1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602221 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Så spelade Timrå IK

Målvakt: Magnus Åkerlund (Johan Backlund).

Första femman: Robin Jonsson, Petri Kokko – Björn Svensson, Johan Andersson, Anton Axelsson.

Andra femman: Sebastian Erixon, Kimmo Lotvonen – Christopher Erixon, Riku Hahl, Oscar Sundh.

Tredje femman: Jyrio Marttinen, Kalle Koskinen – Robert Carlsson, Erik Andersson, Magnus Pääjärvi-Svensson.

Fjärde formation: Sanny Lindström (back) – Oscar Johansson, Peter Regin, Anton lander (forwardar

Tvåtallar: Ingen film, än i alla fall. Men det kanske kommer.

Uno Gordon: Kan man se Robins dokumentär på svts hemsida i repris ?
Kollade men hittade inget

TD: Anser att Åkerlund är bättre för sin ålder. Bosse var inte lika flexibel i sitt målvaktsspel utan väldigt stel och rak i buren. Däremot har de storleken gemensamt =). De täcker upp förträffligt. Finns inte många luckor att placera pucken på. Och det är ju positivt.

Uno Gordon: Din kompis Bosse Ahl var på Bergsäker i lördags och han pratade bara gott om Äkerlund en Ahl kopia?

the_dude: glömde länken =P

Uno Gordon: Japp =) och här kan vi se Robins mål från i afton (som Pääjärvi assisterar till)

Johan J: Ässät Pori. För Kimmo alltså. Sätt en ass på Pääjärvi också vettja.

General_Moisio: Fasen vilken gripande och varm dokumentär på SVT om Robin Jonsson. Vilken kille, vilken kämpe, vilken fighter. Jag fick tårar i ögonen.

Livet är skört och de gäller att glädja sig åt de små ögonblicken i tillvaron. Ta vara på den tid vi har tillsammans.

Och vilken match han gjorde ikväll. En kompetent kraft på backen som vi kommer ha stor nytta utav framöver.

VÄLKOMMEN ROBIN Å TACK NUBBEN!

Noterade att Hammarby mötte Kimmo Kapanens KalPa. Någon som vet var Kimmo återfinns i vinter? KalPa tycks ha tre målvakter så där spelar han inte.

General_Moisio:
Nä det är en bit kvar innan Åkerlund nått den nivån, men nästa år kanske.

Kerstin_k: Jag tror inte Åkerlund kommer bli ett komplement till Backe utan att han kommer utmana honom om första platsen.

the_dude: tja äre lugnt ?

Janken: Jaa, de stavar Erixon, hur kan dom lyckas trycka upp såna tröjor...

actionleif: De hade iaf rätt nummer;-)

Ambroo:
Noterbart är, tycker jag, stavningen på Erixons tröjor. Eriksson respektive Erikson. Vaffödå?
Vad jag förstår så stavar dom ju Erixon??

Ambroo: Du menar Eriksson och C. Erikson?

Kerstin_k: Det var sagt innan att de skulle spela om TIK var kort på folk. Jag tycker det är kul att se C. Erixon. Han står upp bra och sliter på i det tysta. En riktig gnuggare som använder kroppen på rätt sätt. Johansson däremot måste upp i intensitet, han försvinner för mycket i matcherna, men är bra när han har puck offensivt.

Ambroo: Jaha. Där ser man. Blev förvånad när dom var med. Läste ju i tidningen i morse att dom skulle sticka iväg.

Kerstin_k: Tydligen så är det så att Erixon och Johansson åker till Ryssland imorgon.

Ambroo: Jag lade också märke till det. Riktigt roligt faktiskt. Kan inte annat än instämma i dina hyllningar av MPS. Mumma för det offensiva hockeyögat. Tyckte inte att Lander gjorde bort sig på något sätt, men MPS överglänste nog honom.

Annars tyckte jag att det var roligt att Åkerlund spelade så pass bra som han gjorde. I och för sig försäsong och inget höjdarmotstånd. Men han spelade betryggande. Släppte allt som oftast returerna mot sarghörnen. Lite osäker dock i spelet runt kassen, men annars var han bra. Fint komplemang till Backe i år.

