1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576286 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV71 2023-02-02

2460858 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Töm å glöm rabbuslingar!!!
Vi skalpterA indianerna i Sydkraft imon!!!
Låt dä rinna lätt Ida 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
empa11: Bra initiativ, men du träffar fel. I Skön har de sedan länge arslet fullt med Mammons tempel och hinner inte med nåt annat. Jag har kontakter i Sättna men nu är det ju inte Kovland det gäller, så ingen mening att ringa dit heller.
Hacka istället Timrå församlings hemsida med nåt budskap i stil med ”Herre Gud, ditt stolpskott”. Jag tror det är sättet att låsa Joel Lundquists ljumskar på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Rico01: jag tycker att det känns oerhört skönt att se fram emot en match mot Frölunda och känna att vi har en god chans att vinna! Vi är inte favoriter, men jag ser det som en 50- 50 match! Strukturen ser bra ut just nu, som Ante säger!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Jag tycker många överdriver utan dess like här. Låter som att vi åkt ur SHL iom förlusten igår och att universum rämnat i sina grundvalar. Jag är lite irriterad men jisses, hur många poäng har inte JJ räddat åt oss den här säsongen? Bara första matchen stal vi 2p i Frölundaborg. Och solen gick faktiskt upp idag också... vi ligger 6a i en jämn serie där vi mer eller mindre räknat bort kvalspel även om det inte är teoretiskt klart än. Sansa er lite.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Greven: Olli Palola har gjort två mål på sina två första matcher.

"Vad tycker du om dina första matcher i Timrå IK?

– Här ger alla hundra procent varje kväll. Nu ser jag fram emot nästa match, jag längtar till på lördag säger han"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Greven: Jag har fortfarande inte hämtat mig helt. Århundradets rån kallar jag det. Challe passar inte in i HV. Inte roligt att se honom stå på presskonferensen och försöka skämta när vi förlorat på det sättet.

Det är stor skillnad på att gå direkt till kvartsfinal som topp 6 eller måste spela play in därför grämer jag mig extra över denna olyckliga förlust. Vinner vi mot Frölunda är dock allt förlåtit.

VI har lite problem hur vi ska formera oss sedan Palola kom in. Köra som igår mest troligt att de fortsätter kanske.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Surrealistisk förlust igår. Jag fick kraftig deja vu av vissa 90-talsmatcher där vi enstaka matcher kunde dominera fullständigt men ändå förlora. Minns t ex en match mot Övik hockey där vi bodde i anfallsszonen i tre perioder men ändå, har jag för mig, förlorade med 1-2 precis som igår.

Om man nu ska ta något positivt med sig från igår är att vi nu i SHL också kan äga ett lag så markant. Nästa gång det händer vinner vi med 4-5 mål ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Töm å glöm rabbuslingar!!!
Låt dä rinna lätt idag festa ha börjat 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Bara så ni vet har jag på morgonen ringt till Sköns församling, bett dem hälsa högre makter att de kan dra åt helvete, spottat i micen och slängt på luren. Någonstans måste man sätta ner foten för andlig påverkan. Finns ingen annan förklaring till att HV skrockar hem med 3 pinnar efter igår.

Hoppas de/den tar åt sig, reflekterar över att detta var alldeles för uppenbart och inte ok, samt ger oss lite tillbakakaka på lördag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
sargad: Jag menade räddningar under Klass A-chanser men det är tidigt på morgonen. Jag kikar igenom matchen i alla sekvenser som Timrå har puck i offensiv zon. Skriver ner allt ett excell-ark efteråt. Hobby-scout... hihi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
DenRöda: Missat den kategoriseringen angående räddningar. Var finns den statistiken?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
söder över: Ortio gjorde sin allra bästa match i karriären. Vi ska snart får se hur många Klass A-räddningar han gjorde. Jag kunde iallafall räkna till 19, men det riktiga statsen finns väl ute straxt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
söder över: Spot on. Du sammanfattade matchen exakt som jag upplevde den.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
RunarUp: Tack! Bra inlägg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
DJ Hemp: Vi börjar bli giriga och bortskämda, ifjol hade vi varit överlyckliga över en 12 placering. Det svänger fort i hockey. Personligen är jag lättad och nöjd över att vi får spela ännu en säsong i finrummet och bygga vidare på nåt större. Men visst smakar ett slutspel mumma. 😋
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Hade inte räknat med mer än tre poäng i detta dubbelmöte, men sättet på vilket vi tappade gårdagens match gör att man ibland bara hatar den här skitsporten. Sällar mig till den skara som tycker att vi gjorde Ortio bättre än vad han egentligen är genom att mestadels langa in plockpotatis. Störde mig som fan på det, men ännu mer på Johan Edlunds dåliga tänder. I övrigt saknar jag ord.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Sputnik: on the bright side så gör ju i a f Palola mål i varje match hittills. Kapanen strikes again!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Sputnik: Sen är väl allt relativt i slutändan. Växjö går för topp 2 och åker på pumpen ordentligt med 7-2 mot Malmö, haha skulle vara trevlig stämning härinne om det varit Timrå som varit i Växjös sits. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Sjukt ändå att vara lite nöjd efter en torsk.

