1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597386 inlägg · 6213 ämnen
« · 2465025 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Billig retur av Lasse Johansson och Lukas Bengtsson lyckas inte rensa undan. Tjeckien gör 1-0 i pp

{9682}: Jo och därför kan jag känna att det är lite uppfriskande med spelare som Emil Sylvegård, även om andra kanske inte håller med. Underhållande med spelare som inte är stöpta i samma form och kör samma mall i intervju efter intervju.

{9682}: Halva lagen hade ju fått avstängningar i 10 år!

DJ Hemp: Det där är hockey! Kvartsfinalen mot Timrå hade allt. Tokjämna lag och lika griniga galningar och vinnarskallar. Känns som att det har försvunnit lite idag. Hoppas det kommer tillbaka.

{9682}:

Det är ju precis sånt där som man längtar efter att få uppleva igen 👍

{9908}: Nä, det är inte hans riktiga morfar, därför citationstecken runt morfar, mormor är född tidigare.

BlackBay: Det är smått komiskt att DIF lirade final så sent som 2018-19. Förlust mot Frölunda 4-2 i matcher. Tre säsonger senare är man nere och kippar efter luft i Hockeyallsvenskan. De dubbla gulden i början av -00talet minns nog inte många DIFare idag.

Villervalla: Va fan? Var hans morfar 16 bast när han fick Antons mamma?

KulltorpsOlli:

Sedan gamm-dagar för dig och några andra ja, men inte för mig och många andra. Vill ha tillbaka klyk-derbyna, även om jag inte längre lever i 060-landet. Fina TV-upplevelser kan tänkas.

Kommer på mig själv att titta på twitter och Olli Palula's tre mål på tre matcher...om och om igen...vilket jävla slagskott...

BlackBay:

Nja, man torskade väl ändå SM-finalen mot Värsta Fyllrunda så sent som våren 2019.

Synct: Det jag skrev, hans morfar är född 51. Han tänkte ta 91 först då han är född då men Pääjärvi fick välja före.

Villervalla: Okej, varför föredrar han 51 före 58?

Icke seriös fråga.

Synct: Han har 51 i Timrå för att hans "morfar" är född 1951.

vonDöbeln: Varför har Dahlén 76 i landslaget när 54 är ledigt, varför har han inte 76 i Timrå när han hade det i SJ och i landslaget och är ledigt i Timrå? Ja många frågor blir det.

vonDöbeln: "Och om han föredrar 58, så är ju den ledig i Timrå?"

Du får nog fråga Anton om du vill ha svar på varför han spelar med 58 i landslaget.
Han föredrar att spela i 51 i Timrå, därför har han inte 58, det kan t.o.m jag svara på.

DJ Hemp: Alla ska upp utom modolojderna, det är sen gammalt!

DJ Hemp: Nja, senast DIF ansågs vara maktfaktor i SHL var ju tidigt 00-tal, sedan dess har dom väl ändå varit relativt harmlösa.

På grund av helt uteblivet svar sist:

Är det någon som har nån som helst aning vad som gör att Lander väljer att spela i 58 när 51 är ledigt?

Och om han föredrar 58, så är ju den ledig i Timrå?

{10015}: han har ju en gränslös och nästan sjuklig kärlek till er så det blir en win-win-win om han stannar i modo. Kapanen måste fått fredagsfeeling eller nåt och skickat kontraktet på fel fax.

Ny målis på gång in, någon såg Sam Lofqvist med målvaktsbenskydd under armen och stor hockeytrunk gåendes mot Norra kajen.

Nej, det var ju fan Löven som slog ut BIK i semin. Vi valde Västervik. Sedan krossade vi Löv-satan i finalen.. Så var det.

