Sputnik: Nu verkar ju ledningen anse att Forsmark går in före Noel men är det så självklart egentligen? Jag kan köpa rakt av om det är för att man redan vet vad Noel kan och att man nu vill utvärdera Forsmark på nära håll.
Amir Miftakhov: Ser inga problem i om vi får in någorlunda klass på "andramålisen". JJ lär få arbeta om han skall ta en garanterad förstaspade nästa säsong ändå med en Juel i toppform. Då tror jag det lär bli rätt jämnfördelat nästa säsong faktiskt, där den målvakten med bäst form får stå!
Sputnik: Frölunda skall vi nog kunna glida om ifall vi gör det vi skall de resterande matchern i serien. Jan Mursak fick ledas av träningen med knäskada. Där är det tunt värre nu..
Nisse på Mon or: aaah, var in på deras sida nu och det visar sig att Karhonen är bara en korttidsbackup till ordinarie mv par Daniel Manzato/Philip Wüthrich, i fall nån skulle bli skadad. Så jävla desperata är de alltså inte utan de har så mkt pengar att de har råd med en 3e målis som backup.
Gorkyman: Jo det lär dock vara helt andra pemgar nu då han ändå ses som etablerad spelare. Jag tror inte vi har pengarna för att lägga på Frödén faktiskt.
Gorkyman: Aha, missförstod dig då jag fattade som att han var "klar". 🙂 Skulle tippa på att han lär hamna i Skellefteå eller liknande om han vänder hem i så fall. Jag tror Kapanen håller i pengarna för Hållander och Lodin i så fall.
Nisse på Mon or: Han kanske vill testa på spel i en riktigt SHL-klubb. Måste ju kännas som att spela i Allettan varje dag man kommer ner till hallen i Öskars.
Det är fan största skammen med att vara TIK supporter, att vi släppte förbi oss IKO till SHL.
Kan tycka stt det är lite underligt att IKO inte lägger ned mer jobb på att behålla T. Juel när man har stora problem med försvarsspelet. Näst mest insläppta efter Brynäs.
Gorkyman: Ja han skulle tydligen ha kommit inför säsongen 19/20 om vi hade hållt oss kvar. Hade varit en jävla förstärkning. Liksom ett helt gäng andra AHL-svenskar
Villervalla: När någon gått ut i media och öppet säger att han vill lämna så måste det såklart lösas fort, agenten och han gick säkert ut med det för att få bollen i rullning. Men det kommer nog ramla in någon, såklart att han har en plan B om han skeppar Rautio
Villervalla: inte omöjligt, men vad hittar man i stället? Sonderar terrängen, och låter lämplig junior vara back up tills vidare? Nu går väl j20 knackigt i sin serie?
Kan Timrå tänkas förhandla med IKO om Juel för resten av säsongen och/ eller dubbelregistrera honom utifall att? IKO bedömer ju tydlgen Canatta som bättre ändå.