1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602095 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
oj oj oj oj...allsvenskan och div 1 nästa? oj oj oj oj....!

Alpina: Stammar du..???

uppenbarligen, precis som Simon Peter Gruber i Die Hard. Yippie-Kay-Ye Motherf****rs!

Jag ber härmed ödmjukast om förlåtelse till samtliga Timråsupporters, trodde det va hatstämmning som gällde här! Ser fram emot nästa sammandrabbning TIK-VF emellan, må bästa lag vinna!

Mvh
Alpina
Göteborg

Alpina: Aldrig hatstämmning bland Timrå-faans! Vi älskar Timrå i med och motgång.... hatar däremot aldrig motståndarlagen!

Sant, Goa Gubbars motto "Aldrig Hata bara Älska".
Ber ödmjukast om ursäkt ännu en gång.
Välkommna till Göteborg när VF möter TIK.

mvh
alpina

wesse: Håller med. Dom hade en otrolig fart hela tiden och att förlora mot dom är absolut inget konstigt.

Hörde många i publiken som klagade på Timrå och påpekade hur dåliga dom var, men dom verkar alltid glömma att det finns faktiskt ett lag till på isen och ikväll var dom bättre än oss.

Bara att gratulera...

Hemkommen från matchen...... lite besviken men trots allt relativt rättvist ändå...... kändes som Frölunda hade bra kontroll på matchen o TIK kom inte alls upp i den kapacitet man hade i matchen mot Brynäs.... långt ifrån....
Hoppas för guds skull att rykterna om att Borrken fanns i ladan inte var sanna.....

Jaha då var det snart time för "Djurgårdskväll" då.....
DIF vann vilket gör att större tiden av sändningen kommer att ägnas åt att kommentera DIFs återtåg mot toppen.....
Sen kommer åter samma fråga ställas som förra torsdagen angående TIK..... "när kommer raset?"......

Nya tag nu på lördag.... 3 pinnar mot MoDo i Kempis..... alla Tikare till Övik nu........

BlackBay: Ni måste vara de gladaste supportrarna som har förlorat vad jag har sett :)

Gizaro:Ja,det är klart man är glad....Vi ligger i topp på Elitserien och man måste kunna ta en förlust då och då annars är man ingen riktig supporter för sitt älsklingslag.....ALLTID stötta även i motgång och se fram emot nästa match istället för att tjura....

Gizaro: Det blåser positiva vindar....

Dream Team: Det kan jag hålla med om......positiva vindar blåser det alltid för mig när det gäller Timrå IK även i motgång....Ny match på lördag....VI GER ALDRIG ALDRIG UPP..
FORZA TIMRÅ IK ALLTID..

Gizaro:
Känns inte så bittert att förlora mot ett så pass bra lag...... känndes mer bittert efter matchen mot Luleå.....
Å andra sidan är det svårt att vara bitter när vi fått en sån bra start i år....

SMÅLAND: Jag tycker att ni TIK fans ska he en eloge för att ni tar förlusten så bra och grattar oss till segern. Ni är verkligen äkta fans. Lycka till i fortsättningen.

BORÅSINDIAN:TACK och LYCKA TILL själva i fortsättningen och vi ses i SM-FINALEN.....

SMÅLAND: Det vore inte fel:) Då vinner vi med 3-1 i matcher ;)

BORÅSINDIAN: Det kan jag inte hålla med om,men det får framtiden utvisa....Jag bara vet att Timrå IK spelar SM-FINAL i vår...

SMÅLAND: skärp dej nu......och landa mjukt.

Dream Team: Timrå är absolut bäst.Jag är så stolt över dom:))

badger: Nä,varför ska jag landa??
Jag flyger på 10 000 meters höjd och jag har inte tänkt att landa någongång i årets Elitserie....Jag kommer att flyga vidare tills Elitserien är slut......

Det känns svårt att vara riktigt besviken, man känner liksom inte som så att TIK hade kunnat tagit 3 poäng. Vi hade lite chanser men det hade ju absolut Frölunda också, bl.a ett skott i ribban och Jonas Johnssons grovmiss.

All denna röta som funnits med tidigare matcher när man kunnat rädda pucken från att gå ut ur zon med skidskor, klubbspetsar och allt vad det heter var helt bortblåst nu. Men redan från start så märktes det ju att man skulle få kämpa nått så fruktansvärt för att kunna knipa lite pinnar.

Att förlusten var orättvis kan man absolut inte säga. Frölunda är definitivt ett final-lag i vår, definitivt.

SMÅLAND: Visst, kul att du jämt är så positiv men att vara så positiv hela tiden känns absolut inte seriöst. Tror du ärligt talat att TIK skulle vara en SM-Final lag? Visst chansen finns ju, gör det för alla lag men att kunna tro det då det spelats 11 omgångar är ju som att tro att DIF missar slutspel. Givetvis hoppas jag att jag har fel men ändå...

Knylan: "en SM-Final lag?" =)

Ber om ursäkt, skulle tro att de flesta har överseende på mina språksvårigheter... =)

säg ni nu på tv4???
johan edlund på "difkväll" presenterade kvällens upplägg och sa följande, citat "Bla toppmötet mellan timrå-frölunda" , GRATTIS TV4 !!

danoj: Ja, vi får väll se slutresultatet.
Men vår kamp har kanske lyckats ? Eller hur danjo ?

