1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600398 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Norden_AN: Är det Söråker som ser ut som sjuttiotals-TIK?

O’Learys till Centrumhuset...

T T: Läge med bussanslutning till och från i anslutning till matcherna om man vill lyckas på ett bra sätt?

T T: Yyeehhaa!! Till sist blev det klart. Det vi sporttokar längtat så länge efter. Nu kan man äntligen känna en viss stolthet över att vistas på Timråtorget.

wap.hockeysnack.com
Nästan lite "bombkänsla" över det beskedet! Hoppas verkligen att det funkar.

-Gurra-:

Ähh...du vill bara pimpla öl!

Sune: Jäklar... Avslöjad till sist ;-)

-Gurra-:

:)

Kapten Lindow:

Kanske det var bomben som Ambroo menade?

Sune: Min bomb är att Liben hittills är vit, men det håller nog inte så länge den här gången...heller.

Ambroo:

Vart har du förresten dina polare och vapendragare Uddan?

Sune: Jag har inga vänner. Sist jag hörde något om Uddan så sas det att han delade säng med dig...

Ambroo:

Jasså...ja tänka sig vad snabbt rykten sprids. Ja han blev väl lite rädd för dig eftersom det var så mycket bomber i farten i din närvaro.

Sune: Ja mr.U är väl lite av en trygghetsjunkie så självklart söker han upp en klippa som dig Sune!

Utdrag ur tikare.se från 73/74:

"I matchen hemma mot Kiruna chockade Eje publiken genom ett genidrag. Han satte succecentern Bo Berggren på backplats. Publiken höjde på ögonbrynen och undrade varför. Eje sa:
- Varför inte! Så ont om backar som Tre Kronor har.

Och det var ingen tillfällig lösning enligt Eje som tänkte sig Bo som framtidens backspelare med stor speluppfattning och skottstyrka."

Dream Team: Där har du Ejes förklaring.

El Aka Ali: Då borde han ju rimligen ha kommit som back till HV.

El Maco: Stort tack till historiesammanställningen.

Dahlén på väg hem...?

Spanarn: Ta den här länken i stället. Text-tv-sidor brukar flytta på sig.

Dahlén kanske kan bli aktuell när Challe efterträder BÅG.

Steady as she goes...

T T: Kunde du inte haft den goda smaken att skicka den här länken också?

"Kent Norberg (Timrå) Lyckas med att få starka namn till Timrå. Både svenska och utländska namn landar han i Timrå. Norberg har även lyckats med att få unga lovande spelare (typ Oscar Sundh) till Timrå vilket ger laget en extra dimension. Har med säkerhet inte gjort sin sista stora värvning. Gör han ett fortsatt bra jobb lär han bli intressant för andra klubbar."

Wikegård är rolig. Sista meningen tycker jag är stor humor.

Nygårds om truppen...

”Jag är väldigt nöjd med truppen”

"Syftet med den stora satsningen på webb-tv är att ge en bredare och ännu djupare bevakning av svensk hockey eftersom alla hockeyklubbar i landet kommer att erbjudas sin egen tv-kanal, utan kostnad."

Blir det TIK-TV på nya timraik.nu kanske?

T T: dte kommer bli kanon, har väntat länge på att Timrå ska skaffa en egen kanal och att dom nu får chansen gratis är kanon :D

T T: hoppas inte på för mycket, TIK var tidigt ute med att ha en hemsida men man har inte utvecklats alls (nämnvärt) sedan dess. Själv hoppas jag bara klubben inser att det är viktigt att ha en hemsida folk vill besöka (för annat än att läsa pressmeddelanden i någon minut). Dom måste sluta jämföra sig med andra lokala klubbar (som gifsundsvall.se som är på korpnivå vad gäller hemsidor), kolla istället på större svenska klubbars hemsidor och jämför med timraik.nu...

dr-nix: Vilken klubb anser DU har bästa hemsidan? Allvarligt, objektivt sett? HAr själv inte riktigt koll, just nu iaf.

zigge: har absolut inte studerat de andra lagens hemsidor i sån stor detalj men alla andra lags hemsidor jag kollat in har varit klart bättre än Timrås ärligt talat. Kolla själv och avgör.

dr-nix: Vi ska väl inte sticka under stol med att hemsidan blev ju för bedrövlig sedan de gjorde om den. Mycket snyggare tidigare. Jag tror, utan att göra någon större efterforskning i saken, att Färjestad, Linköping och HV alla erbjuder videoklipp på sin hemsida.

Annars kan man ju tänka sig att en något större aktivitet på hemsidan skulle göra klubben gott. Kanske finns någon spelare (Sanny?) som är villig att blogga/Skriva dagbok eller dylikt. Eller varför inte bara möjliggöra (efter registrering) kommentarer till nyheterna.

dr-nix: Färjestad har hyffsad, dessutom har dom redan kört igång sin
webb tv.

