1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601946 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
-Gurra-: Jag tror att claesw skojjade lite med uddan. Det är ju Mitthem som äger dom husen, dvs det är hyresrätter så dom går inte att köpa. Jag måste göra dig besviken: dom är inte finare på insidan, jag har nämligen varit där och målat dom och då kan dom inte bli bra

claesw: Insidan är förhoppningsvis finare än utsidan vad gäller dom husen.
För på utsidan påminner dom om skokartonger i mina ögon ;-).

Herminator:

Pointer Sisters - Ajm så xajtid.

Poffa: Fniss, Let's get exited Pofflund!

Bo Bly:

Det är så skönt att läsa sånt. Ska bli så mycket roligare då våra unga backar skjuter er i sank på tisdag.

Bo Bly: Krizan har legat på en räddningsprocent på 92-93%dem senaste säsongerna vad får dig att tro att det kommer att bli annorlunda iår?

Bo Bly: jo men ja skrev bara nog kan fixa flest nollor.

Uddan: Tror inte Krizan kommer upp i samma klass som
förra säsongen.Dessutom har Modo bara 2 backar av klass
resten skulle vara utlånade till Ö-vik.

Herminator: Hörde bara Kenta prata om Strålman.

Uddan: Jonte på P4 just nu!

claesw: Ja de är dom men dyr åxå.. Men de är ju en smaksak alla gillar inte samma.

Uddan:
Jag vill veta om bostäderna vid hamnen i Sundsvall är fina och alltså nåt att köpa?

Portello: Cechmanek,Krizan,Backlund,Hento dom kan nog göra upp som ha flest nollor!!

Uddan:
Vilken målvakt i es kommer ha flest nollor efter grundserien enligt dig?

actionleif: Tvivlar ja starkt på.

Uddan: motfråga:

Vad tror du om att Moe kommer hamna i topp 5 på utvisningsligan?

htikare: Va tror du om att Petri Kokko kommer att hamna på topp 3 på assitligan när ES är slut.`?

Janken: En som det inte pratats om nåt ännu i år är Sundhs centerkedjekamrat i går Peter Regin..har själv inte sett nån träningsmatch där han varit med i år o undrar därför om nån annan gjort det o har nån åsikt om honom tex. om han kan ha förbättrat fysiken o det fysiska spelet i år??

Uddan:
Det är ju det jag menar.. Att om man har bra andra o tredjeformationer så hjälps det inte att markera bort en ruggig förstakedja.. Då kommer de övriga att producera i stället. Och jag tycker att det ser bra ut för oss med Sundh, Svensson, Varg, Hallin, Andersson m fl.. Som kan kliva fram om motståndarna satsar allt på att neutralisera Hedström-Hhl-Pärsinen.
Framför allt när vi måter lag som inte har bredd..
Ofta hör man tränare säga inför matcher.. "Kan vi bar stoppa deras förstakedja så skall det nog gå" Alltsomoftast funkar det en halv match. Sedan har det bättrelaget malt ner utmanarens andra- tredje...

Men som sagt.. Vår förstaline kommer att producera.. Men vi har en del utmanare bakom dem också...
Personligen har jag en magkänsla om att Sundh kommer att visa extrema poängkvaliteter i år.

htikare: Absolut men tror mkt av de beror på allt som hänt under sommarn å att han inte är lika tränad som innan.Sen så gick han ju ner 6 kilo lr va de va. Och han behöver dom kilona. Men de kommer..

Uddan: Jag tror också det..men hittils har speciellt Jonte sett lite vilsen ut i den kedjan o lite problem med timingen i tacklingar osv. men det kommer
nog snart när det blir serie o tävlingsmatcher..Jonte är ju uppenbarligen en tävlingsmänniska !

htikare: Jo ja vet.. Men man vill se resultat me lr hur? Sen så behöver dom inte göra 3-4 mål per match. :) Men de är ju som du säger ju längre de går så bättre blir de.Så vid slutspel så äger dom..

Uddan: Både Hahl o Hedström har ju själva uttryckt att de är slow starters på hösten! o att det kan ta nån månad/er innan de nått sin normala nivå'
så dom lär nog hitta varandra bättre o bättre framöver o då kan det bli rktigt riktigt bra!!

Janken: Jo men visst men våra tre andra kedjor har ju visat att dom kan producera.!

Sen hoppas man ju att Hedstöm-Hahl-Pärssinen hittar varandra om de så vore kolsvart i hallen!

Uddan:
Jag tycker att effekten av s k "fruktade femmor" ofta öppnar upp för de övriga.. Motståndarna matchar ofta sina bästa mot dessa "fruktade femmor" vilket i sin tur kan öppna upp för de övriga. Speciellt mot lag med dålig bredd. Där kvaliteten på 3:e, 4:e femman kanske inte är så hög.
Så även om dom inte producerar själva så kan det ibland ge en sidoeffekt.

Jag har inga vetenskapliga belägg i form av statistik eller så... Det är bara en reflektion jag brukar göra ibland. Se på FBK.. Visst producerar Jönssonligan en hel del. Men ibland matchas dom bort och det blir totaltorka där medan de andra femmorna gör målen..

Se gårdagens match.. Jag var ju inte där... men om det nu var så att Hedström och CO konsekvent nöttes ned av Lintner o Wernblom... Då kroknar AIK:s andra och tredjeformation till slut och släpper till efter halva matchen...

Uddan: Det var nog ditt sätt att ställa fram det hela på som det egentligen funderades över. "De kommer ju bli en ruggig femma om dom kan producera!"

