1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576280 inlägg · 6216 ämnen

HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20

1987644 · » Till forumet


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
FH - avdammad: Lerbäck noterade jag också igår. Gav intryck av att vara en smart hockeyspelare med bra beslut och enkla utföranden.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
JonteD: Mycket möjligt. Den jämförbare Anton Hedman gör sin tionde SHL-säsong nu, Kaijser kan säkert få sig en fin karriär också bara han fortsätter att jobba med sin grej.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Knylan: Kanske en ny ärkegris?? (Tänk Mats Lusth när han va som bäst)!!!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Duncan: Håller med! Vi var illa ute!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Ajdu...den lät inte bra för SK...
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Knylan: Kaijser tycker jag gått lite under radarn. Vi behöver onekligen några fysiska spelare och han är en uppgradering jämfört med exempelvis Boyce. Lerebäck har jag gillat från dag ett. Orädd, fysisk och med en bestämdhet i sitt defensiva spel som gör att han på sikt kan utvecklas till en ny Didrik, eller får jag gå så långt tillbaka som till en ny ”Lage Edin”.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Härligt! Om det inte löser sig får du hota med polisens eskaleringstrappa. ?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Knylan: Har precis tänkt samma om Lerebäck. Tror jag faktiskt nämnt honom härinne som våran potentiellt nya Didde inför säsongen. Gillar verkligen hans rejäla spel! 💪
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Vet inte om det kommenterats tidigare, men hjärnskakning på Tim och några matchers bortavaro.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
JanneH: Definitivt en publikfavorit i vardande, riktigt grismaterial. Överraskande bra siffror under utlåningen till Borlänge ifjol också, så det kan definitivt gå att kräma ur honom lite poäng. 191 cm, 95 kg. De måtten får det att pirra till hos både mig och Modano.

En annan man blir allt mer nyfiken på är ju Lerebäck. Didrik Strömberg men med skridskoåkning och högerfattning, ser definitivt inte ut att vara yngst i laget när man ser honom på isen. Ligger betydligt längre fram än vad jag kan minnas att Didde gjorde i samma ålder. Lär tävla tillsammans med Kaijser i toppen av bötesligan, ovårdad som fan. Spelade över 18 minuter igår.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: För mig är det lite oroande att när laget leder med solklara 4-0, låta motståndarna ta över helt i 3 perren o reducera till 3-4. Hur var det med försvars-spelet? Det var många som berömde det. För mig som gammal hockeytränare ger detta rysningar efter ryggraden. Jag kräver en rejäl skärpning. Hoppas både "Freddan" o övriga ansvariga ser till att det blir bättring.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Hursom bra att detta berörs och att grabbarna förhoppningsvis fått sig en ordentlig tillrättavisning nu som sagt. Det behövs nog kollas över med supporterresor så detta inte händer igen med berusade adrenalinstinna ungdomar som går över gränsen och det kanske måste finnas med "interna poliser" som håller läget i schack. Det är ju mäktigt att vi hade sån uppslutning och stor del skötte ju sig fint skall tilläggas, men en sån kväll kan ett fåtal förstöra för alla tyvärr.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
JanneH: Fanns en del att ta med sig från gårdagen och sitter bara och väntar på morgondagens match nu!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Pinus sylvestri: Ja det har blivit lite feltolkningar med personen jag skrivit med på Twitter och han har ändå bemött med saklighet och respekt och vinhar snackat ut om vissa grejer. Grabbarna som misskött sig skall ha fått tillsägelser så förhoppningsvis så tar de lärdom och vänder sin energi till att heja fram Timrå framöver. Jag är inte långrandig så nu vänder vi blad!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
lungan: ingen mer än jag som blev lite kär i Kaijser igår? Jävla vilken headhunter han var igår. Måste ju ha fått in minst 6-7 rena tacklingar plus fysiskt och rejält spel i övrigt också.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Det blir ju dålig PR för supporterklubben. Nu kanske det kommer poliser och tittar på vad de håller på med.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Nån som vet status på biljettförsäljning inför imorgon?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Visst kan alkohol skada idrotten ibland! Det är för jävligt att man inte som suppoter ska kunna gå och se sitt egna lag utan att bli påhoppade utav sina egna suppotrar!( Jävla idioter ) Helst barn och ungdomar. Förr på uterinkens tid så var fyllan brutal. Men då kunde man ju ta med sig medhavd alkohol till match och smockan låg i luften hela tiden. Typ alla var fulla!
Det var tradition att slåss i pauserna!!
Nä...det är bättre att hockeyn blir som speedwayen...
2000 pers på en utomhusarena som tar 12000...
Man tar med sig fikakorg( 2 timmar innan match )och sitter och löser korsord samtidigt i baden baden eller på filten!!!
Skjuter en raket vid en 5-1( Mål ).
Lite flaggvinkning!!!
Stendött!
Ingen läktarkultur alls!!
Nä...själv vakna man upp i soffan och framför sig en färdigblandad " Bloody Mary " som svepes på stört!
Nu blir det lite " Gin Tonic " sommaren är tillfälligt tillbaka...i Småland!!!
+ 22 och nu laddar man fan tills vi käkar upp Kringlorna i EON imorgon!!
Skål tamjefan..😎🍹
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Clay.2: Fint svar jag fick nu jag skall vända ryggen till i annat meddelande innan. Sen kom detta.....

