1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598586 inlägg · 6213 ämnen

Hempen och friskan

Hempen och friskan
Åsikterna verkar gå isär. Fortfarande.
Hoppas att alla som skriver ngt om dessas entré igen verkligen vet vad som orsakat det hela.
Jag kan förstå webmaster i hans beslut att stänga av dessa "runstenar".
Runstenar är vad de är. Personer som mycket tydligt visar sitt kunnande och sin kärlek till laget. Personer som liksom alltid funnits med. Däremot, och tack och lov, så sker saker över våra huvuden som ingen vet om. Att ta upp de berörda nicken igen, nästan ett år efteråt känns meningslöst. Låt det bero och lita på webmaster. Han är ingen gestapo som gillar att stänga av folk. Däremot vill han ha fakta. Där har de avstängda begått ett misstag. De har kastat skit i tid och otid utan verklighetsförankring. Där ligger skillnaden.

Lägger man ner 14-18 timmar och dessutom gör framsteg i sitt arbete måste man få lite "credit" för det.

Att du orkar Marcus..

Sv: Hempen och friskan
250kg kärlek:

Skickar också med ett länktips där ni kan läsa om riktiga runstenar ifrån Nolbyknölens fot. Nu blir säkert också Brynäsprosten alldeles till sig av upphetsning. Var väl ett tag sedan?

Nolby är paradiset för runste..ehh geologer ;)

mike66:
Friskan är väl som en dagisfröken,
själv är jag som en revolutionär vulkan...

Förlåt!
DJ Hemp och jag har inte dragit upp riktlinjerna för "orions" nick, det kommer mao att finnas tvivelaktiga gränssnitt!

orion: bespara mej pinsamheter DJ, tack. Jag är ju kyrkvärd och ledamot i Folkpartiet!

orion:

Får väl hoppas att dagisfröken fixar tröjor och damasker till supportermatchen precis som hon gjorde förra året. Fast då fick hon skäll har jag hört.

Själv så är jag mest blå på vänsterarmen efter alla nypningar med den högra handens tumme och pekfinger. Väck mig aldrig.ZZZZZzzzzzZZZZZZZZZ #2

mike66: En gammal goding i repris. Man tackar för den uppfriskande geologilektionen, måste komma ihåg att stanna till när jag åker förbi nästa gång.

250kg kärlek: Håller med dig till 1200%. Dom misskötte sig så pass mycket att dom gjorde sig förtjänta av avstängningen, tror inte vissa har en helt klar bild av varför dom stängdes av. Själv tycker jag att Marcus gjorde rätt.

Knylan: Marcus gjorde rätt, men det var då! Nu är nu!
Här är här där man är och där är där där man inte är.

Jag tycker att man kunde stänga av mycket fler skribenter i gästboken. Brist på humor och överdriven tråkighet är fullgoda skäl.

orion: Själv skulle jag vilja se att ett landskap ovanför Skåne fick en stund i tystnaden...

Fan vad trött jag är idag...

Knylan och 250 kg kärlek: Jag vet att Hempen rör sig mellan komplett vansinne och ibland total top of the line faktiskt. Lite Strindberg nästan... Strinberg var också både hatad, missförstådd och älskad.

Jag har bara följt TIK-Hempens framfart i Timrås kölvatten sedan den nesliga förlusten mot Arboga. Det var på den tiden när det fortfarande fanns hönsnät i stället för plexi i den hallen... Många år blir det. Hempen får den där Dan Beckmantöntfiguren att framstå som en sockerdrickaclown. Hempen kan man nog inte bemästra. Han är skrönornas kung. Men han finns på riktigt... Hempen är lika osannolik som att Timrå IK nästan skulle leda elitserien vid juluppehållet. Det är möjligt att han flippat ur och agerat på ett sådant vis att gränsen slutligen blev nådd. Därav avstängningen från HS. Till och med jag tyckte att dennes dyslektiska utsvävningar i hysteriskt vansinne var både olustigt och jävligt b. Att sedan förnedra och skälla ut webmasters och andra är givetvis åt helvete. Så jag kan förstå att man slutligen tröttnar och släcker Hempens rätt jobbiga lampa.

Vad beträffar Friskan så är det dock något märkligare... Här måste det ligga många hundar begravna bakom avstängningen... Jag vet ju vem Friskan är, och att denna signatur är avstängt betyder att sjukdomsbilden knappast kan vara fullständigt diagnostiserad.
Det oroar mig. Att kalla Friskan för runsten är nog lite som att kissa på sig. Visst blir det varmt i början, men senare så blir det bara ännu kallare...

Förvisso så vill jag inte vitsorda något i sak. Men visst fan är det märkligt ur min synvinkel i alla fall.

Det här är i sanning en märklig säsong. Numera lyssnar man nästan förstrött på sportradion och noterar ytterligare en seger. Jag kom på mig själv på bussen imorse med att kunna vilka matcher som TIK förlorat i år. Förra året hade detta renderat nobelpris.

Det här med DJ och Friskan känner jag inte till bakgrunden till. Möjligtvis kan man väl rekommendera kriminalvårdens variant. Någon månads permission så får vi se om internerna blivit laglydiga igen.
Hemp kunde ju ibland bli förfärligt tröttsam, men i skenet av det som levereras idag så utgör ju även Hemp på tomgång en positiv injektion.
Jag förordar alltså amnesti.
Låt oss fira elitserieframgångarna med ett rejält kramkalas.

Farbror Hasse: Det finns en poäng i det du skriver...

Skulle vilja se en match Hempen kontra SMÅLAND. Säker på att lilla Hempis skulle kunna snärta SMÅLAND på lilla optimistrumpan. =)

Farbror Hasse: Jag säger som Oscar Wild:

"Enda skillnaden mellan ett helgon och en syndare är att helgonet har ett förlutet och syndaren har en framtid"

« · 172947