easy: Det är inte så att supportrarna sover utan det är så att det spelas FOTBOLL fortfarande och enligt Stockholms media är detta religion och man hädar om man går på hockey ......
Frasse99: Det måste vara jobbigt att spela hockey för Djurgården, alltid på bortaplan, även i globen. En hemmaklack som.....tja inte finns och alla andra lag har inflyttade sentimentala tokar som hejar på sina lag.
dr-nix:Det är väl i alla fall roligare att spela i Tampa Bay i NHL än att spela i Timrå i Elitserien!Eller? Modin har väl aldrig spelat i Timrå någon gång?Innan han stack till NHL spelade han ju i Brynäs i alla fall. Han trivdes väl där på den tiden så frågan är om han inte skulle välja Brynäs före Timrå då? Det finns vad jag kommer på tre i NHL som har någon klubb i Medelpad som moderklubb och ingen av dom från dom två största lagen från Melelpad. Dock ganska imponerade att Njurunda har fått fram både Henrik Zetterberg och Fredrik Modin! Den tredje är Samuel Påhlsson från Ånge. För övrigt är Samuel Påhlsson min favorit bland Svenskarna i NHL. Samuel Phålsson spelade ju också i MoDo innan han stack till NHL.
Jaha...! Då har man bränt en skiva med alla Timrå-låtar...! Skall åka och jobba kl 17.00 och på jobbet finns en Djurgårdsfanatiker...... trevligt tycker jag idag. Tänkte komma dit med Timråtröja och mössa samt spela denna skiva hela kvällen. Vad gör man inte för att visa dom bortkomman på rätt väg.
Nike89: Ursäkta men vem fagerlund är Lars-Erik Höglund i NHL????
Däremot har ju,förutom de redan nämnda TIK:arna,Peter Andersson,Tommy Sjödin,Kjell Dahlin och Mats Näslund spelat i NHL och snurrat och lekt med bl.a Joey Kocur.
Jag vill bara säga Grattis till den kanonfina starten Ni har fått. Era grabbar har verkligen vänt upp och ner på hela "experteliten", som dom funderar över detta....
Visserligen har det inte spelats så många matcher än men hela Timrå lyser ju upp och min personliga uppfattning är att när Zäta försvann så kröp alla andra ur sitt skal och vill visa att dom oxå kan. Dom blir ju aldrig en ny Zäta men en bit på väg så. Fast vem vet......en Zäta varför inte..
Lycka Till imorgon, själv tänker jag bege mig till Scandinavium för första gången denna säsong.
Ni kommer att överraska denna säsongen, lita på det.
BlackBay: Tycker inte Linus Fagemo är någon svikare. Av resultaten att dömma gör han sig bättre i rollen som målskytt i Luleå och har således gjort rätt i sitt val att byta klubb.
Så hockeyn är inte död i stockholm, det är bara djurgårdarna som sover?