Synct: Kan förstå att Ante spelar Stenqvist, han har redan chans att bärga vinst i den viktiga statistiken "antal skott på täck" med två omgångar kvar, klart man unnar honom den.
Karlsson74: En sista sak bara. Vi kan alla konstatera att vi måste vinna hemma mot Brynäs som slåss för sin existens på tisdag för att ha en fortsatt chans på topp 6.
Synct: Samtidigt är väl Eeronen den enskilt största anledningen till förlusten idag. Om man nu ska bortse från att det är en laginsats. Hade inte han fått hjärnsläpp*2 hade OIK inte gjort två mål. Kanske inte jättekonstigt att just han inte spelade?
Stenqvist är långt ifrån bäst i SHL. Men just ikväll har jag fan svårt att skylla på honom. I min bok är det heller inte helt jävla märkligt att han spelar, med tanke på Rindell och Eeronens insatser ikväll.
Undrar varför supportrar trodde det skulle bli vinst idag? Heeeelt uppenbart att vi skulle förlora. Timrå IK bryter trender hela tiden. Så har det typ alltid varit.
Karlsson74: Oskarshamn har medstuds och vinner 4-3.
Vi är bara 3p efter Frölunda och har fortfarande chans på topp 6 med bättre målskillnad än Göteborgarna. Vinner vi mot Brynäs och Frölunda förlorar har vi allt i egna händer mot Rögle borta i sista
En klen tröst nu efter förlust i denna viktiga match. Jag analyserar inte mer idag.
Karlsson74: Bra position av sopan Stenqvist, han som gör att JJ inte kan rädda för fem öre, han blir ju galen på han. Står BREDVID oskarshamnarn vid JJ och täcker precis allt
Villervalla: Inte helt oväntat namn. Det slog mig när jag såg inspelningen från medlemsmötet att en för mig okänd styrelseledamot stod för en stor del av presentationen. Nu fårstår jag varför... :-)