"Som sagt, snacka direkt med Timrå alternativs säkerhetsansvarige. Styrelsen i supporterklubben är samma personer som hetsar på matcher så att du inte får något gehör där är inget konstigt." 🙈
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Det är vår Kapten Berglund det😃👍

Jag vill samtidigt tillägga att jag, gillar verkligen Berglund, även om magplattan verkar vara en av hans favorit ställen att skjuta på. Hans personlighet och den offervilja som han visar kväll efter kväll är något som väger så mycket tyngre så man ler ändå av värme när man läser denna typ av referat.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Clay.2: Hahaha! Hört den här förut. Matchreferat från Timrås hemsida.

"Hästen har även en bra period i slutet. Men det är Timrå som avslutar hetast när Berglund får ett friläge med 30 sekunder kvar. Det skottet sitter dock i magen." 😂😂
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Hatten av ,,fler som du behövs .
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Håller med dig till 2000%!!!👍👍👍
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: När det går så.långt att beteendet från våra egna fans gör.mig orolig för.mina barns säkerhet, då kan man fetglömma att jag håller käft!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Bisarrt. Bra att du skriver om det här.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Rip Kirby: Jag fick personligt meddelande alltså.

"Vad vinner du på att skriva ut offentligt på hur vissa beter sig på matcher? Sprider enbart negativ energi. Om du är så engagerad ta upp det på SK-möten eller dylikt, ej offentligt. Exakt lika onödigt."
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Var på Twitter hittar man diskussionen?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Clay.2: Jag skrev ut händelsen med pappan på Twitter och fick personligt meddelande av en person.
Där han klagade på mig att jag skriver ut detta officiellt och skadar klubben anseende......

