1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601928 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Sune: KUL, ...laget är som en som kladdig snöboll som bara bli större och...
nu kan man sova gott... äh vi syns på youtube.com inatt. det är jag som har duvkostymen !

Svedberg spelade inte särskilt bra ikväll heller som många har klagat på han.

Någon som verkligen borde ha avgjort när han kom i friläge med målvakten borde ha varit Robert Carlsson som för övrigt spelade mycket bra i dagens match! Han går verkligen efter Smokeys smeknamn till honom "IL DURACELL CONILIO". Skönt att se att vår spelare med flest spelade matcher i klubben fortfarande utmärker sig och jobbar på ordentligt!

Måste även få säga att det var skönt för Riku Hahl och Timo Pärsinnen att få göra varsitt mål.

Något som däremot var lite synd var att Backlund var tvungen att släppa in ett par mål.

Men änsålänge är vi i toppen av tabellen och nyligen har inkasserat 3 poäng!

Ganska märkligt, vi ligger 1:a men har inte med en enda spelare bland top-20 i poängligan. :)

Nån som förresten såg vad Slovak gjorde mot Sundh för att han/dom skulle börja slåss? Ganska redigt slagsmål också. Sundh förnekar sig inte, amerikansk spelstil som han har.

Kerstin_k: svaret heter väl Backlund...?

iggy: Ja, han och det deffensiva arbetet är väl orsaken till tabellplaceringen.

Kerstin_k: hooo spöktimmen är här,,,mixen i hela laget känns balanserat
och bra.

Kattiz: Någon som slog dåliga passningar mest hela tiden i kväll var Sanny.
Han slog några Indianare. 1 av målen på Backlund var en TIK skrisko som sparkade in den. Undra om det inte också var Sannys.

Presis som jag också tyckte att Pesinen styrde in Strålmans skott från blå.
Helt klart ändrade pucken riktning när den passerade Persinen.

Men jag vet inte så noga, jag var ju där.( c :

Ja, försvarsspelet fungerar riktigt bra (även om det är en center som leder min betygssättning).

Jaja! men tro inte allt som är sant!

orion: Det är aldrig för sent att ge upp!

Kerstin_k: Härligt att vi har en kille med "handleder" ungefär som Bremberg i Dif, att vi har en kille som kan lyfta upp pucken dit han vill ha den.. o göra det i full fart..Heja Pärssinen...

För att inte tala om Jontes förmåga att hålla upp blicken tills det perfekta läget o lätta över pucken till Timo på bladet som taget ur en passnings- instruktionsfilm..

Kerstin_k: Var lite smågruff mellan dom efter att pucken gått ur moras zon.
Slovak körde upp handsken i sundh's ansikte och sa något...kanske i stil med "Puta madre" eller nåt. Såg att sundhen tände till och sedan sa slovak nåt mer och då nickade sundh, och slovak slängde handskarna.

Kan annars hålla med skarin också att warg inte gjorde en super insats idag.. jag kan räkna det till minst 6 felpass och ett studals virrigt spel i egen zon.

Kerstin_k: Om man tittar på skotteffektivitetsligan ser man också en orsak till att det inte är fler tikare i poängtoppen...

Scoring Efficiency

--------------------------------------------------------------------------------

Sorted by higher Shot%, Goals For
--------------------------------------------------------------------------------

Rk Team GP GF Shots SG%
1 Mora IK 5 18 124 14,52
2 Djurgårdens IF 5 18 140 12,86
3 Brynäs IF 4 12 109 11,01
4 MODO Hockey 5 13 122 10,66
5 Färjestads BK 4 15 145 10,34
6 Skellefteå AIK 5 15 146 10,27
7 HV 71 4 12 118 10,17
8 Luleå HF 4 12 126 9,52
9 Frölunda HC 5 12 140 8,57
10 Timrå IK 4 11 130 8,46
11 Linköpings HC 4 9 116 7,76
12 IF Malmö Redhawks 5 8 133 6,02

Tycho:
Är man tät bakåt behöver man inte göra så många mål för att vinna matcherna!

Johan J: När avgår Stephan Lundh?

RocknRolf2: Han vill avvakta sa han till mig när jag åkte med honom från hallen för några veckor sedan i hans Volvo.

Jag ville inte utnyttja timeouten för tidigt var det något kryptiska svaret som jag fick.

Han är lebbigt cool den där Kenta. Iblamd nästan arrogant! Fast för stunden tänker jag låta motorsågen vara därhän.

Han uppnår ju resultat och då får man vara tyst.

Ann: Gnäll inte på Oscar! Klockrent att stå upp där. Jag vill pissa Slovak(ien) i munnen.

JäVLA PAJAS!

Skulle jag fått en liknande kommentar om jag varit på isen hade det smällt direkt.

STÅ UP SOM EN RIKTIG MAN OCH FÖRNEDRA DINA ANTAGONISTER!

