1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600509 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
actionleif:
Fjuppen Nänsen då?

Per HApps: Håkan Åberg står uppsatt på 29 iallafall :)

actionleif:
Vad hade Jocke Claesson, Håkan Åberg, Thomas Svedin osv för nummer?

actionleif: Japp.

Per HApps: Vad hade degen för nummer ? 28?

Ambroo:
Men fram till dess så tas det tacksamt emot hjälp till undersidan "tröjnummer"

actionleif: Absolut och trots alla spekulationer om att det skulle vara slutvärvat så ryktas det om att en ny back är på ingång...

Ambroo: Låter spännande det!

Hoppas dock att man får in nån på backsidan!
En fågel har viskat i mitt öra att Sanny kan vara tumskadad..

Abron: Ryno blir kvar i TIK.

Jen:
Trivs han här, skall han självklart vara kvar. Tror inte han utvecklas i VF nu när Bäckis håller i rodret, tyvärr....

Mappe: Prestera skall det naturligt vis stå. Hoppas verkligen att alla parter kommer överens om en fortsättning för Ryno i TIK. Killen trivs, känner att han får förtroende, börjar visa lite av det som den enade expertisen trodde om honom och att vf har behandlat honom som skit. Detta är faktorer som talar för älskade TIK. Hade det inte varit för papperslappen så....

Mappe:
Ja jag tror faktikt VF tänker lite de också. Vill #18 vara kvar så är ju risken att det inte blir så bra i vf å då blir han kvar..

Jag hoppas å tror att det är så.

Abron: Han får väl visa lite kurage och säga till Ahdrian och Bäckman att:
-Visst jag kommer väl tillbaka då men jag kommer inte att presera ett skit, glassa på varenda träning och medvetet sprida disharmoni i laget. Vill ni ha tillbaka mig och pynta min lön på de villkoren?

Vill man ha en sån kille i sitt lag? Svar NEJ! Det måste till och med Ahdrian förstå.

Jen:
Vad behöver VF?
Så jag tror nog inte man släpper Ryno, tyvärr.

Abron:
Varför tror du inte det??

Per HApps:
Tyvärr så blir det nog inte så, för dj,,,ligt.

Per HApps: Funderade på det där här om dagen. Känns som om han borde få vara kvar, jag skulle avgjort inte ha något emot att han stannade. Hoppas bara Frölunda inser att han trivs bättre hos Timrå än hos dom. Här gör han ju i alla fall mål ;)

Per HApps:
Kommer att kasta ut tangetbordet om en stund...

Läste pappersvarianten av Exprssen idag, som skvallrade att Ryno vill vara kvar hos oss. :)

Hassan: Nu var det ju inte Expressen som var författare av artikeln utan TT så du får väl skälla på dem....

På tal om koll på läget menar jag ;)

Huge: Äh, Aftonbladet proklamerade ju att "Äntligen vinner Timrå igen" efter en match, då måste väl vi också få påstå att vi är inne mitt i en vinnartrend? För det ÄR vi ju också, i alla fall minst tills i morgon eftermiddag.

Men okej, jag kan hålla med om att LHC är något längre gången i sin trend och kanske äntligen (för deras del) hittat tillbaka till sitt spel. Men likväl, det går fort i hockey och dom har exakt lika mycket poäng som oss.

Kerstin_k: Ja, ni grisade och bökade ju till er 3 pinnar igår, så nog ser det ut som att ni hittat tillbaka till ert sedvanliga lir.... ;-)
En trend ska väl dessutom bestå av ett antal matcher, för att kunna se just ngn trend. Där tror jag trots allt att LHC hunnit lite längre inte bara vad gäller själva trenden utan också de faktiska resultaten: dom är ett klart bättre lag än alla andra som ingick bland "helvetesaspiranterna..." :-)

Hassan: Varför drar han inte sträcke ovanför lhc ???

Huge: Ja, fast vi har ju också en uppåtgående trend och vi spelar ju absolut som vi ska göra, än så länge, i och med 3-0 vinsten borta mot Malmö ;)

Äntligen!! Fyfan va skönt att äntligen bryta förlustsviten! Började nästan tro att hoppet var ute där ett tag!

Kerstin_k: Kunskapen om att LHC nu spelar som dom förväntats göra och har en uppåtgående trend.
För övriga lag känns det ju betydligt osäkrare, så att LHC räknas bort tycker jag är fullt logiskt.

Hassan: Sedan kan man ju ifrågasätta hans val av lag. Hur kan, exempelvis, Linköping inte hänga med i den där röda skaran av lag då dom har exakt lika många poäng som oss? Vad är det som gör att dom inte också är indragen i striden om slutspelsplats om vi är det?

Hassan: Ibland funderar jag om han har blivit tvångsförflyttad från skvallersidorna. Hans hockeykunnande är verkligen bristfälligt...

Hassan: fst å andra sidan verkar ju inte expressen ha så stor koll på läget.

