1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601865 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Moverare:
Fungerar inte "klotterplanket" eftersom du och din kompis är här och tjattrar?

Dream Team: Gäller det även uppsägningen av ernie som tomte och andra kommentarer om ernie, eller handlar det bara om person?

Regelverket säger följande:

Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).

friskan: Hela hallen hade kunnat varit fylld med Leksingar... jag menar, det spelar ju ingen roll. Eller varför inte kanske typ halva hallen Frölundaiter? Huvudsaken hallen är fylld. :)

Strindlund: Absolut ;)

ernie eagle: Du har då vittnen till allt du..

Moverare: Det betyder alltså att du gör skillnad på sak och person. Det hade kvittat helt om någon annan hade gjort samma sak, men bara för att det nu var Magnus som gjorde det så spelar det helt plötsligt roll, stämmer det?

Regelverket säger följande:

Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).

Alltså fortsätter ni er diskussion via brev, eller på annat valfritt sätt.

ernie eagle: När hånade jag dig offentlig?
Och vem är Carl-Johan Johansson?

Mats Edström: S.g ??

Vi gjorde bra med ölpengar på Leksingarna igår. Sedan är det trevligt med mycket folk på matcher, oavsett färg på kläder.

Moverare: Du har hånat mig offentligt och det är Carl-Johan Johansson vittne till. Det är ju också väldigt moget av en medelålders tvåbarnsfarsa att uppföra sig på viset i sådana fall.

Att du sedan lever i självförnekelse och kategoriskt förnekar dina handlingar är ditt problem - inte mitt!

Amen.

Dream Team:
Då gör jag ett nytt försök.
Vad andra Sundsvalls-supportrar gör får de själva ta ansvar för. Men rent principiellt är jag emot alla former av hatramsor, och jag har tagit avstånd från beteendet på SCA-cupen.
Naturligtvis spelar det roll att det var ernie beroende på hans hätska angrepp på mig.
För egen del skulle jag aldrig ställa mig i en annan klack, och jag kan inte begripa att någon annan gör det heller.
Missade jag att svara på någon av dina frågor?

Moverare: Grattis till poängen förresten ;) Åkte bil med Billman hem till Timrå :)

Där snackar vi perspektiv. Sedan får ni tycka precis vad ni vill om mig. Gör mig inte ett skvatt.

Löjligt, patetiskt, fjantigt - so what?

Alltid retar någon.

Moverare: Du svarade inte på alla frågor. Men du kanske inte kan stå för din åsikt hela vägen?

Dream Team: Inte störande alls. Bara jätteroligt.
För "visst gör det ont när knoppar brister", för att citera Karin Boije.

Moverare: Man kan förstås tycka vad man vill om Magnus val att stötta Leksand i en match mot Sundsvall. Jag lägger nog inte så mycket värderingar i det, då jag tycker det hela är rätt så harmlöst. Det känns mer som att det är du som rent personligen ser det som extra störande att det är just Magnus som gör det,  då du får skäl att "gå till angrepp". Alternativt är det glädjande för dig, på samma grunder.

Berätta för mig om det hade spelat någon roll vilken "känd" Timråsupporter det var som hade ställt sig i Leksandsklacken och viftat med halsduken?
Berätta också för mig om du reagerar lika aktivt mot de Sundsvallssupportrar som vid varje SCA Cup, oavsett motståndarlagets tröjfärg, med en gång ställer sig och sjunger hatramsor i bortaklacken när Timrå spelar?

Moverare: När det möter andra lag än Timrå är det inte omöjligt att jag värmer mig med tjejens matchtröja.

ernie eagle: Ska du ha en Luleå-tröja på dig då?

LingaN:
Jag har redogjort på MODO's gb varför jag hoppade av vadet.

Per HApps: Skulle inte du cykla till Swedbank Arena iförd Modotröja!?!?!?11 Kom fram ur skåpet nu!

Efter sex års tomtande till mina barn känns du inte trovärdig längre. Det har gått så långt att när Ambroo ringde härom dagen och min dotter svarade så sa hon att det var tomten som ville prata mig mig.

Per HApps: Gör mig ingenting. Förresten sade du väl upp min kontraktsanställning redan ifjol. Och i år är jag med 100% säkerhet inte hemma på Julafton ;)

Då dricker jag whisky i Norrbotten och äter skinka samt öppnar paket!

GOD JUL!

Per HApps: Samma här.

Ernie, härmed säger jag upp dig som praktiserande tomte på Skolgatan i Timrå. Nu får du söka försörjning på annat håll på Julafton fortsättningsvis.

Moverare:
Sant, att ernie konverterat från TIK-läran till masläran bekräftar bara mina farhågor om svartfoteri. Aldrig att jag skulle ta på mig en annat lags souvernier, jag tar hellre på mig Palmemordet och skottet i Sarajevo innan jag tar på mig en Leksandshalsduk eller Modotröja.

friskan: S.k???

Per HApps: Jag tror Ernie försökte fiska åt sig lite gratis sprattelvatten tills han åker och ser Leksand på hemmaplan!

-Gurra-: Tackar ödmjukast för att du är en förstående och storsint människa!

Helg Ernest: Dom som håller på Catter och Modo och bor på Örnen i Timrå är nog bara en, d v s undertecknad som för övrigt känner sig rätt unik i den ställningen. Jag hade en alldeles underbar barndom och har aldrig spelat hockey aktivt, inte ens i knattelag men jag lever ett rikt liv...  

