1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2463529 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Jag trodde inte att Mieho skulle visa sig vara såhär bra i SHL när han värvades. Trodde att han skulle få svårt med tempot helt och hållet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hartmann verkar vara med och spela ESHL ikväll. Sänds på cmore 19:00. Jag ska titta!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: Du och din högstadiepolare har drivit den agendan ett tag, vet inte om jag blockat nån tredje förpubertal polare och det är därför ni lipar men jag bryr mig inte så mycket om likes. Ni kanske är samma person? Jag vet inte hur många konton man kan ha.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Du kan ju kolla hur många som "Gilla" dina inlägg så ser du hur många som håller med!
Ta en Sobril och gå och lägg dig, tror inte det hjälper dock!?🤢
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Om någon behöver sobril är det nog du. Haha! Det var en uppriktig fråga. Tagga ner, jisses.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Nja, jag tycker att både Jonte och EP visat att dom nog är sugna på att "göra skitgörat", även om dom inte är särskilt bra på det. Dock går det framåt, i synnerhet för EP. Kan sätta en hunka på att Ante är betydligt nöjdare med hans favoritdisciplin "spel utan puck" från jul och framåt jämfört med innan.

Produktionsmässigt finns det dock mer att hämta. Låt oss se lite hur man kan skruva på det inför nästa säsong. I år är vi som bekant Det Framtunga Laget, vilket Ante et al hanterat genom att fokusera på ett rätt strikt och försvarsinriktat totalspel. Med den äran, får man säga - vi är ju i topp i SHL vad gäller grenen "svåra att göra mål på".
Men nog fan är det på viss bekostnad av produktionen. Och inte trivs alla spelare lika bra i denna struktur.

Vad gäller kedjor tycker jag att pusslet är betydligt enklare - och roligare - att lägga nu när Mieho och Palola kommit in. Gillar båda två som fan så här långt. Mieho är en arbetshäst med oväntat bra offensivt driv, och nästan lite av en Robert Carlsson-light. Palola renodlad sniper, utan att för den delen vara oäven i det fysiska spelet. Jävligt smart. Hade han spelat fotboll hade han varit Van Basten.

Tycker att man nog kan sära på Jonte och EP nu. Båda två ska fortsätta att jobba på sitt defensiva, fysiska spel, men i en mer tillåtande omgivning där dom ges lite större offensivt mandat.
Skulle verkligen vilja se Jonte tillsammans med Palola, förslagsvis med Hanzl som center. Bör kunna bli jävligt giftigt.

Sen i andra: Lander som center, Hartmann och EP på kanterna. Rejält med tyngd och defensiv, samt finess och speluppfattning från EP. Tror att det skulle kunna funka. EP får här fokusera på att jobba mestadels i offensiv zon, med det defensiva arbetet förskjutet till forecheck och puckvinster. Just i det området tycker jag han förbättrat sig klart under säsongen.

Tredje: Mieho, Lundin, Wall-E. Lundin bra sist, och har inte tagit så många idiotutvisningar på slutet. Måhända gör han en "2022" även i år, dvs spelar som bäst sista femtedelen av säsongen? Inte mig emot. I s f kommer den här kedjan även bli ett ganska vasst hot framåt.

Fjärde: Pääjärvi, Boyce, Alvarez. Lite taskigt mot Alvarez kanske, att placera honom så långt ner i hierarkin, men: tycker snarare att han ska känna stolthet över att han lyfter kedjan. Den kapaciteten har han i år. Fantastisk närkampsspelare, och spelar med både lugn och smartness. Han får dessutom sin time-to-shine i PP.

Slutligen: låt oss ta en reality-check i stort också. Dyngsist ifjol, 6a med hugg på 3e-platsen i år. Nog fan blev det skillnad när vi fick tillbaka våra hemvändare. Trots att en gick sönder.
Och så klart - med Ante som coach och Kapanen som sportchef.
För ett lag som uttalat är "under uppbyggnad" måste jag säga att framtiden ser hyfsad ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Jag var riktigt nöjd mot Frölunda senast! 11/12 poäng mot Frölunda denna säsong är overkligt bra. Om du bara kan se mina negativa inlägg och aldrig hittar några positiva så råder jag dig att trycka upp ett par sobril i röven och helt enkelt sluta leta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Hahaha! Ja det där finns det väl nån i brynäsboken som predikar! 😄
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: För att försöka ändra ämnet: när var du senast riktigt nöjd med Timrås spel?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Det är klart att ante vet bäst men ska man gå stenhårt på den devisen så kan man ju besparas alla trista potentiella laguppställningar som folk här inne envisas med att publicera. Helt onödigt när tränaren vet bäst! Alla silly-spaningar här som folk dragit ur röven? Sportchefen vet bäst!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Emil har väl alltid varit en upp och ner spelare! Vissa perioder försvinner han totalt. Till hans försvar så tycker jag att han har förbättrat sin defensiv mycket på sistone!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: jo de är ett problem , men av nån anledning vill inte tränarna flytta på honom , och de är väl ändå dom som , förhoppningsvis , kan laget bäst
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Vi släpper det. Det är tydligen INTE ett problem att en av lagets dyraste spelare och stjärnvärvningar inte mäktar med mer än 1 mål på 20 matcher.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: för att vara "förbjuden att kritisera vissa spelare" måste jag säga att du lyckas hyfsat ändå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: tur han gjorde 11 mål första ... eh ... 40 procenten då
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Fast alla är väl rörande överens om att EP's produktion på senare tid inte är optimal, vill hävda att de flesta varit överens sen start att Dalle/Lander/EP är en kedja som inte är optimal på något sätt.

