{8358}: Påminner om några klassiska "det-var-nästan-klart-matcher" genom historien. Oerhört länge sedan men för en gammal tikare fortfarande öppna sår.
I denna matchserie har vi gynnsamt läge JA, men är det klart? NEJ
1978. Leder mot Björklöven med 8-1 med en period kvar. Måste vinna med 5 för att stanna i Elitserien. Slutresultat 8-4. 1979. Avgörande match hemma i elitseriekvalet mot SSK. Ledning 5-1 slutar med förlust 6-7.
Fast på den tiden hade vi inte detta fantastiskt målmedvetna lag utan ett humörs och medgångsbetonat lag som kunde drabbas av enorma "franska nerver"
{8358}: Är man dum i huvudet om man missar halva matchen på grund av innebandy? Är man ännu dummare om man tror att det faktiskt hjälper Timrå att man missar halva matchen. Inga medel är för dyra i kväll. Ända in i kaklet!
Se upp nu Timrå domarna höjer nivån eftersom vill inte avgöra nåt såg på 8 delarna igår såg 3 utvisningar som jag ser som minst 5min. Men domarna blundar och disciplin nämnden lika så kanske skulle ringa min instruktör som nu sitter på högsta posten inte postnord dock..
Woody Jokinen: Ikväll blir det ingen walk in the park, ingen enkel resa. Aldrig att Leksand åker upp hit och lallar i 60 minuter. Dom är nog grymt motiverade och taggade att stjäla åtminstone en match här uppe.
Noggrannhet, ödmjukhet och stenhårt jobb är vad som krävs - från samtliga i den rödvita dressen. Då skulle det möjligtvis kunna gå vägen. Men jag tror att vi får se Leksands bästa match mot Timrå på hela säsongen ikväll.
Har för mig att vi var tvungna att vinna med sex mål men poängen är förstås att såren ännu är öppna och svidande. Två år i rad dessutom. 1980 åkte vi förresten dit med 3-4 mot Bajen i en avgörande Play off-match. Fruktansvärt tunga elimineringar på den tiden. Sedan när vi äntligen tog steget upp igen 1981 blev glädjen kortvarig. Därefter 18 år utanför Elitserien.
El Maco: Välkomna tillbaka till SHL. Tror de flesta här i Linköping hellre ser er än Leksand eller Karlskrona. Kör hårt & diska av det här guppet på vägen. 💪
Ett riktigt bra tryck i ladan i kväll tack vare Timrås magiska spel så här långt. Fast det är en farligt svängig sport, det har vi sett förr. Så visst finns det skäl till att ännu vara lite nervös.
Vi är alltså inne i augusti och vår trötta, jävla officiella hemsida fortsätter sin törnrosasömn. Ff inte ett av nyförvärven under 25/26 års trupp. Sjukt pinsamt