Man får väl hoppas på att grabbarna i laget och de runt omkring (ledare, läkare m.fl) fortsätter på den inslagna vägen och inte drabbas utav någon sorts "vivinnerävenomviåkerpåenskridsko"-mentalitet.
Hårt jobb är det som gäller även i fortsättningen, vilket jag hoppas även gäller hos oss supportrar.
Förluster kommer och då gäller det att vi jobbar vidare och stöttar laget, vilket har visat sig vara svårt hos en del.
73Sjöbba: Kanske går att snegla på Frölundas bänkade så kallade klassback Tomi Pettinen. Han ska juh vara bra iaf. Dock lär väl lönen vara av den arten också...
"Jag tror inte att regelverket är något mindre knepigt i hockeyn, är inom fotbollen. Det är väl snarare så, att det finns fler regler till ishockeyn?"
Vem har pratat om regler??
"Däremot lockas väl "marginalåskådaren" av att det händer så mycket mer på en hockeyrink än en fotbollsplan, oavsett om man begriper spelet eller inte..."
Se där nu förstår du precis vad jag menar varken mer eller mindre. Det var bara det jag försökte säga. Är inte ute efter någon fotboll vs hockey eller TIK vs GIF tävling. Vi skulle nog vinna varsinn som läget är just nu.
Ändå läge för lite ödmjukhet för oss som håller på TIK. Det var inte länge sedan det var hårda matcher mot Leijonström och CRIF. Som Giffare vet man hur fort det svänger, ifjol slog vi MFF och Elfsborg och i år......Det borde en sann TIK:are förstå också.
Kerstin_k: Vilken jäkla kult-bild det grävt fram ur arkivet då i dagens pappersupplaga utav Expressen. Nubben med hår på skallen utanför Timrå Isstadion nittonhundranittiofem....wow!
"3) Kent Norberg (ny) Alla som gillar hockey borde skicka tack-kort till sportchefen i Timrå. För förstakedjan han fixat ihop, för laget han byggt upp och för underhållningen Sveriges bästa hockeylag bjuder på."
DJ Hemp: Aha! Det är därför som endast 1700 åskådare begriper att dom skall gå och titta på Giffarna-Falkenberg - för att det är så jävla svårt att begripa spelet, att det inte är någon idé att gå dit? Jag tror inte att regelverket är något mindre knepigt i hockeyn, är inom fotbollen. Det är väl snarare så, att det finns fler regler till ishockeyn?
Däremot lockas väl "marginalåskådaren" av att det händer så mycket mer på en hockeyrink än en fotbollsplan, oavsett om man begriper spelet eller inte...