Ambroo: Nix mig har du undvikit att peka ut... tur för mig!! Jipii!! =P
Jaja... tillbaks till att vara seriös. Med tanke på vad vi betalar i lön(kan jag tänka iaf) så tycker jag vi får en bra ES back. Jag har sett många andra värre skräckexempel. Svebba är klart bättre än CJ, Aaltoo och Mats Hansson var ifjol och bättre än många andra lags 6-8 backar. Jag skulle inte vilja spela med tex Halvardsson, Jäger osv istället för Svedberg. Det kan vara alternativet, för de pengarna vi lägger ut. Pengar är det som sätter stopp för att ha klassspelare rakt över.
Helg Ernest: Jo, klart att en del räds olika stockningar men kanske en del har andra saker att ta i beaktning också. Jag själv gick tidigt ca 19.30 i tredje perioden i matchen TIK-BIF 3-1, fast enbart av hälsoskäl då min fot inte bar mig speciellt bra. ;)
Bo Bly: ¨Det är ju en sjukdom som är på alla hemmamatcher. Det tror jag har att göra med den otroligt dåliga trafiksitvationen när alla skall hem. Jag fattar inte varför dom gör som i fjol, all trafik förbjuden utanför lada. Så skall man norrut, då åker man till norra utfarten och södra om man skall söderut. Nu blir det ju bara kaos genom att dom trycker sig ut och blockerar respektive utfart så inga kommer iväg. Men visst är det dåligt att inte stanna kvar.
friskan: Tyckte det var jävla fult gjort i Lördags.När Timrå gör 4-1 mot förra årets sm-finalist Frölunda reser sig några 100 åskådare sig och går. Istället för att stanna och hylla Timrå.
Jag stod en SCA cup match på "balkongen" och bakom stod två sundsvallare i 25-30 års åldern. Sundsvall tog ledning över Timrå..........och herre min skapare vad bra S-vall var och Timrå Hur i helve.. kunde de som var elitserielag spela så jäv.. kasst.
När det var 10 min kvar av 3:e perioden så sa herrarna "jäv.. skitmatch vi sticker". Vilka var det som vann tror ni?
Angående "ruggig kommentar på läktaren" så stod jag på SCA cupen för nåt år sedan och Mats- Hansson- hataren nummer ett stod snett ovanför och smuttade wirre ur en medhavd plunta.. Så fort Hansson vidrörde pucken gick karl'n igång... Mitt i andra perioden, efter hundrade harangen så vände sig en kille i 25-30 årsåldern om.. Pekar best'ämt på "Hanssonhataren" och säger högt och ljudligt..
"HÅLL DU INT KÄFT'N NU, SÅ KLAPPA JAG TILL DÄ!"
Tack!
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv..
Mannen med Whiskeypluntan kom aldrig tillbaks till norra sidan Gärdehallen inför tredje perioden.
dr-nix: Jag brukar också skita i sånt, men har liksom inte kunnat hålla mig längre. Fick höra en sån ruggig kommentar på läktaren sist, och det känns som det blivit någon slags häx-jakt.
mikenomad: Håller med angående det du skriver om Svedberg. OM han vore så dålig som alla skrev, skulle inte karl'n få spela. Så enkelt är det.
När jag sitter på matcherna och ser Svedberg missa ett uppspel, tänker jag: "Undrar om Svedberg blir halshuggen på hockeysnack ikväll?", medan tex. Anton kommer undan med värsta indianaren. (OBS Detta är ingen kritik mot Anton!!!)
Folk verkar inte veta vad kritik gör med människor. Det är som om jag som lärare skulle säga till mina elever: "Fan, vad värdelös du är. Du kommer aldrig att lära dig det här." Inte blir de bättre att räkna matte för det.
RTS: Du får tro vad fan du vill. Dra allting till ytterligheter du. Jag tillhör en exklusiv skara supportrar som reser land och rike runt för att se mitt kära Timrå spela. Det engagemang jag lägger ner på Timrå är något jag aldrig skulle göra på något annat lag. Jag köper matchlotter för uppåt hundra kronor nästan varje gång, jag säljer dessutom de resterande lotterna och drar således in pengar till SK. Jag hjälper till vid behov där det behövs och skriver dessutom i programbladet.
Att jag sedan för en kväll ställer mig i Leksandsklacken är jäkligt harmlöst precis såsom Dream Team uttryckte det. Ni som känner mig vet vilket lag mitt hjärta klappar för. Nu lägger jag ner denna debatt.
mikenomad: en annan som spelar med extremt små marginaler emellanåt är, enligt min mening, Styf.. Ibland blir jag mörkrädd! Tack o lov så funkar det oftast. Om han misslyckas så är han också så pass stark att han kan reda ut det. Men ibland gör han svängar förbi checkande forwards i egen zon bara halvannan meter ifrån.. Dragningar framför eget mål som får håret att resa sig! (det lilla hår jag har) Men som sagt.. Hittills har det gått bra!
Nä, seriöst...om en spelare trots mindre bra prestationer får förtroende hos tränaren så måste denne väl ändå besitta några kvaliteér? Antar att tränaren är en av de som har bäst koll på det isf. Å har man nu haft en dålig period så blir man ju inte direkt bättre av att bli synad och sågad för precis allt man företar sig på isen!
Vi kan ta det omvända. I lördags såg jag TIK-VF. Inledningsvis svarade Strålman för ett par hårresande missar som lätt kunnat resultera i baklängesmål. Nu spelade han upp sig och var inte alls dålig resten av matchen. Men ingen skulle ju drömma om att klanka på den grabben härinne, han är något av "gullegris" i jämförelse med t.ex Svebba...
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år ... | Läs mer