1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605403 inlägg · 6213 ämnen
« · 2950775 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
jk: Men det är ju omöjligt att vi pungar upp över 80k för honom. Finns inte. Då har man tappat det.

Att man ska behöva swisha för en tredje, fjärde line spelare.
Vart är världen på väg?
Vi är verkligen en förening med 0 ekonomi och 0 framtidsutsikter.

Pinsamt tycker jag att det är!

Gooode: Nu fattar inte jag någonting. Hade inte han kontrakt redan?

En simpel själ tänker att 300 000 är lika med kostnaden för fyra månader varpå jag drog över 1000.

Heisenberg: säkert lagt på hög för kommande äventyr.

Nisse på Mon or: man vill väl skriva ett 3 årskontrakt (2.5 I guess) direkt. Känslan är ju att han tyvärr inte kommer bli så billig som folk här hoppas på.

swishat👍

swishat👍

Alltså jag gillar Lundmark. Men är lite brydd över swishen. Han kommer ju slåss om plats i 3ekedjan med förmodat relativt låg lön. Ska Nubben ha in Lundmark till varje pris över nästa säsong eller vad? Han ska slåss om en plats med Pääjärvi, Boyce ( som garanterat får förlängt), Lilja, Levinsson, Heikinnen, Walli, Hartmann. 8 trubbiga frwds ska slåss om 4 platser. Tror nån förresten på budgivning på Lundmark? Jag kan förstå detta om det funderas på att riva kontrakt. 5 av ovanstående ligger väl risigt till i så fall.

Heisenberg: Lilja och Heikkinens löner 👍🏻

Kunde man inte tagit 300.000 från Olli-potten bara? Förstår fortfarande inte vart de miljonerna tagit vägen.

VST: Gällande kontrakt är ju inte samma sak som att det finns pengar. Fattar inte vad du menar här, Timrå budgeterar ju inte för spelare som inte finns i truppen.

VST: Som jag förstår det så vill man skriva ett längre kontrakt och då blir det också nya villkor. Jag swishade några hundralappar, mest för att jag vill att Timrå ska ha en stabil ekonomi framöver. Men går alla pengarna till Lundmark känns det sådär.

{157620}: Swishat!
Uppladdat:

500x0-img0191_NYEEHiQtRLYtECW.png

VST: Är väl som Villervalla resonerar, vill signa ett längre kontrakt nu så man slipper budgivning till sommaren.

Men ja, underligt namn att köra Swishkampanj på

Swishat!

Montén Python: Han har väl gällande kontrakt i Europa med oss redan. Lika billigt som innan han for över. Väldigt underlig swishkampanj.

Smörgåsen :
Swisha hundringen dom ber om och hoppa över en öl på pizzerian till helgen.

Smörgåsen : Swishkampanj för att få hem Lundmark. Den såg man inte komma. Snälla Nubben, inte över 100k på lön för Lundmark.

Även vilken marknadsvärde hans agent än tycker han har.

Nisse på Mon or: Man hoppas ju att Lundmark inte har en krona över 80k i månaden iaf.

Tom Topp: sign on ? ...täcka resten ?...) Är det Lundmark vi pratar om?
Skulle var intressant att veta vad han får per månad och totalt och hur långt kontrakt.

Uppladdat:

500x0-thumbnailskarmavbild-2025-12-08-kl-190612.png

Nisse på Mon or: kan ju vara Sign on, eller så har dom fått sponsorer att täcka in resten!

Swishkampanj nu från TIK. De behöver 300.000 för att få Lundmark hem till den 18e. 300.000 för vad? Resten av säsongen? 100.000 per månad?
Nubben var rädd att vänta för att marknadsvärdet skulle stiga. Till vad, 200.000 i månaden? Kan någon förklara?

Nu kör vi.
Uppladdat:

500x0-screenshot20251208190338outlook.jpg

Labban: sparken och hela den biten, va

Villervalla: och Lundmark går med på ett billigare kontrakt, i stället för att vänta ut det nuvarande för att vara bussig då?

Freddan tar med sig viktiga erfarenheter från Vålerenga och Norsk hockey som gör honom väl rustad för tränaruppdraget i MoDo

Söderöver: Vad jag förstod var att Nubben ville ha ett längre avtal direkt för han tror att om man väntar till våren så har marknadsvärdet stigit och risk för huggsexa med en högre prislapp som följd.