Det man behöver göra i ett sånt här läge är att kolla på, vad är det som inte stämmer och varför? Precis som jag skrev i ett tidigare inlägg, varken EP eller Dalle är speciellt sugen på att göra skitgörat som skapar ytor åt varandra, Lander är ensam om att göra det i den kedjan.

Målproduktionen skulle öka för både Dalle och EP om man rörde om lite och skapade kedjor som bygger kring dem, det skulle nog alla vinna på i det här läget.
Man behöver också ha med sig i tanken att när det blåster som snålast kring en spelare så behöver stöttning ifrån tränare och lagkamrater vara som alla bäst, vem fan blir hjälpt av att man sparkar under fötterna när man redan vet att det går tungt?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
UbbeNils: ja men det finns väl inte en jävel här inne som skulle kunna gå in i ett bås ändå? Tanken med forumet är väl att diskutera? Sen verkar det vara så att vissa spelare kan man såga hur mycket som helst (Alvarez, Hartmann och Halloran) men vissa spelare är förbjudna att kritisera. Visst skrivs det saker i affekt under match men det är ju inte vad det här handlar om.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Det är tur att vi har Ante och Kapanen som förstår det här med hockey, kan ju vara så eftersom vi ligger så bra till i tabellen. Min tanke bara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: EP har gjort ett mål senaste 20 matcherna som utgör 40% av serien. Då räknar jag bort hans mål i öppen kasse mot Oskarshamn där han ligger och fiskar vid mittcirkeln när laget vänder i egen zon och passar honom så han blir sopren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: vem i förstakedjan har gjort 1 mål ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Alternativet är väl inte alls att stoppa in en junior i laget? Vi spelar mestadels på tre kedjor, två producerande och en checking line. EP passar inte i den senare och producerar väldigt svagt för att passa i någon av dom första. Jag har aldrig hävdat att EP blir bättre av att bli bänkad, jag argumenterar för att LAGET skulle kunna bli bättre. Hur kan det ens vara kontroversiellt att diskutera en bänkning av en förstalinaspelare som gör 1 mål på nästan en halv säsong?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Men du kan väl inte på riktigt tro att vi skulle vara bättre med Emil på bänken/läktaren? Alternativet hade ju varit en junior in i laget. Och om du inte tror att vi hade varit bättre utan Emil varför skriver du ens den där skiten? Är ju inte så att han blir bättre av att bli bänkad. Kom inte dragandes med den där tröttsamma affekten...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: "a good offence wins games... a good defence wins championships" citat Bear Bryant (amerikansk "fotbolls" coach).

OINK får gärna fortsätta charma skiten ur sina fans med sitt frejdiga spel men några SM-guld tror jag inte det blir
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: För protokollet är det äldsta inlägget för 2,5 veckor sedan. Resterande är ett spann inom en vecka. Men ja, jag kommer ge dig att du är rätt konsekvent.

Och nej, jag vill inte utmåla dig som någon badguy. Du är säkert svinvettig. Men just i den här retoriken skiljer vi oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: sist! Ante verkar ha tränat defensiv, defensiv och defensiv! Därför tror jag att offensiven ser ut som den gör! Freddan tänkte tvärtom, men det verkar också funka. I varje fall för Oskarshamn! Men i längden tror jag på antes strategi!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Kritik över 2 månaders spann, bra att få kvitto på att jag varit följsam i min kritik. Ungefär lika länge har EP misslyckats med produktionen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Fast det är inte taget ur luften med ratande/skeppande/bänkande/upp på läktaren, om du ser bifogat. Det är endast detta sensationsjournalistiska snack jag är allergisk mot. Säger inte att han gjort en perfekt säsong, eller att jag har rätt i allt jag skriver, säsongen får avgöra.

