1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598935 inlägg · 6213 ämnen
« · 2461352 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Var Halloran med i 3e?

Karlins snack som blev 2 min utv. var listigt värre.

3-2 BIK slut

DJ Hemp:

Men inte nu längre…

Nisse på Mon or: du ser inte matchen antar jag? Samt senaste mot kik där de kvitterar på årets tripping följt av offside?

Inte för att shl har så mycket bättre domare, men jag antar att ni inte saknar denna domarnivå haha..

{9233}:

Ni har ännu chansen att vinna…

Så Modo har spelat bra sen 16 raka...domarnas fel?...

2-2 full tid...

Nisse på Mon or: men är du helt jävla blind? Hur ska vi kunna vinna en match med domare som dessa..

Snack i Modos bås. 2 min lagstraff 25 sek kvar

Nisse på Mon or: KIK KIK KIK KIK KIK

39 sek kvar BIK- Modo 2-2.. modo har en del att jobba på.

2-2 i Nobelhallen med 39 sekunder kvar…

Taifs Isak Pantzare var inte nöjd med deras bortdömda mål

{9037}:

Brände ju ett friläge i andra perren, så var väl på tiden. Får se om det blir matchavgörande…

Vindsnabbe Sebbe Ohlsson gör sitt första mål i mododressen, Grattis! Borde var värt en autograf från Foppa. Han har nu gjort fler mål än Halloran.

JonteD: njaee, HA klass. Fjärdelina brunkare.

EXPLORERSMÅLAND:

Tyck int Takida ä myck å lyss på ja. Stångebro ishall ä int myck å häng i gran heller. Koll på Bick Modå där hemmalage ha kvittera. Spel 5 mot 4 nu. Kan sluta hur som helst.

EXPLORERSMÅLAND: Nu tar vi dom nu tar vi dom med Ep ,Stenqvist på läktaren

EXPLORERSMÅLAND: Nj er t ja slick sår på Takida i Linköping ikväll 🙏

EXPLORERSMÅLAND:

Ligg hemm å koll på Bick Modå ja!!! Bernard ha näta för bortalage!!! Komm han ti Sydkraft nästa säsong elle??? Låt dä rinn lätt ikväll å imorrn!!!

Rip Kirby: Den där Bernhard i Modo e fan bra han vill vi nog ha!!!🇺🇿🇺🇿👍

Ligg ni hemm å slick sår ikväll rabbuslingar!!!!!
Nu kör vi hårt!!

Rip Kirby: häng dom högt, dom jävlarna!😂

Ikväll gynn vi LHC i Saab Arena
Takida 🥳🥳🥳

Hahaha herregud
Uppladdat:

500x0-8dd5a09d-f317-46cc-859b-b48a5ef41396.jpeg

Andersson: Han spelade i Zug under lockouten, hehe

Inte överraskad , och väldigt väntat , men Stort grattis till Zäta för platsen i hall of fame (sv ) . Bra grabb , spelade hela karriären i rött å vitt

Zoogin62: Vi får gemensamt hänga Sundsvalls Tidning för den felskrivning. 😄😅🤣

Rip Kirby: Vet inte om det egentligen har nån betydelse, men är tämligen säker på att Zäta spelade i NSK Njurunda SK. Inte i IK.

Nisse på Mon or: bra observation, slagskott bland forwards ser man ju mindre och mindre av hos alla lag i de flesta ligor (inte bara Jonte och EP hos Timrå). Antar att de "nya" klubborna gör att dragskotten blir lite hårdare och att precisionen med dragskott känns tryggare men ska man ha quick release så känns slagskott rimligare.
Sedan undrar jag vart faan de gamla hederliga handledsskotten (som Joe Sakic var mästare på) tagit vägen? Är det klubbornas fel det också tro?

Kanske gammalt, men Brynäs körde tydligen varianten " lämna en man i båset och spela 4 mot 5" igen mot Färjestad. Blev mål i baken då också.

Annars är det bara att gratulera Brynäs till ännu en världsmålvakt till SHL:s bästa målvaktspar.
Guldet ska hem!

Är det bara jag, men vart har slagskotten tagit vägen? Vissa backar kan, men var är fwds slagskott? Emil P och Jonathan D, kan de skjuta slagskott?

Kerstin_k: Skönt också att Zäta inte blivit besudlad genom att ha representerat nån annan SHL förening innan han drog till NHL.

vonDöbeln: Karhunen? Över min döda kropp!

Kollar skott på mål från gårdagens match. Man ska fan skjuta hårdare och inte på jävla bröstplattan. Fattar inte problemet. Varför bröstplattan hela tiden? Kan inte släppa HV matchen. Orättvist!

vonDöbeln: Karhunen har ju ljumskproblem enligt Rico01 8-9 inlägg längre ner

Kerstin_k: Utmärkelsen behöver väl knappast motiveras, men ändå:

"Bördig från plantskolan Njurunda IK, därefter representerade Zäta Timrå IK i fem säsonger och Detroit Red Wings i arton säsonger, bland annat som lagkapten. Zäta tillhör den exklusiva Triple Gold Club, spelare som vunnit OS-, VM- och Stanley Cup. Under lockoutsäsongen 2004/05 spelade han för Timrå IK och gjorde flest mål av alla, totalt 50 på 50 matcher.

I NHL spelade slitstarke Zäta över 1200 matcher och svarade för över 1000 poäng. Under sex turneringar med Tre Kronor blev det förutom OS- och VM-gulden även ett VM-brons och ett OS-silver. Under sin tid i Sverige utnämndes han till Årets Rookie och vann även Guldpucken, som landets bäste spelare. Zäta är Stor Grabb nr 162 och spelade totalt 116 landskamper."

OlliJanne: ta bara Karhunen från Brynäs så är det löst. Låt Rautio åka

60kr för en plats på västra stå imorgon!

Kerstin_k: Inge Hammarström också 👍

Kerstin_k: Ja, det är stort. Och på tiden! Zäta firas nästan söndag när Sverige möter Finland.

Zäta du är störst för alltid i mitt timråhjärta!

OlliJanne: Vet inte om det nämnts tidigare - i så fall kör jag en Roxette på mig själv - men Zäta invald i Svenska hockey hall of fame.

Stort.

falconuggla: om det nu är aktuellt att bryta med Rautio innan transferfönstret (rykte eller ligger det nåt i detta?), så undrar man ju vilka andra tänkbara kandidater vi har som backup till JJ. För i min värld räcker det att ersätta en backup med en annan backup. Alla lag behöver inte sådana där supermålvakts-duos som Brynäs.
Nån som har nåt tips på något kul?

Frölundas Mats Rosselli-Olsen får fem matchers avstängning efter hans Game Misconduct igår.

Rico01: Ja nä då är det inget att gå efter! Då kan han gott lyfta lön från Brynäs sista delen av säsongen 😅

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Töm å glöm rabbuslingar!!!
Vi skalpterA indianerna i Sydkraft imon!!!
Låt dä rinna lätt Ida 🥳🥳🥳

falconuggla: Jag tror han är halvskadad så stort nej från min sida. Enligt Brynäsforumet här på HS ska han (Karhunen) ha problem med ljumskarna.

falconuggla: Definitivt bättre än Rautio och hade känts mycket tryggare med Karhunen. Ville inte Rautio utomlands redan nu?

« · 2461352 · »