Sv: Apropå nånting...
Vi jobbar som ett team, va.

Men det var enda gången han sa det under 20sek. Läser han här? 🤣
Uppladdat:

500x0-img5883.png

Rip Kirby: Jag är alltid med :)

För övrigt så kan jag tipsa om Goilarns julkalender. Riktigt rolig, trots att han håller på Frölunda! 😉😄

Rip Kirby: 2st mot Leksand 30/13

Biljett bokad till Timrå-Brynäs den 26/12. Kom igen - alla ska med!

Vann Eddie mot Freij i körkortskampen?
Uppladdat:

500x0-screenshot20251208150721facebook.jpg

Patrick Polly: Mmm den är i desperat behov av uppdatering…

Lundmarks återkomst inte klar…

För?

Har Lundmarks lust för Timrå försvunnit?

Behöver han något?

Blir han nästa snubbe att inte träffas av ingånget avtal?

Hur ser ni på Landers bollslash i lördags?

Hockeymorgon snackade avstängning och riktade en örfil mot PSG.

Det är för mig ett kvitto på varför klubbviftningar är obra…

Jag tycker inte det är avstängning för kraften är låg och riktad mot skyddat område mellan midjan och knäet. Som Eklund själv sa, är detta en olyckshändelse som inte vållat skada.
Smärtan kan man inte ta ifrån Eklund dock om pungen tog smällen från spetsen på bladet.

Det är slashing och en tvåa hade den kunnat kosta.

Men en 5a för vårdslösheten hade jag inte varit oförstående för heller.

Mer än så är bara hysteriskt.
Skaderisken är låg och slag med klubban mot pucken som också är där är vardagsmat i ishockey.

Dahlén har en ovana att vifta med klubban mot puckar högt uppe i luften och det kommer en vacker dag träffa ett huvud och blöda som fan. Och värsta fall en ny Weinhandl skada.

Mindre viftande med klubbor och mer tacklande med kroppar…

När man ser situationen så kan man tycka att Lander inte kommer kunna uträtta så mycket även om han träffar pucken istället för nöten och borde kanske istället bågat hemåt.

Menmen…

Lite mindre viftande och lite mer tacklande vore kul.

Om vi ska utgå från "Poster of death" ovan så är Svensson nästa person att lämna skutan!

Montén Python: helvete oxå... HV får ju hålla sitt löfte och slå ut dem i kvalet

JanneH: Dessvärre ser det ju ut som att Högberg kommer tillbaks till nästa säsong. 😬🫣

Montén Python: Jacke i målet båda matcherna mot Rögle i play in 23/24

Puckat: ja detta känns faktiskt som en riktigt logisk ersättare till Juel. Framför allt för att förhindra LHC från att vinna sina bortamatcher mot oss 😁

Cobbel: Har förträngt säsongen innan Jokinen. Kommer inte ihåg riktigt. Men stod Juel och JJ varsin match mot Rögle i play in där?

Minns inte vem man gick hårdast på i slutet av säsongen?

Cobbel: Helt sant, men orsaken till varför Juel inte är i närheten av samma nivå den här säsongen kan väl vara att han vet om att han inte kommer vara kvar i klubben. Någonstans ett tappat fokus tänker jag?

Rip Kirby: Förutom Tim Juel som var ett monster när han stod i Oskars. Eller som på egen hand har räddat matcher hos oss också under tiden vi hade Ollonet som tränare.

Smörgåsen : Ok. Jo var lite osäker där. Men det blir nog bra som sagt. Förhoppningsvis till en billig och vettig peng.

Mä en bra burväktare bli dä mång mål framåt som nu? 🥱
Uppladdat:

500x0-fbimg1740119082918.jpg

Montén Python: Ja men i slutspelet som jag nämnde så stod Myrenberg, eftersom Högberg var skadad.

Smörgåsen : Var väl Högberg som briljerade mest den säsongen iofs? Myrenberg känns väl som en ny JJ. Innan han kom till Timrå alltså.

Haft en hyffsad statistik men alltid varit andrafiol.

« · 2950775 · »