1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602396 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
ernie eagle: Men fortfarande kvarstår frågan. Skötte de verkligen sig exemplariskt?

JimmyH: En del av förklaringen stavas - B A K S M Ä L L A! Många utav de tillresta hamnade inte säng förrän framåt 03-04.00 inatt.

Det dracks rätt friskt igår. Sedan får man tycka vad man vill om det. Bra eller anus.

Men så var det iaf.

ernie eagle: Så länge det fanns mer att önska som du tycker så kan du väl inte säga att de skötte sig exemplariskt?

JimmyH: Det är inte det som räknas.

JimmyH: Den där åsikten vet jag inte om jag delar fullt ut. Visst fanns det mer att önska. Men nog fan lät Leksandsklacken alltid.

ernie eagle: "I övrigt skötte sig Leksandsklacken exemplariskt och var ett föredöme för supporterkulturen."

Skitsnack.

Hade de varit ett föredöme inom supporterkluturen hade de skapat betydligt bättre stämning än vad de gjorde under matchen. Så många ska inte låta så lite, framförallt inte som tillrest bortaklack.

ernie eagle: JimmyH var ironisk.

JimmyH: Absolut. Jag tar avstånd ifrån det oavsett vilken lagtillhörighet det har.
Vill bara poängtera att det inte var några av de tillresta leksingarna som misskötte sig utan två exilsupportrar boendes på annan ort som drog igång det hela.

I övrigt skötte sig Leksandsklacken exemplariskt och var ett föredöme för supporterkulturen.

Jag tycker det var väldigt kul med deras närvaro.

ernie eagle: Huliganfasoner.

friskan: Sundsvall Hockey har ett vackert klotterplank där man kan skriva, fast deras obegripligt blågula design får texten att likna en teve med pixelbortfall! Det är nog därför Moverare föredrar vår svartvita variant!

Skarin: Jag har inget otalt med dem iaf. Sedan finns det säkert en del supportrar som dricker lite för mkt precis som vi Timråsupportrar gör ibland.

Nu har jag varit i kontakt telefonledes med en leksing som var resenär i en av bussarna och som just i detta nu klev av i Falun.

Tydligen var det två stycken Leksandssupportrar som inte hade rest med upp från Dalarna som hade anslutit till klacken på Gärdehov och inte heller bodde på Hotel Baltic som var jävligt dryga och sökte bråk med Emil Nilzén (klackledaren) som dock försökte hålla sig väldigt lugn.

De slet tag i hans och öron och började dra honom bakåt varpå han vred runt och fick in en klockren armbåge på snoken på en utav dem varpå blodvite uppstod och det ville då göra en polisanmälan för misshandel varpå Emil då själv lyfte upp mobilen och kontaktade polisen.

Olyckligtvis dök även pressen upp och knäppte lite bilder och en viss palaver utbröt.

Säga vad man vill om Emil Nilzén. Men han får också oförtjänt mkt skit som han absolut inte skall ha.

Han tar precis som jag väldigt stor plats och syns och hörs i och omkring det mesta som kretsar kring Leksand av naturliga skäl.

Han är lite utav klackens svarta får. Tråkig avslutning på en trevlig helg.
Men så kan det gå när inte haspen är på.

LingaN:
Linköping verkar ju onekligen vara extremt starka hemma i Closetten..
Men jag tror att vi kan ta dem. I kraft av bättre tredje o fjärdekedja..
Våra rödvita verkar ha en förmåga att "göra vad som behövs" och kan dom ta fram det lilla extra i morgon så kan vi få hem tre pinnar i morgon!

FORZA TIMRÅ!

Visa vilka som verkligen rular i morgon!

JimmyH: En käck(ing)-line!

ernie eagle: Så fina och mysiga är väl ändå inte leksingarna..... Ett slagsmål utbröt ikväll efter matchen på Max. En hel del blodviter dessutom. Även masar får ta itu med polis och allt vad det innebär, etc etc.

ernie eagle - Moverare - friskan

En vass kedja, på många möjliga sätt.

Ändring: Pär Styf dundrar in ett mål i powerplay och Oscar Sundh (kom på att han stavas så) krigar in ett i boxplay.

Dream Team: Givetvis ska det stå "så att detta inte skulle uppstå."

friskan: Jag tror Timrå kan tända till (återigen) och verkligen ställa till det för Linköping. Tror också det kan bli säkert ganska grinigt. Oscar Sund och Pär Styf dundrar in varsitt mål.

Tips: 2-1 till Timrå IK.

Moverare: Vad jag vill komma fram till är att det inte precis är första gången som du och Magnus hamnar i diskussioner som rör allt annat än diverse åsikter och resonemang. Nu hamnade vi inte ända där i den här diskussionen, men jag ville alltså försöka förekomma er båda så att detta skulle uppstå.

LingaN:
Ok...............kanske det. Jag förstår att du värnar om de här Sundsvallgrabbarna.

LingaN: Vad tror du om morgondagens match?

friskan: Kanske vore något för dig: Lunarstorm.se/Klotterplanket

Moverare & friskan: Love is in the air!!!

friskan: Och så är ju du här!

Moverare:
Jo vi är bättre på det mesta ;)

friskan: Ärligt talat så är debatterna här livligare och mer dynamiska.

Moverare:
Fungerar inte "klotterplanket" eftersom du och din kompis är här och tjattrar?

