1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602089 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
-Gurra-: Allt är politik. Har du inte fattat det än?

ernie eagle: Nejdå jag fattar ju ingenting, som vanligt.... :-/ (ironi)

-Gurra-: jag tänkte helt tvärtom..att eftersom tråden från början handlade om Timrå o hockey o det hade dragit vidare från tex.sargreklam till politiska partier osv. så tänkte jag försiktigt.. föra tillbaks det hela mot hockey..igen alltså blanda tillbaks mer hockey i tråden igen ..alltså blandade jag inte in politik i hockeyn utan precis tvärtom..

htikare: Detta är en alldeles utmärkt diversetråd.

Jonte i ganska fyllig artikel i ST, för er som inte har tidningen på frukostbordet. Ganska bra artikel.

Kerstin_k: Då var jag inte så fel ute ändå trots allt när jag spekulerade för Nubben i lördags att Jonte inte kommer göra sig själv rättvisa förrän tidigast efter jul.

Det är istället Björn Svensson, Oscar Sundh, Johan Andersson, Anton Strålman, Per Hallin och Johan Backlund som kommer lysa upp tillvaron under hösten för oss Timråsupportrar!

ernie eagle: Du glömde ju Timo Pärssinen.

Uddan: Han kommer inte heller spruta in poäng under hösten. Han har ett stukat självförtroende precis som Jonte även om det är mer illa däran med Hedström.

Förstafemman kommer inte vara riktigt glödhet förräns i ett SM-slutspel.
Jag ser linen med Pärssinen-Hahl-Hedström som en långtidsinvestering.

Och jag är skeptisk till om det bär frukt redan nu i början. Men media får mer än gärna skriva upp dessa lirare i förhandssnacket.

Det är bara bra om de drar på sig extra bevakning från motståndarna :)

ernie eagle: Ska vi ha en bra höst så måste vi igång Timo Pärssinen direkt, det är jag helt och kommet övertygad om.

JimmyH: Vi kommer klara oss ändå. Med två producerande femmor och en Målvakt som definitivt slår igenom den här säsongen och täpper till truten på alla tvivlare och belackare!

ernie eagle: Timo Pärssinen ser jag som den nya Niklas Nordgren om vi ser hur lagbygget såg ut under våra starkaste år. När han hamnade i en svacka gjorde ofta Timrå det också.

Som du säger så har Timo ett lite stukat självförtroende efter Schweiz-säsongen vilket gör det ännu viktigare att han kommer igång direkt.

JimmyH: Det är möjligt du har rätt och jag motsätter mig inte det. Jag har mer än gärna fel angående Pärssinen.

Inte ofta jag vill ha fel men i denna fråga kan jag ha det med glädje :)

ernie eagle: Rätt och fel vet jag inte men jag vidhåller ju att det är viktigt att han kommer igång direkt.

Om han sedan gör det eller inte återstår väl att se.

JimmyH: Förstakedjan känns stabil. Hedström tippar att han ligger på sisådär 50% av sitt max, Hahl berättar om sin extrema slow-starter-läggning...och Pärssinen har ett själförtroende skörare än Micke Linds ljumskar. Stabilt.

Man kan väl, utan att måla Fan på väggen alltför drastiskt, konstatera att mycket av Timrås nyckel till framgång ligger i nämnda herrars händer. Man har satsat hårt på ett kort: grym förstafemma som förväntas - och pröjsas - för att ta ett enormt ansvar. Vilket givetvis ger ett gynnsammare, mindre pressande klimat för de spelare man hoppas ska kliva fram och blomma ut i deras skugga.

Haltar A-linan blir det problem. Hur gärna man än vill måla alla truppens komponenter i rosenrött finns det en verklighet att förhålla sig till. En bister, tråkig jävla verklighet som oftast visar sig innehålla mera minustecken än man på förhand vågat ana.

Hasar Hedström-Hahl-Pärssinen på lädret faller Kent-Nubbens djävulska, snillrika plan. Den som går ut på att man har en femma som nöter ner, tar kommandot och visar vägen. Ger utrymme för småpojkarna att fira triumfer i motståndarlagets spillror.

Njae, som sagt. Det finns nog anledning att dämpa förväntningarna en smula. Än har inte sexmiljonerskedjan levererat ett smack. Och frågan är om man kan förvänta sig det under höstens första del.

Bragd-Birger: Nu inbillar iofs jag mig att dessa herrar kommer att producera i hyfsad takt ändå. Kanske att man måste sprida ut dem lite bara. Men ju längre säsongen lider så kommer dessa bara att bli bättre och bättre. Och av det lilla jag sett av Pärssinen på försäsongen är jag inte orolig. Om det är när han är dålig så ska jag skratta mig harmynt när han är bra =)

Bragd-Birger:
Det finns en gammal sanning vad gäller försäsongsprestationer.. Ungtupparna är kanon och dom etablerade spelarna visar inte ett smack!
Dom som har några år i eliten är sällan bra i försäsongsmatcherna.
Dom vet att dom har sin plats i laget... Behöver inte visa upp sig för tränare och supporteropponion....
Dom uppfylls inte av "nyhetens behag" och speedar upp av att teka mot Micke Lind och få trycka till Wernblom mot planket.. Det har dom gjort förut...
Dom lider inte av lillebrorskomplex och har därför inget behov av att visa sina lagkamrater vad dom går för..

Jag är inte ett dugg orolig över förstalinan.. Såna spelare brukar "vara bäst när det gäller" Dom kliver upp ett snäpp när serien börjar. Brukar behöva några matcher för att komma igång ordentligt.. Sen brukar dom kunna mobilisera maxformen när slutspelet drar igång.

Jag har sett det så många gånger förr..
Jag hoppas och tror att det är exakt samma visa i år.

