Intressant att Kimmo och Nubben bollar finska marknaden. Schysst för oss. Men kanske inte så uppskattad från Kärpäts håll om Kimmo bjussar på spelare som han själv kanske är i konkurrens om? 😅
Montén Python: Kimmo säger att det känns som att komma hem när han är i Sundsvall/Timrå och att han flyttade hem enbart pga situationen med frugans jobb.
Men att man aldrig vet vad framtiden har att erbjuda. Upp med allt på bordet Kimmo, vill du komma hem igen? ❤️
Labban: Det blev väl lite nya spekulationer efter FBK matchen. Där Nubben under sändning uttalade sig liknande om att det är en svensk tränare som man kollar efter. Då det återigen ser ut att kunna luta åt en helsvensk trupp.
Och ja jag håller med dig. Det är att måla in sig i ett hörn med bara svenskt.
Det skall vara om vi typ landar en spelare av typ Samuel Fagemos kvalitet.
Men annars så tror jag faktiskt att utländska spelare kan skapa en rätt bra dynamik i en spelartrupp med ibland.
Men framför allt som nämnts innan härinne. Att det generellt är svårare som en klubb av vår storlek att lyckas värva svenska klasspelare utan historik här. Utan att få behöva betala överpris om storklubbarna är och rycker i samma spelare.
En utländsk spelare är ju lättare att värva så utan att behöva ha nån tidigare koppling.
Sen kan ju Nubben säga att vi går för guld, om inte annat för att locka, även om det är en sanning med modifikation...
BlackBay: Har inte Nubben uttalat sig om att det helsvenska laget förmodligen bara var en engångsföreteelse/slump och att han kan behöva söka spelare i andra ligor/med icke-svenskt ursprung nästa säsong? Eller har han ändrat sig och sagt att det bara är svenskt som gäller? Jag tror inte det gynnar oss att snöa in oss på helsvenskt. Någon nordamerikan eller finne har vi ju i stort sett alltid haft varje säsong utan problem.
Montén Python: Karlkvist har väl kontrakt över nästa säsong. I övrigt om man kollar svenska spelare i SHL som ens är i närheten Dahlens produktion och är kontrakslösa nästa säsong som blir man väldigt begränsade. Väldigt många importer högt upp i poängligan samt några svenska spelare som är väldigt trofasta sina nuvarande klubbar alternativt under kontrakt. Ska Nubben köra stenhårt på helsvenskt lär det bli nån medioker tredjelinare som "vill ta nästa steg".... och den har vi redan hört och försökt med förut. Även om jag är väldigt nöjd att Zäta m fl är inblandade i värvningar nu för tiden så känns det verkligen ingen skillnad alls än så länge .... tyvärr
Sedan1928: Nu pratar jag utifrån om det bara är svenskt vi snöat in oss på. Och om vi inte sneglar mot AHL eller Schweiz.
Utgår vi från vad som finns tillgängligt från SHL och är logiskt. Då är Karlkvist det bästa alternativet som finns. I ett kortsiktigt perspektiv på kanske max 2 säsonger.
Pyrret: Trendar mot 45 poäng denna säsong.. I så fall har typ alla våra hemvändare sett sina bästa år. (borträknat Dahlén då) 🤪
Jag skulle snarare säga att han inte är helt olik Dahlén.
Han har aldrig levt på sin skridskoåkning, Men han är en spelare som har ett spelsinne av toppklass i SHL både passningsspel, kryddat med ett riktigt bra skott.
Jag hade tagit honom utan att blinka, sen en ung lovande spelare med näsa för mål. Så har vi ersatt Dahlén.
Haha, det svenska spåret.. vad är det för skit nubben har fått för sig egentligen? Är det för att göra sitt egna jobb mer bekvämt eller vad fan är syftet?
Varför fortsätter alla snacka om Tuurala? Timrå har aldrig varit intresserade av honom. Det är bekräftat.
Och svensk ersättare till Dahlén är redan klar. Därav har Nubben gått ut med att det blir helsvenskt nästa år med. Sen när dom går ut med det är en annan femma. Kan dröja nån månad till, beroende på anledningar.
EXPLORERSMÅLAND: jaah komm i hågg! Trevvlikt väder där i surströmming och gatann på tomten med håll i tallarna innan E4 och på porslinet! Mykket bra tomtenn ute vid kaskegatt! Bra grapparna där!
Karlsson74: Det där svenska spåret, vad är syftet med det? Vi är för en liten klubb för att hålla på med sådant. Inte undra på om det inte finns en marknad som nubben hävdar om han bara kollar svenskt.
0tto: ok. Ja det är ju lite sånt här som är ett problem om man ska värva svenskt. Och bara ha svenskt i truppen. Man måste förhålla sig till att de alltid har en koppling till andra klubar..ibland en ibland flera. antagligen tvingas man betala överpris för en sån spelare om man verkligen vill ha honom..eller har man tur att de klubbar han har koppling till inte ens är intresserade eller spelar i högstaligan.
Knylan: Barometerns hockeykrönikör skrev idag att han för första gången är tveksam om Tuuralas fortsättning i Kalmar. Men även att han anser Timrås intresse i Tuurala som dementerat. Krönikören anger dock inte var detta i så fall dementerats.
Cobbel: Pääjärvi spelade 08:26 senast, Hartmann 16:59, Lander 17:14, folk får sluta stirra sig blind på vad laguppställningen säger och kolla vad som faktiskt händer på isen. Han spelar MINST av ALLA spelare på isen, och har gjort så i bra många matcher.