LingaN: Finns bara en enda halsduk även under värsta istiden och den är Röd/vit.

Moverare: Men vi får väl hoppas på att Magnus gör detta för att jävlas med er bobcats. Jag tvivlar på att han gör det för att han bytt lag eller liknande. Jag skulle kunna acceptera att han står och hejar på Leksand i rött och vitt, men med Leksands-halsduk så känns det inte så värst bra.

Swordster: Trots alla modigt av honom att komma ut ur garderoben.

Swordster: Jag hade ändå inte trott det om jag sett honom. Jag trodde att han var rödvit och inget annat.
hade inte en aning om att han är smyg-Leksing.
Fast vi har väl alla våra hemligheter.

dr-nix: Ha, ha!!

Swordster: Nä, jag såg honom inte, trots att jag satt bredvid Leksands-klacken.

Moverare: Om vi skall vara petig en halsduk, men det borde du väl ha sett? Du var väl på matchen?

Moverare: haha ??

ernie eagle: Ska du fira SM-guldet i Leksands-tröja då eller?

mikenomad: Jag instämmer till fullo i ditt resonemang. Nu får det vara slut på mjäkigheten och det här tramset om att vara så traditionell.

I år blir det guld. Det är våran tur nu och som vi väntat gott folk. Warg bjuder på Wargtass spetsad nåt djävulskt och Kalle står för ransoneringen av Koskenkorva. Sedan fixar vi hb från Söråker. Dyr whisky men billigt importerad från färjorna till öst.

Sedan fixar vi lite soft och sober musik som reggae, rock´n´roll och covers i en salig blandning och plattvändarnas okrönte konung - mannen Sundsvalls vassaste tunga snabbpratarn från Guld och Mr. Party Johnny Helenius svarar fixar skivan på Oscars och sedan tänder vi lite bengaliska eldar i Vängåvan och röker Havannacigarrer från Kuba.

Och finns det inget älgkött med kantarellsås och säsongens bär så tar jag en saftig oxfilé med bearnaisesås och spritsad potatismos på banketten.

Dance the night away! We have coming to the top of the society to be still!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Kerstin_k: Nej jag är böjd att hålla med Sune, Nästa år ser det riktigt intressant ut, Vi får väl utgå ifrån att de kontraktadespelarna Fullföljer sina kontrakt och Stannar trots NHL

Lill-Hinken: Jagr höll nästan på att glömma: the beat goes on...

Jag höll nästan på att glömma! men visst var det lite trevligt at Timrå vann?

T T: Jag vet inte var han är för tillfället, men jag tror att han tycker att det var trevligt att Timrå vann.

Sune:
Tror inte jej heller, man vill ta guldet 2008...

Kerstin_k:

Dom kommer inte att försvinna till NHL nästa år...

Kerstin_k: Å Hahl blir väl kanske också svår att behålla..?

Sune:
Du kan ha rätt i det, smakar onäkligen bra...

mikenomad:
Precis, du sätter fingret på det viktiga " inte vunnit" osv.
Men vi kan ta en ny fundering kring det unika i vår, tror å hoppas att du får rätt....

Sune: Men nu tror jag bestämt att vi går händelserna i förväg. Men visst, tanken är kittlande och det ser väl bra ut för framtida lagbyggen.
Men Oscar och Björns framfart lär väl inte gå NHL-lagen obemärkt förbi? Kan vi inte bli av med dom eventuellt nästa säsong?

Som sagt, dumt att gå händelserna i förväg. Bättre att njuta av nutiden.

Abron:

Framförallt ser det ju ruggigt bra ut till nästa år, hela första linan intakt + ungdomarna samt Backlund kontrakterade. Är väl möjligtvis Strålman som försvinner då. Hela den stommen + några skarpa nyförvärv så kommer vi ha ett ännu starkare lag nästa år. Smaka på det!

Abron: Nänä...inget att tjafsa om..*L*..blir lite hårklyveri över det hela. Jag tycker det är unikt för jag pratar endast i presens, vad som hänt till dags dato. När vi summerar säsongen återstår att se om även den återstående delen av säsongen är att betrakta som unik, om detta kommer att fortsätta. Annars kan vi ju alltid prata om den fantastiskt unika inledningen av säsongen 06-07. Fast inte så jätteupphetsande om det liksom inte blev mer än så, det håller jag med om. För ännu har vi som sagt inte vunnit ett skit eg...

Här följer lite sköna bilder för er som inte har sett dem;

mikenomad:
I och för sig, men om vi kommer 3á så är det inte unik, inte ens om vi tar silver.
Men visst jag kan hålla mé om att det är enastående att vi är där vi är, men unikt, NÄ.

Abron: Unikt är väl ett bra ord för något som aldrig inträffat tidigare? Och som alla bör känna till vid det här laget har TIK inlett de första 16 omgångarna av ES bättre än något annat lag tidigare genom åren...

mikenomad:
Jo du har en point där !

Men det är en lång väg att vandra, å jag hoppas åsså det kan bli nått stort av det som nu håller på att byggas. Men Unikt är lite för starkt ord idag, även om det nu blev 4-1 mot VF, men kanske kan det bli en triumf, på Domus trappen eller nått, när den ev SM-bucklan finns i Wivsta...

« · 778210 · »