1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601847 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
ståpäls: Hoppas det stämmer. Alltid skönt att börja med en trea.

Ett gammalt hockeyanthem har översatts till svenska. Kolla Tre Kronor-sidan.

Friskan: Du som har järnkoll på arenan; ska isaggregatet bytas nu?

ståpäls: Jag tycker att det ska vara kvar. Det fanns väl där redan på Jocke Nilssons tid? Dög det åt honom duger det åt Pärsinen.

Jocke! Jocke! Jocke! Jocke!

El Maco: Äh, det är bara på HS du lyckas driva en framgångsrik opinion, mot klubbledningen brukar du gå bet...

ståpäls:
Nu? Nej, nu är det lördag och det är ledig dag serru ;)

Jag hörde alltså någon säga i dag att aggregaten skulle bytas och att Nolby Hockey var intresserat av det gamla. Till ett "kompispris" får man förmoda. Det är dyra grejer det där.

ståpäls:
Mitt förslag på styrelsemedlem i SK är Friskan.
Hon har ju alltid bra förslag och dessutom är hon insatt i dom flesta frågorna.
NB!
Detta är inte ironi utan ett seriöst förslag.

ståpäls:
Då det gäller isen i Arenan är det nog knappast aggregaten som är undermåliga utan den totala avsaknaden av isolering av plattan som isen skall tillverkas på.

ståpäls: Abbans. Du tror att aggregatstriden är förlorad på förhand? Hahl och Wargh och vad de heter får åka på fin-is fast gamla isen dög 1988 och vi som var där var glada att det i alla fall fanns is i hallen fast vi missade allsvenskan? Det var bark i varmkorven, alla hade sittplats även på stå och mediekuben var en kille med lång stång som bytte siffrorna på Fredells Vip-teknik, Teg-Piteå 2-5. Men det gick snabbt att komma ut från parkeringen efteråt.

Nåja. Jag får väl acceptera aggregatexcesserna och välja ett annat slag. Om en dryg månad flyttar 6280 km närmare Eon Arena. Väl tillbaka inom rikets gränser ska jag börja kampanja för att klubbledningen ska göra något åt rosten på Spaps-hjälmen.

Per HApps:
Det där har vi "pratat" om tidigare du och jag, eller hur?
Och det gäller det jag sagt tidigare. *fattar du*?

Per HApps: Hon kan absolut få min röst på tisdag. Jag kan t.o.m. föreslå henne själv om jag bara visste vad hon hette...

Obs! Inte heller detta var ironi.

El Maco:
Det kommer att läggas ut som ideelt arbete åt alla hemvändare som tjänat storkovan i andra länder :)

ståpäls: Har varberedningen presenterat kandidaterna redan? Var någon överhuvudtaget på nomineringsmötet? Det senare tyckte jag var ett utmärkt initiativ för övrigt även om närvaron säkert var skral.

friskan: Åfan, kommer Zäta och Modin hem och filar rost på sommarlovet?

El Maco:
Och alla som blivit en riktig Farbror.

El Maco: Att valberedningen har kandidater klara tre dagar innan mötat får man väl hoppas. Men jag har ingen aning om vad som dryftades på nomineringsmötet eller hur många som var där.

Nolby Hockey-NSK-TIK. Det kan bli gången för många framtida talanger. Men då krävs det nog konstfruset på Löta. Tänk om Zäta, Modin och Timrå IK kunde sy ihop ett paket...

El Maco: Fromells VIP-teknik, var det väl? Ja, det kvittar förstås vilka som sponsrade laget och dess jakt på den likväl ouppnåeliga platsen i hockeyallsvenskan. De som nu ställde upp gjorde en jätteinsats som i mångt och mycket räddade kvar laget på hockeykartan. Det var lite synd att de gamla högtalarna som satt i takbalkarna inte fick följa med upp när man höjde taket. Bättre ljud får du ju leta efter. Eller bättre diskantljud, ska det förstås heta. Till slut så fanns det väl bara diskant kvar i det knappt hörbara ljud som kom ut.

Dream Team: Apropå ljud så är jag lite bekymrad inför jumbotronens entrè. Kommer musikbåset att få stå tillbaka för högljudd reklam i spelavbrotten? Det skulle förstöra mycket av helhetsupplevelsen. Det skulle också försvåra för klacken.

Per HApps: Ooo bäst du passar dig, nu är det allvar inom stjärnor från Friskans håll...

ståpäls: Spelas det mycket musik i spelavbrotten nu då?

Din tur Per HApps.

Per HApps: Det är redan försent skall du se då nomineringsmötet redan har ägt rum och Friskan inte närvarade på detta.

friskan: Men de håller väl inte i bussförbindelserna nuförtiden va?

ernie eagle:
IOFS, men det är ju på årsmötet som namnen skall presenteras och alla medlemmar kan ju föreslå i princip vilken som helst bara personen i fråga är medlem, både den som föreslår och den som förelås.

Nä, jag är inte medlem, men mitt förslag är ändå Friskan, och om jag hade varit meldem hade jag dykt upp och förslagit henne.

