1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581015 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2010-10-28

1298039 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Jahapp så var det med min teori. Läser nu i Dagbladet att Timo fick smällen i 2:a bytet.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Styr-Björn: Vad bra, jag tänkte att han fick ett rapp o vred knäet litegrann i samband med 3-0 målet.
Man ser att en Hv spelare rappar honom, insida nedre lår, i samband med målet o så flyger han i ett fint svanhopp.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Ambroo: Yes. Så alla som drömmer mardrömmar om Timos rygg kan slappna av.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Styr-Björn: För Pärra?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
jokklas: Rätt svar ska vara lårkaka.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
jokklas: Jag förstod det. Drog bara upp worst case, vilket man måste göra som ångestsupporter heh
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Ambroo: Menar inte att han skall vila till slutspelet i så fall men säkra så han inte spelar halvskadad en massa och därför inte får en chans att vara i form.

Tänkte väl mer några matcher vila vid behov :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
jokklas: Utan kung Timo så blir det inget slutspel. Jag tror på en puck på foten/benet!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Ambroo: OM det var en smäll och han får ryggkänning hoppas jag de inte chansar med honom. Behövs i 100%-igt skick till slutspelet..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Åkerblom i 6e: hahaha vilken fjolla :D Denna dag började bra :)

Hm "vi agerar inte vi reagerar" hört de förr.....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Ambroo: Hon stod ju och grina lite smått efter målet emot sargen också, pusta ut lite och stod där ganska länge. Måste blivit något där.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Åkerblom i 6e: Challe manar på, spelarna lyder inte. Muhahahaha.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Haha Skröder står ju faktiskt och gråter! trodde han bara var nedstämd och tystlåten eller nåt! :D vackert, vackert.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
T T: Nix. I´m in the holk! Jag har haft min lediga match ;)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28

Skarin: Ska du vara ledig igen?  

Kvällens comeback: Hassebo!

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
JimmyH: På lördag ska vi ha roligt. Från topp till tå.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
JimmyH: Tyckte att han gick lite konstigt i trappan efter första perioden :(
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
T T: Kollade hockeyligan nu och nån smäll var det väl egentligen inte tal om, men det ser ut som om att han mycket väl kan ha dragit ljumsken där.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
T T: Jag tror att Pärssinen bara gav en passning till Perra om speltiden. Han ställde sig och stretchade för att inte bli stel av all vila. ;)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Skarin: Oja!

Hm, minst istid av samtliga på Alex Larsson. Kimmen flest minuter i finnkedja, "hela" 15:40. Det måste till en ändring!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Ambroo: Jag kan inte se att han får en smäll i det momentet. Det ser ut som att han ramlar över en klubba bara. Men det är någonting som plågar honom, det var ju uppenbart.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Ambroo: Ajameja. På lördag hänger han tre!
Kommentera


Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Skarin: Han mörkar rätt bra om det är rykken igen. Förmodligen var det smällen vid 0-3 som kändes för innan den var han kvick och energisk.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
T T: Ja herregud :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Skarin: I stället blir det en SH direkt efter. Hockey är en sjuk sport.    :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
T T: Ja om man inte trodde på seger på förhand blev man ju rejält övertygad om att detta skulle gå åt helvete efter det där första bytet :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Laban: Du kan ju tacka kuben för att ni öht var med i matchen iom 1-3 målet. Inte för att vara otrevlig men om du tycker att det var på grund av otur ni torskar så hävdar jag att det var på grund av fusk som ni ens var med.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Det var väl med facit i hand inte så lysande att starta med fjärdeformationen heller. Modiga 1:45 blev de kvar på isen innan de lyckades rädda sig med en utvisning.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
KniveN: Han reserverade sig för att vi KUNDE bli farliga i år. I övrigt fnyser jag åt generella lovord i den stilen. Han måste föreläsa mycket på sidanom sitt arbete kring hockeyn, för att vara en expert så ser han väldigt lite av sporten.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
erathoo: Ja precis.. det känns så jäkla billigt på nåt sätt. Hade han spikat igen hade det låtit annorlunda.. kanske nån "skön" anekdot om hans spel i OS och att "bra målvakter ANPASSAR sig på nolltid - det vi ser nu är en bra målvakt som går direkt in och dominerar på stor rink. har man en klassmålvakt SKA man ställa honom från start, så självklart har BIF gjort rätt"...