"Mikko Laine, som tog en sargretur och elegant chippade in pucken över Markus Korhonens benskydd."

expressen.se/index.jsp?a=818661

Vart hittar han Timrås taskiga attityd nånstans? Vad menas?

expressen.se/index.jsp?a=818950

actionleif: Å andra sidan känns det mer befogat att fokusera på något som händer en gång/säsong (klackuppslutning), än det som händer 54 gånger (tomt på ståplats). Dom där 'var är publiken?'-reportagen med medföljande bild av en far och son på en ödslig läktare körs ju varje vecka.

Lite roligt att det blir så uppmärksammat att DIF fyllde Hovet - Wow

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,968471,00.html

Skarin: Det fanns nog inga marginaler kvar att ta av åt andra hållet ;=))

Nåja - Skit i spelet - Gör detta till nationell helgdag - Domustrappan till nya Sergels torg

Nu börjar segertåget!

Skarin: Böjd att hålla med dig. Kändes lite att marginalerna var på vår sida efter första perioden. Klockrent stolpskott och lite andra småsaker - precis vad vi behövde! Hoppas att marginalerna bestämmer sig för att vara med på vår sida på lördag också.

Känslan innan matchen: "Låt oss ha lite flyt nu då för fan. Dax att dom där jävla marginalerna väger över till vår fördel".

Känslan efter matchen: "Äntligen!"

Kerstin_k: Samma här. Tänk att nolaskogs aldrig beter sig som man vill ..

Regins mål påminnde mycket om det #42 gjorde i supportermatchen

actionleif: Synd att lillasyrran vek ner sig på hemmaplan. Annars hade min smått patetiskt lilla kassa på spelkontot faktiskt blivit lite större.

Per HApps: Synd att man fegade ur å inte lirade reskassan på en tvåa ...

Bragd-Birger:

Så att Masken är "hockeyexpert" på AB, hade inte han utbildat sig till fertilitetsdito på gamla dar?

Hahl Bundy: Jag håller med! :)

ÄlskarTIK: Frågan är hur deprimerad man blir av själva matchen.
Laget ser i a f ut som det bör. Tre treor (backar + center) och fyra ytterforwardspar. Ett beprövat TIK-koncept - visst körde man hela 03/04 med endast elva forwards?

Inga problem med komponeringarna, förhoppningsvis blir det speed på såväl Sundh/Nylander som Hedström/Hallin. Minst två Hallinrondell-pass-inåt-från-bakom-mål-till-framstötande-Hedström vill vi se.

Försiktigt positiv nu. Magen vibbar inte helt obehagligt. En bedräglig känsla bottnandes i ett par dars matchuppehåll och förträngning? Vi får se. Spännande blir det!

ÄlskarTIK: Mantrat i Kellys Hjältar måste fram.
Donald Sutherlands rolltolkning som en galen stridstanksförare som hela tiden propagerar: "Positive waves. Positive Waves."....det är skönt!

ÄlskarTIK:
Tähtinen som var tänkt som förstecenter i Skellefteå
är rejält ute i kylan, finns inte ens med i truppen mot DIF i kväll.

Så vilket lag blir först att ta honom?

Ryck upp er nu allihopa här inne :) Även fast de kan vara svårt..
Hehe man blir ju deprimerad av att läsa alla negativa tankar här inne..

lungan:
Ja det känns som det stuvas om i formationer och backpar, kanske blir bra detta

htikare:
WENNERBERG, Mattias 2. MOE, Erik 14. LAINE, Mikko
4th Line

--------------------------------------------------------------------------------

19. SVENSSON, Björn 17. ANDERSSON, Johan 18. RYNO, Johan
3rd Line 9. KOSKINEN, Kalle 8. LINDSTRÖM, Sanny

--------------------------------------------------------------------------------

11. NYLANDER, Peter 13. REGIN, Peter 10. SUNDH, Oscar
2nd Line 30. KOKKO, Petri 36. STYF, Pär

71. HEDSTRÖM, Jonathan 79. WARG, Fredrik 16. HALLIN, Per
1st Line 7. SVEDBERG, Johan 6. STRÅLMAN, Anton

Goalkeepers 35. ASPLUND, Johan
31. BACKLUND, Johan

Nu går vi runt på exakt lika mkt folk som MIF och vi spelade inte match i senaste omgången så idag kan vi inte skylla på orken i alla fall, idag ska bara vinna vi är klasser bättre än MALMÖ, så vinner vi inte idag så kommer jag i alla fall bli grymt besviken och ARG. Men det håller jag för mig sj det slipper ni höra här.

Vi vinner med 3-0 och Våra backar med målvakt gör en stro match sedan kliver Nyllet Ryno och Andersson fram....

htikare: Om man väljer att spela på tre femmor eller fyra forwardspar återstår att se.

htikare: Hedström-Warg-Hallin

T T: vart på swehockey hittar Du detta?? o hur blir förstakedjan?...

« · 810196 · »