1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577964 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2006-10-09

764849 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
RunarUp:

Hehe, den om Rådbjer var ju så stygg så att den blev kul! :)

Välkommen till norr, här har vi många roliga ramsor ska du se ;-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Fan vad skönt det känns dagen efter =). Helt underbart. Bredda backarna så tar vi SM-Guld =)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Gidde: För mig var det faktiskt första gången, som flickan sa. Svälftfödd på elithockey och med humorbefriade smålänningar så bjuds det inte på sådana godingar i Växjö :-}

Här är det mer hellyhansen-ramsor om att domarn är antingen blind eller homosexuell, eller ännu hellre, båda delarna.
Kan inte förneka att det slapp ur mig ett frustrerat "Rådbjer slår tjejer" när Hallin blev utvisad för att ha åkt för nära en HV-spelare i andra perioden. Man är juh fostrad i Växjö Ishall...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k: Kan tänka mig att det finns något avtal så att Timrå IK har rätt att använda materialet i direktsänding under match via mediakub, internt men ej kommersiellt i efterhand. Misstänker att Hockeyligan har de kommersiella rättigheterna till matcherna i Elitserien (för vilket de ersätter klubbarna). Således kanske det kan bli svårt att ha matchbilder med tanke på att Hockeyligan samtidigt har sina "Elitserien Highlights"
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Gjordes inte något rekord i antal inlägg igår under en viss tid? Medans man läste inläggen ur matchtråden så kom det en hel ny sida med inlägg bara man uppdaterade webläsaren. Marcus, jävlar vad roligt om det stämmer. :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Gidde: Ärligt talat så vet jag inte hur det fungerar. Men eftersom Timrå, i och med mediakuben, anlitade ett produktionsbolag antog jag att man har större tillgång till materialet än tidigare. Jag kan ha helt uppåt väggarna fel, det var bara ett antagande från min sida.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Gidde: Jag jobbar i "holken" och har huvudansvaret för att spela in det som filmas :) vi spelar in 3 skivor .. en åt vardera tränare och den sista åt domaren iallafall..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
RunarUp:


Hehe, ja Nalle Puh-ramsan var ju väldigt ny! ;-)

Håller med i mycket av det du skriver om era nyförvärv dock :)
Nubben strikes again!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k:

Är det så?!

Jag trodde att det fortfarande var hockeyligan, men jag kan ha helt fel.

Förutsatte bara det eftersom väl alla matcher filmas och kan beställas från hockeyligan av åtminstone de tränare som vill kolla matcher i efterhand (och förhand av möten med lagen) ?!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Nybbe: Nej jag tror inte att de gjorde några inhopp alls igår.

Men vilken osannolik vändning av ett helt osannolikt lag. Helt väck i två perioder för att sedan komma in som ett hormonstinnt tonårsgäng i en dambastu. I tredje perioden fick HV-spelarna inte en lugn stund någonstans på banan.

Det är tur att det finns nummer på tröjorna, för igår gick det inte att se skillnad på vilka femmor som var inne. Visst Jonte gjorde två mål men det som var mest glädjande för mig var att se att vattenbärarna i årets TIK-upplaga är jävligt bra.

Oscar Sundh - vilken skridskoåkare och med ett huvud som inte bangar att gå in mellan två hundrakilos-backar. Ett fynd vad det verkar.

Peter Nylander - Dominerade några byten igår trots relativt lite speltid pga alla boxplay.

Johan Svedberg - Stabil sjundeback. Spelar enkelt och gör ett hästjobb som penaltykiller.

Peter Regin - En gudabenådad tekniker som kan bli hur bra som helst.

För att bara nämna några exempel på killar som hockeysverige troligtvis har ganska dålig koll på och som inte får några större rubriker. Än, kanske man ska tillägga.

Snacket om att Johan Backlund är oskolad sågs inte mycket av i Kinnarp igår. Otroligt följsam och lugn i sitt spel. Oerhört förtroendeingivande om ni frågar mig.

