1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581346 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2008-10-16

1076007 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Förhoppningsvis blir det väl inte 5 matchers avstängning för Jonte. Men ett par matcher lär det nog kunna bli.

I övrigt var det ju läckert att Styfs finger gick av. Tajmat och klart in i minsta detalj.

En TIKare går aldrig ensam...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
"Skaplig HV-debut av Nick Angell. Men starkt ändå av Timrå att ta en poäng i Jönköping."

Skriver Nyström i sin blogg och det är ju svårt att inte hålla med, men när han avslutar med;

"Johan Backlund har hamnat i frysboxen."

så undrar man ju...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Lemmy: Oh ja, Nyström med lakejer är bland de största Timråhatarna för tillfället.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
ITK: Renen är nog inget troll vad jag vet. Han har nog bara gått på Nyströms rykten, du vet han på Expressen med dito kompisar.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
renen: ryktet säger att renen är ett troll
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
TIKbiff: Å ännu mer rykten säger att 71 vill lämna Timrå å att skadorna på vissa av era spelare är diciplinavstängningar
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Tikinmyheart: Instämmer.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Hur ser skadeläget ut? När börjar dom komma tillbaka?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Tikinmyheart: När jag såg tacklingen på tv'n igår blev jag förbannad att domarn tog ut Jonte. Så därför var jag tvungen att gå in och se om den imorse. Och i.o.m. att Jonte väljer att hoppa.... fan vad dumt. Hade han bara hållit skridskorna på isen och gått in likadant så hade det varit en "snygg" tackling.
Men nu så protesterar jag inte till en avstängning - dock vill jag inte att den ska bli lång.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
TIKbiff: En solklar "hopptackling" som enbart tar på huvudet och ingenting på kroppen. En riktigt ful grej av Jonte. Jag protesterar ingenting om han blir avstängd.

På SVT:s hemsida kan man se händelsen från en bra vinkel. Kanske ngt för Herr Hamrin att titta på.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin:
Rykten säger ju att nr 71 riskerar avstängning för sin tackling i sudden så då blir det tufft att göra mål på lördag ;-)
Styf opererad...sjukt sjukt säger jag.
Men Timrå lär vara på backjakt nu iaf, alltid något.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
KniveN: Jag garderade och anmälde det till både Peter Forsberg, Ordförande i Elitkommittén som du kan nå på : [email protected] och Anders Larsson, Ordförande i Tävlingsnämnden honom når du på : [email protected]

Känns förövrigt väldigt oseriöst med en swipnet adress till ordförande i Svensk Hockeys Elitkommitté.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
ITK: Vart anmälde du det då?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin: Asså ingen skulle bli gladare om det kunde lossna för karljäveln ! Träffade Jonte i somras på Cliff Barnes i S-holm. Han å Anders Burström drack öl å laddade för säsongen. Vi snackade hockey i allmänhet och han berättade hur taggad han var inför årets säsong. Jag stod å gapade om att jag ville se han smälla på utav helvete ! Men inget har hänt på isen tyvärr :(

Ramser, vitaminer, häxbrygder klacken får ta fram allt som kan hjälpa Jonte !
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Foyn: De där s.k jämförelserna va lite väl vinklade.

Men visst, jag tycker också att Jonathan Hedström inte nått upp till sin kapacitet eller den nivå laget räknar med att han ska vara på och inte minst behöver honom i för att tillhöra toppen. Men det sämsta man kan göra då som åskådare, supporter eller självutnämd expert, är att tro att karln gör det med vilje, att han latar sig på jobbet för att bara håva in stålar.

Han har haft problem, och har förmodligen fortfarande det eller åtminstonde "ärr" från den tiden.

Men han försöker nog allt han kan för att bidra med allt han kan för laget. Han vill vinna SM-guld. Annars hade han inte spelat ishockey längre, utan slutat för länge sedan.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Foyn: Jag tycker som sagt inte att han kommer till sin rätt som center.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Foyn: Det räcker väl med en tackling per match? ;) Nej men på lördag gör han tammefasen mål. Det känns så. Men då måste han ju komma igång med skridskoåkningen och vara mer rejäl i det han gör framåt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Foyn: Samtidigt så om nu denna ramsa skulle lyckas tända Jonte så skulle det inte vara värt det då? och om det nu inte skulle tända honom, ja då har klacken slitit på sina väldigt värdefulla stämband som absolut går av om man sjunger en ramsa som inte ger utdelning:)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Ok ok han kanske har tacklats fem gånger ? Men vad säger du själv, tycker du Jonte kör en frejdig stil ?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Haha =) Det vet jag väl, men jag säger bara som det var. Jag är sådan. Rättvis, inte enögd.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
andyo: Jag fattar vad du menar.MEN blir inte du lite konfunderad när man ser Jonte glida runt i cirklar. Sen täcker Bagarn skott med käften, MSP åker skridskor som det var sista dagen i livet och alla bara "Kom igen Jonte vi vet att du kan" Tittar man sen på lönen... Jaaa nog blir man lite sur.

