1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2005-11-03

609887 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Kickan: Vi vann mot getingarna och spelade 0-0 mot Humlorna...
Visst är det du som har hittat på alla dom kuliga namnen på motståndarna?
Hur kul är dom då, egentligen?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2: Vi vann mot Ulfven på bortais och spelade 0-0 mot Pungen på bortais och var därmed första lag att öht ta poäng mot dem i Cloetta C. Smäller inte det lite högre än att vinna mot blajorna vi ännu inte mött på bortais, men som ni har mött?

Våren är vår, som alltid, och redan innan dess klättrar vi till topp fyra. Hösten är av tradition mörk, men i år ljusare än på länge.

Vi tar er Kärringar. Vi tar er!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03

Dream Team: Jo TIK031 var ju i pastorernas hemvist igår. Vi lär ju ha synts i TV.....hehe...

Men en liten äcklig anekdot därifrån är.... Med vackra rödvita hockeytröjor stövlar jag och Mattias O glada i hågen till närmsta bar i Kinnarps Arena för att släcka vår strupar med en kall öl. I dörren på puben står en söt urstark kvinna och ler mot oss nyktra och resdammiga TIK:are...

- Jag hänvisar Er till puben därborta.... åsså pekar hon....runt hörnet....

Jag ler lite, tittar in i hennes pub och undrar bröstandes med min vackra TIK-tröja....

- Hmmmm, vafalls??? Idkar ni någon typ av apartheidpolitik här eller.....;-)...???

- Ja, klädd i Timråtröja så där så går det inte för sig...... 

- SKOJAR DU eller??? Det är hockey och inte fotboll vi är på säger jag....

-  Ja, vi kan inte var nog försiktiga så jag hänvisar dit bort....

Vi knallar dit och Mattias och jag får vår rättmätiga pilsner. Jag passar då på att fråga plastmuggsservitören varför vi blev hänvisade dit vi blev......

- Ja, det är löjligt det där. Men vi har blivit tvingade till detta sedan Linköping var här för ett tag sedan.......

Faaaaaan, varför???? Hockeyfans ler ju bara åt varandra och tar varandra i hand för god match. Dom här fotbollstendenserna som ovanstående vittnesmål vittnar om vill jag för allt i världen inte ha inom hockeyn.... Sedan kan man låta bli att undra om inte Kinnarps agerande föder våld istället för att stävja detsamma???? 

FORZA TIK..........alltid, alltid.......... 


Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Statistik ljuger inte, topp fyra lagen gör mål på vart 7 skott, lagen efter behöver mer skott och det är ju solklart att Timrå behöver en målskytt.
Det håller inte att skjuta på allt även om nåt skitmål kan gå in skulle tro att TIK skjuter mest utan att få utdelning ca 14 per mål och de är inte bra. TIK har blivit bättre på att skymma målis men ack så dålig utdelning, skulle tror de är sämst i serien på detta, enda lag som undantar regeln är Brynäs som är ruskigt bra att få in pucken på få skott, de är även bäst i powerplay nästan 20%, det topp. Håller med; Ström håller ej måttet, men så vart han ratad VF också, Sloan verkar vara en Jinman typ fast sämre, Enligt statistik kommer serien att se ut så här nu till slutet men jag tror det kan bli lite ändring
Luleå har förstärkt och de tror jag är bästa norrlaget i år, synd om Leksand
de är körda de måste vinna varannan mach för att komma över stecket
och de gör de inte, Mora såg väldigt blek ut de man såg på tv nu, så tipset blir Dalarna i bott Tik på 8de
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Rox: Jo, det blev en del palaver alldeles i matchslutet där Kalle Koskinen drog på sig en GA-MI. Nu var det ju bara fyra sekunder kvar när detta inträffade, så laget drabbades ju inte av femminutaren. Nåväl, han är ju med i nästa match så detta matchstraff är väl av den arten som man glömmer rätt snabbt.

