1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581247 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2008-10-16

« · 1075414 Till forumet


HV 71 - Timrå IK 2008-10-16

Aftonens domare:

Ulf Rönnmark
Tobias Andersson
Fredrik Ulriksson

Nu kör vi!

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Aftonens backpar:

Lehtonen-Moe
Persson-Skogs
Erixon-Styf
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
T T: bli Backlund petad ikväll också eller?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Såhär gör då jag det:

19. SVENSSON, Björn
24. SAMUELSSON, Jesper
75. MÄKIAHO, Toni

4th Line



7. HYNNING, Fredrik
71. HEDSTRÖM, Jonathan
62. TENKRAT, Petr


3. ERIXON, Sebastian
36. STYF, Pär

3rd Line

16. AXELSSON, Anton
17. ANDERSSON, Johan
10. SUNDH, Oscar


8. PERSSON, Dennis
23. SKOGS, Thomas

2nd Line

37. PYÖRÄLÄ, Mika
13. WANDELL, Tom
91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus


26. LEHTONEN, Mikko
2. MOE, Eric

1st Line


Goalkeepers

1. ÅKERLUND, Magnus


31. BACKLUND, Johan
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
ante08: Någon målvakt är alltid "petad". Åke Lund står i kväll.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
T T: ja det bli nog bra det. För Backlund har ju inte varit sådär jättebra på slutet. Och sen får ni ju Tenkrat ikväll också. Så förläng Hv förlustrad ikväll också.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Känns fortfarande hemst att se Persson - Skogs på uppställningen. Tur man inte ska se matchen kanske.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
ante08: Tror nog Backe hade stått ikväll om det inte vore för att Åkerlund nollade sin förra klubb HV förra säsongen (om jag inte missminner mig).
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
T T: En fråga bara, om man väljer att låna ut Samuelsson till Sundsvall nu på Söndag, varför har man då honom som center i en fjärde kedja ida. Borde man inte ha honom som extra spelare och uppskriven som en extra back och låter Anton Lander vara center i fjärde formationen.


VART är Lander han finns inte ens med i laguppställnigen! Står inte ens med som extra back?????

SKOLA ???
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
glenninski: Det gjorde ha inte han stod och vi förlorade med 6-5
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
lungan: Alla får ju se på det hela som de vill. Personligen så väljer jag Backe 9 gånger av 10. Åkerlund 1 gång av 10 som avlastning. Oavsett statistiken så är Backlund den jag helst vill ha i mål.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
lungan: Okej. Läöste ditt svar igen. Missförstod det du skrev. Hade för mig att Åkerlund stod när man åkte ner med 15 spelare och vann i Kinnarps. Men jag är osäker och du verkar säker så du har nog rätt misstänker jag.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
T T: Jösses i helvetet, är dessa herrar dom vi har att tillgå på backen i afton?!

Detta kommer att bli intressant...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
glenninski: Nej det vet jag inte jag tänker på första matchen förra säsongen nere i Kinnarps då stod Åkerlund och vi förlorade med 6-5
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Olle: Jo och det är ju två riktiga klippor tillbakar som inte är med.

Nej jag saknar Defenitivt inte Robin.

Men Lotvonen kan jag sakna lite i och med att han brevid Skogs skulle kanske kunna reda ut någon av de situationer på isen där Skogs gör bort sig..

Erixson är bra mycket bättre än båda dessa herrar. Och Moe är det med, Sedan tycker jag att Persson blivit bättre och bättre på slutet, säger dock inte att jag tycker han är bra.

I min mening har vi två utpräglade backar med en jämn Elitserieklass, dessa är Lethonen och Styf.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Det ska bli intressant att följa fallet Mäkiaho nu när han får spela i en fjärde kedja, tror han kommer att bryta kontraktet med Timrå ganska snart, om denna trend håller i sig.