Dream Team: Gäller det även uppsägningen av ernie som tomte och andra kommentarer om ernie, eller handlar det bara om person?

Regelverket säger följande:

Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).

friskan: Hela hallen hade kunnat varit fylld med Leksingar... jag menar, det spelar ju ingen roll. Eller varför inte kanske typ halva hallen Frölundaiter? Huvudsaken hallen är fylld. :)

Strindlund: Absolut ;)

ernie eagle: Du har då vittnen till allt du..

Moverare: Det betyder alltså att du gör skillnad på sak och person. Det hade kvittat helt om någon annan hade gjort samma sak, men bara för att det nu var Magnus som gjorde det så spelar det helt plötsligt roll, stämmer det?

Regelverket säger följande:

Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).

Alltså fortsätter ni er diskussion via brev, eller på annat valfritt sätt.

ernie eagle: När hånade jag dig offentlig?
Och vem är Carl-Johan Johansson?

Mats Edström: S.g ??

Vi gjorde bra med ölpengar på Leksingarna igår. Sedan är det trevligt med mycket folk på matcher, oavsett färg på kläder.

Moverare: Du har hånat mig offentligt och det är Carl-Johan Johansson vittne till. Det är ju också väldigt moget av en medelålders tvåbarnsfarsa att uppföra sig på viset i sådana fall.

Att du sedan lever i självförnekelse och kategoriskt förnekar dina handlingar är ditt problem - inte mitt!

Amen.

Dream Team:
Då gör jag ett nytt försök.
Vad andra Sundsvalls-supportrar gör får de själva ta ansvar för. Men rent principiellt är jag emot alla former av hatramsor, och jag har tagit avstånd från beteendet på SCA-cupen.
Naturligtvis spelar det roll att det var ernie beroende på hans hätska angrepp på mig.
För egen del skulle jag aldrig ställa mig i en annan klack, och jag kan inte begripa att någon annan gör det heller.
Missade jag att svara på någon av dina frågor?

Moverare: Grattis till poängen förresten ;) Åkte bil med Billman hem till Timrå :)

Där snackar vi perspektiv. Sedan får ni tycka precis vad ni vill om mig. Gör mig inte ett skvatt.

Löjligt, patetiskt, fjantigt - so what?

Alltid retar någon.

Moverare: Du svarade inte på alla frågor. Men du kanske inte kan stå för din åsikt hela vägen?

Dream Team: Inte störande alls. Bara jätteroligt.
För "visst gör det ont när knoppar brister", för att citera Karin Boije.

Moverare: Man kan förstås tycka vad man vill om Magnus val att stötta Leksand i en match mot Sundsvall. Jag lägger nog inte så mycket värderingar i det, då jag tycker det hela är rätt så harmlöst. Det känns mer som att det är du som rent personligen ser det som extra störande att det är just Magnus som gör det,  då du får skäl att "gå till angrepp". Alternativt är det glädjande för dig, på samma grunder.

Berätta för mig om det hade spelat någon roll vilken "känd" Timråsupporter det var som hade ställt sig i Leksandsklacken och viftat med halsduken?
Berätta också för mig om du reagerar lika aktivt mot de Sundsvallssupportrar som vid varje SCA Cup, oavsett motståndarlagets tröjfärg, med en gång ställer sig och sjunger hatramsor i bortaklacken när Timrå spelar?

Moverare: När det möter andra lag än Timrå är det inte omöjligt att jag värmer mig med tjejens matchtröja.

ernie eagle: Ska du ha en Luleå-tröja på dig då?

LingaN:
Jag har redogjort på MODO's gb varför jag hoppade av vadet.

Per HApps: Skulle inte du cykla till Swedbank Arena iförd Modotröja!?!?!?11 Kom fram ur skåpet nu!

Efter sex års tomtande till mina barn känns du inte trovärdig längre. Det har gått så långt att när Ambroo ringde härom dagen och min dotter svarade så sa hon att det var tomten som ville prata mig mig.

Per HApps: Gör mig ingenting. Förresten sade du väl upp min kontraktsanställning redan ifjol. Och i år är jag med 100% säkerhet inte hemma på Julafton ;)

Då dricker jag whisky i Norrbotten och äter skinka samt öppnar paket!

GOD JUL!

Per HApps: Samma här.

Ernie, härmed säger jag upp dig som praktiserande tomte på Skolgatan i Timrå. Nu får du söka försörjning på annat håll på Julafton fortsättningsvis.

Moverare:
Sant, att ernie konverterat från TIK-läran till masläran bekräftar bara mina farhågor om svartfoteri. Aldrig att jag skulle ta på mig en annat lags souvernier, jag tar hellre på mig Palmemordet och skottet i Sarajevo innan jag tar på mig en Leksandshalsduk eller Modotröja.

friskan: S.k???

Per HApps: Jag tror Ernie försökte fiska åt sig lite gratis sprattelvatten tills han åker och ser Leksand på hemmaplan!

-Gurra-: Tackar ödmjukast för att du är en förstående och storsint människa!

Helg Ernest: Dom som håller på Catter och Modo och bor på Örnen i Timrå är nog bara en, d v s undertecknad som för övrigt känner sig rätt unik i den ställningen. Jag hade en alldeles underbar barndom och har aldrig spelat hockey aktivt, inte ens i knattelag men jag lever ett rikt liv...  

LingaN: Finns bara en enda halsduk även under värsta istiden och den är Röd/vit.

« · 778252 · »