Annars kan man väl säga att det var en typisk försäsongsmatch. Mycket hafs och slafs med få ordnade uppspel och ett obefintligt pp. De som utmärkte sig var Åkerlund, Jonsson, Pääjärvi och Sundh.

Lite onödigt med tre inlägg, men va fan...

fighter: Både S. Erixon och Johansson var med, men fråga inte mig hur det kunde komma sig.

Noterbart är att Erixon x2 och Johansson fått varsinn tröja, mycket roligt!

Jag säger bara MPS det räcker... Vilken talang, ojojoj, jag är mållös!

Han gjorde det mesta rätt, iaf offensivt. Vågade hålla puck, utmanade och slog läckra passningar. Han hade också en assist på det andra målet, den som Erik Andersson står uppskriven för.

dr-nix: Lösplugg sköt de mot Ryssarna också under kriget. Mot Timrå gick det inte lika bra.

Dream Team: jo fast det är väl så dom lirar i Finland, dom skjuter på allt nästan.

dr-nix: Ja, de sköt nåt hiskeligt med skott. Statistiken för vår målvakt måste vara rätt behaglig läsning:

Timrå:
Shots10,5%
(6:6:7) 19
Saves100,0%

SaiPa:
Shots0,0%
(12:14:8) 34
Saves 89,5%

fighter: det är ju bara försäsong trots allt och man är långt ifrån ordinarie.

Johan J: Ja det här får man vara nöjd med,med tanke på vilka som vilade,får läsa challes kommentar och matchbild i st imorn.drar väl inte nån stor växel på detta men det är alltid kul o vinna.

Jag vägrar tro att Åkerlund "sög fett" ikväll då grabben räddade 34skott (försäsong eller inte så är det bra).

Seger men tvivlar på att det var något skönspel från något av lagen ikväll. Roligt att Åkerlund fick hålla nollan. Verkar som SaiPa var det förande laget ikväll.

Johan J: 2-0 ska det vara så klart.

Timrå - SaiPa 3-0 (2-0, 0-0, 0-0)

1-0 04.11 Axelsson.A (Svensson.B) PP1
2-0 06.35 Jonsson.R (Koskinen.K, Andersson.E) PP2

Skott: (6-12, 6-14, x-x)
Utvisningar: 18-24

fighter: 1.40kvar och finnanra plockar målisen, snart kissar jag på mig.

73Sjöbba: Ja jag är där och tittar ochså,svårt att få nån bra matchbild där tycker jag.tittar man på lineup där så står det att sebestian erixon spelar i andra femman det måste väl vara fel,är inte han på väg till ryssland?

T T: Fin gest att ge Sundsvall Hockey och Kovland del av överskottet. Vad säger gnällspikarna nu då?

dr-nix: Hur vet du det lyssnar du på nån radiokanal eller har du nån polare där?

Det verkar ju knappast som att TIK dominerar direkt. Positivt att Åkerlund hållit nollan än så länge.

dr-nix: Ok men jag har haft problem av och till,ibland har det hjälpt med att reseta modemet.2-0 härligt fortsätt så!

dr-nix: Härligt! Mycket Robin Jonsson idag. Strut och dokumentär samma dag. Inte illa!

Yep.

dr-nix: Vilken bra start, 2-0 efter 6 min!

fighter: har haft problem med hockeysnack hela dagen också, sidan började funka igen bara för några minuter sedan (för mig iaf).

04.11 1 - 0 PP1 TIK 16. AXELSSON, Anton
(19. SVENSSON, Björn)

fighter: 1-0, Lill- Pebben. Gött!!!

Portello: Jag tackar o bockar för svaret,jag har annars lite problem med min dator att logga in,och det är enbart på hockeysnack,har pratat med en del så kallade förståsigpåare men ingen kan ge ett bra svar.

Dags för TIK-SaiPa. Lander och MPS lirar.

fighter: HS har varit otillgängligt hela dagen.

T T: Ja det här blir inte nån lätt match,huvaligen med så många borta,men vi får hoppas på det bästa.Nån som vet om denna sida legat nere idag,eller är det min dator som ånyå levat sitt eget liv?

« · 902029 · »