Det här var en av Timrås bättre matcher för säsongen.

Djupt olyckligt att inte få mål med sig.

Men fan det var skott i ribban det var skott i stolparna och det var fantomräddningar delux av Ortio.

Lite samma vibbe som när Lindbäck spikade igen nere i kinnarps arena för 100 år sedan.

Backarna spelar bra nära felfritt visst det blir några frilägen eller nästan frilägen men jag vill nog sätta det på frw som dräller puck i känsliga lägen.

Hartmann puck till Didde i första ex vis… ajajajaj…

Annars? Timrå täcker skott. Spelar snabbt rakt ur egen zon. Lite klassiskt överkreativitet i klassiskt hemmalagssjukan kanske men inget jätteöverdrivet.

Hungriga framför båda målen.
JJ bra som fan med!

Lalle sätter en stolpe in och kaski dunkar upp i krysset med skymning.
Kan inte klandra JJ för dem.

Kul att Palola nätar igen! Måltjuv som nog kommer få igång Hanzl som det ser ut!

Bra tekat som fan av Hanzl och jaa…

Vaffan det här var riktigt bra!

Jag jobbade kväll och såg matchen efteråt så jag höll mig borta igen från forumet så jag vet inte vad som sagts här.

Om jag fick önska en justering till FHC så är det, snälla! Jobba fram mer avslut från backarna!

Jag vet jag ser jag förstår! Det är kul som frw att passa diagonalt framför mål och söka öppet mål.

Men.

Det är ganska lätt att läsa med!

Fjompiga dragare från blå, nedlastningar mot mål, kan styras och skymmas och fan och hans moster på vägen. Viktigast då är att få igenom dem. Hellre lite lösa än i block på motståndarfrw.

Palolas mål, Erixons JÄTTEDISKRETA skott visar hur enkelt det är att vaska fram chanser där. Alltså låt backarna få puckar dom kan lasta ner på kassen lite oftare än i kväll.

Jag hoppas att FHC får betala för denna orättvisa förlust!

För Timrå i jakten på bästa möjliga placering är det en riktigt viktig match!

För HÅVE då?
Vänder det nu?

Sorry challen och Nubbis! Nope!

Dom är absolut inte tighta nog för SHL.

Man kan misstänka att OINK som har vassare målskyttar hade slaktat detta HV.

Ortio vann den här åt dem.

På’t igen bara!
Ta betalt nästa nu Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
mikenomad: Jo man är så inbiten med att ha ångest som Timråit, så man måste hitta nya infallsvinklar för att hålla ångesten vid liv. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Det är alltså så här det känns. Att vara laget som i n t e spelar för överlevnad utan för en placering topp 6. Nåt man alltid sneglat mot i förbifarten och haft noll förståelse för. Att termen "hockeyångest" skulle existera i den där trygga mitten av SHL-placeringen som 6-7:a innebär. Man kan alltså uppbåda nerv och engagemang även som Timråit över risken att tappa topp 6-placeringen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
LaZerLasse: "Det finns en annan spelare i den kedjan som inte gör dessa saker, men som man aldrig hör kritik om(Just saying)"

Kanske beror på att Dahlén producerar och har producerat mycket bättre än Pettersson? Varför ska man klaga på den enskilt bästa offensiva spelaren vi har?

