1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599289 inlägg · 6212 ämnen

Hur locka tillbaks gästerna ?

Sv: Hur locka tillbaks gästerna ?

Mäster T: Gotta love it. När till och med kansliet jobbar strukturerat med både hjärta och hjärna så blir det SM-guld i år.

Någonstans känner jag i magen att det kanske till och med blir ett lyft på souvenirerna. Sen är vi ostoppbara.

El Maco: har en känsla av att vi blir första laget att ta två guld samtidigt, bara för att liksom..

Redigerad kommentar

Blizzard: Ja. I rättvisans namn!

El Maco: Det har ju blivit ett lyft vad gäller souvenirerna:
Tallarna är tillbaka! ;-)

Laken: ja souvenirerna växer så det brakar.

Mäster T: En lösning med SMS-biljetter eller biljettköp via SMS bör varken vara svårt eller särskilt dyrt att ta fram.

SMS TIK-LHF 25/2 L 2 till 72530 för 2 biljetter på sektion L till matchen mot Luleå den 25/2.

Biljettköparen får ett SMS tillbaka med platser, pris och en unik kod som skickas tillbaka arrangören för att bekräfta köpet. Biljetten kommer i ett SMS efter ett par minuter form av en sifferkod som kan läsas av av arrangören vid entren.

Själv var jag på Domus i Timrå igår o handlade efter jobbet, bästa som hänt Timrå city måste vara parkeringen direkt utanför systemet;)

Lite bärs sedan chips o lite annat också stoppade man allt i en ruggigt stilig plastpåse med tallarna - Tack Domus och Timrå!

Mäster T: Bra jobbat Mäster T! Härligt att det löste sig för dig och att du nu slipper dubbla resor för att skaffa biljetter. Jag passar också på att hylla dig för att du ser matcherna live trots långt avstånd. Beundransvärt! Detta till skillnad mot sofftittare som ser matcherna på tv bara någon eller några kilometer från arenan. Dom skulle också behövas på plats och stötta laget.

Johan J:

Tyvärr har jag för mig att SMS-tjänster är rätt dyra. En annan lösning skulle förstås vara en smartphone app.

Ont: Dragons delade början på veckan ut gratisbiljetter på Mittuniversitetet, kanske på fler ställen också. Igår fyllde dem sporthallen till bristningsgränsen. Just saying, det finns att fylla arenan.

Låt spelarna stå utplacerade på lite olika ställen i "bygden", dela ut biljetter och vara lite allmänt trevliga. 

Biljetterna hade ju i alla fall inte blivit sålda och dem som kommer in med gratisbiljetter kommer säkert ta en tur till kioskerna, souvernirshopen eller någon utav pubarna. Pengar från merförsäljning kommmer in som bonus på matchbiljetter som annars inte hade blivit sålda. Detta i samband med mer happenings under matchen, som ikväll med tacobuffé och liveband.

Det måste ju vara ett vinnande koncept? 

Mattadoren: Får med mig en, eventuellt två marginalåskådare ikväll.

Matilda, 7 år har tjatat om att få följa med sedan förra säsongen. Får se om hennes mamma vill följa med också.

Johan J:Varför inte övertala sin fru eller sambo det har jag gjort ..lite svårt men det gick.

Nybbe: Pratar vi fortfarande hockey...? :-)

Nybbe:Det ena gör det andra..

Hälge: ser grymt lovande ut! :)

Genom att köpa Biljetter i julklapp...vad kan vara bättre liksom?

Har man ett eget förstört liv så tycker jag att man kan försröra andras.

Här har ni ett rim till.

Jag tror jag insett vem du håller kär
men jag vet inte riktigt efter det här.
Jag hoppas att dessa får dig att le
trots att de oftast skjuter breve.
Det kommer definitivt inte att bli lätt
men du får ändå denna Timrå-biljett.

« · 1523419