1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602477 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
timrå_ik: ja, nog värker dom allt. Hahl, Pärssinen, Lotvonenoch Koskinen! Jag menar att skador säkert VÄRKER!

Vi får ju vänta med vilka konsekvenser det blir när det gäller kvartetten TIKare i LG Games när grundserien är färdigspelad (det är topp 4 som gäller) och under slutspelet (räknar alltså kallt med slutspel).

actionleif: Äh vadå... Sjötungan kommer väl?

irre: Kul att du skriver på officiella sidan! Fler, tätare och bättre uppdateringar är efterlängtat.

4-0 till Frölunda...förlorar vi på lördag kommer strecket kusligt nära igen.

T T: Det var helvete vad fröl stänker in mål.Dom måste vi ha efter oss efter 55omg.Förlust på lördag finns inte i min värd 5-6poäng på dom sista 4omg innan uppehållet borde vi kunna ta.Sen gillar jag inte att 4timråspelare ska spela i trekronor vi behöver ha dom hela och friska för det är ett jävligt tufft program efter uppehållet med match varannan dag.

Nu till något muntrare: saxat från VIF:s hemsida

TIMRÅ IK Supporterklubb 2006-års stipendiat!

Västernorrlands Idrottsförbund (VIF) firade sitt hundrade år under 2005. Med anledning av detta beslöt styrelsen att årligen utdela en utmärkelse kalla VIF-trofén. Förutom en trofé består utmärkelsen av ett stipendie på 10.000 kronor.

Utmärkelsen kan tilldelas lag, individ, förening eller organisation, som gjort något speciellt inom idrotten värt att belöna. Det kan vara ett bra resultat, en fantastisk prestation, en ledargärning, sportsligt uppträdande utöver det vanliga eller ett utmärkt arbete i en styrelse.

För 2006 har VIF:s styrelse beslutat att utmärkelsen skall tilldelas Timrå IK Supporterklubb.

"Idrott är roligt och skapar kontakt mellan människor. Så står det i Idrottsrörelsens verksamhetsidé och riktlinjer. Timrå IK Supporterklubb bidrar i hög grad till att det är roligt att gå på idrott. Klubben skapar kontakt med alla och en oslagbar stämning i hela Eon Arena. Detta vill vi belöna, säger ordföranden i Västernorrlands Idrottsförbund, Leif Thunman."

Utmärkelsen kommer att utdelas i samband med Timrå IK:s hemmamatch den 29 januari.
-------------------------------------------------------------------------------------

Prisutdelning i morgon alltså. Jag har ännu inte sett några gratulationer från Ångermanland...

Nu har jag avslöjat Kenta och laget; Bengan-taktiken! Man håller igen lite och bara bevakar sin femteplats för att slippa Frölunda i kvarten.

T T: Vf.står bäst som Västra frölunda,,,Goa gubbar=)

T T: Ja inget lag 1-3 lär ju välja Frölunda och då blir det just 4'an som får möta dom.

Laken: Får man välja? Trodde själv att lotten avgör vilka man möter. 1,2 lottas mot 7,8 och 3,4 mot 5,6. Nån som vet?

Laken: Blir Frölunda åtta så är det väl bara ettan eller tvåan som får lov att välja Frölunda även i år?

Frella: Är det inte så att att lag ett får välja mellan lag 7,8? Lag 2 får välja mellan det 2 lägst rankade lagen efter det osv?

Frella: Jag har hört två olika bud:
1) Ettan får välja mellan lag sju-åtta.
2) Ettan får välja mellan lag fem-åtta.

Jag vet inte vilket som stämmer, någon som kan hjälpa till?

Frella:
1:an väljer mellan 7,8
2:an väljer ett av dom två kvarvarande lägst placerade lagen.
3:an väljer ett av dom två kvarvarande lägst placerade lagen.
4:an spelar mot det kvarvarande laget.

Jag tycker dock inte att denna modell ska massproduceras. I stället borde de som används på lördag vara exklusiva och auktioneras ut, det bör ge en hyfsad slant.

Hitta något sorts jubileum för en sjuttiotalsmodell framöver och sälj dem till fansen i stället. Röda, vita och snygga.