Knylan:Må jag sikta högt´,men jag hoppas och tror på att vi är med och krigar om SM-GULDET i år....Jag vet att jag ALLTID är en positivt tänkande människa....Förra säsongen tänkte jag positivt hela tiden och vi kämpade oss igenom kvalserien och lyckades via den oss tillbaka.....Jag visste att vi skulle klara oss igenom den och i år visste jag att vi skulle vara med och slåss i toppen...Jag vet att bara 11 omgångar är spelade,men jag vet redan att det inte bara är en tillfällighet att vi ligger i topp för att där kommer vi att vara hela säsongen....I år spelar vi slutspel..

SMÅLAND: Jag tror faktiskt att det ligger något i ditt positiva tänkande. Jag tror ni går långt, men Vi (Frölunda) tar nog hem det!
Men efter erfarenheterna jag har så är ni dom trevligaste fansen jag stött på!

Kämpa på... Ni får en storhetstid inom överskådlig framtid oxå.

Jaså! Boorken vågade sig in i ishallen hos er.

BlackBay: Har varit i Ö-vik hela veckan. Det var därför jag missade matchen. Men i morrse var alla biljetter slut till Lördagsmatchen.
Det är rykande åtgång. Så vi måste ha oss dit så många som möjligt.

Helg Ernest: Kampen har inte lyckats... den har ju precis börjat. Inte är väl målsättningen så låg ! När TV4 visar Topplagens möten i den vanliga sporten oavsett om DIF är med eller ej börjar vi närma oss !

Sedan måste de ju sluta med sitt DIF-lallande... man blir så trött då !

Knylan: Du såg väll Hockey Kväll ? Tillockmed Challe tippade DIF i de undre regionerna . Så , har en "Expert" rätt må väll du också kunna ha det ?

E-man: Just det ! Du har helt rätt !!!.
Vi har nyss startat och skall inte acceptera att dom kastar lite smulor åt oss och tror att vi skall hålla oss på mattan.
Brynäs täckmanteln var ju bara för att kunna brilljera med DIF segern

E-man: hålle med dig, men Hardy Nilsson var visst i ladan ikväll, han funderar visst starkt på att skicka hela Timrå till VM... skämt o sido men Nordgren och Lindman är visst högt upp Hardys lista, sa en initierad källa till mig.

Så har man samlat sig efter kvällens match. Pratat med lite folk som var på matchen och vad jag förstår var det ju inga tveksamheter om att det var en rättvis seger till Frölunda. Bara att gratulera er till 3 pinnar från ladan.

Hörde att Andersson inte var lysande. Vill inte på något sätt skylla förlusten på honom men vad jag hört gjorde han en medioker insats..??

Men skall man förlora hemma så gör man det ju hellre mot ett bra lag som frölunda. Men huka er när vi kommer till er.. då kommer det vina puckar och då skall vi gå hem gladast.

E-man: Har du någon pail på vad Boork gjorde i "lada" ikväll ?
Dom må ju ha kunnat interviua honom vart som hällst, varför i "Lada"?

iggy: Ja Nordgren borde ju vara aktuell... Karln har ju verkligen kommit fram den här sässongen. Känns ju som ett nyförvärv nästan, e ju långt ifrån Samma Nordgren som ifjol !

Den skulle ju vara lite coolt med en Timrå-spelare i Tre Kronor. Ännu coolare med två ! Kapanen måste ju vara aktuell för ev. spel i Finland eller? Har dålig koll på Finlands målvakter... !

Vad gör Myllys nu förtiden.. spelar han i finska ligan eller har han lagt plockhandsken på hyllan ??

Helg Ernest:
Han kanske hade nån nu krönika på gång för Expressens räkning....
Han var för övrigt även o kollade in sina konkurrenter (sundsvall hockey) igår......

Helg Ernest: Har nog dålig koll på det. Undrar om han mös nu när Timrå förlorade !

E-man:
Finska landslagsledingen HAR redan koll på honom har det berättat..... han plus 3 andra finnar finns aktuella för landslaget....

E-man: Han är redan påtänkt som finsk landslagsmålvakt.
Finska Cochen är mycket imponerad och har ögonen på honom.

E-man: Han hade då inget belåtet flin i rutan iallafall ?

E-man & Danjo Vi får fortsätta , för Halva Hockey Kväll var ju dåld DIF proppaganda. De hade ju tom flyttat NHL till sporten för att kunna visa Brynäs- DIF i första halvan.

Helg Ernest: ja, var lite patetiskt faktiskt, haha.

danoj: Vad menar du? Du är väl inte ute och retas nu? När jag börjar få upp ögonen för dig!

Party: här retas inte, tycker bara att vissa gör en höna av en fjäder.

danoj: Man kan ju göra en hel indianskrud av en höna...

orion: det kan ligga någonting i det :)

danoj: och förmodligen en röd örn, om man har känningar i hön- och färgbranschen...

danoj: och danoj: Vari ligger poängen? Ni loosade mig där. (Och förmodligen alla andra)

Säger inte mer nu än att TIK bjöd på motstånd, och att dom är trevliga prickar.

Gonatt!!!

Då kör vi då... skall vi tro annat än vinst ikväll?

TIK POWER -- THE RED MACHINE

Ful tackling av Wennerberg i MoDo på Sanny, 5 mot 4 nu.

mike66: hoppas på bra rapporter nu :-)

« · 139922 · »