1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600115 inlägg · 6212 ämnen

Göteborgsresa

Göteborgsresa
Vska försöåka åka med åtminstone ett par minibussar på tisdag. Vi måste ju visa att vi finns. Vad gäller SK:s sponsring av bussar, så är ingenting klart. Men ta gärna upp det med någon ur styrelsen, vi som har hand om resorna har inte befogenhet att besluta det själva. Om det blir övernattning i Gbg kommer det att bli 18 års åldersgräns om inålsman är med på resan.

Sv: Göteborgsresa
Stefan Jalonen: Jahaja, det var ju en jävligt positiv överraskning. Just nu skulle jag vilja säga några väl valda svordomar men då kommer jag radera mig själv sen. Det MÅSTE gå att lösa det på annat sätt, denna åldersgräns är utan tvekan det absolut det mest idiotiska hittils även om jag kan ha liiite mer förståelse för det nu än det på partybussen.

Knylan: Varför så upprörd???

Knylan:
Detta är ett styrelsebeslut och får tas upp med dem. Anledningen är att vi som är ansvariga inte vill "barnvakt" i Gbg. Vi vill också kunna gå ut och ha kul utan att känna press.

willysson: Jag är 16 bast, därav besvikelsen över detta att det är 18 årsgräns på övernattningen. Förhoppningsvis kan man styra upp det på annat sätt.

Knylan: Varför det är en åldersgräns på arton år vet jag inte, men är man inte myndig så måste man ju kunna ha en lapp från målsman??? annars är det ju skandal....

Stefan Jalonen: Jag är väldigt ohaj på reglerna och det, men kan inte föräldrarna ta på sig allt ansvar på något vis så att ni slipper bry er? Det är en väldigt stor skillnad på om man snart är 17 och om man är 12. Jag kan ta vara på mig själv, men nånstans måste ju åldersgränsen ligga.

Dock så låg den på 16 då gamla styrelsen basade, iaf så behövde man intyg från föräldern om man var under 16 år. Varför är det 18 nu?

Knylan: Jag kan trösta er med att samma regler gäller frör Patronernas övernattningsresor! Men där är vi ännu tuffare då vi inte tillåter medresande underåriga...

18 års gränsen har med ansvar att göra, om du hittar på något dumt så är det ordföranden i Supporterklubben som är ansvarig för vad du gör så länge du inte är myndig!

Så bit i det sura äpplet och bli äldre...

Knylan:
Även om intyg från förälder finns, så har supporterklubben ett visst ansvar för dom som är icke myndiga på resorna. Därför detta beslut. Det är förankrat i styrelsen, ta upp det med dem om du har klagomål.

Knylan: dra ihop ett eget gäng om du får åka för mor och far då...

« · 238618