Det skojsigaste igår, förutom segern då såklart. Var när den lilla men tappra Timrå-klacken drog igång följande ramsa efter vår femtioelfte utvisning.

"Ut med domarn - å in med Nalle Puh, in med Nalle Puh, in med Nalle Puh!"

Nästan i klass med "Domar'n e dum - jättedum"
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k: Roligt att läsa att HV försöker ta till vilka medel som helst för att vinna :) ( länken under nyheter bredvid )
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Gidde: Jo, men nu är det väl ändå Timrå som "äger" bilderna från matcherna. Tidigare var det väl hockeyligan eller nån annan intressent. Det var lite så jag resonerade.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k:

Men alla matcher filmas väl alltid, oavsett om man har en mediakub eller ej?!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Marcus: Ja, verkligen. Man önskar ju att Timrå skulle kunna ta efter. Men det kanske kommer det också nu i och med att vi har mediakuben och faktiskt filmar från matcherna. Men det känns som om det är en lång väg kvar dit. Hemsidan känns i dagsläget så förbaskat torftig och innehållslös.

När vi ändå är inne på hemsidan kan jag säga att bilder ligger uppe från samtliga hemmamatcher nu. Och jag ögnade igenom några av dem lite snabbt och fastnade på bilden från tifot hemma mot Modo. Man kan inte annat än säga - vilket jävla tifo, vilket mäktigt tifo!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k: HVTV var ju grymt bra. Det var enkelt att komma till klippen. Dessutom bra bildkvalite och professionellt material. Tummen upp för HVs webbplats!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k:
Inte så dumt, en medlemssida där det helt enkelt loggas i med medlemsnummer och e-mailadress.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
RoW: Ja, bra intervju. Undra just när Timrå ska ta efter HV (och andra es-klubbar) när det gäller att utnyttja hemsidan och dess kapacitet lite mer. HV-tv var ju ett utmärkt sätt att låta supportrarna få ta större del av HV och dess organisation. Timrå - härma!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k: Smaken är som baken tu delad och tur är väl det. Jag har nog inte så höga krav i fallet i Wikegård och är nog rätt partisk i min analys vad beträffar den mannen.

Upphöj honom till ett helgon vetja. Tänker satungen Wikegård med den korpsvarta blicken som bara ens stackars mor kan älska med glorian ovanpå huvudet.

Ser framför mig denna makabra syn. En elak illbating i en alldeles för liten kropp som är bister, kinkig och förbannad mtillsammans med ett påklistrat ansikte. Vilken syn för gudarna.

Fan tro´t om inte karln blivit religiös på äldre dar också. Såg hans lista, jag säger bara det - SÅ NI HANS LISTA??!!??

Hallå allesammans - FOTBOLLSLANDSLAGET!!! På en lista signerad Wikegård. Har han blitt skvatt galen mån tro eller slog frugan en stekpanna hårt i huvudet på honom innan han for hemifrån till studion för sändning.

Jag måste gnugga ögonen igen. FOTBOLLSLANDSLAGET! Är det sant?

Minns vad det var som gjorde Wikegård riktigt förbannad i intervju jag gjorde med honom?

Just det - fotbollsfjollor! Med kroppsutsmyckningar och örhängen som inte gör sitt jobb.

Vad har hänt Niklas? Inte kan väl din totala pendling i denna heta potatis enkom bero på oljestickan ifrån Söderhamn. Domkraften och sågverket Petter Hansson - eller?

Jag är förundrad och förvånad.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Ann: Tillomed en felstavning gör mej glad idag....ÄR....:))))
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Vad underbart lätt det känns att vakna sådana här mornar:))
Solen skiner fast det regnar typ..
Bullarna i ugnen har väll aldrig blivit så vackra o goda trots att dom kanske stått inne liiite för länge...
Nu kör vi mot nya mål o nya poäng...Vi leder serien med 7(!) poäng...Underbart ...fantastiskt underbart...