Jag får inte en spänn för att vara EPs försvarsadvokat, så jag lägger ner detta nu. Jag hoppas det är tydligt var jag står i det jag skrivit.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Är det nått man får ge Freddan så var det att han allt som oftast lyckades få till en hyffsat frejdig offensiv, dock på SHL nivå på bekostnad av defensiven.

Får man spekulera så tror jag ordet framtung hade använts en aning mer frekvent med Freddan vid rodret i allafall. 😅

Det får man åndå ge Ante, att han lyckats sätta en av den bästa defensiven i ligan och ändå är vi inte trubbigast framåt heller. Skall man gå långt i ett slutspel så sägs det ju att en bra defensiv vinner mästerskap..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Nu är du ju inne på det igen, det är inget snack om att ”rata” någon. Hockeyspelare från 10-11-årsåldern är van att bli bänkad eller nedgraderad när det går dåligt, jag tror EP kan se att en eventuell splittring av kedjorna inte betyder att han är hatad. Det finns helt enkelt andra spelare som kan prestera bättre i den miljön och då gör man förändringar i laget. Blir det ”intriger” bara för att man flyttar på en spelare i hierarkin så har man problem.

Jag gjorde liknelsen med Erik Andersson för dom är spelare med helt olika roller i laget och jag ville visa exakt hur dålig EP’s produktion varit den här sträckan som är 40% av säsongen. Liknelsen med Alvarez gjorde jag för att visa på att det är olika ljud i skällan för olika spelare.

Tycker det vore helt naturligt om EP fick prova lyckan i en annan kedja och kanske sätta in Palola eller Hartmann på hans plats i förstalinan. Hartmann har dessutom hittat tillbaka till sitt gamla ”riviga” jag och vinner en hel del puckdueller.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Tänk dig scenariot att vi haft Freddan kvar med detta gäng, vart skulle vi legat då i serien?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: ja vi har ju sett i vissa matcher under säsongen (t ex Växjö) att när motståndarna lyckas stänga ner toppkedjorna så behövs en plan B. Att kunna skifta karaktär på kedjorna är ju ett av få vapen som coachen har att tillgå i sådana lägen och då kan det ju vara lämpligt att redan ha uttestade trumpkort i skjortärmen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Problemet med EP . Alltså han har skills inget snack om det . Däremot inte fysiken o tuffheten som tex Walli då . Alla kan ju inte få allt , men EP verkar mest vilja spela ' snyggt ' dvs lyxpassningar o puck i öppet mål osv , förlitar sig väldigt mycket på bra kedjekamrater också , måste in å '' grisa mer '' . Dessutom är hans tendens att alltid spela herr 54 sönderläst vilket då bidrar till att 54 är bortmarkerad .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Håller helt och hållet med. EP och Dahlén är båda för lika i spelet. EP försöker återerövra puck osv, men bränner istället allt sitt krut på det och lyckas inte särskilt ofta. Med lite mer grovjobbande omgivning tror jag EP skulle funka bättre. Så även Dahlén. Det hade ju varit en annan sak om Dahlén och EP haft kemi som Karlkvist/Suomela/Oksanen, men tycker inte riktigt de har det. Dock grymt skickliga spelare båda två, gäller bara att hitta rätt omgivning till dem.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Det går ju att vrida med såna siffror hur man vill, men ingen påstår väl att man tycker poängskörden under dessa matcher är optimal? Förra säsongen hade Lundin+Andersson 35p tillsammans på 100 matcher, EP ligger på 26p just nu 40, hur man nu vill tolka detta.

Det som dock ofta blundas för är att han ofta gör väldigt bra saker, som helt förbises till förmån av snacket om uteblivna mål. När vi ändå har ett lag som presterar, där han i högsta grad bidrar vill åtminstone jag utgå från att hitta rätt förutsättningar för hans kvalité, snarare än att rata honom för en svacka som inte ens sträcker sig över en halv säsong. Speciellt när poängskörden på stora hela är godkänd.

Jag vet inte vilka ingångar du har i laget som helhet. De jag har vittnar enligt min uppfattning om ett lag med harmoni i grunden. Där man bryr sig om varandra, har kul och brist på intriger. Med det vi presterat hittills resultatmässigt blir detta såklart viktigare att bibehålla än att vi ska bänka någon som i bästa av världar skulle gjort några mål till.

Grannens grabb kan man väl snacka om ifall han varit totalt urusel?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Det går upp och ner och spelare hamnar i svackor. Spelare tar sig också (oftast) ur svackor.
För poängspelare är det väldigt tydligt i form av siffror.

