1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580590 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2463755 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.



Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Klart han inte är som när han var som bäst i NHL. Men som tredjecenter istället för EA/Lundin måste det vara ett uppköp med hans erfarenheter. Sen har jag förstått han är en bra person och känner till orten vilket borde vara ett plus i kanten.
Sen vet jag inte vad kostnadsbiten landar på…
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Dock får de hem Tömmernes som nog kan göra större avtryck i SHL än Borgman som antingen avstängd eller skadad för det mesta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Ganska tunga tapp för Frölunda inför nästa säsong. Joel Lundqvist lägger ner karriären och Andreas Borgman ska käka schweizerost.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
UbbeNils: Det skulle vara om situationen med Rautio blir ohållbar och man bliv tvungen att få tag på en målvakt för resten av säsongen. Men jag hoppas Rautio biter ihop och blir kvar resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: vi är alla clowner.! 🤡
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
dr-nix: Helt underbart att höra, finns ingen anledning röra om i grytan nått mer den här säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Äsch, vi tar Juolevi istället.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Det är ju inget som säger att Sami Niku inte är klar för oss nästa säsong även om vi inte tar honom nu säsongen ut. Man vet aldrig med Kapanen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
dr-nix: Det är det som är så jäkla frustrerande. Nu kommer vi säkert få se typ Luleå, Brynäs eller HV kladda på honom...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Nej jag slarvskrev, vi behöver en toppback nästa säsong var tanken framför allt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Med tanke på att Kimmo sagt så här till media så tror jag inte han är kommer ebjuda något öht till Samu Niku:

1. Vad kommer ni förstärka er trupp med innan 15 februari?

– Hoppas ingenting. Jag är nöjd med truppen, utan skador gör vi ingenting. Det är målet just nu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Problemet är ju att vi kanske inte ens behöver ha honom denna säsong ens. Men om Stenqvist och Eronen eventuellt drar, så ka det vara guldvärt nästa säsong. Sen tänker jag mycket på Laaksonen. En bra tvåvägs back. Rightare. Kan vara bra att ha en lite mer offensiv leftare bredvid. Typ Bernhardt eller Niku.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Ja vi behöver en toppback, de flesta lagen lär ju säkert bara erbjuda kontrakt säsongen ut. Kapanen får locka med ett 2 års!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu kan JYP tänkas släppa spelare innan deadline. Ett namn som Johan Svensson snappat upp är Sami Niku. Honom har jag vurmat för sedan han släpptes av Montreal i somras. Det är en back som kommer göra slarvsylta av SHL, kanske inte denna säsong, men nästa. Kapanen måste nästan se över detta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: ja tar ante efter det som skrivs här så skulle han ju inte ens vara kvar, du skrek på hans avgång senast två veckor sedan 🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Ja definitivt om han skulle lyssna på alla råd, samtidigt =)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tycho: Har dålig koll på hur Regin presterat de senaste åren men är han i gammalt gott slag skulle jag inte bli ledsen om han kom hit.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Bra sammanfattning!👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: förhoppningsvis tar han inte efter det som skrivs här bland alla wannabe coacher och clownexperter, då skulle det se ut som själva fan ute på isen.😮‍💨
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kolla på målen som Jonte gjort sedan årsskiftet vilka som varit på plan :)

Stats.swehockey.com, det borde kanske ge en fingervisning om hur vi ska kunna få ut mer av honom med:)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Boyce, Walli, palola, Lundin och delvis Pääjärvi spelar ungefär 1/6 byten. Så jo, i praktiken spelar vi på tre kedjor med avlastning från en fjärdelina. Topplinan +Hanzl spelar redan 1/3 byten, även Hartmann spelar i princip 1/3 byten. Walli och Palola kanske kan käka lite mer tid än vad dom gör just nu. Varför inte låta Walli och Pettersson byta istid rakt av?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Johan Svensson droppade i Sanny/Svensson podden att Eisberger Berlin skulle kunna släppa spelare innan transferstoppet. Där nämndes Peter Regin som ett potentiellt namn för Malmö. Men hade inte det kunna vara en spännande tredjecenter för Timrå? Hans fru är väl härifrån och han tror jag trivdes rätt bra?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Läser Ante detta forum har han en del att klura på
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja, vill se Dahlén med 3 högerskyttar i PP så att han får lite fler alternativ för direktskott. Palola, Rindell och Hartmann. Sen nån av Lander, Alvarez eller EP runt kassen, lite som Lundin när vi var i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: EP på bänken/läktaren och inte in med någon junior, då har vi inte längre folk till 4 kedjor, så då skulle vi behöva spela på 3 kedjor +2 extra forwards. Tror du verkligen att det skulle vara det bästa för Timrå? Och nej, vi spelar inte oftast på 3 kedjor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Ja de har väl till största delen kört ihop i allafall. Men som du säger så tror jag det kan bli rätt bra med Palola ihop med Dahlén, helst i PP också då! Vi minns ju alla hur det gick med en högerskytt i Lööke som han leveredade mackor till för direktskott.