Per HApps: Det är ju just det man inte längre kan. Skälet till varför nomineringsmötena kom till var ju för att undvika kuppartade inval av folk i styrelsen.

Årsmötet numera är bara till för att redovisa bokslut, planera inför nästa säsong och klubba igenom valberedningens förslag och fika.

ernie eagle:
Menar du med dina ord att ingen behöver närvara på Årsmötet?

LingaN:
Ta med dig pengar.............ifall den är klar.

ernie eagle: Ska du till finland på fredag ?

ernie eagle: Så vad är valberedningens förslag?

Jag har inte deltagit i några styrelsemöten till skillnad från dig men jag trodde att syftet med nomineringsmöten var att få tag på bra namn som man kanske inte tänkt på annars för att underlätta valberedningens arbete med att ta fram en så bra lista som möjligt och ingenting annat. Skulle det finnas jättebra kandidater som inte kommit fram än hoppas och tror jag att folk kommer att nominera dessa och det blir omröstning på mötet. Nomineringsmötet kan aldrig ersätta ett årsmöte.

ernie eagle: Hur många medlemmar blev det i Supporterklubben i år? Det vore kul att läsa på hemsidan. Fler eller färre än förra året? Är vi uppe och slickar på 1000 pers eller är det bara några hundra?

El Maco: Men då kan ju folket "kuppa" in vilken som helst. Vi utlyste ju nomineringsmötet som öppet för alla. Men det var inte många själar som dök.

Det är nomineringsmötet som är av största vikt, årsmötet är bara formaliteter.

Risken med att inte ha nomineringsmöte är att vilka "smurfer" som helst kan invalda i styrelsen på lösa boliner utan några egentliga kunskaper alls vilket har hänt förr (utan att nämna några namn).

Vi vill ha driftiga, kreativa och handlingskraftiga personer som verkar för medlemmarna och Supporterklubbens bästa inga mediakåta soffpotatisar som bara sitter av tiden i väntan på arvoden och rullar tummarna under säsongen.

Personligen skulle jag aldrig ta på mig ett styrelseuppdrag om jag inte hade någonting att tillföra.

Man får tycka vad fasen man vill om mig som person, men när jag tar på mig ett uppdrag så försöker jag åtminstone se till att saker och ting händer.

Det är inget självändamål för mig att sitta i styrelsen. Jag gör för en god sak och för att tillfredställa medlemmarna.

Fast ibland kan jag ha lite väl vidlyftliga planer som i realiteten kanske inte är genomförbara. Men hellre en idé för mycket än inget alls.

Visar det sig att jag är lite för på i vissa sammanhang så finns det tack och lov fina människor runt omkring mig som är duktiga på att ta mig ner på jorden igen.

Ger man sitt yttersta och ändå går åt h-e så har man åtminstone gjort ett ärligt försökoch haft roligt på vägen fram och då kan man när den dagen kommer kliva av med en sträckt rygg och lämna över stafettpinnen till nästa generation med gott samvete.

Den är den devisen jag lever efter. Därför kan jag ibland gå lite väl hårt åt i vissa sammanhang på vissa individer när saker och ting sker i den takt som vore önskvärt.

Jag har lite att jobba på kring den biten. Men jag har en vinnarskalle och avskyr förluster och bekvämlighet.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle: Vill medlemmarna som går på årsmötet se en mediekåt soffpotatis som inte står på valberedningens lista så har de full rätt att nominera och rösta igenom denne vad du än tycker. Det är inte "kupp", det är demokrati. Jag ser dock att du själv startat valrörelsen för att inte råka ut för tråkiga överaskningar personligen...

Dock, frågan jag ställde som nyfiken medlem var hur valberedningens förslag ser ut? Utifrån svaret på den frågan går det väl att avgöra risk/behov av kupper. Man får leta lite efter sittande styrelses sammansättning på tikare.se men det här finns under nyheter:

Ordförande: Kjell Sandberg 1år
Vice Ordförande: Jimmy Hamrin 2år
Kassör: Mari-Louice Strömberg 2år
Ledamot: Kenneth Boman 1år
Ledamot: Dick Byström 1år
Suppleant: Roger Andersson 1år
Suppleant: Mikael Sandgren 1år
Suppleant: Olle Friberg 1år
Suppleant: Magnus Sjöstedt 1år

Alla utom VO och Kassör ute för omval alltså.

El Maco: Var hittade du det? I nyhetsarkivet? Tror det jobbas på en undersida (flik) med information angående styrelsen o.s.v

El Maco: Man skall tillgripa den ordningen du far efter så kan man väl skippa nomineringsmötet då när det ändå inte fyller någon som helst funktion i dina ögon.

Som jag ser det handlar det väl ytterst om att sammansätta en kompetent mix av individer som brinner för uppgiften och äger förmågan att kunna kompromissa samt samarbeta med den styrelse som blivit vald.