Sen har Emil Pettersson tyvärr gått ner sig rätt mycket senaste tiden. Av hans 26p på 39 matcher så har endast 3p av dom gjorts på dom senaste 11 matcherna efter årsskiftet. Han hade 0,82 poäng per match på dom första 28 matcherna. Senaste 11 har han då bara 0,28 poäng per match. Han underpresterar alltså just nu.

För att jämföra med Dahlén som hade 0,83 poäng per match före årsskiftet och 0,73 poäng per match efter årsskiftet. Liten försämring men hans 5 mål efter årsskiftet motsvarar ändå 18,5% av Timrås totala målproduktion under samma period(27st). I skrivande stund ligger även Dahlén på åttondeplats i SHL:s poängliga och sjätteplats i målligan. Att ge han kritik för denna insats och säga att det är hans som borde petas från förstakedjan är rent ut sagt urlöjligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Labban: JJ har stulit matcher för oss tidigare under säsongen, nu stal Ortio denna match från oss.

Töm å glöm, nya chanser på 5 i 3 ragg på lördag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Bästa är om Timrå slutar femma eller sexa , för då slipper vi hemmafördel i första omgången av slutspelet , vi spelar ju bättre borta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Synct: Ja tårar rinner än värre än en begravning du då 🇨🇦🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Sputnik: Senast vi mötte ett lag som hade en drös med skador var Rögle. Vi blev pissade på. Gången innan det var det Växjö. Vi blev pissade på. Gången innan det var det Rögle igen. Vi blev pissade på. Vill se fullt lag hos Frölunda, bortamatch och Timrå som underdog. Då vinner vi. Tydligt favoritskap är något som Timrå inte hanterar särskilt bra. Vet att flera tyckte förra matchen mot HV71 var bra men jag tycker det här var två, spelmässigt, riktiga bottennapp. Den här hemvändarkedjan måste man splitta på illa kvickt. Dahlén och Lander hade ju hittat synergier med andra spelare, varför var man tvungen att peta in Pettersson där igen? Kan köpa det i PP men inte 5-5, vilket magplask.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Håller med ST om Alvarez. Fan vad han gick fram som en furie emellanåt ikväll. Det for klubbor hit och dit, hela som trasiga. Kom på mig själv med att tänka ”in med Alvarez så vi nätar nån gång!”. Tänk för ett år sen… Det är ju bara för roligt. På lördag blir det hattrick igen! (och gör inte han det så sätter jag en liten peng på EP. Faktiskt.)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
RunarUp: 100% detta. Även affektskrivande måste ha sina gränser
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Synct: Blev nog jobbigt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Modano: Har du hämtat dig än efter Boyce hyllning?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
JohnnyHockey: Idiot du vill ha kvar HV Malmö istället haha nära och bra publikmatcher billiga resor DÅRE !!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
vonDöbeln: Ibland undrar man om matchen spelas i ett parallellt universum också.

Sån här skit händer då och då, och det är rätt uppfriskande och en krydda som livar upp. Utom när det händer ens eget lag. Då är det ett könsorgan. Varken mer eller mindre.

Men har vi redan blivit så vattenskalliga att vi tycker grabbarna gjorde en kass match? Då blir jag lite orolig.

Det var ju klasskillnad på lagen och endast en Lotto-vinst i målet hindrade en kassaskåpssäker 5-1-seger.

Förstår att adrenalinet sprutar ibland, så även för mig. Men lite självcensur hade varit på sin plats. En del kommentarer i stridens hetta hoppas jag några här ångrar, och framöver inte tvunget måste skriva i affekt varje gång det är motstuds.

Det är jävligt tröttsamt i längden. Klart man både får och ska kunna kritisera, men försök hålla det på en någorlunda oskämmig nivå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
SuneMangs: Stenqvist är helt ok stundtals men slarvar även med puck och är för dålig i uppspelsfasen. Är ju tänkt som en offensiv back, men både Lyytinen och Rindell som är nya backar skapar mer farligheter i offensiv zon. Stenqvist skjuter mest på täck så att laget helt tappar momentum. Jag tycker han fått lite oförtjänt mycket kritik, för han är inte bedrövlig på något sätt, men kan se varför man skulle vilja byta ut honom. Nu skrev man ju kontrakt med Svensson också nyligen så kvoten för backar med lite lägre lägstanivå bör ju var fylld nu till nästa säsong.