Skitsamma ! Nu vill jag se seger på lördag mot nordtyskarna !!!

Framåt kamrater !!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin: Det är inte Jimpa du daskar till nu så jag biter inte på det, gumman;-)

Ramsan är fin, absolut!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Det handlar ju om att rädda skott och inte släppa in dem....ehhhhh. Du klagade på Backe (kom inte ihåg vilken match det var) då han var Timrås bästa spelare......typ. Så jag vet inte riktigt jag....;) Men det är klart.....om Backe hade räddat över 40 skott, då hade väl snacket varit annorlunda. "Vilken fantastisk landslagsmålvakt han är" ;)

Nej men det vore ju mysigt om klacken fick igång den ramsan åt Jonte. Det är ju alltid en början liksom.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Foyn: Är du säker på att han bara har tacklat en gång? Jag menar är du helt säker?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Ja Timrås försvar var riktigt bra, nu är de bara fortsätta bugga vidare på de här och se till att ta sig till slutspel, väl där blir vi nog obehagliga att ha o göra med.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
mikenomad: Ja men samtidigt så måste man ju fråga sig om det inte är lite konstigt att man tycker det är ett steg i rätt rikting. Jag menar en spelare med Jontes lön TACKLAS för första gången i år !!! WOW i omgång 12 kommer en tackling? Ska grabben ha en klapp på ryggen för det som andra killar i TIK gör i sömnen...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin: Jo det också, men du vet... Han är ju slut vettu;-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Snoop: Sen får man inte glömma att försvaret gjorde det bra. Man tillät HV ta många skott utifrån och hjälpte till föredömligt med att hålla rent framför kassen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Snoop: Det vet du =)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Jonte behöver inte bara ett mål. Han behöver stöd från läktarhåll.
Jag sitter här och undrar fortfarande varför inte ramsan och melodin till Markus Matthiassons slagdänga inte körs till Jonte. Passar ju perfekt. Den funkade en hel del under lockouten. Sedan försvann ramsan. Den glömdes väl bort eller nåt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
mikenomad: Du menar typ...."liket lever", "finns det hopp så finns det en morgondag" och så vidare och så vidare?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Skarin: Åke måste få stå på lördag, han var mycket bra och han är inte lika passiv som Backe i målet, kul att se.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
mikenomad: Instämmer. Hade tänkt skriva något liknande själv men visste inte hur jag skulle få ner det på ord. Men man får hoppas att han inte slutar tacklas nu bara pga det här.

Rätt kul på sitt sätt ändå. Jonte har knappt rört motståndarna på år, men nu flyger han in i en spelare på ett otillåtet sätt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Foyn: Jo jag har märkt det själv också, och då sitter ja ändå på sjätte raden!

Har lite svårt att förstå det här enorma hatet som finns mot spelare som inte lyckas producera poäng men som ändå har en hög lön. Det är liksom som om vissa tycker att såna spelare snor ens surt fördärvade slantar som man 12 timmar om dagen svart, och som man lagt på biljetter, matchtröja, TV-säsongskort med mera..

Fast vissa kanske hade vita slantar och fått sitt vrede och hat på en utbildning eller föreläsning som facket hade =)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Väldigt bra och viktigt med en pinne. Det kan vi, som alla andra har påpekat, tacka Magnus Åkerlund för. Han kliver återigen in och är en "matchvinnarmålvakt". Nu blev det inte seger, men däremot en poäng vilket jag inte räknat med innan. Äntligen en målvakt som räddar mycket skott ;) Det måste väl vara härligt för alla statistiker.

På förhand inför denna match kändes backsidan väldigt osäker. Nu i efterhand är det bara att be om ursäkt. Sebbe går in och agerar stabil back, d.v.s uppträder med stor pondus. Han såg även lite arg ut emellanåt. Mer sådant! Dennis gör också en mycket bra match. Kul att se. Moe är nästan helt matchotränad men ändå agerar han lugnt och säkert. Kul att se. Skogs får mycket istid igen, vilket innebär att dem som påstår att han gått lite skadad tidigare (och därav dåliga insatser) är ute och cyklar. Skogs gör en bra match. Lehtonen drar på sig tre utvisningar p.g.a att han inte hänger med. Det var väl så där. Men fruktansvärt viktigt att han är tillbaka. Det lär ju gå bättre nästa match. Till sist Styf. Nja, gick väl så där i första perioden. Sedan försvann han. Vet inte om han gjorde några byten eller hur många i andra.

