Nisse på Mon or: Säkert jättebra kapten men tappat mycket. Slarvar, långsammare, till exempel -14 i +- statistiken medan en sån Själin +2, Engsund +12. Spelar PP men skjuter mest i plexit, gjort nåt mål, håller Engsund, Honka, Andersson som bättre denna säsong.
Även Sellgren är kass (denna säsong) som bildade ett av de bästa backparen med EG för ett par år sedan.
Elliot12: så pass...inför denna säsong var han nästan ouppnåelig här i boken hos somliga. Hat han tappat stinget? Luleå får dras med honom en säsong till ?
Hur ser boken på Erik Gustafsson egentligen? Han lär ju knsppast "vinna något" med Lule inom rimlig tid? Kan han vara nåt för nästa säsong? 5e raka säsongen som kapten, ca 0,5 poäng i snitt per match. Jag har varit skeptisk men...kanske inte bra nog som spets?
Verkar bli ett gäng som bänkar sig inför Luleå-HV. Jag tillhör den skaran. Svårt att välja mellan Brynäs och HV till kval, men Brynäs kan väl få svettas lite till innan HV blir klara för play out. Tror på Hvvinst idag. Då borde både Luleå och Brynäs bli skitnödiga.
DJ Hemp: Någon som ska se Luleå-HV ikväll? Ångestmöte. HV har fått upp farten och Luleå blev slaktade av Oskarshamn förra matchen. En till förlust för Luleå och både Luleå och Brynäs svettas ännu mer.
Timråhej: Rautio har redan dragit 100% blir Schweiz för honom, knappast NLA måste bli NLB skulle bli lite förvånad om han hamnar i NLA isåfall blir han backup där också, finare land dock och en bra upplevelse innan man lägger karriären på hyllan.
Sputnik: så länge Karhunen nöjer sig med att öppna båsdörren så funkar det nog! Men vem annars vill gå till ett lag där chansen är att få spela två tre matcher, och sen tack och adjö?
Zäta75: Håller med där, han kan ju blixtra till och spika igen när det behövs ändå, lär väl komma in en finne till kanske eller om man tar upp nån från J20 då de går bra i fortsättningsserien? Svårsiat! Man måste väl regga en tredje målvakt snart också väl?
Andersson: Är vad jag hört iaf, hoppas det kommer en duglig ersättare som inte lipar över att inte få spela matcher, Johansson är helt sjuk 30+ matcher otrolig uttålig målvakt.
För att summera silly då så har vi värvat 3 etablerade: Harde, Heikkinen och Westfält, 2 breddare med potential: Levinsson och Lilja, och 4 talanger från lovande till stort löfte.
Även Sellgren är kass (denna säsong) som bildade ett av de bästa backparen med EG för ett par år sedan.