Nästa gång knäcker vi revbenen på den där Moratorsken!!!

ernie eagle: "Skulle jag fått en liknande kommentar om jag varit på isen hade det smällt direkt."

Vad var det för en kommentar?

Personligen har jag svårt att se någon nackdel med att hålla huvudet kallt och att bara låta motståndaren göra bort sig och ge oss ett päpä (powerplay på Wernblomska).

Men i stridens hetta så gör vi inte alltid de klokaste valen.

ernie eagle:

Men "gosserå" het så här på en fredagsmorgon hahaha du får ta på dig rören på supportermatchen och avreagera dig på Movve....

JimmyH: Måste man alltdi vara så förnufitg hela tiden i ett längre perspektiv kan denna fight var ett bättre alternativ än att backa undan och få PP 2 min. Nu kanske just denna fight inte var nödvändig eftersom vi hade en ledning och kanske redan tillräckligt laddad men MIK var på gång att komma in i matchen och kanske var bra att visa vart skåpet skall stå.

JimmyH: Man skall inte alltid vara såå himla KALL och utstuderat beräknande cool och filosofisk som dig Jimmy. Då skulle livet bli för jävla tråkigt.

Man skall inte låta dem få hålla på och snacka skit heller och göra som de vill. De är Timrå som skall diktera villkoren, inte Mora.

De skall skita knäck i spiral, inte tvärtom. VI ÄGER - men de suger!

Antingen tillåter man att de trampar på en eller så tar man fighten!

U got the point?

Red Rocker: Förnuftighet brukar kunna slå oförnuftighet i längden.

Sedan vad som är förnuftigt eller ej är ju bundet till den enskilda spelarens bakgrund och känslomässiga läge. Oscar är nybliven systemmyndig med Kanadensisk hockeyskolning och ett glöggfyllt leende.

Visst kan slagsmålet tänt Timrå-spelare men det hade även ett päpä-mål kunna ha gjort också. Sedan så kommer ju det där med eventuella avstängningar etc med det regelverk som vi spelar efter här und so weiter.

Personligen med mitt egna idrottshumör i baktanke så hade jag antingen försökt sänkt Slovak, givit honom hånleende eller filmat till mig en utvisning. Beroende på mitt egna humör då jag hamnat i situationen.

Alternativ två är väl det som i allmänhet utstrålar mest förnuftighet.

ernie eagle: Jo det förstod jag att du menade. Men jag ville bara veta vad Slovak sa till Sundh eftersom jag fick uppfattningen av att du visste det i ditt tidigare inlägg.

JimmyH: Det stod ju i tidningen idag. Om man två nallebjörnar kramas med varandra och den och man kommit halvvägs och säger "U wanna go"? Sulle han ha backat då som om han vore en representant från FI?

Nej det fanns ingen annan utväg att gå än att slänga handskarna. Synd att han ficjk ett felskär och tappade balansen som gjorde att Slovak vann på poäng.

ernie eagle: Sundh lär få stå upp fler gånger i serien. Varje gång en motståndare känner att det behövs en fajt kommer de att försöka provocera honom. I längden tjänar han på att vara kall. Robban bara ger ett tandskyddsflin och åker därifrån.

Min personliga idrottsliga stubin har gått från två meter till två millimeter med stigande ålder. I min ungdom var jag snäll och lugn och sportslig. Nu är jag 33 och snor motståndarlaget några steg vid ett inkast i en korpfotbollsmatch är jag beredd att dra kniv...

ernie eagle: Jaha det var det du menade. Då är jag med.

Ulf Samuelsson hade bara flinat i det läget i alla fall. Han var i alla fall inte rädd för att bli kallad för något som relaterade till att han skulle vara av det motsatta könet. Men det har väl med hur säker man är på sin manlighet att göra.

El Maco: Jo men just igår var det rätt att slåss. Sen säger jag inte att det alltid är lösningen på problemet.

Men som sagt var, just igår fanns ingen annan utväg att gå.

Ja just igår, var Oscar heligt skönt och befriande rätt i sitt beslut.

GO OSCAR GO!

ernie eagle: "You wanna go?" låter som en förhoppningsfull fråga fem minuter före stängningsdags en lördagkväll, tycker jag.

ernie eagle: Nja, rent objektivt ifrån läktaren så hade jag hellre tagit ett päpä.

Men det är jag det.

JimmyH: Så när, var, hur är det rätt att slåss då om får fråga dig?

Tuffe Uffe satte ju aldrig utvisad!

ernie eagle: Just i den här frågan är jag på din sida.

JimmyH: Jag håller med om att regelverket inte är lika förlåtande för fight i ES kontra transatlantisk hockey. Personligen tycker jag en fight är bättre än vissa andra regelvidriga företelser.

arf: Det kanske var just därför han tände till han är "inte sån" och tog illa vid.

ernie eagle: I NHL är det okej om du inte är en nyckelspelare som behövs för laget de närmaste fem minuterna.