Alvarez-Mieho-Walli, ja den kedjan vattnas det i munnen ju mer man tänker på det! Kan bli en skaplig slutspelskedja om den kuggar i allafall!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Jag tror du har missförstått eller så var jag otydlig. Jag skrev inte att vi ska gå ner på tre kedjor för att EP inte ska få plats, jag skrev att Timrå (och många andra lag) i praktiken spelar långa stunder på tre kedjor, kolla istiden för fjärdelinan.

Det jag däremot skrev är att det kanske inte finns en självklar plats på första två linorna för EP om man spelar på två producerande linor och en checking line.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ante har ju laborerat en del med kedjorna, dom spelade inte tillsammans i början, sattes ihop, splittrades och nu spelar dom tillsammans igen.

Hade varit roligt att se Dahlén och Palola tillsammans, kanske med Hanzl.
3e kedjan har varit bra på slutet så lite dumt att splittra på den men Walli Mieho Alvarez känns intressant.
Hartmann lander EP tillsammans. Högerskyttar i dom tre första kedjorna då.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Labban: Sen återstår det att se om Ante är lika envis som med Zajac-LaLeggia, om det nu visar sig att det inte fortsatt riktigt kuggar i med Landerkedjan.

Tongångarna är lite samma på STs liveblogg vad det verkar.

"Många i vår liverapport tycker att formationen med Lander, Dahlén och Pettersson inte fungerar – vad säger du om det?

– Jag kommer alltid att ta ut det lag jag tror på. Det är svaret."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Jag tycker att du har vissa poänger, precis som andra också kan ha det. Ibland är det kul att följa duellerna, ibland mindre kul. Man får välja vad man vill skriva, och även välja vad man vill läsa. Bra med lite dynamik. Annars är det tristaste med speluppehåll att den här sidan börjar utveckla autofaga tendenser redan efter några dagar och hugger efter egna strupar, när det inte finns domare och motståndare att sätta tänderna i. Keep up the good work!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: framför allt så tycker jag man bör testa att sära på Jonte och EP. Att bara byta center mellan dem gör varken till eller från.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jo precis. Tror det också får bort pressen lite som jag tror t.ex EP känner att gå in med några hårt jobbande lagkamrater och kan fokusera på sina styrkor istället. EP sliter oerhört hårt nu, men får inte ut så mycket som jag tror han önskat. När jag kollar på honom ser jag att han jagar och jagar längs sargerna och bakom mål, men får inte något "flow" i sitt spel. Lander gör ju sitt till såklart, men tror fortfarande inte Dahlén och Lander är optimala lagkamratar just för honom. Dessutom lurigt för motståndarna när de inte kan stänga ned en och samma spetsiga kedja varje match, utan det finns spelare som kan producera lite varstans. Det jag söker lite efter är att jag tror EP kan bli lite utan en Wedin med rätt förutsättningar. Jag har sett honom tidigare säsonger och han brukar kunna göra riktiga klassavslut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Labban: Instämmer. Kollar man matchen senast mot Fröluna så hade ju också Landerkedjan svårast av alla att kugga i, speciellt att etablera tryck i offensiv zon.
Jag ser helst att vi hittar 4 välbalanserade kedjor istället.
Tror det är mer vägvinnande i det långa loppet. Framförallt i ett slutspel.