Kerstin_k:

” samt att vi slipper höra tjatet om hur duktig lilltjejen Skröder är på att göra mål i BP ”

Lilltjejen Skröder? Du såg väl på TV-bilderna när Magnus Johansson fick den granithårde målsprutan chef Skröder på sig i finalspelet i en stenhård tackling. Fast det här var ju i finalspelet, då hade de flesta medelpadingar börjat koncentrera sig IFK Timrå och annat kick ’n run.

Och du, jag har faktiskt missat att man tjatat om Chef Skröder i Timråboken.

Nä vi säger som Per-Åge brukar säga: - Ställ dig mot sagen Styf och blunda!

hellge:
Nä lägg av, brukar han säga så?
Undrar vad som är häftigast, att han BRUKAR säga så, eller att du brukar höra när han säger det.

Fan vad häfigt du är som vet sånt.

Per HApps: Det häftigaste av allt är väl ändå att Hellge tycker det är häftigt att Skröder pratar på det där übercoola viset.

Men att det ÄR häftigt är ju förstås bara förnamnet... OJ!

dr-nix: Har även jag titt som tätt under åren kikat lite slött på andra lags hemsidor och Timrås ser riktigt B ut vid första anblicken gentemot de andras... sååå jädra tråkigt upplägg på den och så innehållslös på nåt sätt...inget man besöker i annat fall än att se om nåt pressmedellande finns ute annars är den tämligen ointressant.... spelarpresentationerna tex känns ju inte alltför spännande eller snyggt gjorde.... tror webmaster borde gå en webdesignkurs i allmänhet.

Per HApps:

Ja, eller att du brukar fråga att jag brukar höra det.

Brunkar är kanske annars mer rätt ord än brukar när det gäller chef Skröder.

När vi ändå snackar om bruk så är det visst så att: 1908 bildades Domsjö Sulfitfabriks Idrottsförening, en liten förening med endast fotboll på programmet. De matchade mot lag som Friska Viljor, Köpmanholmen och Norrbyskär.

Att man gjorde ett uppehåll för första världskriget innebär knappast att man la ner klubben. hela världen stod i brand och att sulfitfabikens fotbollslag lades i träda är knappast konstigt. 1921 återupptog man verksamheten igen.

Jag säger att MoDos födelseår 1908 och inte 1921. Som alla vet utvecklades Alfredshem till en paraplyförening med många sporter på programmet.

På tal om bruk menar jag...

Dream Team:

Nja, nå vidare häftig är jag knappast som familjefar och hemmapappa. Livet cirkulerar mest kring att öppna och stänga kylskåpet.

Men man måste väl få reagera när när folk kallar hjälten chef Skröder för lilltjejen. Jag menar osanningar bör bemötas hårt och bestämt. Skröders ibland överdrivet hårda tacklingar är poesi för oss med röd-vit-gröna blodkroppar.

hellge:

Ja men ni kan ju inte vara så stolta över hans utseende precis....ser ut som en torsk i nyllet!

Sune:

Han ser ut som Skröder helt enkelt. Som Skröder ska se ut.

Vi har en som du menar ser ut som en torsk, ni har ett tjugotal som fick torsk.

"Oj, Timråbacken dräller med pucken, Oscar Steen snappar upp den på vänsterkanten och åker med hög fart. Han kollar noga efter passningsmöjligheter, han chippar pucken över timråbackens klubba. Per Svartvadet drar till på direkten rätt upp i nättaket, målet blir som en strut, Swedbank exploderar, Ö-vik exploderar, världen exploderar, en andra big bang. Evig kärlek"

AB försöker sig på en tidig rankning...

T T: Ja det där var kul läsning.Men jag drar inga stora växlar på detta.Ser ut att om möjligt bli ännu jämnare iår,gäller att ha så lite skador som möjligt.

fighter: Törs man hoppas på att vi hade våra skador redan ifjol..?

Kerstin_k: Ja med dom skador vi hade ifjol så räcker det för 10år framåt minst känns det som.men som sagt vi har 2 skadebenägda backar,hoppas hoppas dom kan vara med mer iår.

...och då måste förstås Expressen också göra en...

FM: Bra lösning med Tenkrat i Kladno. Undrar vad han säger mer i intervjun? Det enda jag förstår är Timrou...

Parkeringsutfart och hockeybussarna...

T T: Ja, det vore väl nånting att underlätta in och utfarten för besökarna. Helt klart.

Äntligen har vi blivit bönhörda. Snart är en utfart och en direkt anslutning till E4:an från arenan ett faktum. Den så länge urusla trafiksituationen på E.ON arenas stora parkering går äntligen emot en ljusare framtid.

Kan bara bocka och buga.

-Gurra-: Jo en direkt anslutning till motorvägen har ju helt klart saknats. Skulle lösa många problem och öppna för att kunna ta mot mer folk

dr-nix: Kanske även öppnar möjligheten för en förbättring utav parkeringen.
Inte helt kul att behöva slafsa genom stora vattenpölar (som följd utav alla gropar) och skitiga snöhögar. När parkeringen rensas på snö, skulle inte denna kunna läggas på något annat ställe så inte tövattnet blir ett problem?.

Hemska minnen väcks till liv när man ser den här diskussionen...

« · 887806 · »