Kasparov: OK, domarkvaliten är riktigt kass i detta land, sämre än på många år, man längtar nästan tillbaka till Jörgen Grundströms dagar. Men när publiken/lyssnarna gång på gång hänger ut den domare som dömer emot ens favoritlag, tycker jag att man är en aning orättvis. Man bör nog vara lite mer nyanserad i sina kommentarer...
Nu kör vi över Brynäs, för första gången i Gavlerinken...
Dream Team: Ja, iofs. Men reaktionerna kommer nog förbi, så länge dommarn verkligen ÄR kass. Som i det här fallet. Och Winnerborg-fallet. Jag gnäller inte på alla dommare. Bara en del.
För mig funkar det klanderfritt. Om du inte kommer igång så kan du gå in på Onlinen här på HS så ska jag m fl försöka skriva ner vad som händer allt eftersom i matchen.
Mycket utv visst, men det har även Brynäs haft och inte bara Timrå. I 5 mot 5 är vi dock det vassaste laget än sålänge. Tror att vi har en tvåa mer än Brynäs.
någon som vet hur dagens ES domare är anställda?!..får dom betalt per match eller hur ligger det till?..det ultimata vore fulltidsanstälda domare som jobbade för Svenska Hockey Föreningen eller vad nu föreningen hette..
Kasparov: Sorry om jag dömde ut dig, all respekt om du får rapporter från hallen. Det blir en rätt orättvis bedömning av domarnas insats om alla sitter hemma vid datorn/radion och dömer ut domare hela tiden, eller hur...
Montén Python: Ja, det har gått fyra omgångar och vi bör nog ha en rejäl dos ödmjukhet inför fortsättningen. Alla lag befinner sig i olika delar av sin respektive process, och styrkeförhållandena kan se helt annorlunda ut om en månad.