Unnar inte MoDo särskilt mycket, men väljer ändå dem bland övriga kandidater till uppflyttning. Tror dock att de viker ner sig på nytt. Är helt neutral till DIF. Kan både ha dem och vara utan. Finns en risk att de blir en maktfaktor igen, så säger hellre MoDo. Har aldrig gillat SSK. Trist lag, tråkigt läge för arenan, vissa rötägg till fans en gång i tiden. Vill inte se dem i SHL. Känner likadant för Löven som de flesta härinne. Ogillar klubben och fansen, pissigt läge för arenan. Mora vore helt ok. Har inget emot dem alls. Även när vi låg på ungefär samma nivå kunde man acceptera det mesta. Ok arena, trevliga fans, en allmänt trevlig förening. Karlskoga har jag inga speciella åsikter om, då jag nog aldrig varit med om att möta dem på nära håll. Minns bara att vi slog ut dem på vår senaste väg till SHL. Ett rätt grisigt lag, men de var ändå ganska harmlösa och stod sig slätt mot oss.

Dahlén coachar totala nybörjare i hockey:

OlliJanne: nån ska ju vara hackkyckling! 😉😄

OlliJanne: Är väl bara Palola och Forsmark som sipprat ut av Kapanens under säsongs värvningar?
Båda florerade ju på Svenska marknaden så kanske mer logiskt att det kom ut där.
Får en känsla av att Kapanen kommer med nått helt otippat.

Tom Topp: Å fy fan är Bernie en Zajac kopia? Helt otroligt hur Bernie REDAN är den stora syndabocken, till en säsong som är 7-8 månader bort innan säsongspremiär 😮😉

Olli Hahl: nej lite märkligt att inget sipprat ut än. Inte ens ett rykte. Förvänta er inte att det kommer bli nåt flashigt utan gissningsvis blir det nån relativt okänd finsk keeper.

Timrå4ever: tror faktiskt att Geggan har bättre defensiv, här lutar det nog mera åt Zajacs kvaliteter!

OlliJanne: Jag har känt mig som en otrolig minoritet gällande att jag inte bryr mig nämnvärt om DIF går upp igen. Verkar som många har väldigt agg mot dem, inte mig emot egentligen men känner typ inget för dem? Och rent geografiskt och intressemässigt generellt så är det väl ingen katastrof om de kommer upp igen.

Trodde Modo skulle vara ett big nono för många. Men de är väl så avväpnade nu att många nog glömt rivaliteten vi haft. Även jag känner att det vore lite kittlande att få se heta derbyn igen, men tror som sagt vi kommer bli varse om varför man unnade dem missöden när de väl är tillbaka.

Mora är lite meh. Har inget mot föreningen men det är ett jävligt tråkigt motstånd en vardag i november. Kommer aldrig etablera sig.

SSK känns roliga, _just nu_. Men man minns även de där trötta mötena i Skaniarinken inför 2300 åskådare typ. Och då pratar jag inte HA. Aldrig riktigt fått någon profil, även fast de har haft profilstarka namn. SSK känns som en korv med bröd utan pålägg.

Löven.. Fyfan. Alla lag har sina rötägg bland fansen, vissa fler än andra. Men Löven.. Kan nog räkna på en hand alla sympatiska fans till den föreningen man integrerat med. Självgodhet, nonchalans, storhetsvansinne, världsfrånvända, hyllar Clark Kentää som om de är en sekt. Deras förbannat tråkiga jänkarkavalkad, som får Almtuna att framstå som ett profilstarkt gäng.. Måtte den föreningen vara kvar där nere, och gärna hoppa ner något snäpp till. Finns inget med den föreningen eller dess hantlangare som jag någonsin vill behöva beblanda mig med igen.

Bragd-Birger: ja fast efter 1a periodpaus så lär ju en annan vara kvar inne i den där bortasupportrar baren och dricka avslagen Norrlands i plastmugg

Sputnik: Sen beror det lite på om Bernhardt är en "breddvärvning", för om det inte kommer in en klassback utöver så är jag väldigt tveksam på förhand som sagt

{10015}:

Han kommer att älska Timrå ännu mer om han hamnar hos oss. Så blir det med alla spelare. Du behöver inte alls oroa dig för den saken.

{10015}: Han som har en defensiv som Laleggia?
Han får gärna stanna vill inte ha honom till Timrå.

{10015}: Vi vill ju inte ha han har vi ju sagt!