Vi vill alla att laget Timrå ska vara så bra som möjligt på kort sikt, i nästa match. Men även att laget Timrå ska vara bra på medellång och lång sikt, om 1 månad(förhoppningsvis i slutspel) och att laget Timrå ska vara riktigt bra nästa säsong och säsongen efter det.

Här har vi fans lite olika ideer på vad som är bäst och hur ledningen ska formera lag o s v.
Jag är t ex inne på att det i täta matcher mot lag som spelar tråkigt disciplinerat försvar med mycket fysisk kontakt skulle kunna vara bra att spela JD o EP i olika kedjor för att få ut så mycket som möjligt av laget.
Tror att det är nåt liknande du och en del andra är inne på, men vi bara formulerar det på lite olika sätt :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Vore inte alls fel att prova Hartman med 51-54.
Håller med om att EP är helt under isen just nu och då finns det bättre alternativ att prova i Lander-kedjan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle:
Hade inte Lehtonen tappat skenan mot HV hade vi vunnit SM-guld :)

Vad det gäller Jonte/Lander/EP så saknas "volymen" som krävs i linan. Det är bara Lander som jobbar fast puckar mot sargen och tar det fysiska skitjobbet i den linan, Jonte och EP åker runt på samma ytor och väntar på att få en fin passning, eller söker en macka att lägga till någon annan.

Det var det som var så fint att se när Lander spelade ihop med Mieho och Hartmann, där avlöste man varandra i i "skitjobbet" och det gav resultat. Det bästa hade varit att sära på Jonte och EP och haft 2 hårtjobbande grabbar med offensiv begåvning bredvid dem, då hade vi haft fler kassar :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
När Kapanen tillträdde så var jag förskiktigt positiv till det. En välkänd Timråprofil med mer eller mindre uttalat Timråhjärta

När han skred till verket var jag i mångt och mycket försiktigt, eller rent av skeptiskt till agerandet. Att skeppa LaLeggia, i mitt tycke vår bästa back, var ett vågspel med en på förhand knackigt presterande Lyytinen.

Rindell var inte heller till en början ett förvärv som såg lovande ut, varken på pappret eller sett till prestation. Även Palola kändes som en chansning på pappret.

Men tittar man på vad vi fått ut av att skeppa LaLeggia, Blomqvist och Halloran mot vad vi fått tillbaka är det jäkligt imponerande. Kapanen plockar alltså spelare som inte lyckas i sina nuvarande klubbar och får dem att blomma ut i Timrå.
Det är riktigt imponerande! Att värva stjärnor för dyra pengar kan alla sportchefer (med stor plånbok). Men att hitta dolda värden i spelare som andra inte ser och får dem att lyckas i rätt miljö, det kräver fingertoppskänsla och kompetents.

Det Kapanen har gjort för Timrå dessa månader är jag övertygad om att Nubben inte klarat.

Så hatten av för Kapanen, du har gjort ett kanonjobb so far!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: 1 mål på 20 matcher är vad som är ok för Erik Andersson eller Albin Lundin. Inte för EP. Han är i toppen gällande istid i laget och han spelar alla PP. Jag skulle kunna sätta en slant på att Erik Andersson skulle gjort fler mål dom här 20 matcherna om han hade fått samma istid. Faktum är att dom har lika många spelmål (1) senaste 20 matcherna.

Förväntningarna har, åtminstone för mig, höjts rejält då vi värvat dyrt och höjt målsättningen som klubb. Alvarez gjorde 1+6 (dvs. lika många poäng som EP har nu senaste 20) sina sista 20 matcher förra säsongen med oss och det var lynchstämning här inne. Tycker det är lite väl mycket ”grannens grabb” här inne i bedömningen av EP. En poängspelare ska göra poäng och vinna matcher åt klubben. Det är därför dom får dubbelt så mycket betalt jämfört med alla andra i laget. Sen är det väl ingen som tror att EP sitter hemma och räknar sedelbuntar och käkar semlor, han vill så klart bidra. Men det finns fler än bara honom i laget som förtjänar en chans.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dr.Krykov: Hållander har inte spelat center sedan J18-tiden.

Hade han passat som center? Absolut, han är som klippt och skuren för den rollen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: ”Är less på att prata optimala förutsättningar för EP”

Det är väl det här som är problemet enligt mig. Jag tycker det låter som förväntningar bortskämda SM-guldlagfans har. Alternativt ett tålamod från Wish. För det här skitsnacket att han varit så jävla kass alla matcher han inte producerat är ju helt enkelt inte sant? Måste gå att se längre än poängen, även om jag håller med om att jag trodde den skulle vara något högre.