Nej för mig är det hela solklart. Nomineringsmötet var behörigt utlyst både på Internet och i de lokala morgontidningarna. Att se folk väljer bort detta framför annat är deras förlust, inte min.

Och förutsättningen för att jag skall verka inom SK är jag har en pålitlig stab runt omkring mig som jag kan vända mig till för att bolla idéer, synpunkter och åsikter med.

Då säger det sig självt att det inte fungerar att plocka in vilka "smurfer" som helst på ledande positioner.

För det är ett tidskrävande engagemang som krävs och skall jag överhuvudtaget orka lägga ner den energi som krävs så förväntar jag att ha högt i tak bland de andra förtroendevalda annars får det vara.

Jag accepterar inga halvmessyrer och bromsklossar som dämpar allting och låter allting gå på halvfart.

ernie eagle: Herr Larsson kan inte reglemeeenteeet!

Bäste Ernie. Kontrollera vad som står i stadgarna för Timrå IK Supporterklubb och läs där att det står att årsmötet väljer styrelse. Alternativt, kolla på kallelsen till nomineringsmötet, än en gång från tikare.se. De pedagogiska understrykningarna har jag gjort:

"För att det överhuvudtaget ska fungera för oss supportrar, med resor etc. så behövs en styrelse. Vi har de senaste två åren kört med först ett nomineringsmöte, för att kunna nominera de personer man vill ha i Timrå IK Supporterklubbs styrelse, och sedan ett årsmöte för att då utse den slutgiltiga styrelsen.

Har Ni, medlemmar, synpunkter, idéer eller kanske till och med namn på personer ni vill se som styrelsemedlemmar så är det bara att kontakta oss.

Nomineringsmötet hålls den 11/4 kl. 18.00 i konferensrummet i E.ON Arena, under den östra läktaren."

Du verkar ha väldigt låga tankar om medlemmarna som kommer på mötet, inte för att jag förstår varför. Jag litar på att de som tar sig dit tar med sig en påse omdöme hemifrån. Har valberedningen ett klokt förslag till styrelse så kommer du att få din kompetenta mix att bolla ideer och synpunkter med.

Vilket för oss åter till frågan: Hur ser valberedningens förslag ut?

El Maco: Ordförande: Sittande (Kjell Sandberg). Kassör: Sittande Mari-Louice Strömberg. Vice ordförande tror jag Jimmy Hamrin föreslogs till.

Sen kommer Björn Freed och Maggan Andersson att tillkomma. I övrigt är det jag (Magnus Sjöstedt) Roger Andersson, Olle Friberg och Kenneth Bohman

Försvinner ur styrelsen gör Dick Byström och Mikael Sandgren.

wap.hockeysnack.com
Väljer ni in avfällningar som har som stått i samma linje som Sharon samt visas i paradisets kaftan.. Brynäs färger sade aposteln Paulus var dom rätta.

65selander: Paulus i Brynäs och Judas i Mif. Jesus håller däremot på Timrå.

wap.hockeysnack.com
Maco: Det finns bevis på att Sjögren och Ambroo dyrkar läran från Gävle. Överste prästen Boorkeuius förutspådde denna säsong.

ernie eagle: Om man scrollar förbi Selanders surfande från någon bardisk så tycker jag att förslaget från valberedningen ser väldigt bra ut. Det kan säkert komma att röstas igenom. Maggan och Actionleif ät två jättebra nya namn i min bok.

El Maco: Jag röstar på Maggan, Madde, Tycho och min fd kollega som troligen inte varit så aktiv i supporterkjlubben (och inte ens medlem) men är väldans hängiven och dessutom välutbildad och en god organisatör. Jag skiter i om de är nominerade eller inte - de skulle ha varit mina val om jag varit kärringsupporter så därför föreslår jag dem, för eran skull.

Kickan: Hörde du ploppet av en kork som åkte ur en vinflaska eller varför kommer du invinglande här?

Har Sandgren för mycket att göra hos BRAVUR eftersom han inte blir kvar.

ernie eagle: Rätt namn men på fel plats.

Kjell och M-L är riktiga. Sedan kommer Freed, Maggan och Bohman vara ledamöter.

Jag skulle kliva ur av personliga skäl (tidsbrist pga pluggandet) och föreslog Björn Freed (actionleif) som min ersättare men blev även själv efter en del snackande med valberedaren övertygad att stanna kvar fast som suppleant då. Övriga suppleanter är Olle, Roger och Sjöstedt.

El Maco:
Undrar om det är jag som tillhör "Smurfarna" finns det röda smurfar?

friskan: buttersmurfen kanske ?!

dr-nix:
Bättre det då....................än en bittersmurf som många tycks vara.

JimmyH: Går det att poströsta på årsmötet? Jag jobbar och kan tyvärr inte medverka på tisdag.

Bergius: Det går inte att poströsta på årsmötet. Åtminstone tills på tisdag. Däremot kan vi ta upp det som en motion till framtida årsmöten.

Men tiden är alldeles för knapp i nuläget för att dra igång en sådan apparat. Men idén du kläckte var helt klart intressant.

« · 701077 · »