i de lägre serien men som även stundtals visat sitt rätta ansikte, sin hockeybriljans och fullkomligt oemotståndliga "vi går på vatten-hockey". De senaste åren med sportslig framgång dessutom..

Jmf med kissemissarna som aldrig fått smaka framgångens mumma och lider hårt av den avundsjuka som följer i kölvattnet av en sån verklighet, eller Modo som förutom ett SM-guld i förhistorisk tid levt i nån trygg sosseverklighet dar lagom är bäst, där äkta supporterkultur under åratal lyst med sin frånvaro.

Närmast i likheter med Timrå måste annars SAIK komma...likheterna är många och deras ökenvandring snudd på ännu tröstlösare än vår var. Trots detta ihärdigt liv i luckan vilken lär nå Katarina-orkan styrka om laget går upp!

Bragd-Birger: Skönt skrivet Birger. Det där med komplexet är nog lite jobbigt att leva med. Eller, som man bäddar får man ligga. Tur för oss att vi inte behöver dras med sådan nerbrytande hybris.

Ros blogg är ju så ofantligt menlös. Förmodligen fnissar han ännu åt sitt jättecrazy inlägg.

Fan, vad skönt det vore med en seger idag. Inte enbart för de faktorer vi alla känner till (nämner endast några stödord: cykloper, menlösa, banjos, inavel, hockeytown-med-marginellt-fler-åskådare-än-SSK), utan främst för att det är ett jävligt bra läge att ta ett grepp om slutspelsplatsen.
Vinner Timrå hoppas jag att Djurgården gör det samma mot Mora, och att Brynäs får pisk av Lule. Då har vi allt i egna händer inför avslutningen.

Modoiterna, ja. Noterar att Sundsvalls klotterplank fått en seriös rival om epitetet 'vi som skriver mest om Timrå oavsett vilka vi spelar mot'. Lite gulligt. Kan bli en intressant kamp - vem har största timråkomplexet? Svaret finns på hockeyforum nära dig.

Hur är det man brukar säga i Deliverance Arena 'Drop the puck, let the show begin'. Hohoho.

mikenomad: Antagligen! =-)

Fet-Ecke: Ja...bloggen är ju skriven mellan lördag o söndag så det kan hända att lördagsdimmorna legat täta....

mikenomad: Jag tycker det verkar som han har sniffat för mycket på kontaktlimmet!

quija: Som jag sagt, Ros raljerande är inget att bry sig om! Låter som nåt man suttit och klurat ut på en blöt efterfest...snillen spekulerar typ...

mikenomad:

Kan delvis hålla med Tomas Ros om att timrå bör evt sälja av en del spelare ifall det inte blir slutspel. Men att sälja typ hela laget det förstår jag ej!

se länk

Mattias Ek på Expressen kallar TIK:s återstående spelschema för löjligt tufft och dömer därmed ut TIK:s chanser att nå slutspel. På de 8 matcher som återstår har TIK kvar att möta Luleå, Modo och Brynäs två ggr, utöver det LHC och Frölunda vardera en gång.

Själv tror jag på full pott mot ett hittills överpresterande Brynäs, delad poängskörd mot Modo och Luleå (3 p av vardera lagen) samt en eller annan "bonuspoäng" mot LHC och Frölunda!

Skulle isf innebära att TIK skrapar ihop ytterligare ca 13-15 p och därmed har hyfsade chanser att nå slutspel! Detta siat av en realist (pessemist hävdar min fru)...återkommer efter matchen ikväll för att antingen befästa mina spådomar eller på ett snyggt sätt på känt journalistmanér förklara varför det jag skrivit inte riktigt överensstämmer med händelseutvecklingen.

Belthor:

Tjurskalle kan du va själv:-), numera har även svt, sr och tv4 nyktrat till. Allt är som det ska, och Timrå går till slutspel. Tyvärr så blir det nog en kort sejour, men nog hör Timrå till landets 8 bästa lag. Ingen tvekan, för egentligen så är Timrå det bästa laget;-) tjempa grabbar, tjempa grabbar, va lite tjurskalliga!

Batman: Ja inte nån av du nämnde, tjurskalle ;)
Brynäs HAR 54 poäng! :)

Sune: Det e möjligt men det känns iaf så..Hur många uddamålsförluster har vi inte egentligen 10-12?

« · 701077 · »