Du påstår att Timrå blir enkla att försvara sig mot, ändå 23 vinster kontra 18 förluster. Just nu vinst i senaste 5/6. Förluststreaken efter nyår var det väl knappast någon som var godkänd? Hade det varit mer tillfredsställande då om EP gjort någon pytts så vi torskade mot Rögle eller SAIK med endast 2-5?

Vi kan erkänna att han normalt sett ska sätta några fler strutar under andra halvan av säsongen, men också ge honom cred för det han gör bra. För det är absolut motiverat att han fortsätter i topp-2 linor med det spel han presterar samt den poängskörd han faktiskt har.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Jo det är ju det, ibland är förutsättningarna bra på pappret, kan ju dock bli lite som att scouta på Elite Prospect och tänka att en spelare är garanterad succe.

Emil själv va ju inför nån match inne på att hans egen kedja hade det lite svårt att etablera tryck mellanåt, precis där min kritik ligger också.

Dahléns och Petterssons spelsinnen ihop skall som sagt på papper kunna vara en bra kombo, men jag tycker bristen på fysisk närvaro ligger dom för mycket i fatet trots allt.
Säkert bara en känsla utan att ha befog statistiskt sett, men känns som Lander försvinner lite.

När Lander spelade ihop med Mieho och Hartmann kändes det ju som Lander flög fram på isen mellanåt. Nu känns det som han får vara ett ankare mer för att täppa till bakåt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Är less på att prata optimala förutsättningar för EP. Han har haft optimala förutsättningar hela säsongen. Första halvan är riktigt bra, andra halvan är usel. Pratar hellre optimala förutsättningar för laget. Det behöver inte vara så att det är EP som ”sabbar” förstalinan men kanske att vi får ut mer av laget om man formerar kedjorna annorlunda.

Sen blir ju Timrå ganska enkla att försvara sig emot till slut när man fokuserar all offensiv kraft i en kedja. Det är många matcher denna säsong när man ser att förstalinan stångar sig blodiga mot ett bra försvar och då förlorar vi i regel. Nu får vi lite annat djup med Mieho och Palola, tycker det är ett bra läge att skaka om lite.

Sen står jag för att en bänkning av EP inte behöver vara något dåligt. Han drog kortaste strået när man splittade förstalinan och han är ingen defensiv spelare för 3:e/4:e. Det finns andra spelare i laget som jag tycker förtjänar en chans, hartmann tex som har spelat upp sig rejält från en svag inledning av säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Ja vi har ju faktiskt skaffat oss lyxen att labrorera lite med kedjorna. Palola är ju t ex stekhet så jag skulle vilja se en kedja med Jonte-Lander-Palola. Sedan kan man köra t ex Harmann-Hanzl-EP som 2a kedja
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Det är såklart snacket om hans icke-vara i klubben/bänkning jag åsyftar. För det dyker ju upp titt som tätt. Där hoppas jag att jag gett min syn på det med tidigare inlägg.

Att diskutera optimala förutsättningar för honom i någon av toppkedjorna är ju såklart bara sunt.

Matchen mot HV har jag svårt att se som en riktig match, eller som en måttstock för något egentligen. Men absolut, det var flera som borde satt dit sina chanser där. Även Emil.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: nu pratar vi väl ändå om att låta någon annan spelare få chansen på EP’s position, inte att kicka honom från klubben?

Det viktigaste är naturligtvis att vi vinner men ingen vill se matcher som HV71 senast då man skjuter +40 skott, gör ett mål och torskar mot en motståndare som är flera klasser sämre än oss. Ska vi dessutom ha något i ett slutspel att göra så behöver vi två producerande kedjor så jag tycker det är ett bra tillfälle att fortsätta experimentet med att splitta förstalinan nu när vi fått in lite mer blåvitt blod i truppen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dr.Krykov: Har inte ett enda minne av att han spelat center sen han kom upp i A-laget. Varken i Timrå eller Luleå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Då är jag mer med på hur du tänker. Att EP måste lira med Jonte tycker jag inte behöver vara hugget i sten, även om jag ändå är av uppfattningen att den duon har otroligt bra förutsättningar. Men de kan ju inte få all tid i världen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Håller med. Tror de flesta kan se att det finns ordentligt med sparkapital i EP i sättet han spelar, men han får inte ut det som det ser ut nu. Det är väl därför man vill prova honom i en ny omgivning.

Walli och Kapanen (ang. Palola) får ros av Sanny i veckans lag-inlägget. Kul!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kattan: Rätt säker på att Hållander även spelar center.
Kommentera

« · 2463529 · »