Att nämna något ytterligare om matchen igår tycker jag känns överdrivet då detta mest skulle handla om att upprepa det som redan sagts. Jag kan väl nämna lite om mina intryck av Kinnarps Arena istället. Den ser riktigt stor ut från utsidan, men är inte fullt lika stor när man väl kommer in i arenan. Stora och rejäla utrymmen under läktarna. När man väl kommer in i arenan så är det väldigt likt hur det ser ut i Timrå, med väldigt branta läktare, och ståplatssektionen på ena kortsidan. För alla som gnällt på lutningen i E.ON Arena bör nog göra ett besök i Kinnarps för att se att man är långt från värst i Timrå.

Bortasektionen erbjuder väl en helt ok sikt, men inte mycket mer. Man står ungefär lika nära sargen som man gör i Mora, för er som nu varit där, och känslan av närhet till is och spelare gör detta till helt acceptabla platser. Men akustikmässigt är det ju ett skämt att ens försöka göra sig hörda från den här gropen. Riktigt trevliga vakter och publikvärdar gör att totalbetyget blir en fyra (av fem möjliga). Det som drar ner det hela är mina personliga förväntningar på arenan. Jag vet inte om man arbetat efter planen att behålla ishallskänslan när man färdigställde arenan, för den känslan tycker jag är uppenbar. Detta behöver ju iofs inte vara något negativt, så jag nöjer mig med att kommentera hur det ser ut.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Poffa: aah.. då förstår jag ..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03

actionleif:

Throwing the Stick. Han kastade klubban mot puck eller puckförande spelare.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Paddan: och vad för sorts utvisning var det då?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Kalle Koskinen samt Ström är väl egentligen de enda felsatsningarna hittills. Wennerberg till viss del, men han är iaf relativt ung. Warg är snudd på bäste center i truppen, tacken för det är att spela med både Wennerberg och Ström. Måste ju kännas ganska motigt, skulle vilja ha Warg bredvid en "målgörare" som typ Crippe och kanske Sloan eller Carlsson.

Koskinen fortsätter på den mystiska stig som han vade att gå efter skadan ifjol...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Rox: Från swehockey.se

59.595 minTimrå9. KOSKINEN, KalleTHR-S
59.5920 minTimrå9. KOSKINEN, KalleGA-MI
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Och vem fick matchstraff i Timrå igår, enligt de medier jag läst så fick vi en 5 + 20 min utvisning. Jag såg matchen men noterade inget sånt.....???

HV71 - Timrå 3 - 1 (0-0, 0-0, 3-1)
Period 3:
1-0 (10.18) Stefan Pettersson (Niskanen)
2-0 (15.13) Andreas Karlsson (J. Karlsson, Niskanen)
2-1 (19.15) Valeri Krykov (Aalto) 6 mot 5
3-1 (19.59) Andreas Karlsson (Pettersson) tom kasse

Skott: 23-27 (7-4, 8-16, 8-7)
Utv. HV71: 4x2 – TIK: 5x2, 1x10, 1x5 + 20
Domare :Christer Lärking
Publik: 7 038
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Laken: ok, då tycker vi väl ungefär lika. Fast jag är lite hårdare i mina omdömen. Men vi är överrens om att många har underpresterat. Frans Nielsen och Regin är jag inte oroad över, de har mycket utveckling i sig och kommer bli bättre. Men Peter Ström och Wennerberg m fl lär knappast utvecklas särskilt. Bort med dem


mina betyg, efter skalan:
- usel
1 dålig
2 godkänd
3 bra
4 mycket bra
5 Z

Målvakter
35. Johan Asplund - 3
39. Mika Oksa - 2.5

Backar:
6. Anton Strålman - 4
52. Carl-Johan Johansson - 1

Forwards:
11. Blake Sloan - 3
13. Peter Regin - 2
15. Frans Nielsen - 1.5
26. Mattias Wennerberg - 1
47. Peter Ström - 1
79. Fredrik Warg - 2.5
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Laken: Bättre du poäng sätter gammla spelare.
Dessutom tycker jag du kan byta poäng mellan danskarna.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2: Här följer mina betyg (efter mina förväntningar) på Timrås nyförvärv hittills:

1 - Mycket dålig
2 - Dålig
3 - Godkänd
4 - Bra
5 - Mycket bra


Målvakter
35. Johan Asplund - 4
39. Mika Oksa - 3


Backar:
6. Anton Strålman - 4
52. Carl-Johan Johansson - 3

Forwards:
11. Blake Sloan - 3
13. Peter Regin - 3
15. Frans Nielsen - 2
26. Mattias Wennerberg - 2
47. Peter Ström - 2
79. Fredrik Warg - 3
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Kickan: Haha vi kan aldrig ha varit trevliga tror jag...
Du måste ha träffat konstiga tikare då..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Kickan: "Braiga"??
heh de har ja nog inte hört sen lekis tror ja
starkt jobbat med svenskan där
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Kickan: lugn nu. Timrå kan iaf vinna på bortaplan. Vi har tre säkra poäng varje gång Luleå kommer på besök. Tror du inte? Ja vänta bara så kommer jag dragandes med statistisken...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Bergius: Berusning går över!

Kickan: Mot bitterhet och övermod finns ingen bot!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
orion: Nej, det behövs inte, men ni kan behöva ett helt paket per skaft skulle jag tro. Vi kommer att klättra samtidigt som ni sjunker ner i dyn där ni befann er när jag lärde känna er. Ni var rätt trevliga då.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Kickan: Den som gapar för mycket får ont i käkvinklarna!
Vill du ha en Ipren?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Icetea: Manges braiga säsong i LHF berodde på hans braiga omgivning. Han funkade perfekt med Jonas och Fabbe och formationen verkade så tight att kedjan höll samman vid varenda krogbesök till och med.

Jag tycker att det är rätt åt er att ni värvade en spelare ni inte vet hur ni skall använda, och det till ett rejält överpris. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket : P
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
actionleif: enkelt??Nej jag vet inte om det låter väldigt enkelt men faktum är att senast vi hade så lite gjorda mål/match så spelade vi kvalserien på vårkanten. Nu tror jag inte det blir så i år men vi måste få till det där med målskyttet annars så kommer vi att dansa på linjerna nedåt i tabellen.

Sen tycker jag att man tappar det konstruktiva anfallsspelet om man har för många "brunkare" som bara smäller på runt sargerna.

Vi har varit bortskämda med Gunno och senaste året Z:a och Jonte m fl som avgjort många matcher och det ser vi ju nu att såna spelare saknas i denna trupp. Har man inte släppt in nåt mål borta mot Hv efter 2 1/2 period så borde man gjort nåt framåt på de chanser de skapade och då hade minst 1 poäng följt med upp till Timrå.

Sen vet jag att det är SVÅRT att få tag på just målskyttar - alla letar efter såna och får man tag på nån så kan det bli dyrt(Orzagh i Lule t e x)

Lintner skulle passa bra in det här laget och mål kan han ju också göra trots att han är back - Nåja som sagt var man kan ju alltid önska!!

VI KOMMER IGEN!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
DJ Hell: Är det en realistisk målsättning att tro på guld för det här laget? Bör vi inte i första hand rikta in oss på att ta oss till slutspel och sedan beroende på hur laget ser ut först då sätta en eventuellt högre målsättning? För som det ser ut i nuläget är vi ett lag som håller för en position runt plats 5-8, tyvärr inte så mycket mer.

