1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601920 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
ernie eagle: Sundh lär få stå upp fler gånger i serien. Varje gång en motståndare känner att det behövs en fajt kommer de att försöka provocera honom. I längden tjänar han på att vara kall. Robban bara ger ett tandskyddsflin och åker därifrån.

Min personliga idrottsliga stubin har gått från två meter till två millimeter med stigande ålder. I min ungdom var jag snäll och lugn och sportslig. Nu är jag 33 och snor motståndarlaget några steg vid ett inkast i en korpfotbollsmatch är jag beredd att dra kniv...

ernie eagle: Jaha det var det du menade. Då är jag med.

Ulf Samuelsson hade bara flinat i det läget i alla fall. Han var i alla fall inte rädd för att bli kallad för något som relaterade till att han skulle vara av det motsatta könet. Men det har väl med hur säker man är på sin manlighet att göra.

El Maco: Jo men just igår var det rätt att slåss. Sen säger jag inte att det alltid är lösningen på problemet.

Men som sagt var, just igår fanns ingen annan utväg att gå.

Ja just igår, var Oscar heligt skönt och befriande rätt i sitt beslut.

GO OSCAR GO!

ernie eagle: "You wanna go?" låter som en förhoppningsfull fråga fem minuter före stängningsdags en lördagkväll, tycker jag.

ernie eagle: Nja, rent objektivt ifrån läktaren så hade jag hellre tagit ett päpä.

Men det är jag det.

JimmyH: Så när, var, hur är det rätt att slåss då om får fråga dig?

Tuffe Uffe satte ju aldrig utvisad!

ernie eagle: Just i den här frågan är jag på din sida.

JimmyH: Jag håller med om att regelverket inte är lika förlåtande för fight i ES kontra transatlantisk hockey. Personligen tycker jag en fight är bättre än vissa andra regelvidriga företelser.

arf: Det kanske var just därför han tände till han är "inte sån" och tog illa vid.

ernie eagle: I NHL är det okej om du inte är en nyckelspelare som behövs för laget de närmaste fem minuterna.

Här gör ju regelverket att det aldrig blir okej. Sedan fördömmer jag inte spelare som ändå slåss. Ibland tänder det över, det är bara mänskligt, men att det ska vara rätt har jag svårt att se.

JimmyH: Men du kan väl inte mena att den där syskongnabbet igår kväll innebär förlängt matchstraff - det vore mig vida främmande och häpnadsväckande eller har de "skärpt" reglementet även på denna punkt?

Herregud vad patetiskt i sådana fall. Hellre ett redigt råkurr än checking from behind då´rå!

ernie eagle: Man kan tycka vad man vill om reglerna men finns de så kan man tjäna på att rikta in sig efter dem.

Nu vet jag inte om det blir någon avstängning, de slängde handskarna men de fick Game Misconduct och inte Match Penalty.

JimmyH:

Håller med dig...det var jävligt onödigt att slänga handskarna vid det där tillfället. Det hade varit stor skillnad om vi låg under...då hade det kanske varit nödvändigt för att förändra matchbilden. Nu var vi i ledning trots allt...

ernie eagle: Har ju inte gnällt va?!?!?....sa vad jag tyckte...önödigt att slåss då och det står jag för...Klassa de som gnäll om du vill men då har du inte hört mej gnälla...

JimmyH:

"You wanna go??"
"Sorry! You´re not my type"

Janken: Tycker mest "fighten" igår var fjantig och onödig, och då tycker jag om ett rejält hockeyslagsmål, så det är inte mig det är fel på :)

Såg mest tillgjort och fjantigt ut så som de höll på igår.

Dalan: Som vår gamle allvetare Hugo Bolin brukade säga: Ett slagsmål utan blod är inget slagsmål

Visst kan det vara lite roande med ett slagsmål ibland. Det är ju liksom lite utöver det vanliga och det är väl det som är underhållning.
Men det kan ju aldrig vara sportsligt korrekt... men underhållande.

kapten: Håller med.... Man vet ju själv hur man eldar upp sej på läktarn. Drar mej till minnes kvartsfinalspelet mot LHC, matchen efter att Norrena hade kastat sej ivägen för Manderville var det hett på läktarn. För att inte tala om derbyna mot IFSH när det begav sej. Så jag tycker nog att det är bättre att det slåss på isen......

Kattiz: Ha ha. Nej nej. Han tekade bra, det är sant. Men i övrigt var han näst intill oduglig igår. Ring och fråga honom vad han sjäv tycker om sin insats. Det skulle nästan vara lite roligt, he he ;)

Du svarade inte på Ernest inlägg om Sanny ser jag ;) I det fallet kan jag köpa en 2:a. En mkt svag sådan.

actionleif: Exakt. och det ska vara riktigt träffar, inte en klapp på kinden som det mest handlade om igår.

Var nära det blev värre fight på läktaren... 10 minuter till med fyllskallen och han hade seglat ner för läktaren, synd att folk stod framför karln, annars hade det blivit en känga i nacken :)

Janken: Du kan inte förvänta dig att en grabb av Oscars Sundhs kaliber skall vara sååå kall och utstuderat beräknande och bara åka därifrån med en stygg kommentar i retur eller ett tandskyddsflin efter en vargavinter i Kanada.