Annars reagerar ingen nånstans så det är väl som nån sa bara ställa in sig på att det hör är framtidens supporterskap...
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Har inte supporterklubben något ansvar på sina resor , får man vad som helst , i våran hemmahall är alla på stå supporter med eget ansvar .
Vad säger dom på Twitter ?
Har själv åkt vanlig hockeybuss där är det lagligt att dricka ..inga restriktioner ! ??
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Misstolka mig inte här dock. Jag älskar att det kommer nya generationer med Timråfans som vill föra fanan vidare. Men de unga måste ändå lära sig respekt och värdegrunder att förhålla sig till när de representerar Timrå officiellt på.både hemma och bortamatcher. Det går inte bara stryka dom medhårs hela tiden..
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
JonteD Det sjuka är ju att jag som reagerar får skit på Twitter för J A G skadar föreningen? Det kommer inte göras nått för det är ju så bra med RV:s engagemang! Då blundar man för "barnsjukdomarna" som ändå finns i gruppen men som faktiskt kan skada vår förenings anseende om det inte tas hand om i tid och eskalerar.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Såna där fullblodsidioter ska tas i näsan o kastas pil med o portas från allt som rör Timrå ishockey!!!!!👿👿👿
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Clay.2: Där håller jag med till 100 procent!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Efter ha stått på ståplats i en massa år så finns det alltid element som lägger mer energi på publik ,bortaklack och spelare än att se på hockey , hockeyn föder ett visst hat av någon anledning, mycket troligt att det finns alkohol i bilden ..varför skall man dricka alkohol och se på sport har jag aldrig förstått .
Vad har dom för gemenskap ?
Skit i spriten när ni går på hockey ...all idrott inkluderat .
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Nisse1: Summa kardemumma efter gårdagen. Det är kul med hockey boys and girls! Man är ju sjukt peppad inför söndag nu! 😀
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Skön start med seger, men det där krypa ner i knä på Brattström 4 mot 5 och 5 mot 6 måste Ante styra upp. Varför så enormt passivt?
3-nya poäng imorgon. Hoppas att Wahlgren snart är tillbaks.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Haha! Nu skriver nån till mig på Twitter att JAG ger dålig reklam för Timrå som skriver ut detta offentligt, haha seriöst tycker personen/personerna sköter det ganska bra själv???? Precis samma beteende i Oskars men ingen bryr sig. Jag vet inte om jag skall ta med grabbarna i fortsättningen.ochbdetbär helt åt skogen om du frågar mig!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Synct: Men han hetsade stora stunder mot sittplats under match med och borde redan då fått varning från ordningsvakterna. Sen rättfärdiggör det ju inte hans beteende heller vara för att just den incidenten hände när matchen var slut. Han representerar ju fortfarande Timrå i vilket fall.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Jaha, trodde det hände under matchen, ja ganska lönlöst att avlägsna nån från arenan när matchen är slut..
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Kan också förtydliga att det var rejält packat med folk som ville ut då detta skedde efter matchens slut och pga oroligheterna var vi tvungna att stanna kvar tills arenan tömts på hästenfansen. Så jag hade fullt sjå att hålla koll på mina egna barn i massan.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Herregud, när inte ens ordningsvakter har civilkurage i ett sånt läge. Vill dom inte göra något själv borde dom ju iaf gå till polisen och säga att personen i fråga bör bli utkastad från arenan.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Synct: Grejen var att ordningsvakterna var precis vid situationen och fick hejda han. Varför de inte valde att göra nått när han hotade låter jag vara osagt.
Sen måste jag också var ärlig och säga att jag hade ju som sagt mina grabbar med mig och ville inte hamna i nån hetsig situation då jag visste att det skulle bli det om man sa emot han. Ordningsvakter var på plats från andraperioden då man märkte det hetsades. Varför de inte heller gjorde nått när han titt som tätt sprang till gallret och skrek till hästenfans och sökte gräl funderar jag med på..
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Smokey: Vart han tillsagd av någon? stod nån upp för Pappan och ungen och sa att det inte var okej? skulle aldrig bara stå och kolla, man säger väl till folk att bete sig, annars säger man väl bara till polisen som var där på plats. Det är väl alldeles för jävla svenskt att bara stå där och knyta näven i fickan utan att agera, klart dom fortsätter, var ju tydligen många som såg det som kommer hit till forumet och skriver av sig, hoppas verkligen ni även sa ifrån på plats.

Åter igen, kan någon peka ut personen på C-mores sändning när dom filmar klacken?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Nåja för.att fokusera på Timrås insats för första gången ikväll. Brattström var kung och Dahlén nästintill osynlig stundtals, ändå landar han 3 poäng! Stabilt försvarsspel de 2 första perioderna och så långt en perfekt genomförd bortamatch. Sen börjar man tumma på detaljerna och slappnar av nån procent och då är inte laget bättre än så här. Detta var trotsallt en perfekt start på så vis att vi tog 3 poäng men också att grabbarna lärde sig att jobba hela vägen med ödmjukhet!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Synct: Blackout över hans överdel men killen hade Röda Adidasbyxor med vita ränder vill jag minnas.
Tråkigt att behöva lägga energi på sånt har trams när det var sån fin uppslutning!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Kerstin_k: ja tre poäng är lätt de klart skönaste orden jag vet
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Bär personerna/personen det handlar om svarta kläder? eller röd och vit?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Smokey: Jag såg inte när sonen blev knuffad, men hörde klart och tydligt hur killen hotade skalla farsan. Det var vi fler som hörde.
Det måste stramas åt från supporterklubbens håll så är det bara. Ta dom i örat och banna från bortaresor om det upprepar sig med detta beteende från vissa unga killar.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: de där grabbarna har försökt hålla på i flera år, de var ju så stor i käften för några år sedan att de skulle ta en ”fight” mot firman boys.... skrattretande
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-09-20
Sputnik: Har vi tur så växer dom upp och utvecklar några nya hjärnceller.
Kommentera

1987644 · »