Denna match som spelades idag skulle spelats för ett par veckor sedan men den kunde inte genomföras då isen i AXA Sports Arena var för dålig vid det till fället. :D
Per HApps: Vad gäller LIF hade ju de en positiv trend innan uppehållet...tror inte dom skall räknas bort. TIK är väl tillsammans med SSK seriens formsvagaste lag f.n...Uppehållet kom minst sagt lägligt. Hallin räknar jag kallt med efter jul...men säker kan man ju inte vara iofs. Vet faktiskt inte hur det står till med honom.
Det är ju fan att man redan ska behöva snegla på andra resultat när det är så mycket kvar av serien. Men nog skulle det sitta skönt med en SSK-torsk i kväll.
ståpäls: Jag mötte spelarbussen J-20 med Norrlandskusten i höjd med rondellen i Övik 20.00 ikväll. De spelade couronne (ursäkta stavningen) längst bak i bussen.
Gött med en trea i Västerbotten. Och så vann Selånger Bandy idag oxå över Karlsborg med 4-3 (samma lag som SSK vann hemma emot med 20-2).
Satt med en studentska från Ume som pratade i mobilen med sitt ex som lirar i Karlsborg.
Ja nu är man ÄNTLIGEN hemma igen. Skönt men vemodigt. Hade det oförskämt bra i lapphelvetet. Bodde kungligt på Stadshotellet mitt i Luleå och festade på Kårhuset igårkväll med Hasse Nordins brorssöner Johan & Emil.
Enda smolken i glädjebägaren är väl att man missade julskyltningen idag.
Dags att ta fram GULD-TRÅDEN!!!!! Dags att kavla upp armarna.... Dags att höja tempot... Dags att ta bort Timrå IKs måltorka... Vi MÅSTE VINNA imorgon mot Luleå HF!!! Det finns inga,men längre..... Någongång MÅSTE puckuslingen studsa in mer än 2 gånger för Timrå IK per match... Vi MÅSTE få utdelning någongång... Ketchupflaskan MÅSTE någongång spruta Timrå IKs väg.. Vi MÅSTE kriga.. Vi MÅSTE Kämpa i 60 minuter.. Vi MÅSTE kämpa i 31 matcher till innan slutspelet.. Vi MÅSTE vara där då... Vi får INTE ge upp.. Vi MÅSTE svettas fett i varje match.. Vi får INTE vika ner oss.. Nu vänder vi på det här igen.. Nu börjar vi göra mål igen.....många mål! Lagen bakom oss flåsar oss i nacken... Vi MÅSTE ha bakom oss.. Vi MÅSTE vägra kvalserien.. Vi SKA vara i slutspel.. Vi MÅSTE TILLSAMMANS stötta vårat lag i 100% även i MOTGÅNG.. Vi får INTE ge dom ryggen och skälla.. Vi MÅSTE hjälpa,inte stjälpa.. Kom igen våra hockey-hjältar i Timrå IK.. Nu vill vi ha glädje,tårar och lycka.. Ge oss det imorgon till att börja med.. Nu vänder vi den negativa trenden... Nu löser vi upp måltorkan.. Nu ger vi järnet.. Nu skjuter vi puckuslingen i MÅL!!!! KOM IGEN TIMRÅ IK KOM IGEN!!!! KÄMPA...KÄMPA!!!
Älska Timrå IK i vått och torrt o i MOTGÅNG ALLTID!!!
nRoger: Men VIK är väl också en förkortning? Västerås Idrottsklubb Västerås Hockeyklubb blir det dårå. Så dom har fortfarande kvar "Ungdomsklubben"? I fall dom skulle kånka igen då kanske.
LingaN: VIK Västerås Hockey Klubb. Det finns ytterligare en klubb i Västerås som för säkerhetsskull är "samma klubb", som är ännu bättre (värre) VIKVHKU, U står för ungdom. Klubben är resultatet av en sammanslagning mellan VIK & VHC. Häftigt namn. U ärockså länsbokstav för Västmanland men det har inte med detta att göra.
HF: Det som är pinsamt är att Brynäs knappt har någon klack överhuvudtaget, det skrattar jag mycket åt. Kom ihåg ramsan "En klack i hallen" mycket väl. Sen att du säger att folk har blivit påkastad av skräp o.s.v har jag aldrig sett eller hört iallafall inte på senare år. Och jag skrev att "Jag har för övrigt heller aldrig sett" just "JAG" har aldrig sett någon blivit påkastad skräp. Läs det jag kommenterat innan du änns påbörjar en kommentar!
LingaN: Frågan är vad som är pinsamt? Vuxa människor som står och kastar mynt är i min bok rätt pinsamt. Det är allmänt kännt att det haglar saker mot bortastå, särskilt när timrå leder. Sen att det är en klick av drägg som står för det hela må så vara. Folk har blivit utslängda när vi har varit hos er, så ta reda på fakta innan du uttalar dig. Men vi kanske ska ta med oss hjälm nästa gång, eller "skylla oss själva när vi har Brynäsfärger på oss" som en av era publikvärdar så vältaligt påpekade.
ståpäls: Jo, nytt intro. Det är Kock-Xon (i Timrårestaurangen) som grejat, sen har vi arrat ihop det tillsammans. Blir lite småjusteringar till lördag men annars kändes det rätt stabilt.
Nej, Nanne törs jag inte sluta köra. Ett par ggr under förra säsongen så fanns inte tid o plats att köra Nanne och då vart det folkstorm på en gång =). Men det är ju faktiskt en hygglig stämningshöjare oxå, går inte att komma ifrån...