{10015}: Snälla gå upp!!
Inte för att han Älsar Modo, utan för att jag är tveksam till hans kvaliteér för SHL.

Å andra sidan hra ju Kapanen inte misslyckats med en värvning än så länge. Visst Pääjärvi har väl inte rosat marknaden, men det verkar ju snarare varit tränare Ante som verkat bett om att gå in honom.

Så kanske finns det nåt där som en annan missar..

Olli Hahl: Vad säger ni om att ni har en spelare klar till er nästa säsong ifall vi inte går upp, som säger att han älskar MoDo som klubb?

NU är det intressant att höra era tankar!

Är det ingen som hört en endaste viskning om en målvakt som vi är på väg att signa?

Kontrakt är ju tydligen till för att brytas så det borde Juel utnyttja redan nu… en månad hit eller dit spelar väl ingen roll?!

OlliJanne: bara den där jävla "klockan slår, klockan slår" är skäl nog att inte vilja ha DIF i samma serie. Även om det medges är mysigt att åka till Hovet och kolla hockey.
Synd att AIK suger så extremt hårt numer. Dom hade varit en perfekt slagpåse på skönt avstånd.

pingvin: Tja efersom jag bor i Stockholm så är det ju enklare att som du säger se Timrå live, så av enbart den anledningen väljer jag nog DIF. SSK ligger på helt fel sida stan för min del så i s f kan ju lika gärna Almtuna eller Västerås gå upp.

Om jag skulle ge mig på en högst personlig ranking av vilket HA lag (top 6 i tabellen) jag vill ska gå upp så ser listan ut som följer:

rank lag motivering
-------------------------
1 DIF - enklast att se TIK live
2 BIK - skulle ju fan vara humor att se de här jävla skoghuggarna röjja runt i SHL
3 Mora - sympatisk förening som jobbat seriöst länge nu
4 SSK - klassisk förening som äntligen börjar få bitarna på plats
5 Modo - slipper vi Berra
6 Röven - hatar klubben, fansen, spelarna, ledarna och staden. Hoppas PK drar dem i kånken igen.

Bee: Varför vill du ha dem tillbaks!?
Dom passar bra i HA, tycker jag.

Andersson: DIF kan få harva på i Allsvenskan exakt så länge det tar dom att inse att svensk hockey på toppnivå inte går under utan dom. Sen får de komma tillbaka.

pingvin: Allt utom Dif skulle va kul =)

Tom Topp: Skulle vara kul med Södertälje istället för DIF.

Propagandus: själv så tror jag att Södertälje kommer bli en Joker i slutspelet. Dom verkar också bygga upp hela sin organisation på ett bra sätt!

Villervalla: Att leda överlägset tror jag Modo hanterar absolut sämst av alla lag i toppen när dom går in i slutspel. När dom går upp kommer det ödmjukt vara från en lågmäld 4:e plats, nu som överlägsen 1:a kommer dom leda en final med 2-0 och så börjar sista man fundera på hur han kommer vara med i Modos hockeymuseum brevid Foppa och Co, och så är det Brock Montpetit all over again.

pingvin: har tappat lite av känslorna inför modo. Kanske för att dom sugit pung i så många år nu. Sen har dom ju spårat ur helt vad gäller köpfrossa, så av den anledningen skulle det vara roligt om dom gjorde en s k "Leksand".

Börjar luta åt Löven faktiskt. Största hatlaget nästan, sedan några år tebaks. Borde vara lagom nykomlingskass också.

pingvin: Jag är jäkligt kluven angående Modo, blir de kvar i HA får vi Berran går de upp slipper vi Berran, vet inte vad som är bäst, kanske Mora får gå upp.

Andersson: Det enda positiva om Dif går upp är att man då får större möjligheter att se Timrå live! Vad gäller MoDo är jag lite osäker på vad jag känner. Å ena sidan vill jag också ha lokalderbyn och fler Norrlandslag i SHL, å andra sidan trivs jag rätt bra en trygg storebrorsroll!

« · 2465025 · »