Spets har vi tillräckligt för att kunna bredda ut det på mer än en kedja istället.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Har aldrig förstått det där hierarkitänket. Folk blir eld och lågor för att man gör om i "förstakedjan" bara för att det skulle innebära att Dahlén eller Pettersson spelar i andrakedjan. Märkligt enligt mig. Jag har hellre två-tre välfungerande enheter än en som fungerar. Varför måste man gradera kedjorna på detta vis? Det borde ju teoretiskt sätt finnas ett upplägg som är optimalt kemimässigt, jag är inte så säker att man hittat det än. Ju mindre hierarki och jämnare kedjor desto bättre tror jag det är. Sen ska ju såklart inte alla spela likadant, utan varje kedja har olika roller. Men att tro att "lika ska spela med lika" tror jag inte nödvändigtvis är ett måste. Ibland stämmer inte timingen och kemin och då är det bättre att göra om.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Jag läser det mesta här och att spela på 3 kedjor för att EP inte ska få istid har inte avhandlats. Vem vet du är kanske nytänkande och 3 kedjor är framtiden, inte omöjligt med fler avbrott i spelet. Men som det ser ut nu så är det ju inte några lag som kör på det, tror du verkligen att det skulle vara det bästa för Timrå?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag säger såhär. Vi vet alla vad Emil P kan, det visade han under större delen av hösten i olika omgivningar. Jag anser som en del andra att Emil bara bör utnyttjas i en av de två första offensiva kedjorna. Annars fyller han ingen roll. Kan tänka mig att se honom med Lander och Hartmann och därmed Dahlen Hanzl och Palola som den andra. Det jag inte gillar med det är att Hartmanns kedja varit otroligt bra de senaste matcherna och hittat kemi. Vore dumt att sära på dom därför. Ja ja, hur vi än gör har vi ändå rumpan bak.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tycho: Ja det finns absolut fler alternativ än de jag skrev. Jag gillar dock tanken på att ha en högerskytt i varje toppkedja.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag hade kunnat tänka mig Mieho med Lander och EP också...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Oakleafer : Grejen är ju den att det inte nädvändigtvis behöver betyda att Emil måste "ner i hiarkin" bara för att han inte spelar med Jonte till exempel.
Med spetsen vi har så har vi ju potential att ha 2 st "förstakedjor"

Denna topp 6 som nänts innan kittlar ju lite som sagt.

Dahlén-Hanzl-Palola
Emil.P-Lander-Hartmann

Botten 6 går ju mixtra en del med då vi har både Andersson, Lundin och Mieho som kan centra!
Dock så skulle ju Alvarez och Walli kunna vara en riktigt
tung duo, teoretiskt sett i allafall!

Botten 6 nått liknande kanske.

Alvarez-Mieho-Walli, här finns potential att döda en del tid i offensiv zon om man säger så..

Andersson-Lundin-Boyce, Pääjärvi
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
EP har ju visat att han har högre växlar än vad han kör på för tillfället..
Bänka är orimligt i mitt tycke.
En knuff ned i hierarkin ser jag dock som nyttigt inte bara för att elda på prestationen men för att framhäva de kvalitéer han har med rätt förutsättningar.

Tror lösningen är att flytta ner EP eller sätta honom med slitvargar som kan spela loss puck vid sarger och han får göra lite mer avslut mot kasse..

Håller med många här som skriver att det är för mykcet lyxlir, det gäller ju även 54. Båda har ju skillsen men tillsammans blir det för lite fysik/kamp tycker jag.
Vi har ju många sargstarka spelare att sprida ut med de ''smartare'' spelarna EP och Jonte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: Vill se Jonte med Palola, någon som kan trycka dit den på ren instinkt utan att tänka.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Jag tycker att andra spelare har förtjänat chansen istället för EP och du tycker nåt annat. Allt annat tror jag redan har avhandlats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
EP kommer växla upp
lagomt till slutspelet 👍
han har haft en svacka,
finns fler som har svackor
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Tycker inte man ska bänka EP. Okej dock att vaska om i kedjorna. Tycker Bragd Birger som vanligt har bra åsikter.
Man kanske inte ska ha de vassaste knivarna i samma låda?
Mieho, Hanzl och EP borde funka!?
Vore kul att testa iallafall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: det är väl kanon om nån man debatterar med får många likes, det betyder ju att det borde finnas många att debattera med? Det är väl ingen fördel med nån stalinistisk ”alla tycker lika”-stämning här inne? Det här forumet har tagit ett nog så högt djupdyk ner i skiten dom senaste åren ändå utan att behöva införa diktatur 😅
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nu har båda sidor sagt sitt, med en lugn och sansad retorik. Gott så. Förslagvis tas eventuella fortsatta skärmytslingar över direktmeddelande istället.
Vi vill ju inte leka Brynäs...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Vi spelar inte på 3 kedjor för det mesta, så du tror alltså att Timrå skulle vara bättre på 3 kedjor för att slippa ha EP på isen?
Om det hade varit ett bättre alternativ, varför är det då inte fler lag som satsar mer pengar på färre spelare?

För att han bidrar även om han inte producerar lika bra som tidigare, och det kan väl knappast vara det bästa sättet för att få igång honom, en EP som producerar som tidigare måste väl vara det bästa för Timrå?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: jag är garanterat äldre än dig "pojkvasker".
Skit detsamma, jag skiter i "likes" jag också, men det är väl iallafall en indikation på om folk tycker lika eller inte?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: Jag håller med Olle om mycket, EP har inte levererat efter förväntan, jag gillar inte varenda inlägg han lägger ut för det.
Kommentera

« · 2463755 · »