1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601922 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
ernie eagle: Och jag hade 4-1 på min lott. Du ser hur det kan gå....

Köp en lott!

RödVit: Ovanligt att jag vinner någonting när jag är nykär. Brukar inte ha tur i spel när jag gått och förälskat mig i en kvinna. Men idag trotsade jag tydligen tyngdlagen ändå.

Men fy fan vad underbart det är att vara nykär och nyfräälst igen!

Livet är en fest!

ernie eagle:
Typ: Nyvunnen och nykär då, Ja du har nog en bra period i livet nu, passa på å njut.

Jag tycker Svedberg ser så vilsen ut på plan..De kan ej vara lätt och komma ut matchotränad och spela. Kanske vore bra för honom om han klev över till S-vall och få matchträning...

Uddan: På tal om Sundsvall som vann mot nyköping idag så flyter det bra för A. larsson som gjorde 1+2 idag han vore nog en hyfsad permanent ersättare för Regin om han drar iväg till NHL nästa säsong ..hans spelegenskaper passar perfekt i tik..den fart som vi har i år o vill fortsätta att ha.

Magnus Nyberg vår j20 back hade en assist i PP också tyder på förtroende då han också har ett riktigt bra skott..

htikare: Jasså är Nyberg en jävel på att skjuta? (frågar då jag inte har en aning om vad för typ av back han är)

Om jag har räknat rätt så har vi spelat 0-0 i 5.32 minuter mot tom kasse. En liten bragd i sig.

andyo: Ja det är han utan tvekan har sett honom göra många rykare från blå..
Tyvärr är hans svaghet hittils (dock är han ju bara 19 ) samma som en viss
J.S back i tik att han är lite långsam i skridskoåkningen..men han har bra spelsinne o ser oftast till att ligga rätt i defensiven o vända bakåt i tid för att inte bli överrumplad.
Men kan han få fart på rören med hård träning de närmaste åren så har han en bra potential..kan kanske bli ES om detta kan förbättras på sikt!

htikare: Okey, trodde att en liten kille som han borde vara rätt rapp på rören, men så var det icke alltså? Hoppas man får se honom i Timrå nån gång i vinter & gärna under nästa säsong också! =) Anledningen till att ja frågar lite om honom är att jag går samma linje & år som hans flickvän

Uddan:
Äh! Svebba har klarat sig bra så här långt, klart godkänt...
I lördags hamnade han på fel sida en enda gång, vad jag kunde se..Ensam på utsidan en Brynäsa...
Då redde han upp det själv. Pressade brynäsan upp i banan och jobbade av honom pucken. Vann den inte... Men avvstyrde ett friläge.
Kalle K har väl skött sig tycker jag.
Däremot kan jag tycka att Styf har varit jättenära att sjabbla till det i egen zon ett antal gånger.
Han spelar med hiskeligt små marginaler ibland. Där blir jag nervös!!!!
Men rent generellt har jag svårt att gnälla på försvarsspelet.
Så här långt har det sett skitbra ut. Mycket beroende på flera duktiga tvåvägsspelare.
Andersson, Robban, Jonte, Hahl...Duktiga på defensiven.

Uddan: Frågar du mig så tycker jag att vissa här inne verkar vara rätt snett ute, frågan är om inte ett miljöombyte skulle hjälpa?

Kalle har en mjukdelsskada i armen.. (Skall man tolka det som en sträckning/bristning)
Kanske vi har Moe som 7:e back då på tisdag?

lite om Timrå. kul läsning

timraw: Expressens artikel som du länkar till är laddad, jävligt laddad. Man spänner musklerna, tuggar fradga, blir röd om kinderna och håller med.

Årets Timrå IK liknar inget annat vi hittils sett (om vi som sagt bortser från konfliktåret i Nordamerika). Laget består av en förstafemma som är en av de bästa i elitserien, ett antal ungdomar som både vill och kan leverera samt ett antal spelare som visar hjärta oavsett tidigare klubbar.

Årets värvning lär inte bli lätt att utse. Backlund, Pärssinen, Hedström, o.s.v. o.s.v. Jag har redan glömt bort fjolårets debacle.

250kg kärlek: Ja många har överraskat rejält o tom. den extraspelare som kom in sist i truppen..pga. Wennerbergs skada alltså Peter Nylander har varit långt mycket bättre än man kunnat ana ingen utfyllnad utan mycket kapabel o perfekt tillsammans med Regin o Sundh!

htikare: Någon som imponerat på mig är Johan Andersson. Undrar om Linköping ångrar sig?

timraw: och en härlig känga til timrå klacken:)

"Hemmapubliken. Över 5 000 hockeyälskare som skriker som galningar. Få lag har ett bättre stöd."

Verkar som att Frölunda har en ny keeper imorgon ...

actionleif: Visst är han duktig, men att spela med en ny målis utan att han ordentligt tränat med laget ser inte jag som positivt iaf. Tog Svoboda ett par matcher innan han vart varm i kläderna... Ja ljummen iaf. =)

Kapten Lindow: mm mycket möjligt.

Tycho:
Svoboda fick aldrig chansen att bli varm i kläderna...
Han hade fyra, ura rödvita i knät hela tiden....

Jag tycker att Svoboda aldrig riktigt fick chansen att bekänna färg i TIK.. Han fick inte förmånen att spela med riktigt bar defensivspelare som Backlund gör i år.