Jag håller med om att en målskytt måste prioriteras och jakten på en sådan bör nog ha varit igång ett tag nu. Ja, om man ska hinna med att styra upp nåt kommande vecka iaf.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
DJ Hell: Gunno=)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Icetea:

Yeah, många grovjobbare - inga målskyttar. Timrå vinner skotten i match efter match, men torskar minst varannan. Detta håller inte om guldet ska hem. Nu känns det som att en lång och tråkig förlustsvit har inletts, likt den som pågick från omgång 2 och framåt. Prio 1 vid transferfönstren - en pålitlig målgörare!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Icetea: "Nä in med en junis, värva Lintner, + en målskytt. Ta hem Gunno eller nå´t
Låna/hyr ut 3 av ovan nämnda grovjobbare + en back. "

du får det att låta väldigt enkelt :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Knylan: Vi måste ha en en riktig målskytt för att ha en chans på topplagen.
Med de chanser vi har skulle det ha varit 2-0 till Timrå i stället.

Hallin, Koskinen ser rätt så slitna ut. Wennerberg, Nilsson får inte ut nåt alls och Ström likaså. På 15 matcher måste man väl visa nåt??Laakonen fick bara 6 matcher även om han inte trivdes eller vad det nu var.

Med Ström, Sloan, Nilsson, Wennerberg + även Hallin, Robban, Manderville så har vi många grovjobbare men ingen riktig målskytt. Ser ut att vara lite snett fördelat här eller....

Nä in med en junis, värva Lintner, + en målskytt. Ta hem Gunno eller nå´t
Låna/hyr ut 3 av ovan nämnda grovjobbare + en back.

Gör nåt nu under uppehållet - skönt att vi inte har nån på landslags uppdrag!! Träna ihop 2 powerplayfemmor. Sätt Sloane i en annan femma!

Det är min önskan det men vad f-n - vad vet jag??!! Lätt att vara expert på läktarn... men det är så här när man älskar TIMRÅ IK....

Långskott på Salo på lördag så kanske vi kan göra mer än 2 mål/match

FORZA TIMRÅ - ALLTID
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Knylan: Tack tack. Ja sådana finns det ju gott om i FBK redan och alla är som du säger hatade, kanske var lika bra att Looben sparade på de pengarna då.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
eltifoso: Han gör väl det han ska egentligen, varken kass eller sensationellt bra. Grovjobbare, ettrig. En spelare man hade fullkomligt hatat i FBK-tröjan, men det säger å andra sidan inte speciellt mycket.

Han är den typen av import som Wikegård inte gillar, även om han ändå har lite mer än en vanlig typisk grobjobbare.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Knylan: Hur var Sloan ikväll och hur har han spelat i de matcher han hunnit med, stats? Kan vara intressant att veta hur bra grabben var som valde Er före Looben.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Det är så fruktansvärt typiskt Timrå att trycka på i princip hela matchen och sen få nått jävla skit-mål i röven, och även så fruktansvärt signifikativt för ett topplag att få dom målen, även fast man inte alls styr matchen.

Men frågan är fortfarande, vad gör Karl Koskinen? Jag blir så jävla less. Nu skulle vi ha avgjort detta tidigare, om det funnits en tillstymmelse av en målskytt i det här laget. Nu har vi inte det, utan lyckas bara göra mål när det är mindre än en minut kvar av matchen. Har man sett det förut? Mm, ja det har man. Och frågan som jag ställde var alltså vad Karl Koskinen håller på med när man har tryck i offensiv zon och helt klart har chansen att kvittera till 2-2.

Vilken satans tomhet man känner just nu.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2: Okej.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Jag tycker vi gjorde en av säsongens bästa matcher i kväll.
Tyckte det var Timrå som ägde pucken större delen av matchen
Men jag är ju enögd och tycker Lärking gjorde sitt bästa för at HV skulle få mål i första.

Det var bara slumpen som avgjorde att HV vann.
Asplund storspelade i kassen, hade det varit Oksa så hade det förmodligen varit en helt annan matchbild.

Strongt kämpat tycker jag, sedan att "vi" inte kan göra mål underlättar ju inte.