Han är en sådan spelare som jag tror inte ens vill prestera om han spelar i en tredje eller fjärde kedja. Se hur han har agerat de två senaste matcherna då en 17-åring av förtjänst tagit hans plats, dock skulle jag hellre se Mäkihao brevid Bagarn och Svensson och flytta ned Axelsson och Sundh ner i fjärde med Samuelsson!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Olle: Äh, det känns väl på förhand jättebra med Skogs, Dennis, Seb och en matchotränad Moe ;)

Det lär snurra friskt kring Åke ikväll.

Slå icing!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
lungan: Där håller jag inte med alls. Styf är till denna dag den back med klart sämst +/- (-7) och uppträder bitvis lika förvirrat som Skogs och Persson. Nä Lotvonen och RJ behövs i allra högsta grad. Alla matcher som Erixon, Moe, Persson och Skogs finns med i lineupen, kommer jag betrakta med allra högsta skeptism redan från start.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin: Jag hade helst velat se Backe mellan stolparna ikväll. Jag tror nämligen att Åke Lund kommer att darra en aning just därför att man möter de man möter och jag är framförallt orolig för hur han ska klara de höga avsluten som lär komma från HV:s sida.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Tja vad ska man säga,blir fruktansvärt svårt ikväll,jag tror inte på några pinnar ikväll.blir det nån ja då är man överlycklig,men jag är inställd
på 0pinnar ikväll.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Olle: Men om vi har sett varje match kan vi konstatera att Styf är vår näst bäste back. Lotvonen och Robin måste höja sig. Men nu är dom skadad. Då har vi det vi har.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin: Man kan ju iaf titta på matchen, helt förutsättningslöst. Jag hoppas på en idiotmatch där vi vinner med 6-7 eller något i den stilen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Olle: Det där med Styf beror enligt mig mångt och mycket på att han tvingas agera över hela zonen pga den partner han har haft bredvid sig, men visst behövs RJ och Lotvonen alla dar i veckan.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Det håller jag inte med om. Det är försvarsspelet som är mest oroande.
Som målvakt gäller det att svara för idioträddningar. Det har Backe inte gjort på slutet. Istället har puckarna ramlat in en efter en. Han behöver en paus, han behöver kanske vila. Det är väl klart att Åke ska stå ikväll med tanke på förra matchen. Men som sagt, backsidan ser.....vad ska jag säga. Något klen ut. Väga lätt och vara rädd-känsla. Förhoppningsvis kan en sådan som Moe gå ut och visa att han inte är......rädd.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin: nä det är ju själevklart att Åke ska stå ikväll. För Backlund har ju inte varit bra på slutet som sagt var.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin: Hm. Man skulle kunna vara ironisk och vrida på den jämförelsen lite. Hur som helst så tycker jag att det är lite orättvist att kräva mer av en sån som RJ. Lotvonens standard är ingen nyhet, han ligger ungefär där han brukar ligga men RJ har, i min mening, tagit stora kliv framåt sedan förra säsongen och det mitt i det värsta backkaoset på flera år, något som egentligen borde dra ner hans potential att utvecklas.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Olle: Orättvist? Jag inbillar mig att vi inte har sett det bästa av Robin än. Jag både tror och hoppas att han kan mer. För annars blir jag ännu mer orolig inför fortsättningen. Hmmm.

Lotvonen väger 200 kg men spelar alltid likadant ändå. Han står där han står. Ibland står han rätt, ibland står han fel, ibland hänger han inte alls med.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Man får hoppas Modo tvålar dit Frölunda också, gäller att få ett litet glapp mellan lagen under oss innan vi ska titta uppåt tycker jag.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Game on ^^ Lat oss fortsatta med en till seger :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Det kan du mycket väl ha rätt i fast om det ska dras från någon av de andra backarnas konto det är jag inte så säker på. Nu är det förvisso extremt speciella förhållanden och våra backar får spela med nya ansikten hela tiden, man kan inte riktigt förvänta sig stabilitet av detta. Det skulle vara enormt intressant att följa backsidan med en helfrisk trupp och 7-8 matcher i rad med samma backpar.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin: Det kanske blir lite tjatigt att ta upp +/- statistik hela tiden men efter Lehtonen på +4 så kommer ju faktiskt Lotvonen på +1 och RJ på 0. I dessa kristider så är det iaf bulle för mig med tanke på vad man sett av deras kollegor.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Finns det fortfarande webradio och i så fall var?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Swordster: sr.se. klicka på radiosporten sen så ser du matcen sen
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
jonmannen: Googlade och hittade men tack ändå!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Enligt komentartorn är det Timo som möter HV...

