Hej! Är det någon som vet när Wedin beräknas vara tillbaka nästa säsong? Finns det någon förhoppning om att han kan vara med på sommarträningen och redo för premiären eller blir det senare?
{7043}: Tycker jag har sett ett flertal billiga mål på highlights från Växjös målisar, ett gäng mellan benen utan täck och liknande. Tror snarare det är frukten av ett lysande försvarsspel som gjort målvakterna lite bättre.
Synct: Hade gärna sett den gamla framgångsrika Mieho Lander Hartmann. Men de kanske om vi har mycket tur byter till den under matchen on det inte funkar med Pääjärvi?
Tom Topp: När har jag sagt det? Kan ju inte vara något jag skrivit du svarar på. Varken Walli eller Hartmann har väl öst in poäng. Men två som varit riktigt bra i slutet, och två Rightare.
Tippat på resultatet idag. 1-4 till Växjö. Även tippat målskytt Robert Rosen. Det känns ganska givet faktiskt. Bara för det blir det väl 1-6 istället o Rosen skadad efter 2 min.
{9566}: Jag tror inte att det är rätt med Pääjärvi i första, jag har det alternativet, att tro på att Hartmann eller Walli vore ett bättre val. Men jag hoppas såklart att det blir bra.
Olli Nomadinen : Timrå har allt att vinna och inget att förlora. De flesta förväntar sig en förlust. Hoppas spelarna tänker att de har allt att vinna och släpper lös istället för att spänna sig. Hoppas vi får tidig utdelning
Är inte just idag ett alldeles ypperligt läge för våra hemmahjältar och hemvändare att visa vägen och spela ut hela sitt register? Trist att Lundin och Palola är sjuka men det är ju knappast dem vi ska luta oss mot
Olli Hahl: Kanske kan Timrå spela med lite mer desperation idag istället för att glida runt? Nu har man kniven på strupen och är inte topp 6 längre. Många lag jagat tätt bakom.
Det vore underbart att ge publiken och Bulla en bra match och seger
{297}: Håller med, man blir på bättre humör om man tänker på hur det såg ut förra året....Vi är ändå med och fajtas om slutspel i Sveriges högsta hockeyliga....det var ju ett tag sen sist...
Det blir intressant att se om Lander är tillbaka (tror ej det) och om någon mer är sjuk. Och framförallt. Fortsätter man ungefär som i 3:e med Dahlen och EP i olika kedjor? Jag tycker att man ska göra det. Står Karlous ikväll eller fortsätter Johansson?
Javisst och det är därför man håller förväntningarna på en klädsamt låg nivå utan att för den skull räkna bort de våra. Vi har överraskat positivt också. Som i mötena mot Fyllrunda och i första perioden mot slagget från Klarälven senast.
sargad: Skulle vilja se dessa legendariska uppåkningar igen av dagens timråspelare. Men svårare nu såklart. Det gick ett sus genom publiken när lillstrimma tog fart t.ex. Även Bulla var bra på det.
DJ Hemp: Han har gjort så här varje match vi mött dem denna säsong. Fatta vad ensam man är när alarmet ringer på morgonen. Ens lag (man förmodligen började heja på 2015) ska möta Timrå. Loggar in på hockeysnack för att skriva samma typ av inlägg som 3 gånger tidigare, med samma andemening: Bröderna Pettersson är Växjöprodukter och ser det som sin moderklubb. Stänger ner, försöker tränga bort det faktum att klubben man hejar på inte bidragit speciellt mycket till svensk ishockey alls, utan skott sig på andra lags hårda slit med ungdomar och scouting. Vilket gett en några guld.
Beger sig kanske sedan till den svintysta arenan, trots serietopp. Det enda som hörs är den eviga trumman. Forskare har t.o.m. börjat forska på om det är ett nytt språk som skanderas från den hockeyinvalida skara smålänningar som samlats på ståplats, eftersom man bara hör en sammansättning vokaler i någon hjärtlös körstämma från blå/orange/vita läjkare. Man får säkert ännu en vinst, signerad ett annat lags invärvade stjärna. Fan vad gött det är att vara Väcksjöare alltså.