Här gör ju regelverket att det aldrig blir okej. Sedan fördömmer jag inte spelare som ändå slåss. Ibland tänder det över, det är bara mänskligt, men att det ska vara rätt har jag svårt att se.

JimmyH: Men du kan väl inte mena att den där syskongnabbet igår kväll innebär förlängt matchstraff - det vore mig vida främmande och häpnadsväckande eller har de "skärpt" reglementet även på denna punkt?

Herregud vad patetiskt i sådana fall. Hellre ett redigt råkurr än checking from behind då´rå!

ernie eagle: Man kan tycka vad man vill om reglerna men finns de så kan man tjäna på att rikta in sig efter dem.

Nu vet jag inte om det blir någon avstängning, de slängde handskarna men de fick Game Misconduct och inte Match Penalty.

JimmyH:

Håller med dig...det var jävligt onödigt att slänga handskarna vid det där tillfället. Det hade varit stor skillnad om vi låg under...då hade det kanske varit nödvändigt för att förändra matchbilden. Nu var vi i ledning trots allt...

ernie eagle: Har ju inte gnällt va?!?!?....sa vad jag tyckte...önödigt att slåss då och det står jag för...Klassa de som gnäll om du vill men då har du inte hört mej gnälla...

JimmyH:

"You wanna go??"
"Sorry! You´re not my type"

Janken: Tycker mest "fighten" igår var fjantig och onödig, och då tycker jag om ett rejält hockeyslagsmål, så det är inte mig det är fel på :)

Såg mest tillgjort och fjantigt ut så som de höll på igår.

Dalan: Som vår gamle allvetare Hugo Bolin brukade säga: Ett slagsmål utan blod är inget slagsmål

Visst kan det vara lite roande med ett slagsmål ibland. Det är ju liksom lite utöver det vanliga och det är väl det som är underhållning.
Men det kan ju aldrig vara sportsligt korrekt... men underhållande.

kapten: Håller med.... Man vet ju själv hur man eldar upp sej på läktarn. Drar mej till minnes kvartsfinalspelet mot LHC, matchen efter att Norrena hade kastat sej ivägen för Manderville var det hett på läktarn. För att inte tala om derbyna mot IFSH när det begav sej. Så jag tycker nog att det är bättre att det slåss på isen......

Kattiz: Ha ha. Nej nej. Han tekade bra, det är sant. Men i övrigt var han näst intill oduglig igår. Ring och fråga honom vad han sjäv tycker om sin insats. Det skulle nästan vara lite roligt, he he ;)

Du svarade inte på Ernest inlägg om Sanny ser jag ;) I det fallet kan jag köpa en 2:a. En mkt svag sådan.

actionleif: Exakt. och det ska vara riktigt träffar, inte en klapp på kinden som det mest handlade om igår.

Var nära det blev värre fight på läktaren... 10 minuter till med fyllskallen och han hade seglat ner för läktaren, synd att folk stod framför karln, annars hade det blivit en känga i nacken :)

Janken: Du kan inte förvänta dig att en grabb av Oscars Sundhs kaliber skall vara sååå kall och utstuderat beräknande och bara åka därifrån med en stygg kommentar i retur eller ett tandskyddsflin efter en vargavinter i Kanada.

Kulturkrocken är ett faktum. Vänta tills det gått en 20-25 matcher och Oscar fått neutralisera sig tillbaka till svensk hockey igen.

Nu är det för mycket blodsmak i munnen på karln. I Kanada slår man ihjäl varandra. I Sveriges kramas vi bara och får förlängt matchstraff.

Manlighet har STATUS i Kanada. I Sverige kör vi jämställdhet och då blir ju allting så himla fel. I Sverige skall man vara metrosexuell för att vara riktigt het och våga vaxa benen, raka sig under armarna och gå omkring i sandaletter och sarong. Dricka vin och förstå alla kvinnornas helvetiska kval inför det motsatt könet.

Fråga David Beckham. Han vet hur den moderna mannen skall vara. Tacka Vicktoria "Posh Spice" Adams...fö´låt Beckham....för det!!!

Han skulle kunna starta en skola för trendsättare.

Så när Oscar kommit underfund om att det är allvar i Kanada och bara lek i Sverige så kommer de mentala spärrarna fällas ut.

Snart tillhör den coola kategorin som bara flinar upp med sin tandglugg och gnägger som en häst.

Jisses vad spak de skall bli alla dumma bönder som försöker sig på att få Sundh ur balans.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Dalan:

Vilken fyllskalle?

Sune: Idioten som stod framför trumman, tror inte nån missade honom.. finns inget som är mer pinsamt än fulla gubbar :)

Dalan:

Han kanske bara var berusad av livet? :P

« · 756868 · »