Så hade det kunnat låta då.

Wikegård = Captain Hindsight? ;-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
T T: Haha, hade EXAKT samma tanke! Det sjuka är att det inte är första gången det händer genom åren. Så fort vi gör mål blir det någon form av övermod och folk rusar bort sig och det blir solklara målchanser åt fel håll så att säga. Detta händer för ofta. Inte bra för hjärtat.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Per HApps: Inte vad jag kan hitta, sitter och väntar...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
erathoo: Tror nog de flesta hade låtit Greissen fått stå på sidan åtminstone en match och alltså inte komma in på en gång.

Vidare ska vi väl tänka på att Hockeykväll visade HV-TIK i "40" sek som sista match i programmet och att Wikegård hade "20" sek på sig att kommentera matchen efter det. HV-TIK var alltså inte en av Hockeykvälls huvudmatcher ikväll.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
är hockeykväll ute på webben?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Är det någon som uppfattade vad som hände direkt efter Pikkas mål? Fan, man hann inte ens att sluta jubla så var HV plötsligt fyra mot en, helt sanslöst.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Olle: I förra hockeykväll så sa han att han tror att Timrå blir farliga i år.

Apropå "smarta värvningar" diskussionen tidigare idag så vill jag lägga till Kung Timo!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Olle: usch...ibland känns det som om hela "hockeyeliten" i Sverige håller Timrå ungefär lika högt som nåt katten släpat in....

men men nu ska vi inte negga - njut av segern, och glöm INTE Hahl's sköna konstaterande - aldrig har väl resultaten efter en full omgång varit så underbara!!1

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
pratarn:

Ja se, Hv spelarna kan faktiskt vara snälla och
trevliga på isen men bara i bland...L:

Klart Åkelund skall hyllas efter kvällens match då han gjorde
några riktigt grymma räddningar men han får inte glömma att
tacka sin vänner..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Kattgubben: sant...det är såååå himla lätt o sitta i TV och säga att "han själv minsann inte hade satt in Greiss i målet direkt..." med facit i hand...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Blizzard: Skulle vara det då... Nej, jag brukade tycka att Wikegård var underhållande och skön, men jag har successivt börjat ändra uppfattning om den mannen, måste jag tyvärr medge.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
erathoo: Jag har inte sett det än men på förhand känns det väl lite som att Wikegård tycker att vi är ett bottengäng som bara sprattlar när vi slår dom stora. Jag kan inte minnas att han har sagt något positivt om oss som inte inneburit en revidering av något negativt han tidigare sagt. Typ framgångsrika importer osv.

Han gillar ju att snacka gott om exempelvis BIF's juniorer men jag tror aldrig han har sagt något riktat positivt angående sebbe.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Kattgubben: en nyans av brunt
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
erathoo: Wikegård är alltid tvärsäker på allt. Det finns inte särkilt många nyanser i den mannen får jag en känsla av.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Olle: isf kan han vara ursäktad, men då bör man väl vara liiiite mer objektiv om man inte ens sett den??...tycker jag iallafall.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Laban: Efter matcher ser man alltid de sedvanliga avtackningarna i form av ett snabbt handslag som inte behöver betyda något. Därför tyckte jag att det var en otroligt fin gest som betyder så mycket mer när många HV-spelare i samband med handskakningen verkligen tog sig tid med att klappa om Åkerlund ordentligt, som liksom för att verkligen ge honom erkännandet av att...

- Ja, djävlar vad... (oj hoppsan) ...Himmel vad omöjlig du var ikväll då. Bra jobbat!!