Jobba in den här nu då;

Ambroo: Ursäkta mig.

Brånfelt dömer ut delar av publiken...

T T:

"Brånis" snackar skit! Så mycket bättre stöd än i e.ON arena går det la inte att få, inte på den här nivån i alla fall. Har snubben aldrig stått i klacken eller!? Spridda missnöjesyttringar bland sittplatspubliken existerar väl överallt. Om det nu finns en publik som kan lyfta ett lag till SM-guld, så är det väl Timrå IK:s...

DJ Hemp: Upplever också det han beskriver som ganska el. mycket sällsynt bland Tik-fans..då man knappt märkt under matcherna så känns det en aning missriktat mot kärntruppen av Tik-supportrar.... men man vill kanske hitta nån ny vinkel bara i hockeyskrivandet!

DJ Hemp:

Håller med vilken pajas krönika. Buh!

SKITKRÖNIKA! Klart man ska få bua om man är besviken.
Däremot förstår jag inte hur någon kunde vara missnöjd mot HV71, då kan man inte mycket hockey...

Så blev det bara Jonte kvar...

Spelar ej:
5. Daniel Fernholm, vilar
6. Magnus Johansson, vilar
27. Jimmie Ölvestad, vilar
51. Mika Hannula, ansluter till truppen på onsdag
79. Fredrik Warg, vilar

Nr 18 kan man ju kolla in..

18. ROSA, Pavel 38. HRDINA, Jan 40. BALASTIK, Jaroslav
2nd Line 36. CASLAVA, Petr 43. CUTTA, Jakub

T T: Kan bli intressant när tjeckerna ställer upp med ett bra lag för en gångs skull. Rosa har haft en bra säsong, 23 mål på 45 matcher i Omsk

T T: Skulle inte bli förvånad om Rosa hänger ett mål ikväll.

En "måstelänk" (finns även under nyheter till höger);

Rooster23: Ribbskott som närmast...

Och Hedström har tydligen ont i knät enl länken här till höger, låter ju fantastiskt.

du skicka inte nån länk

men vah fan är det inte en ända jävel i timrå som kan vara hel fy fan åhhh där var hela jävla kvällen förstörd

timrå_ik: Kan ju bero på att jag skrev att den fanns här till höger...men ok här kommer länken för de som har ett trasigt scrollfinger.

fel om timrås skader kunde sluta komma, hoppas nu bara Jontes skada ej är allvarlig.

Frella: Det var ju uttömmande nog det som står att läsa om Jonte på Text-TV. Inget skäl alls anges till varför han ev. inte är med.

godafton alla tikare.
tänkte bara höra om vi än en gång ska överrösta alla dövikare på derbytt den 24:e feb.
kör vi surprise tifo?hehe

Förhoppningsvis är Strålman tillbaka i laget till nästa torsdag då vi möter Djurgården. Han har fått komma hem och diagnosen verkar inte alltför alarmerande. Men det är ju själva sjutton att vi hela tiden får skador på våra spelare. Oturen grinar oss i ansiktet. 

Dream Team: "Inget skäl alls anges till varför han ev. inte är med."

Problem med ett knä sas det på Radiosporten ikväll.

250kg kärlek: Ja, verkligen. Hur är det, snart har väl alla varit skadade mer eller mindre?

Här är en liten härlig artikel om kusinerna från Boliden.

(Där det även står om Jontes skada! )

Jen: Såg nu att det låg en länk till höger SORRY!

Ambroo: Inte så bra att han var bra! då kanske han drar till enhåell!!

Zäta är rejält på gång som man kan läsa på nyheterna till höger här..

Häftigt:

"Henrik Zetterberg var stor i mötet mot Calgary.
2 mål. Två assist och 2 utslagna tänder.
Real man double hattrick, beskrev Free Press"

Kämpa Robban...

T T:Den grisen! Han slår ju bara ut folks tänder

Skapligt med så många matcher iallafall, undrar vilket lag hans hjärta slår mest för?

actionleif: Kråktorps IF tror jag.

« · 823571 · »