I alla fall låter det så, kontig dialekt i alla fall!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Nån som ser matchen som kan tala om hur det ser ut?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
5 mot 3 HV . Bagarn 2+10 Checking from behind.....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Han som sitter bredvid åh kommenterar verkar inte ha så stor koll eftersom han säger Backlund hela tiden, det är ju ändå Åkerlund som står!

Sen är det ju intressant att dom påpekar att Timrå släppt in flest mål hittills, men inte att vi även gjort felst mål..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Vilken jävla clown han är Rönnmark! Hur fan kunde Sebbe få en två där?! Nu lär det ju ringa pga detta eftersom Lehtonen åkte ut...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Mathias: Tack dom klarade det!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Skönt med 0-0 e första
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Har vi haft något konstruktivt i egen zon? jag har bara hockeyligans live uppdatering att kolla på :P
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
jonmannen: anfallszon menar jag såklart :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
jonmannen: Det är chanser åt båda håll. lite övertag till hv tycker jag. Men Tenkrat har haft några chanser
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Olle: Det har du alldeles rätt i för det är ju som sagt knappast optimalt. Vi kan iaf dock glädja oss åt att det ser bra mycket bättre ut i egen zon idag. Man jobbar bättre för varandra och ligger närmare, fast visst har det uppstått en del lägen efter några inviduella misstag men på det stora hela ser det hyfsat ut.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Swordster: Mycket! Kan man bara ge fan i att hamna i fel bås så ska de nog kunna lyfta upp spelet en aning i andra.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Bagarn är ju lite under isen i den här perioden. Allmänt svagt spel och dessutom en totalt onödig tackling i rygg som hade kunnat sluta värre än 2+2. Hur HVpajasen inte kan få mer än en tvåa övergår mitt förstånd. Om Erixon hade tvärdykt för effekt, som Thörnberg allt som oftast gör, då hade han säkert kunna plussa på ett par minuter där. Starkt att klara 3 mot 5 i dryga 1.30 dock.

Tenkrats femma ser ju riktigt intressant ut. Han börjar så där starkt i skridskoåkningen som man kunde önska sig. Synd att han inte fick upp den där pucken lite när han blev fri i slottet bara.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Olle: Du kan dribbla hur mkt du vill med den statistiken. Men det är bra att du känner dig nöjd med Robin och Lotvonen. Det ska du ha cred för.
Jag vill se dem bättre, precis som många andra.

Skaplig första iaf. Åke bra, Tenkie het. Försvarsspelet känns liiiiiiite bättre. Seb uppträder inte ängsligt utan ser ju nästan lite arg ut. Kanon, mer sådant!

Känns som att en diskussion med Jonte som center kan blåsa till liv igen efter matchen. Men Tenkie ser väldigt bra ut.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Gott att Jonte är tilllbaka igen. Han har varit grym i BP. Tenkrat ser oxå pigg ut. Ser hyfsat ut detta. Heja heja...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Håller med om att det ser stabilare ut i försvaret men jag skulle ändå kunna sträcka mig till att påstå att det mesta är Åkerlunds förtjänst att nollan står sig. Det här med att backe ska stå 9 av 10 matcher på ren rutin är ju bara skräpprat. Åkerlund visar ju exakt den hunger som krävs för att slåss om förstaspaden. Om jag vore backe skulle jag börja käka dextrosol på träningarna framöver.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
ok 2 långa hårda plågsamma perioder kvar då bara.
Kommentera

« · 1075414