TIMRÅ IK ÅR DOM BÄSTA....Hela tiden i alla tider...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Gidde: Visst är det en grej för Anrell .. även om man förstår vad han menar :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Gidde: Gjorde Larsson och Nyberg några byten ?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
FM:

Hehe, jag tänkte samma sak när jag hörde det där uttalandet :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Ann: Timrå med på hans lista och så Strålman - Det hade väl blivit TIMRÅ IK teve av det hela...jo kan hålla med om det. Men det kommer flera härliga Timråmatcher som ska kommenteras.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Skön eftermatchintervju med Kenta på HV:s webbplats. Klicka på Länkar till vänster (längst ner under Innehåll) och välj HV (naturligtvis).
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Han är allt bra skön Strålman...(Ang. varför han hade Brian Leetch som idol)

"Han var ju inte så storväxt och ja var ju heller inte så stor när jag var liten...."

Undra just om han platsar hos Anrell på Söndag :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kapten Lindow: Haha, det där inlägget borde kunna bli till en banderoll! ;)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Norden_AN: Det går inte att ansöka till någon liga längre dom är stängda
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
ernie eagle: Tja, åsikterna går i sär. Mig personligen gav det nada och då hade jag också betänkt att Wikegård inte är en journalist innan jag såg det. Rent generellt tycker jag att han har ett skönt sätt i tv-rutan. Men just det här föll mig inte alls på tungan. Så är det.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k: Tycker reportaget var störtskönt. Ta det för vad det är. Wikegård är ingen journalist. Utan en frilansande hockeyexpert, tyckare, föreläsare och f.d. elithockeytränare.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
stoff: Välj Hockeykväll 9/10. Det verkar fungera, gör det för mig i alla fall.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
stoff: eh....samma som jag länkade till dej...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Ann: vad heter vidion du tittar på ?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k: nä va ju inte precis nåt man jublade åt att få se...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
stoff: ingen aning för mej funkar det iallafall...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
stoff: Förmodligen är det fel på svt's server eller hanteringen av datat från matchen, nått i den stilen lär det säkerligen vara. För mig funkade det inte alls, du får ju se ett mål i alla fall :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Ann: vidion därifrån avbrits direkt efter 1,a målet vad är fel :S?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Ann: Jag gillar också Wikegård. Men hans reportage från Djurgården kändes mer som en dokumentering av Wikegårds återbesök, alltså inget av journalistiskt värde. Han tyckte säkert att det var jätteroligt att strutsa runt där och surra med gamla bekanta, själv hade jag ingen större behållning av reportaget.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Jean1: Någon som vet om A. Larsson spelade några byten idag??
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k: Jag gillar ju egentligen Wikegård men hade ju som sagt väntat mej liiite mera iallafall...precis som du säger..någon liten kommentar om hur starkt det var att vända kunde dom ha gett..
Kommentera


Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Kerstin_k: Är det någon som har länken till Wikegårds blogg?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Sju poäng....vi leder med SJU poäng....
Jösses, när ska man vakna?
Jag älskar Jonte!
Låt mig drömma vidare nu!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Ann: Istället för en ordentlig analys, eller åtminstone en ynka kommentar om det starka i att Timrå vände matchen och gjorde 5 mål i sista perioden, fick vi ju ett ypperligt inslag om Djurgården. Njaeee, Wikegård ska hålla sig i studion och på nätet - där gör han sig bäst.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Håller med, hade väntat mig mer
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
SaraS: Mmm håller med dej fullkomligt...lite blekt av dom liksom...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
Ann: Men det var ju så lite kommentarer på Hockeykväll. Jag vet inte vad jag hade hoppats på, men LIITE uppmärksamhet kan man väl tycka att en sån dundervändning kunde fått...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
stoff: HÄr kan du se hockeykväll med intervjuer samt alla mål...
Kommentera


Sv: HV 71 - Timrå IK 2006-10-09
nån som vet vart man kan se en liten snutt av matchen idag?
Kommentera

764849 · »