Bra kämpa insatts och kanon match. Synd bara att HV fick första pyttsen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Hälge: Jovisst Timrå är bättre. Tack vare dem gamla spelarna.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2: Vi har 23 poäng, Leksand har 6.

Det tycker jag ändå är mer talande om lagen, sedan kan man säkert få ut lite det man vill med statistiken.

Men jag håller med dig om att det skulle sitta fint med någon som gör mål, ny eller befintlig spelare spelar ingen roll.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Lugn i backarna.
Det är inte HV vi ska lugga på poäng.
Njut istället av att vi är med i tabellen, vi spelar jämnt mot lag med dubbelt så dyra spelartrupper(HV & FBK) och vi håller på att få fram sveriges nästa storback...ANTON STRÅLMAN!!!! Vilken kille!! Lidaskopia utan dess like!

Nä nu laddar vi om!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Hälge: Leksands nyförvärv har gjort 15 mål. Timrås 9.
Leksand har iofs värvat ett par spelare fler än Timrå.

Säger inte allt men säger en hel del. Det är ju faktiskt Leksand jag jämför med, laget som lyckats ta 6 poäng hittills!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
För övrigt,
vi är timrå och vi ger aldrig upp
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2: Okej, men jag kan ändå inte vara lika besviken som dig.

Visst skulle jag vilja ha någon som smäller in mål i parti och minut, men så länge de kämpar och skapar målchanser så tror jag på de spelare vi har. Det var inte långt ifrån att vi fått med oss minst en poäng idag.

Sedan köper jag inte ditt resonemang om att Nubben lyckats sämre än Masken...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2:
Nä, det som behövs är minst 5 stycken Manderville i laget, betänk då att Nubben inte valde att skriva kontrakt med honom förrän det höll på att skita sig bigtime.

Manderville sliter ju som en galärslav varje byte HELA matchen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2: Gnäll, gnäll, gnäll...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Tung förlust ikväll. Fan.. vi såg ju något otroligt stabila ut. Kanske inte så överdrivet vassa målchanser. Men i tredje kändes det verkligen som om vi var på gång. Så är det så typiskt att vi ska skjuta rakt på motståndare som passar till fri spelare och gör ett skitmål. Irriterande minst sagt. Crippe var kung idag. Synd att kedjekompisarna inte kunde förvalta passningarna och chanserna han ger dem.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Hälge: Det var underbart. Särskilt att Oksa bevisade att han kan spela bra. Det är den offensiva satsningen som är en flopp istället
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2: Inte jag heller!!! SM-Guld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
jag fattar bara inte varför inte folk är mer upprörda.
Det mest producerande nyförvärvet har gjort mäktiga 4+1 på 16 matcher.
Samtliga (!) nyförvärv ligger dessutom på - i +/-

Jag är fortfarande förbannad över den här antisatsningen och fattar inte att inte fler är det.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2: Det måste ha varit en tung period för dig när vi vann några matcher i rad.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Per HApps: Nä det är där det sitter. Vi skjuter oftas mest men inte i mål.
Självförtroende eller vad faen är det som saknas?
Mera köttning mot motståndarmålvakten efterlyses.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
RocknRolf2: Du kanske inte vet det, men det är inte bara att välja och vraka bland lediga spelare serru!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
Idag förlorade vi matchen återigen, pga ineffektivitet. Allrahellst i den andra perioden var Timrå det absolut bästa laget, och även stundtals i den tredje. Att vi inte hade ledningen inför sista perioden är ett mysterium..

Nu gäller det att avsluta snyggt på Lördag !
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2005-11-03
KFUS_Timrå: Inte vet jag om du tittade på samma match som mig, men inte gjorde dom en skitmatch snarare en till hedersam förlust!
Crippe het idag tilsammans med Carlsson och Gahn. Warg bra.
Tror att det är bara "Svebba" jag inte är riktigt nöjd med.
Kommentera

609887 · »