1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601822 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
mikenomad:

Här en länk till annan fighter..... Salo ?

Abron: Ha ha...ja jäsiken vad smisk han får! Sicken bend-over i slutet! :-)

Per HApps: Sitter på lite dåligt med insiderinfo i frågan. Enl. media var väl de tidigare så optimistiska prognoserna lite förhastade. Men förhoppningsvis är han med efter uppehållet. Han trodde väl själv på före uppehållet men så blev det ju inte.

mikenomad:
Känns nästan lite otäckt, kanske borde den censureras ;-)

T T: Det var väl en ok kommentar.Men för att vi ska vinna serien så krävs att det inte blir en massa skador.Och vinner vi serien då ska vi faanimig till final ochså.annars är det väl ingen vits med att vinna serien och lite stålar eller? har jag fel?

fighter: som sagt O.K kommentar..
Men en sak hoppas jag han har fel i..
att vi inte har ett lag som kan "höja sig" i ett ev. slutspel. Man förstår ju tanken med jämförelsen med Färjestad men jag hoppas våra killar även där kan överraska positivt!
Tycker Jonte är en sån spelare och jag tror fler kommer att kliva fram..

Här kan ni ladda ner årets säsong av spelare till NHL 2006-2006.
images.tradera.com/647/39344647_1.jpg

htikare: Ja det hoppas jag ochså.Tvärtom så tror jag att lag som timrå och linköping har en liten fördel att man är hungrigare än lag som hv71 och framförallt dom gamla gubbarna i färjestad som borde vara rätt mätta vid det här laget.Men jag vill nog inte titta så långt fram ännu det gäller att vara ödmjuk o ta en match i taget.

htikare: Märkligt av Wikegård. För någon vecka sedan skrev han att Timrå mycket väl skulle kunna stå där med bucklan i slutet av serien. Nu ska vi åka ur i semin. Den som lever får se.

mikenomad: Det var en tidningsanka. De var aldrig aktuella för spel. Kan bekräfta det nu från de inre korridorerna såhär i efterhand.

El Aka Ali: Hörrududu din elake fan! Har du käkat sur citron eller bittermandel? :)

Sluta genast upp med sådana dumma påhitt. Du pratar bara strunt om min idol.

Tyck vad du vill, men för guds skull var saklig människa!

Wikegård är en mästare i kavaj.

Punkt.

ernie eagle:

..... sade han som skulle tona ner en smula..
Det höll inte speciellt länge ;-)

Men ta det inte som kritik Earnie!

Jag tycker det är bra att du kastar ut brandfacklor på HS.. Men förvänta dig inte att bli oemotsagd!

fighter:

Precis!

Jag vet inte vad Nicke W grundar sitt uttalande på!?!?

Det finns flera spelare som jag är övertygad har "reservkraft" inför ett slutspel..

Timo, Jonte, Riku är tre av dem..

Så tror jag att Hallin, Styf, Sanny o Mange kan tända till i ett slutspel..

Åsså "ungdjävlarna" Sundh, Svensson, Andersson...

Janken: Det är ändå lite upp och ner vända världen när han tippar oss som seriesegrare..... Han hyser ju nån konstig sorts hatkärlek mot Timrå i största allmänhet..... Notera att 303 pers var på Hammarby - Västerås igår.... Imponerande intresse i storstaden....

Janken: Fast visst har FBK mer sparkapital än oss, det håller jag med honom om. Även om det lät lite negativt...

Haha, ni kan väl inte på allvar ständigt tro att den som tippar Timrå i botten gör det av ren och skär illvilja? Man kan ju välja att se det mindre konspiratoriskt, dvs som ett tips som vilket annat. Själv trodde jag att Frölunda skulle tillhöra toppen, är jag en sillstrypar-lover då?

Bragd-Birger: Jupp.. ;)

Janken: Nu var det där i snällaaste slaget och vad jag syftade till var att inte ge mig i kast med att fördöma folk åt höger och vänster med hela handen. Inte blåsa med allt vad jag har helt i onödan.

Utan hålla mig utanför de våldsammaste debatterna om jag inte sakligt har något att tillföra.

Och Uffe känner jag personligen och är som mig en liten besserwisser som viill ha rätten på sin sida till varje pris och han och jag är inte alltid överens och då vill han "läxa upp mig" med det medel som står till buds, det var därför som jag använde mig av en smiley för att ni andra skulle förstå ;)

Och självklart får folk debattera med mig. Men du vet vad jag syftar till när jag tappar fattningen.

Den är dessa situationer vi skall undvika.

Kram på´re!

Frella: Du har rätt, Wikegård tippade att Timrå denna säsong skulle sluta trea. Wikegård har nästan alltid vettiga synpunkter, dessutom vågar han ha kritiska åsikter!