Visst är han en gammal lokal förmåga men jag väljer att se det på mitt sätt och jag tyckte att det var riktigt riktigt fint av dem.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Olle: yep helt klart. Men all heder till Wikegård som tippade seger till Timrå inför matchen på sin blog.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28

Eftersom jag gillar en hel del deppig musik måste man ju få deppa lite så här efter en seger mot HV i Jerusalem.

Kolan.... Jag vet inte... Men denna månad borde TIK kanske överväga ett par lappar i böter. Hynning?

Kung-Timo. Vilken underbar herre! Ber till Gud att det inte är något allvarligt med honom. Känslan är dock att det är något som är allvarligt.

Sedan tycker jag det var trevligt att vi vann. Sällan har vi väl haft mer flyt än ikväll? Blir till att köpa en lott nu. Vinsten går till en värvning av Sonnie.

Kul för Åke! Mysigt att ha med sig marginalerna.

Kim känns bättre och bättre. Nu börjar det likna någonting! Skulle väl kanske önska att man spelade finnkedjan mer även om det ikväll syntes att chefen över Säkkijärvi polkan hade ont.

Måste dela ut beröm till den domare som jag nog sågat mest på senare år. Kuben gör en riktigt bra match! Hade dock kunnat ta ut en HV-spelare till under första halvan av matchen. 

Ja herregud.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
Det är inte utan att man själv repeterar sig själv ibland men ikväll känner man sig verkligen hänförd.
Ännu en gång sitter man här förälskad, förförd, darrig, genomsvett, förfärad.
Jag är både varm och kall. Både tömd och proppfull. Ingenting slår den här känslan.
Det finns inget morfin som slår den här glädjevågen.
Ingen eld är lika vacker som den blodröda kärlek som strömmar från världens vackraste lag och land.
Tack Timrå.
HV- Timrå 2-4 inför ett fullsatt Kinnarp.
Modo-FBK 0-3 !
SAIK- VF 3-1.
BIF- AIK 0-3.

Känner ni värmen, stoltheten?!
Jag vågade knappt tro detta. Jag hoppades.
Som när man mycket ung och vacker inbillade sig att Elisabeth från klass 8C faktiskt inte bara tittade på en där i korridoren, utan att hon faktiskt SÅG en mitt i vimlet en solyrslig majmorgon för tusentals års sedan.

Hockey när den är som allra bäst. Febrig, intensiv, känslofylld, symfonisk.
Jag bli sedd och verklig genom mitt favoritlags seger. Det är fantastiskt.
Jag hoppas ni känner på samma sätt?

Timrå startade lite trögt i hela 1.a perioden, men gör ändå 1-0 o 2-0 men HV är ett monster, en maskin som maler ner Timrå längre ner i banan.
Men trots det så gör Timo, Älskade Timo, 3-0 o man tänkte att nu kanske det kan bli lite lugnt, men icke, efter några tvivelaktiga ingripanden av Kuben o även av Åke på 1:a målet så blir det 2-3.
Att Timrå som ett resultat av 2-3 sen kommer tillbaka, lyfter spelet, och gör 2-4 i PP på ett grymt avslut av Pikka som Äntliiigen lyckas, o håller det matchen ut, är verkligen ett nummer som man kan minnas länge.
Timrå har nu häng på toppen o drar ifrån litegrann från Modo, VF o BIF.

Det blir en spännande höst vinter o vår, minst sagt.
Ikväll tror jag alla är ytterst glada igen.

Vi smiskade HV i deras hemmaborg för 2:a gången i rad på några veckor.
Nu ska jag sjunga Timrå, Timrå tills grannarna ringer Polisen, Modoiter som dom är.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-28
erathoo: Wikegård såg väl säkert inte ens matchen. Det är ju populärt bland experter numera att titta på 4-5 matcher samtidigt och inte kunna ge en rättvis bild av någon av dom.
Kommentera

1298039 · »