Apropå backar när får vi se Forsmark i rödvitt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
She: Konstigt vad man kan tycka olika. Jag tycker det sett bättre ut nu när Svensson inte spelat och tycker han går före Svensson just nu. Svensson är dock bra att ha i boxplay etc.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
She: Svensson + Eronen igen och 6 + 9.
Stenqvist som extra?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
SuneMangs: jag hade blivit själaglad om Brynäs åker ur. Det är inte att va otrevlig. Jag vill bara de. Du är säkert en bra person men jag kan önska det oavsett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Bee: Nej jag slutade räkna vid 3 skott i täck i vanlig ordning från Stenqvist ikväll..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
SuneMangs: Stenqvist går inte in bland 6bästa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Bee: Ah, ok! För en som inte följer mer än 4 Timråmatcher per år så är det ju svårt att fatta när han nästan är uppe i 20 poäng på snart 40 matcher. Poäng säger ju dock inte allt märker jag. Tack för info :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
SuneMangs: Stenqvist hänger inte med i tempot. Kanske sämsta back efter första 10 matcherna. Kan vi skeppa honom och hitta en värdig ersättare så vore det fantastiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
SuneMangs: Bra tidigt på säsongen men har gått ner sig otroligt. Tror de flesta här inne är rätt eniga om att han bör skeppas inför nästa.

Väldigt skvättig med pucken långa stunder och den där offensiva uppsidan han sägs besitta har man inte sett mycket av.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
SuneMangs: Inga riktiga rykten vad jag förstått.
Bara en spaning från Aftonbladet och Sanny, Svensson då de tänker att Stenqvist halkat ner i hiarkin, men än så länge hår han ju in på 6 backar så han lär bli kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Labban: Varför i hela friden går det rykten om att Stenqvist är aktuell för Löven? Han har väl gjort en bra säsong hos er i år? Sanny och Svensson tog upp det i podden och i Sportbladets program om Löven så står han också listad som ett potenitellt nyförvärv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
LaZerLasse: Jo, men på dig låter det som att JJ är orsaken att vi förlorar eftersom du ser målvaktskampen som det som avgör matchen. Tycker det är konstigt. Rätt mycket trafik framför JJ både 1-1 och 1-2 speciellt 1-2 där våra egna spelare skymmer honom. Har svårt att se att man kan lasta honom för det speciellt när vi går ned i tempo och släpper in HV i defensiv zon efter vårt mål. JJ räddar dessutom ett friläge i första perioden.

Nä även om vi skjuter 43 skott är allt för många ofarliga och vi har ingen skärpa framåt. Hade vi gjort som HV sista 10 min att skicka puckar på mål med skymning hade vi vunnit med 5-0. I SHL är det fysiska spelet så viktigt och även om vi kör över HV spelmässigt vinner vi för få kamper framför deras mål.

Ortio gör en bra match absolut, men vi gör det samtidigt lätt för honom. Han har kanske 3-4 kvalificerade räddningar resten är plockpotatis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Sputnik: ok då blir det Rögle V2
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
LaZerLasse: 35 skott rakt på bröstplattan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Labban: Även fast vi skjuter 43 skott, där inte ens en majoritet vad bra så anser jag att Ortio var planens härförare.

Vill faktiskt sticka ut hakan och säga att om det varit en vanlig match hade vi gjort åtminstone 3 kassar i första.

Sen vill jag hålla med om dig angående Lander, det finns två spelare brevdvid honom som inte fungerar tillsammans helt enkelt. Men EP är inte enligt mig den som bör petas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Sputnik: Roselli Ohlsen åkte på matchstraff och lär kunna bli avstängd på lördag och ser utvatt tappa ännu en spelare. Timrågrabbarna får gärna vara påkopplade på lördag, tack på förhand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Sputnik: Haha man blir ju bara ännu mer sänkt av att kolla tabellen. Vinst ikväll och vi hade varit om Frölunda vid en vinst på Lördag. 🙃
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
LaZerLasse: Men hallå. Vi skjuter 43 skott och även om Ortio gör en bra match är majoriteten helt ofarliga. Första kedjan kan såklart inte lastas för allt, men är i det stora hela totalt ofarlig och får inte fast pucken så de kan komma till farligheter. Det är Lander som gör allt konstruktivt i den kedjan.
Låst ämne

2460858 · »