Jag säger bara... Leksand!!
Dom var heeeelt outstanding under fjolårets försäsong!

Janken: Visst är det så vad gäller rävar/nykomlingar. Icke desto mindre vill jag ändå lägga en aningens, aningens sordin på stämningen vad gäller förstakedjan. De har ju faktiskt själva signalerat att dom inte räknar med att vara riktigt på tå från start.

Försäsong, ja. Men visst är det väl lite roligt att dom flesta - trots att man vet det i teorin - ändå blir så himskans exalterade över sina framfusiga juniorer? Åhh...vilka kliv dom har tagit/vinterns sensation/glöm-inte-var-ni-läste-det-först...osv.

Min poäng, återigen: Om Timrå ska bli riktigt bra i år gäller det att man får ut satsat kapital i förstakedjan. Dvs: dom ska lira som sex fucking millar. Och därmed vara en av seriens absolut vassaste linor. Annars klickar planen.
Oavsett hur spännande Sundh, Svensson, Andersson än sett ut på försäsongen så är det...försäsong. Där var Patrik Wallenberg förra årets Foppa. Innan dom har visat var dom står när vi lirar skarpt så vill jag ha rimligt låga förväntningar på dessa herrar. Överträffar dom dessa - fine, då lär det gå bättre än förväntat för laget också.

Men, men, men. Vill som sagt inte negga alltför hårt, men behålla proportionerna. Slutspel bör vara målet med det här laget, det kan t o m bli något riktigt bra. Men det är fanimej inget fiasko om man inte blir...femma?
Tröttsamma rubriker med AVGÅ NUBBEN!!!11 i november över en svajig åttondeplats pallar jag helt enkelt inte. Gäller att folk fattar vad som är rimligt att kräva av en sån uppsättning timråiter vi har 06/07.

Bragd-Birger:

AMEN..

Bragd-Birger: Jag tycker inte att vi har rätt att kräva någonting.Vi kan bara hoppas.Men däremot tror jag att dom har rätt höga krav på sig själva att visa att dom är värda sin lön.Men visst förutsättningarna finns ju att det kan bli en kul säsong.Det är bara att hålla tummarna.

Bragd-Birger:
Jag tror inte vi behöver vara oroliga..

Ingen av våra grabbar i förstafemman är att betrakta som "dalande stjärnor" Det finns inget skäl att tro annat än att dom kommer att producera...

Sundh o Svensson är inte vilka junisar som helst.. Jag tycker att dom såg på gränsen till brillianta ut i SCA cupen.. Lite utöver det vanliga. Kan bero på att dom varit "over there" där juniorligorna tas på större allvar.

Årets TIK kommer inte att uträtta underverk. Det finns inget skäl att tro det. Men når vi delmål 1... slutspel så återstår bara nästa mål... Guld! TIK kan inte gå in i ett slutspel med annan målsättning.

Krav på förstalinan är naturligtvis att ge järnet med hög kvalitet. Om dom inte producerar själva så skall dom köra skiten ur motståndarna och på så sätt bana väg för våra övriga spelare. Men dom kommer att pytsa... Var så säker.

Krav på Nubbens avgång lär du nog får höra ändå i vinter.. En svacka på tre förluster så kommer olyckskorparna igång med sina glada tips..
Bänka halva laget!!! Kicka Nubben, Kenta, TJ, Christer E... Asplund for president! o s v!
(På tal om det.... Undrar vart RR2 har somnat någonstans? Eller finns han här under nytt nick??)

Jag sitter och letar runt lite bilder till en grej de bilderna jag letar efter är alla sorts TIFO-bilder.

Jag vet att det finns oerhört mycket bilder i folks filarkiv här på HS men jag kan inte leta igenom varje profil och på tikare.se/galleri så finns bara ett fåtal bilder.

Har du några bilder i din profil/filarkiv med anknytning till läktargruppen? Skicka dom till mig, för det är till en viktig grej! 

Jaha nu gäller det 3 sköna poäng till tack...

Nu är det den här sköna beprövade länken som gäller.

Jaja dom är på gång det kommer snart ska ni se.

3-3 i skott än så länge

pp kom igen nu då

bara jag som tycker att han pratar väldigt långsamt på radion?

bucken: Smiding kommentator..."Numer 12 Roberscht Caarl...ehh...zon?"

Ambroo: han verkar va dålig på det mesta..

Ambroo: Smidig...

Karln verkar ju fan bara ha ett enda tonläge

Timråå: jaja ha tålamod han e ju från danmark nästan

och skånskan gör det inte bättre ^^

så sant bucken

bucken: Nästan?

ee_: va glad att du förstår något alls

Ambroo: HAHA

jaja 12-4 i skott till Timrå i alla fall

bucken: 12-4 i skott...so far....till timrå ......

bucken: Vart hittar du det?

Rox: vart tittar du det?

ee_: se länk

ee_: hockeyligan.se och vidare länkat...

direktlänk..

dr-nix: paus lika som i premiären vi fortsätter väl som då va???

Lika många numerära överlägen, det missade kommentatorn. Han sa "Timrås flera skott tillskriver jag Timrås flera numerära överlägen"  Gonatt!!

heh roligt kommentator.. han säger i stort sett att den ända anledningen till skottstatistiken (där TIK leder) är p.g.a. fler numerära överlägen för TIK men det stämmer ju inte alls man har haft lika många PP/PK i vardera lag..

bucken: Kommentator Råger har full koll; "13-5 i skott till Timrå pga att de hade fler pp:n..."

Lemmy: men han pratar i nattmössan, inte hans fel att det går fel när han tänker.

ee_: Nej det är sant. Kanske han är volontär, då kan man inte kräva mera..;)

« · 750062 · »