Höll på att sätta eftermiddags kaffet i vrångstrupen när jag läste ST:s nätbilaga.Rubriken löd:Johan Andersson skadad, satan tänkte jag och klickade snabbt på rubriken.Det visade sig vara Hans namne i Giffarna som tydligen gjort illa sig, puuhh......

matte1: "Du ångrar inte flytten till Timrå"? Crister Jonasson...."Inte en jävla sekund" J.Hedström!!!!!
Känn på den o förstå känslan i laget! Underbart!!

bejan: Känn på den här då:

"Sanna mina ord när jag säger att Timrå IK mycket väl kan bära runt SM bucklan i vår."

Taget från Wikegårds blogg. Mysig läsning, se länk för hela inlägget :)

Och medans vi ändå är igång kan vi nu läsa att Mika Oksa har hittat en ny klubb. Det blev HPK i Finland. Se länk för vidare info.

Kerstin_k: Han är ju bara för härlig Wikegård :)

Törs man hoppas på oavgjort och bara en pinne var mellan MODO-FBK i kväll?

Per HApps: Det verkar som du blev bönhörd...

4-3 till modo i sudden tufft att slå modo i övik

Per HApps: Nähä, 4-3 till modo i ot.

Kvällens säkraste tips!

Luleå - Brynäs x
DIF - SAIK 1
Frölunda - Timrå 2

till 19 gånger fläsket

actionleif:

Byter ut ditt x mot en 1:a på Luleå då ser det bra ut =)

mattias - 74: återstår att se :) men x kändes bra när jag spelade

actionleif:

Frågan är väl om inte Frölunda har lite bättre själv förtroende nu när det lossnade senast så 2:an är inte bergsäker, kanske skall göra ett garderings spel =)

mattias - 74: Spar dina pengar o satsa på nåt spel du begriper dej på typ......Lotto;)

Bissett19:

jaja det skall komma från rätt käft =) fick in 3 - 3 på Bomben igår mellan Modo och FBk och hade MIK bara gjort 1 till samt släppt in 1 så hade bomben setat =) Jag är inte så dålig och tippa !!

mattias - 74: hur det går ikväll mellan Luleå - Bif beror kanske på hur Luleå påverkats av Hynnings incident..som deras skribent Albert Hall fyndigt påpekade så kan han straffas med 2 min"elbowing"....

htikare:

Jag tror Luleå vinner ändå utan det som hänt i klubben

Brynäs har ingenting och hämta i Luleå. Äter gärna opp detta efteråt om LHF torskar men det gör dom inte =)

mattias - 74: Timrå vinner ikväll, det kan du spela på..... Frölunda släppte ju upp skellefteå nåt fruktansvärt sist.... Så även om sjlvförtroendet har ökat så är det knappast nåt man behöver ta i beaktning. Bortaplan i scandinavium tror jag det är som kan bli boven i dramat..... Om det nu finns någon sån, som vi har startat säsongen..... Ödmjukt - Respektlöst!

Hassan: Frölunda släppte bara upp SAIK för spänningens skull och inget annat :)

mattias - 74: Urkass på o tippa tycker jag :) Många bara och om i ditt resonemang.

mok: Ikväll blir det stryk för eran del. Antingen vid full tid eller efter overtime.

Nu jävlar är det slut på barnleken :) VF är i ruggiig gungning. Nu tar vi er. Och kom ihåg att örnen är helig för indianerna ;-)

ernie eagle:

4-1, någon av våra landslagsmässiga icke landslagsmän avgör:)

ernie eagle: Ni får passa på att ta oss nu innan vi kommer i form. Men som jag skrev i VF boken... VF släpper i snitt 5 mål , TIK släpper i snitt 1 mål så det borde bli en 5-1 vinst för TIK helt enkelt :)

mok:

Fan vad du är ödmjuk då =)

Danne_l: Så du säger det, din jäkla spelevink :) Nepp vi skall ha som sämst ha med oss poäng i bagaget hem.

Styf kör upp en grov näve i fejset på kanariefågeln Ronnie och sedan är det bara slasha några frölundaiter i knävecken när inte domarn ser så blir ni jäkligt griniga och tappar fokus på uppgiften. Lundh lipar i båset ikväll och Calle J tycker domaren är en fullständig katastrof och helt värdelös.

Sämre än Huring, ja sämre än sämst och sparkar foten i rent vredesmod rakt i sargen så det bara knakar till inuti och så får han paketera den i minst sex veckor.

"Calle tar timeout ifrån hockeyn och Stefan Larsson kommer hoppa ner i båset med Stephan Lundh tills vidare medan Calle J får marktjänskt och övertar Larssons arbbetsuppgifter".

Pressmeddelande imorrn på SVT.

ernie eagle: Huring var ju kung som domare !
Marcus Vinnerborg måste du mena ? Den sämsta sebra som stått i ett par skridskor.

I kväll blir det hyffsat i GB
Frölunda HC - Timrå IK
HD: Thomas Andersson, Gävle
LM: Henrik Jansson, Göteborg
LM: Joakim Karlsson, Axvall

Helg Ernest: Om man tycker Huring var bra, då saknar man perspektiv. Fast en som var ännu sämre var ju Ulf Gyllander. Var så dåligt att pisset hans frös till is.

Riktigt urusel. Hockeyns motsvarighet till fotbollens Niklas Mårlind från Frösön.

Sound of silence?

« · 758117 · »