Laken: Roligt när han kallade domarsystemet oprofessionellt och domarna för dåliga... :)

Tycho:

Jag är inte heeeelt säker på att FBK har det där riktiga "sparkapitalet" att ta fram.. Några där börjar ha utgånget datum, andra finns en viss risk för mättnad.. De har redan vunnit det som går att vinna..
Det finns en viss risk för överskattning där.

Jag gissar att sådana som Sundh, Svensson och Andersson hellre dör än släpper till i en slutspelsmatch.
Vi har våra kända duracellministrar i LillNyllet, Carlsson o Hallin..
Jonte har visat förr att han är bäst när det gäller.. Enligt rykte skall Pärsinen vara likadan.
Regin kan hålla en extremt hög moral utan att tappa kvalitet emellanåt.
Både Mange och Styf har, minst, en växel till att lägga in..

Jag är övertygad om att det finns ett gott sparkapital i dagens TIK...

Jag tror att Nicke W överskattar FBK en anings aning samtidigt som han inte riktigt ser potentialen i TIK.

Det kan... Jag skriver KAN räcka hela vägen. Hög moral, ödmjukhet och marginalerna på rätt sida

FORZA TIMRÅ!

Det går inge vidare för våra spelare i kvällens landskamp. Backlund har nog inte sin bästa dag i dag och lär förmodligen försöka glömma den så fort det bara är möjligt. 4:e och 5:e målet hade han säkert kunnat tagit. Warg får mycket beröm och även Hedström får sitt.

Nordgrens mål fick mig att sakna honom. Tyckte att målet var vackert och nhl-inspirerat. Pang - rakt i krysset! Hoppas att han återvänder till Timrå när han är färdig utomlands.

Frågan är dock om Backlund får fortsatt förtroende i karjala eller om han får stiga åt sidan till förmån för Ersberg?

Kerstin_k: Anton hängde en i alla fall - roligt för honom. Warg och Hedströms kedja bäst enligt Wikegård, alltid något.

Själv hoppas jag att Warg, Backlund, Hedström och Strålman gör sitt för att övertyga Nordgren om att återvända kommande säsong.

Kerstin_k: Han får gärna komma hem redan i år.

El Maco: Ja, det vore ju en sjukt bra julklapp om Timrå presenterade honom vid juluppehållet. Men han lär väl kosta en hel del och han går väl helt okej där nere, eller? Men visst, ju fortare han kommer hit desto bättre!

Undra hur han resonerar kring spel i Sverige igen. Man tycker ju rimligtvis att Timrå borde ligga bra till, men det spekulerades även om Modo i år. Man tycker ju att Timrås del i hans framgång borde göra Timrå starkare (inte sagt att framgången inte skulle ha infunnit sig i andra lag). Men man tycker ju att det borde vara en trygghet att spela i ett lag där han fullkomligt exploderade från att vara en medioker spelare till att åka över till NHL. Han borde ju veta vad han får i Timrå så att säga. Spännande att se vad som händer, men jag tror inte att vi får se honom i Sverige än på ett tag.

Hur länge ska HS vara så här segt? Jag får spader!!!

Red-line: Jag har inte märkt nåt problem faktiskt. Frågan kan föresten med fördel ställas i gästboken för teknisk info så kanske du till och med får svar.

El Maco: Det går att läsa sig till det lite sega HS på förstasidan åxå.

Äntligen kom det en nyhet på hemsidan men...

T T:
Inte precis vad jag hade räknat me´

,-(

Men det kan kanske vara en positiv grej i alla fall, men skade läget kan de förmodligen inte påverka.....

Knylan, Jimmy och Lulle?

T T: Faktist inte ..

Efter lördagsmatchen mot TIK har SkAIK fem hemma på tio dagar! Följt av ännu en bortalördag i Timrå.

NP har ännu inte lyckats fylla en buss och NP Sthlm ställde in sin planerade resa pga ointresse.

Stå upp för Jonte!

T T: Så mycket för Sveriges bästa bortasupportrar...

Go Kenta Go

T T: Den matchen ska jag se om den blir av i Sundsvall/Timrå

Det är bara att hylla detta lag,jag tror inte vi förstår hur bra detta lag är..man kan också säga ....
En simpel sadel skrämmer inte en ädel springare..
Hatten av för vårat lag!!!!!!

Nybbe @ Härnösand Idag kl. 08:09

flyttade detta till denna tråd.

För er som har möjlighet att läsa STs pappersupplaga så har ni en riktigt bra insändare på sidan 22, skriven av Jacop Järpegård. Den behandlar detta med nationalsången och att fler klubbar borde ta efter till exempel Hammarby och Liverpool när det gäller hymner för det egna laget. Jag kan inte hitta insändaren på webben bara, vilket är riktigt synd.

Knylan: Här är Jacobs insändare. Scrolla till "Hemmaplan borde alltid vara en hemmaplan"

T T:

Samma artikeln fanns i Örnsköldsviks Allehanda i slutet av förra veckan om jag minns rätt, under 'Ordet är fritt' eller något sånt..