Alltså de blir en kass femma om de inte kan producera men om de kan producera så blir de en ruggig femma. Detta bör väl gälla för vilka formation man än pratar om.

Gidde: Jojo men nu pratar vi om Timrås kedjeformationer.Sen hur dom andra ställer upp tar mig inte i ryggen.

Uddan:

Jag menade kedjor i hela elitserien överlag...

Om en kedja producerar så blir den ju ruggig för motståndarna, eller hur?

Fan va roligt att det är så många som anmält sig till tågresan, bara cirka 50 platser kvar nu! =) Jävlar va roligt det kommer bli! =)

Gidde: Jo så klart de kommer att vara så.
Men de ser ju inte ut å bli nå problem me det ialla fall..De yngre spelarna visar ju att dom kan göra måål.

Kerstin_k: Ahh men dåså då slipper man sitta å fundera på hur de ska se ut på tisdag då. :)

Uddan:

Alla femmor blir ruggiga OM dom kan producera, det är så sant det :)

Uddan: Dom har ju nyttjas så i de senaste träningsmatcherna så jag antar att tanken är att dom skall vara förstafemman. Helt klart en kompetent femma med mycket hockey i sig. Till och med Wikegård berömde Hedström och Pärssinen i går :) Vidare kan man också erinra sig att Nubben sade innan säsongen att han, och Timrå IK, sökte efter en producerande förstafemma. Med dessa herrar får man väl anse sig ha uppfyllt det kravet, så jag tror alldeles säkert att de huserar ihop. I alla fall till en början.

Är de nån som vet om Kenta å Micke ska köra me Hedström-Hahl-Pärssinen i forstättningen åxå?

De kommer ju bli en ruggig femma om dom kan producera!

iN OCH rösta nu när det är val.... på TIK

Igår var jag den enda Timrå IK supporterna på plats i Skellefteå Kraft Arena. En mäktig känsla efter matchen uppkom när laget tackade en.

Laken: Har den kommit ut nu. Läs då för bövelen mitt alster "Den rödvitan läran - ett sätt att leva"....en resa mellan himmel och helvete och lämna sedan din kommentar i denna tråd här på HS.

Laken: Timrå IK.

Var det någon fler än mig som fick Timrå IKs nya magasin 'MagaZinet' idag? Varför fick man den, för att jag är medlen i Timrå IK eller i Timrå IK Supporterklubb?

Taget från SAIKS hemsida: "För att det ska bli en riktigt trevlig debutmatch krävs det lite mer jobb framför allt från forwards i egen zon men också rejälare försvarsspel av samtliga spelare och fokus på rätt saker i försvarsarbetet för att kunna stoppa kreativt anfallsspel som Timrå stundtals bjöd på ikväll och som Brynäs säkerligen också kommer att bjuda på under matchen på måndag."

Det lät ju riktigt roligt.
För övrigt en mycket detaljrik och objektiv matchrapport av Magnus Nilsson, hehe.

Laken: jag tror att Sundh och Svensson kommer att bli nyttiga tillskott till laget den här säsongen däremot så har jag ingen aning om hur bra dom kommer att vara.

Själv tror jag dock på Johan Andersson, får han chansen så kan detta bli årets överaskning i Elitserien (relativt sätt givetvis).

Många däribland Wikegård tror mycket på O.Sundh. Men jag tror nästan ännu mer på B.Svensson och/eller J.Andersson som årets utropstecken!

Kerstin_k: Måste hålla med om de vita bortaställen, de ser helgrymma ut ju.
 Shit vad jag längtar tills man får se dem live nu!

Appropå matchen idag, måste bara kolla, visst tillsötte det inga skador inför premiären???? Eller blev någon skadad?

Laken: Blandade åsikter bland SAIK-fansen. Vissa ansåg att Timrå var flera klasser bättre och vissa ansåg att så inte var fallet. Andra framhävde att SAIK saknade för många spelare (Söderberg, Kristoffersson, Harkins, King mfl.) för att ens vara kapabel att ge Timrå en match. Men det är väl inget nytt, åsikterna går ju nästan alltid åt olika håll. Blir spännande att se hur det går i serien för både Timrå och SAIK. För faktum kvarstår; en träningsmatch är alltid en träningsmatch ;) Först till veckan får vi reda på om det verkligen var starkt att vända matchen, eller om det berodde på andra omständigheter.

Att vända 0-2 på bortaplan till seger med 4-2 var starkt!
Längtar till premiären...

Laken: Nej nej huvaligen inte skrikegård för böveln.Han må tippa hyfsat och vara kunnig.Men därifrån är det långt till att vara en bra tränare att få ut sitt budskap till spelarna.Detta är min åsikt o den står jag för.saik fansen buade ut jonte tycker jag är jävligt dålig stil det är hans val o det är bara att köpa det.Egentligen så skulle timråfansen första hemmamatchen mot saik ha ett stort tifo för jonte.Men det är nästan lika lågt.

ernie eagle: Håller med dig till 100%!!!
...Och jag älskar människor som vågar sticka ut hakan och ha åsikter!

Timrå kommer så klart att komma någonstans på plats 1-6, frågan är bara vart?

Laken: Han var rätt ute för två år sedan när han Tippade Timrå topp 4 nere i Schweiz. Ifjol var han rätt ute när han tippade Timrå och i botten och jag tror banne mej karln är rätt ute nu också när han tippar oss att tillhöra toppkvartetten i ES.

Wikegård kan hockey och är rak och ärlig och vågar säga det som vi andra tänker.

Laken: Vill ni inte ha en med meriter, jo det har han ju eftersom han har spelat i Brynäs ;-)

« · 749317 · »