Framåt handlade väl det mesta om Tenkrat. Men han var väldigt, väldigt ensam i sin kedja. Dock gör Jonte en bra comeback som defensiv center och skönt att han visade lite känslor igen. Jag försvarar inte en spelare som hoppar in en tackling, men det är skönt att det händer något iaf.
Men.......för att vi ska kunna vara med där uppe så måste vi värva en riktig center. Då får Jonte gå ut på en kant igen.

Det mest solklara inför matchen mot Rögle är att Magnus Åkerlund ska stå. Nu kan väl ingen påstå att Backe ska få chansen? Visserligen är Backe jämnare i år än ifjol (trots alla insläppta mål denna säsong) men det är även Åke.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
jonmannen: Beats me men det är ju en intressant fråga. Lag i kris borde ju få utnyttja ett sådant samarbete och enligt sundsvallskällor går det ju riktigt bra för dom just nu. Det borde ju vara fair game, eller hur? Spelar Jesper Jäger fortfarande i löven?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ambroo: Säga vad man vill om tacklingen och att den orsakade en matchavgörande utvisning.....nå´nstans kändes det ändå på nå´t konstigt vis som ett steg i rätt riktning för Jonte. Ni som förstår vad jag menar kan gärna kommentera, ni andra får gärna låta bli. Jag ids ändå inte utveckla det...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Olle: Hur fungerar det här samarbetet med sundsvall egentligen? Finns det bara 5 spelare namngivna i Timrå som får gå till IFSH eller finns det spelare i Sundsvall som kan gå motsatta riktningen? kanske finns nån back där som kunde komma och provspela lite gratis så där :P
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Blizzard: Om du är missnöjd med sättet Timrå IK fördelar löner till spelarna tycker jag du ska ta de med klubben istället för att ge dig på en liten stackare som mig som bara försöker göra mig lustig över folk =)

Ja menar om du är så pass missnöjd att du vill göra en skillnad, fixa så att såna dumma killar som Hedström inte kan sitta och suga ut alla pengarna! Du kan ju ge som förslag att Timrå bör införa ackordslön ;-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Kerstin_k: Dock vill jag reservera mig för en sak. Jonte har i intervjuer medgivit att han var en stor del i orsakerna till dålig stämning i laget förra säsongen då han fick med sig flera spelare i den schism som rådde mellan honom och Challe. Uppstår en liknande situation i år skall han bort omedelbums, med eller utan lön! En underpresterande Jonte som dessutom sprider dålig stämning i laget, det har vi INTE råd med!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
andyo: Bra svar ! Kan säga att det är jävligt svårt att göra poäng från tionde bänkraden.... Men men en dag så då jä....r
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Helg Ernest: "Timråtränaren lär knappast ha blivit mer positivt inställd till Jonathan Hedström efter det som hände i förlängningen i Kinnarps Arena i Jönköping."

Heeelt fantastiskt!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Kerstin_k: Grejen är väl lite också att vi inte nödvändigtvis MÅSTE ha jontes potentiella offensiv för att överleva. Om vi får in Pärssinen i truppen igen så finns det flera andra som kan producera, så länge jonte spelar ilsket och klarar defensiven är jag nöjd (med tanke på rådande situation som mikenomad och flera nyss varit inne på).

Däremot så MÅSTE Challe få igång ett par killar på backen för att inte stupa på målsnöret i var och varannan match.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Ställer mig faktiskt bakom Laken i afton. Blev även jag jävligt irriterad när "Jonte" tar denna riktigt idiotiska utvisning som fråntar oss alla möjligheter till bonuspoängen, hur det nu än var med att den vevades gång på gång på Kinnarps äckliga jumbotron och därmed påverkade domarskapet. Värst av allt var förstås att man tvingades få höra denna idiotpublik jubla ännu en gång. Men trots allt får vi vara förbannat nöjda med en poäng. Vi var nära nog fullständigt utspelade, bara att inse. Åkerlund räddade oss (ett satans misstag blev dock dyrbart) och på backsidan såg det trots manfall bättre ut än på länge. Timrå IK visade hjärta - igen!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
The great one: Klart att Jonte ska spela vinge för att få ut det bästa av honnom. Jag skulle gärna se Pyörälä i den rollen istället. Jag förstår inte varför inte han var förstavalet när man tappade Regin och den andre. Han har ju trots allt erfarenhet av centerspel sen tidigare och är en betydligt bättre tekare än Hedström.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
"Foyn: Hur många poäng har du gjort? =)"


han har iaf inte flera miljoner i lön!!
Kommentera


Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Foyn: Hur många poäng har du gjort? =)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
Kerstin_k: Det han behöver är ett mål och det är nog inte så långt borta.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-10-16
mikenomad:

Jonte har aldrig varit bra i början på säsongen.
Han har kommit igån under säsongen och fullstädigt dominerat vissa matcher efter det!
Kommentera

1076007 · »