Han verkar peppra alla tidningar med den där insändaren :)

Har blivit riktigt förbannad av den uppkomna situationen (skador och annat missflyt)! Nu är det dags att man börjar gå och se fler matcher igen. Tyvärr missas LHC-matchen på grund av en sådan där "Ernie Eagle-resa" (fast min resa går cirka 40 mil söderut), men på måndag inställer man sig nog igen - MIF hemma. Befarar dessvärre att vi torskar ytterligare två matcher fram till dess, så nu blir det hårda tag på måndag!

Ja Idag är det vila för Timrå och även imorgon vilket jag tror gynnar laget, det borde kännas skönt med misnt 2 dagars vila nu när vi är så kort om folk. Vi är inne i en tung period men det kommer alltid svackor, HV71 hade sin svacka i början och ja, nu verkar de snart kunna vara serieledare istället för oss, men säsongen är inte över Hälften är ungefär spelad och med dessa skador som vi nu har kommer en efter annan enormt spelsugen kille tillbaka och kommer endast göra laget bättre. Inte kan ett lag vara bäst i 55 omg.

Ja vår svacka kunde ju inte kommit bättre, vi ledde serien med ca 10 poäng visserligen bara 1 poäng till tvåan nu, men fortfaranden 10 p till 5:an linköping så inte kommer vi tappa allt för många placeringar tror jag, de andra lagen slår varandra om vart annat verkar det som, det enda lag som går som tåget nu är just HV71. och de är de som är bäst i Sverige just nu då ska de ligga etta, Timrå spelar inte som en liga etta just nu och därför kommer den placeringen att tappas för en stund, men väll med halva laget tillbaka kommer vi ta tillbaka tronen.

Ja Warg är formodligen bara borta 3-4 matcher till vilket är skönt, Pärssinen kan man ju hoppas på att han blir frisk fortare och att Machulda också kommer tillbaka snart, Tror öven Nyllet inte har så värst lägge kvar, va ju snack om specialskydd, Så min gissning är att om 6-7 matcher ca har vi 2-3 spelare tillbaka och vi kan börja lire med 4 enormt bra femmor igen. och då är det 25 omg kvar och alltså 75 poäng....

Och kom ihåg det är SLUTSPELET SOM ÄR DET VIKTIGA!!!

De som är skadade får NU en välbehövlig vila får man säga, vårt TIMRÅ lag kommer vara ett av de lagen frächaste inför slutspelet i och med våra skador vi har just nu :D

lungan: 7 matcher kvar sen är det landskamper sen kör det igång i julveckan med böjan den 19/12

lungan: Jag har hört att Warg eventuellt kommer tillbaka i morgon och att Pärssinens säsong kan vara över om det krävs en operation. Källan har väl en viss insyn i Timrå IK, men hur det ligger till exakt vet jag inte. Återstår att se.

lungan: visst är de slutspelet som räknas.
Men att ta första platsen borde vara en viktig
pusselbit de med, med tanke på dom extra pengarna som
skulle komma in, myckey välbehövligt nu när de har gått mycket åt
till nyförvärv

Lungan m fl:

Vad är det som säger att vi inte råkar in i fler skadeperioder längre fram? Har det väl börjat jävlas så... Det finns inga garantier på Timrås krokiga vägar fram till det hägrande guldet! Och inte fan blev man gladare av att läsa Kerstin K:s brasklapp angående Pärssinen... Nej, allvarligt talat - jag är djupt oroad. Men om vi bara kunde få en ärlig chans att spela till oss det här mästerskapet, så får väl det duga till en början...

DJ Hemp:

Det är aldrig för sent att ge upp!
(Ronny Eriksson)

Jag tycker det verkar som vi fått en skön lirare in i laget, tror denna Mikko Lanie kommer kunna vara nyttig både på isen och kring isen, han verkar vara helt överlycklig över att vara här, denna känsla får jag av artikeln ifrån dagbladet i alla fall. Och känner man sig överlycklig så smittar det av sig...

Hoppas bara att våra skadade spelare trillar in nu här en efter annan, Warg, Nyllet och Machulda, Svedberg, dessa 4 herrar hoppas jag i alla fel sin innen Jul uppehållet!

Och så får vi hoppas på att Carlssons rygg bli bra så han lirar efter JUL tillsammans med Pärssinen och Wennerberg, Hoppas bara inte Pärssinen måste opereras då är det riktigt illa.

Titta upp, titta inte ner, så kommer det gå bra, HEJA TIMRÅ!

DJ Hemp: Man frågar sig,vilka ska inte spela när alla är tillbaka ..
Lånar vi ut en del spelare eller ska vi hjälpa S-vall????

Nybbe:
Som denna säsong urartat sig så kommer vi aldrig att ha alla spelare tillgängliga..

« · 782951 · »