Kulturkrocken är ett faktum. Vänta tills det gått en 20-25 matcher och Oscar fått neutralisera sig tillbaka till svensk hockey igen.

Nu är det för mycket blodsmak i munnen på karln. I Kanada slår man ihjäl varandra. I Sveriges kramas vi bara och får förlängt matchstraff.

Manlighet har STATUS i Kanada. I Sverige kör vi jämställdhet och då blir ju allting så himla fel. I Sverige skall man vara metrosexuell för att vara riktigt het och våga vaxa benen, raka sig under armarna och gå omkring i sandaletter och sarong. Dricka vin och förstå alla kvinnornas helvetiska kval inför det motsatt könet.

Fråga David Beckham. Han vet hur den moderna mannen skall vara. Tacka Vicktoria "Posh Spice" Adams...fö´låt Beckham....för det!!!

Han skulle kunna starta en skola för trendsättare.

Så när Oscar kommit underfund om att det är allvar i Kanada och bara lek i Sverige så kommer de mentala spärrarna fällas ut.

Snart tillhör den coola kategorin som bara flinar upp med sin tandglugg och gnägger som en häst.

Jisses vad spak de skall bli alla dumma bönder som försöker sig på att få Sundh ur balans.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Dalan:

Vilken fyllskalle?

Sune: Idioten som stod framför trumman, tror inte nån missade honom.. finns inget som är mer pinsamt än fulla gubbar :)

Dalan:

Han kanske bara var berusad av livet? :P

Skarin: Helt rätt. Warg måste höja sig och det inte bara ett snäpp... Han agerar helt utan självförtoende och skärpan i både avslut och passningar måste upp, upp, upp. Jag saknar även bettet och förmågan att hålla puck och hans sätt att styra i pp som han gjorde så bra ifjol.

När det gäller Sanny så tycker jag kritiken är en aning orättvis. Visst gick han bort sig vid målet, men i övrigt var han klart godkänd...utan puck. Det som dock känns oroväckande är att han allt som oftast transporterar puck och försöker spela överkonstruktivt. Han ska definitivt inte sköta uppspelsfasen utan där måste en spelande back ta vid. Säga vad man vill om parhästen Kalle K, men han är inte rätt man för det uppdraget. Näe jag skulle vilja se Kokko med Sanny och det gamla radarparet Styf/Koskinen.

En annan som måste hitta sig själv igen är Hallin...

Dalan: Han gjorde sig iaf bra på mediakuben;-)

Sune: Haha, ja, om han var berusad på livet, skulle jag också vilja testa :) Kunde fan knappt gå eller stå karln..

Ambroo:

Kanske Sanny borde ha Svedberg vid sin sida?

Sune: Jo det är ju verkligen en spelande back som ska ha mycket puck och sköta uppspelen...

Sune:
Den enda Svedberg skall ha vid sin sida är Lillkenta, i båset.

Dalan: Det är inte första gången dessa två fyllon skämmer ut sig, förra säsongen var de båda också på en match och skämde ut sig...

Ambroo:

Saknat inläggen om Svedberg. =) Lagkapten i Vm i April kanske ??

Ambroo:

Hmm..du kanske har rätt. Fast jag tror att i powerplay så skulle dom komplettera varandra bra..

mattias - 74: Han lär i vilket fall gå i första rundan i draften.

Skarin: Så lite målchanser som vi släpper till under en match har jag svårt att se att någon back ska ha en mycket svag tvåa. Trots att det kanske slarvades med pucken en eller två gånger så kändes det väldigt tryggt igår.

Kattiz: Okej, men jag ser det inte riktigt på det sättet. Men smaken är som stjärten så att säga. Det är bra att vi har olika uppfattningar. Det skapar debatt ;)
Nu går det ju som vi alla känner till inte att utläsa huruvida betygen är stark eller svag. Siffror och åter dessa siffror. 2 är numret för Sanny i gårdagens match. Han var godkänd alltså. Warg en 1:a. Trots tekningarna :)

Passa på och njut så länge det varar. Ingmar Bergmans demoner lurar där ute i höstmörkret och snart är verkligheten ikapp oss luttrade tikare.
Jag ser svart.

I morgon är det alltså två matcher i omgång 3, en match i omgång 8 samt en match i omgång 15 (!). Listigt spelschema.

ernie eagle: Det är sä skönt att du finns, en riktig karl.

Nu vinner vi kämpa nu då..........

Tyvär fick jag ingen biljett till matchen så det får bli webben igen å när man kommer hit så leder timrå vad glad jag blir.

Tycker att det låter bra trots allt inga riktiga farligheter trots brynäs press
Men nu pp för bif kämpa nu då

hmmmm synd

Hmmm 0-4 till frölunda är dom på g tro ???

bucken: Säkert, synd precis när vi skall möta den i nästa match. Känns typiskt på något vis...

Mappe: Jaja vi får hoppas att salo blir frisk till dess så ska det ordna sig ändå.

Skämt å sido Timrå skall slå alla lag i år på vägen mot guldet.

bucken: Ja det verkar som "indianerna" har vaknat 0-5 nu!

matte1: Tycker matchen verkar lite tam men vi skulle fått in 2-0 ledning så slutet inte blir så nervöst som det brukar vara.

bucken: PP för Timrå på g.. Bäckström ut.

« · 756973 · »